Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Котвата е "чадър" 4кг ....
    ...Може би трябва и още една котва, желателно Денфорт.
    http://www.rocna.com/product-range/anchor/3

    Аз Danforth ги харесвам много на пясък и докато съм буден. Заради дизайна им при промяна на посоката на опън може да не се забият пак- и ти спиш, вятъра обръща и пак камъните, парцалите, помпите...

    Rocna е котвата, от която аз съм най-доволен. Това държи на всякакво дъно, забива се моментално и може да си го дърпаш и на 180 градуса промяна на опън, просто се зазвърта, забива и продължава да държи. От къде да я купиш, не знам, може да ги има някъде в Гърция или Турция.
    Втория мотор го търси двутактов със същата смес бензин/масло като главния. И ДЪЛЪГ ботуш. В гадното време да не вади винта... 10 конски сили май ще са достатъчно. И отделен резервоар /знам за врътките ама, ако не ти се гребе пак.../
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #32
      От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

      Това за дългия ботуш е ясно. То и лодката е за дълъг ботуш, а на кофти време тези лодки нямат никаква работа в морето. Остане ли без ход, вълните я лашкат като леген. Дадеш ли повече газ на вълна, друса като баничарка с изпуснали амортисьори по павета.
      Не знам дали е правилно, но на вълна обирам газта, докато спре да друса. Щото понякога имам чувството, че дъното ще изпадне.
      В Черно море не я карам. В язовирите и Егейско море е ОК, въпреки че и на Искър ми се е случвало доста неприятно вълнение. Около 70см вълна с бял гребен.
      Тези котви съм ги виждал и тук. Не са скъпи и мисля да си взема една.
      Благодарен съм за всякакви съвети, щото както казах с параходите съм новобранец.
      Конкретната беше върната към живот от доста занемарено състояние.
      Двигателчето е в наистина добро състояние и лесно я изкарва на глисаж и с 6 човека вътре.
      С двама човека по ГПС вдига 52 км/ч. Гори между 7 и 12литра на час в зависимост от ръчката.
      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

      Коментар


      • #33
        От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

        Пусни снимка да видим за како иде реч

        Коментар


        • #34
          От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

          В тази тема я има на няколко снимки - все още беше недовършена http://www.offroad-bulgaria.com/grou...173&do=discuss
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #35
            От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

            .......За себе си направих извода, че ми трябва още един малък двигател за морето. В язовира няма страшно, но в големото гьол нема майтап...
            Двигателят е ревизиран отвсякъде двутактов 55к.с. Джонсън и нямам повод да се съмнявам в него, но всичко става...
            Иначе в лодката има достатъчно жилетки, сладка вода, резервно гориво, инструменти и т.н.
            Може би трябва и още една котва, желателно Денфорт.[/QUOTE]

            .....другия вариант е едно ветрилно стъкмяване от ЯЛ 6 и малко да се понаучиш откъде го духа.

            Коментар


            • #36
              От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

              Миленски, не ща колци и парцали в лодката
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #37
                От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                Миленски, не ща колци и парцали в лодката
                М'даа- изисканият стил на "Панчаревското Адмиралтейство" се познава от далече.
                There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                No wahalla.

                Коментар


                • #38
                  От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                  Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
                  М'даа- изисканият стил на "Панчаревското Адмиралтейство" се познава от далече.
                  Естествено.
                  Аз съм си сухоземен плъх и с двигателите се разбирам добре
                  Просто не се смятам за достатъчно подготвен за ветроходец, пък и лодката май много, много не става за това
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #39
                    От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                    Щом си знаеш възможностите и ограниченията на лодката, значи си напреднал.

