Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подводницата им

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Подводницата им

    Тази тема я мътя вече трета година. Оригинално идеята тръгна по времето на темата "Подводницата ни" когато се тюхкахме че подводниците ни отиваха за скрап, и се питахме колко би струвало да станат музей.

    Какво стана с подводницата ни не знам, но ето как се прави подводница музей.

    Ще пускам снимки и коментари. Следете първите публикации, ще ги попълвам, накрая ще изтрия излишното.


    Въпросната подводница е USS Growler (SSG-577). Кръстена на предшественика си USS Growler (SS-215) - потопена през 1944та, две години след пускането си в експлоатация.

    Growler е част от музейния комплекс състоящ се от самолетоносача USS Intrepid, подводницата, и някои други глезотии.

    Към тази подводница изпитвам съжалителни топли чувства, в смисъл че още на времето си май е била запъртък. Дали е била морално остаряла още при пускането си на вода, дали просто тогава прогресът в тази област се е развивал прекалено бързо - но въпросната е един необходим етап в тогавашното развитие на тези гадини по времето когато атомните подводници са подавали нос зад ъгъла.

    По тази причина въпросният екземпляр е прослужил само шест години (от 1958ма до 1964та), преди да бъде пратен в запас и в последствие превърнат в музей, минавайки на косъм от претопяването.

    Така или иначе - това я прави почти идеален кандидат за кораб музей, предвид че по всякакви критерии шест години за подводница са си нищо.


    Визитата започва от градинката на кея...










    Тук е и описана част от историята на подводницата:





    Казват си го без бой хората - кратък технологичен етап в историята. Ракетоносец, с ракети Регулус.


    Между другото описвам и инвентара, за да дам идея какво трябва за да се направи кораб - музей. Ето и ограниченията за посещение:





    Да си здрав, да не страдаш от клаустрофобия, да си висок поне метър, да си държиш децата под контрол, никакви детски колички, сори - никакви инвалидни столове, и храната - в торбата, не в ръката. По понятни причини.



    Още едно условие. Можеш ли да минеш от тук ? Не ? Сори, няма как да стане:





    Понеже съм гаден, няма да пусна снимка на цялата подводница чак до края

    Входа за посетители е през ракетния отсек. На палубата се мъдри ракета Регулус I. Смешна по днешните стандарти, но все пак си е носела ядрена глава. Проекта е тръгнал през 1943та, тъй че не знам до колко немските трофейни техника и мозъци имат пръст в това творение. Това точно е макет. По някакви странни причини оригинални регулуси са останали много малко и наистина са кът:






    А това са и ракетните отсеци. Два на брой:






    Изглед от входа:


























    Ракетните отсеци отблизо и отвътре:





    Както услужливо ни информира табелката - това са само трюмове за превоз. Пускането на ракетата се извършва от установката на палубата. Подводницата изплува, отсека се отваря, ракетата се вади, монтира се на установката. Подводницата се наглася по инерционно-навигационната, ракетата се донаглася пак по нея, и тогава се изстрелва. В лошо време пари давам да видя как ще стане, но - това са имали, това са ползвали...























    Тези етикетчета много ги харесвах. Супер култови са. В общо линии са "Не барай - ке пукнеМ" на английски. Естествено - сложени са за посетителите, не оригинално за подводничарите.






    Тази табелка обаче си е оригинална. "Ако звънне звънеца и светне зелена светлина - омитай се". В превод - "...Не прескачай оградата, освен ако не можеш да пробягаш 100м за 8.90 секунди. Бика ги бяга за 9.00..." :






    Отсека слиза надолу към самата подводница. Това е предната и част. Заради отсеците гадта прилича на кашалот, с много издута предница:





    Ето го и профила на подводницата. Както и списък на прослужилите. Като цяло екипажа (85 човека) ми се вижда бая народ за такава теснотия, но казва ли ти някой.






    Иначе машината е много благо място за хората които мразят чипове :






    Предното торпедно:






















    Ако случайно си имате в къщи торпедо ползващо за гориво "навол" (перхидрол демек) - ето ви таблица за боядисване на гащите. Ползва се по следния начин:

    - По абсцисата имате температурата в торпедното отделение по Фаренхайт.
    - По ординатата имате брой мехурчета в секунда.
    - Между А и С: Приемлива скорост на разлагане на горивото.
    - Между В и С: Скоростта на разлагане е над приемливата. Продължавайте наблюдението през 30 минути. Перхидрола все още може да бъде да бъде изхвърлен/източен, стига да остане в тези граници и при условие че торпедото не се пренася от студено на топло място.
    - Между В и D (тъмната защрихована част): Извършете поправителни мерки по процедурата описана в OP-2116 или OP-2058
    - D : Граница след която започва самозагряването. Извършете поправителни мерки по процедура кафеви гащи.

    Дежурните химици да кажат какво що. NAVOL = Hydrogen Peroxide.