                    Да се върна на темата. Като резултат от инцидентите на 10ти Август, Морска администрация започна по-чести проверки на плавателните съдове. Основно се проверява наличието на аварийни средства и обурудване. Инспектори посрещат лодките при приставане на кея и започват проверки. Извършват се и проверки в морето от катери на Морска администрация. Една от най-честите причини за забележки и глоби е липсата на сигнални ракети и спасителни ризи. Срока им на годност на сигналните ракети е три години, скъпи са, а тези които се продават в нашите магазини са на поне една година.
                    За да няма неприятни изненади, прикачам отново "Разпореждане 68" в което са описани изискваните документи и снабдяване на плавателните средства. Проверете какво имате и какво ви липсва. Обърнете внимание на изискванията за район на плаване I-А (отдалечаване от брега до 500 метра) и район I-Б (отдалечаване от брега до 2 морски мили).
                    Прикачени файлове
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                      В същия ден простотията беше добила епидемични размери. Освен тази разбитата, имаше още една сюрия бедстващи в морето и на УКВто после казаха, че било голяма глъчка. Обаче това го разбрахме след като се прибрахме от нашите изпълнения.

                      Още като заваля, застудя и излезе североизточният по обяд, беше ясно какви вълни ще излязат и се започна взаимно подкукоросване да скачаме с джетове. Моят Акуатракс е атмосферник и се възгищисах, поради което се цанихме за брегова поддръжка на едно турбинесто Кавазаки 250. След екипирането на майстора как си требе с неопрени, ръкавици, противоударни жилетки и прочее, се засилихме с кола към уреченото място – на плажа в широката част, та ако падне, вълните да изхвърлят джета на пясъка и да го върнем. Само дето той заобиколи носа доста бързо и ни задмина, след което започна да скача преди да стигнем правилното място.

                      Всичко „точно”, вълните бяха станали поне 6 метрови и изправеният при скок джет изчезваше между тях с бая запас. Започнаха едни зрелищни скокове, едно каране по гребена на вълната и в суматохата всички забравихме, че падне ли сме на много тъпо място – до бреговото укрепване на ягозапад от джета. Закономерно, най-накрая се паднаха две последователни високи вълни и след скока от първата, не му стигна засилка и увисна във въздуха след втората, при което тръгна да се захлюпва назад и майсторът се отблъсна от джета, за да не му падне отгоре. Това стана на бая над 100 метра от брега и само докато се засилим надолу по камъните, вълните го изхвърлиха. Не бях предвиден да се качвам да го връщам и бях само с дъждобран, та напред мина човекът със жилетката. Първата вълна учудващо само беше дотикала джета леко пред камъните, обаче още преди да стигнем водата, втората го повдигна и го стовари отгоре, след което го дръпна. Бая изкънтя по камъните и се подредихме двамата, та при следващото изхвъляне да го яхне и като го дръпне обратно да го подкара. Хубаво, ама междувременно и двата му крака пропаднаха малко в пролуките, а вълната изсипа джета така, че легена накрая хем го натресе в прасците, хем му остърга стъпалата и глезените в каманаците. Добре, че при оттеглянето, успя да го яхне и преди да дойде следващата вълна запали и избяга към пясъка. С тези крака, нормалното беше да го изкара на плажа, обаче имаше и човек за вадене, който с плуване съвсем се отдалечи от каменния бряг нареко на вълните към плажа и щеше да се остави да го изхвърлят, обаче като не се видя дали все пак при падането не се е претрепал, втнорият реши да щурмува вълните, които вече се пречупваха застрашително и изобщо не беше ясно как ще ги премине. След няколко неуспешни засилки, завършващи с бягство обратно към плажа, най-накрая премина.

                      Междувременно дотичаха с плавници в ръце двама спасители и разбираемо бяха паникьосани, че може да им се наложи да влизат. Казах им, че нито могат да минат през тези вълни, нито имат работа вътре и да се прибират, че иначе и тях ще трябва да ги вадят.