    Мазане на торпедните тръби:










    Койки. Само за дебелаци, като всичко останало в подводницата :






    Моето етикетче - отново :






    Последователност при ползване на ежектора:




    Направо до тук - ще си кажеш че и второкласник ще се справи










    Тук беше първото истинско разочарование, и неоспоримо доказателство за горубленска следа: Километража ми изглежда пипан !!! И тук ли бе...






    Въпреки че като се замисля - горублянци ако бяха пипали тука километража щеше да е кукла. Тук е аматьорска работа


    Така. Минаваме в навигационното:








    Това (същото е и на горната снимка в ляво) май беше част от инерционно навигационната система. SINS (Ship Inertial Navigation System). Ще ви излъжа, но май това са "компютрите" и, и част от серво механизмите плюс жирокомпасите на ИНС (на долната снимка в ляво).






    Центъра за управление на ракетите. Ракетите са били ако не се лъжа с дистанционно управление, или поне - наблюдение, и са се прехвърляли от един център за управление на друг през двеста-триста километра.










    Произволни джаджи. Май пак са от центъра за управление. Спомените ми са объркани. Старост нерадост...





    На втори прочит - да. На тази снимка е панела за информация и контрол на горивото на ракетата.

    GPM - Галони в минута предполагам. Един галон - 3.66 литра.
    На двата бутона долу - горивен клапан - ляв бутон отворен, десен - затворен.

    На белия циферблат да бяха нарисували една бензинова колонка...









    На левия панел - контрол на управляващите плоскости и прочее.

    На втория - електрики (спрягат се някакви 28 волта прав ток).

    На третия - управление на серво механизмите.

    Четвъртия за съжаление не мога да го разчета, мръднал съм с апарата и е мътно.

    Естествено, тези неща ги чета на оригиналните снимки. На някой ако му трябва оригинал - ще му пратя, след показване на подводничарска книжка. Или обещание за бира с кренвирши. Според зависи.






    Стартова площадка за още по-мощни ракети:





    Жичкаджийски радости:






    А това ми се види управление на посоката. Ярдове в секунда, ляво, дясно, посока, обхват...






    И още един важен инструмент: Микрофона по който да се караш, и превключвателя на кого да се караш...








    До тук миналите през казармата може би са забелязали че разликите между "тия" и "ония" на прима виста се свеждат до това че при "ония" повечето стандартни детайли гордо носят табелката на производителите си...



    А. Ето най после. В подводница сме










    Офицерското. Я кви койки. Гъзари...










    И пак офицерското. Отвора в стената е към манджата да им подават по-бързо мезетата:










    А това е на баш шефа:






    Ако превода ми е точен - това е фатмашкото отделение. Галено наречен "Шкафа с козите".










    Пак ако превода ми е точен - "офиса" на корабния писар:










    Нагоре, нагоре... Тук май сме под кулата. Не знам дали така се казваше, или си имаше име на подводничарски. Кула ? Платно ?





    Мостика. Мостик ли се казва ? Абе - управление и контрол.






    Е те тука е ръчната спирачка. Между другото гадая какви са тия сложнотии зад облегалките. Окачване ? Колко ли друса една подводница





















    А ето я и пералнята. Жирокомпаса. На височина мисля че беше колкото казан за боклук софийски модел. Но по-дебел.





    Сонара:





    Всъщност това не съм сигурен дали е от сонара или от радиорубката...





    Но това е към сонара. Май










    Радиорубка:










    И тук прескок към... Дали беше към машинното...





    Тц. Към камбуза.










    Бюфетното:





    Столовата:









    И задължителната кафемашина:






    И пак нагоре...






    И напред

    Тоест - погледнахме нагоре, и продължихме напред. Не е като да сме се качили на горния етаж и да сме продължили напред. То горен етаж май...няма...





    Последно редактирано от Goblin; 15-02-13, 01:06.
    Издъних се на Тюринг теста

  • #2
    От: Подводницата им

    Май минахме границата сто снимки, продължавам тук






    Тук май е най-широката част на подводницата и има "от другата страна":




    И пак нататък:





    Баня и тоалетна. Някъде наоколо





    Това "противоотрова" така и не го разбрах срещу какво е. Натравяне от изгорели газове може би ?






    Дестилационни джаджи: Дестилират морската вода и вадят чиста вода за охлаждането на двигателя, за акумулаторите, и каквото остане - за екипажа














    Аааа. Машинното. След дестилационното, логично...










    Дизелите:










    А това е...





    Не казвам. Но това май е управлението му...





    Който е казал "маслен филтър какъвто трябва да бъде" е познал:





    Е те това си е маслен филтър. Ако не ме лъже горното - с подгряване и прочее.





    Част от управлението на ауспусите:









    Машинно отделение:





























    Тук вече сме съвсем на кърмата. Наближаваме изхода, зад нас остава единствено задното торпедно отделение:










    Поглед към предната част (откъдето идваме), дясната страна на подводницата. Стълбата на изхода ни е вляво:










    И назад към торпедното:






















    И излизаме по стълбите на въздух.
































    Това е.

    Зад подводницата е паркирано ето това, дето се придвижва съвсем другаде и по съвсем друг начин. Но то ще е за друг ден. А и него съм го снимал по-малко














    Последно редактирано от Goblin; 15-02-13, 00:53.
    Издъних се на Тюринг теста

    Коментар


    • #3
      От: Подводницата им

      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение

      Какво стана с подводницата ни не знам.
      Собственост е на Община Варна вече. ВМС я подари на кмета
      Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
      Dacia Duster 4WD

      Коментар


      • #4
        От: Подводницата им

        Първоначално публикуван от _Константин_ Преглед на мнение
        Собственост е на Община Варна вече. ВМС я подари на кмета
        Супер. Цяла ли е още или ?
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #5
          От: Подводницата им

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Супер. Цяла ли е още или ?
          Още е цяла и е в базата на същото си място.
          Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
          Dacia Duster 4WD

          Коментар


          • #6
            От: Подводницата им

            Нямам спомен да съм чел нещо за Регулуса, не знам какво е. Схемата на подводницата явно са я взели от френския Сюркуф и от японските самолетоносачи. А по ония години никой не е знаел още нищо за морските ракети, нито даже че подводния старт е по-лесен и безопасен от надводния, правели са направо умилителни дивотии. Подводници с по една ракета, системи за дозареждане с ракети в морето, дизелни лодки със стратегически ракети, всякакви неземни сложности. При всички са живеели по няколко години, само докато успеят да построят следващата, вече с по-нова идеология. Мирясали са чак с първите атомни, макар че "Ленински комсомол" е била пък торпедна.

            Коментар


            • #7
              От: Подводницата им

              Кажи за самолетоносача,мани я тая тЬрба,тия подводничари са ненормални - потопяват перфектно плуваща лодка.

              Моторите не бяха ли крьстени Спиди Гонсалес и Роуд Рьньр?
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #8
                От: Подводницата им

                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                Кажи за самолетоносача,мани я тая тЬрба,тия подводничари са ненормални - потопяват перфектно плуваща лодка.

                Моторите не бяха ли крьстени Спиди Гонсалес и Роуд Рьньр?
                Самолетоносача по-нататък. Него го посетих само повърхностно, че трябваше да взимам малката от градина и закъснях мощно...

                Ще трябва да се ходи пак май. Така или иначе сега вече и совалката е там та ще има още мат'риал.

                Моторите не знам. Но за ония години ми се видят бая-бая.

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                ...правели са направо умилителни дивотии. Подводници с по една ракета, системи за дозареждане с ракети в морето, дизелни лодки със стратегически ракети, всякакви неземни сложности. При всички са живеели по няколко години, само докато успеят да построят следващата, вече с по-нова идеология. Мирясали са чак с първите атомни, макар че "Ленински комсомол" е била пък торпедна.
                Именно, личи си някак технологичното лутане... Но явно си е била необходим етап като при всички останали.
                Последно редактирано от Goblin; 15-02-13, 01:19.
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #9
                  От: Подводницата им

                  Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                  Самолетоносача по-нататък.

                  Обещано като завещано,ще чакам
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #10
                    От: Подводницата им

                    Нормално е да остарее след няколко години . Първо Регулус не е балистична ракета а по същество е безпилотен самолет платформа или както американците са ги кръстили крилати ракети . Дори и тогава обсега им от около 1000 километра е бил прекалено малък но като нямаш нищо друго подходящо към момента ги използваш по необходимост . Това си е живо копие на ФАУ 1 с малко подобрения . И на Вернер Фон Браун му е трябвало доста време да създаде читава балистична ракета в щатите . Като цяло дизелова подводна лодка като платформа за балистични ракети се оказва безкрайно неудачна най вече поради малката си автономност и малкия брой ракети които може да носи .
                    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                    Коментар


                    • #11
                      От: Подводницата им

                      Добре де... с всичките тези пломби и тагове "не пип че пляс", значи ли, че ако доде "оторизиран персонал" и след няколко дена лодката ще бъде на(под) вода?

                      И още нещо - още ли не се е намерил някой да ги съди защо са сложили толкоз малки дупки, с които дискриминират по-едрите хамериканци

                      Коментар


                      • #12
                        От: Подводницата им

                        Под вода нищо чудно,но да изплава после много ме сьмнява,това е изгнило на варел,а влезе,а си остана там.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #13
                          От: Подводницата им

                          Че от какъв зор да влиза под вода ? Отдавна са нарязани къде къде по модерни подводници . По скоро надписите са за да не си пореже някой турист пръста и после да ги съди за стотина милиона долара . Перфектно си върши работата на музей на онази епоха .
                          Последно редактирано от sek.1; 15-02-13, 08:05.
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • #14
                            От: Подводницата им

                            Супер снимки
                            Благодаря ти Goblin
                            088455338две
                            "Е нищо не пали като японските, палят като те видят да вадиш ключа от джоба"
                            Джамбазов 2010г..

                            Коментар


                            • #15
                              От: Подводницата им

                              Готино! Благодаря за споделянето!
                              Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X