                      На майтап звучи цлата работа, обаче в ретроспектива не съм очаквал вълните да изхвърлят джета с такава скорост – над 100 метра ги мина преди ние да можем да спуснем 10-15 метра камъни, а уж бяхме подготвени, макар и за друго място. С онзи Картер направо не си ги представям, веднъж щом са се нахакали в такава ситуация. При това, джетът се стовари само 2 пъти върху камъните, в рамките на две последователни вълни. Ние поне се оправихме с много бинтове и марли по краката и минимален кит по пластмасите.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                        Tramp, четох наредбата с оборудването. Аз ли не разбирам нещо или там пише, че трябва да помъкна половината магазин с мен? Къде точно ще се съберат всички тия неща в една 5 метрова лодка? Преди няколко месеца карахме лодка от Калифорния до Испания. Поне 10 различни държави по пътя минахме и никой не е искал чак такива неща. Явно аз не чета правилно. Я някой на простбългарски да каже какво трябва за район на плаване до 5 мили за 5 метрова лодка.
                        Случката с джета няма да я коментирам, работата е ясна. Дръгия път ще сте надалече от камъните. На ваше място ще е друг. Дано и на него му се размина.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #42
                          От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                          Tramp, четох наредбата с оборудването. Аз ли не разбирам нещо или там пише, че трябва да помъкна половината магазин с мен? Къде точно ще се съберат всички тия неща в една 5 метрова лодка?
                          Целият магазин Ники, целият. Нали помниш списъка със задължителното обурудване за Ял-6 по наше време (около 3 машинописни страници)? Дори да изкараш гребците, пак не можеш да събереш всичко в лодката. Сега нещата не са по-различни. Изобщо, папата не е чак толкова голям католик, в сравнение с нашите функционери.
                          Безпалубни плавателни съдове над 3 метра, с надводен борд под 0.5 метра не могат да се отдалечават на повече от 2 мили от брега. Как ще натоварят задължителното обурудване, си е техен проблем.
                          Един "проверяващ", дълго се чеса по врата, когато видя, че осигурителните ми колани са "вградени" в автоматичните спасителни жилетки- за него, ширпотребата на Plastimo са "връхта на сладоледа", а моите новички Cru и Crewsaver са някаква марка-жетварка. Човека си гледа в списъка, а там "спасителна жилетка" и "осигурителен колан" са две различни позициии. Не можа да събере кураж, за да ме глоби. Аз го погледнах с добрите си, топли и уморени, кафяви очи и му казах, че съм минавал Port state control на най-различни места. Изобщо, тук проверяват за да глобяват, а не за да помагат- КАТ в крайбрежен вариянт...
                          Сериозно обмислям вариянта, да вдигна още по-високо българският флаг, а на флагщока на кърмата да развея Red ensign. Нейно Величество няма да се разсърди, ако добавя няколко квадратни метра към владенията и.
                          Ober, радвам се, че се завърна в този форум.
                          Изпълненията на хората с джетовете ми напомнят на хайваните с пистовите мотоциклети по улиците- кандидат донори.
                          И аз чух, че по УКВ-то този ден е имало много сълзи и сополи. Добре, че водолазите са реагирали правилно. Нищо, че после ги обвиниха, че са откраднали катера на Морска администрация (за който тя няма екипаж). После началството ги награди и подчерта "добрите съвместни действия". На мен елемента на "съвместност" ми се губи, ама нейсе...
                          There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                          No wahalla.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                            Прибързано ги изкарахте "донори". Хората са си стари капитани (до 20БТ). Имат си картери, жанота, тук-там някое бенето - все ветроходни. Работата с джета беше етюд, при това нито първият, нито последният. Единствената грешка беше, че не стана срещу плажа.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG2.jpg
Прегледи:1
Размер:36.1 КБ
ID:5299844Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG1.jpg
Прегледи:1
Размер:31.3 КБ
ID:5299845



                            През последните дни пак беше ветровито и с вълни, но вече се кротва, та можем да се засечем с тези от вас, които ще са на събирането.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                              Първоначално публикуван от Obersturmbahnfuehrer Преглед на мнение
                              Всичко „точно”, вълните бяха станали поне 6 метрови и изправеният при скок джет изчезваше между тях с бая запас. Започнаха едни зрелищни скокове, едно каране по гребена на вълната и в суматохата всички забравихме
                              Тези 6 метровите вълни не правеха ли тунел заради плиткото дъно?

                              Коментар


                              • #45
                                От: Кой потопи лодката в скалите пред Созопол?

                                Уважаеми колеги,
                                май за първи път си позволявам да се включа в толкоз професионалния тон на дискусията.
                                За жалост, или за радост бях предишния ден на същото място до същата лодка/яхта/. Моите възможности са далеч по-скромни и се ограничават до една обикновена полу рибарска лодка 5.5м. с извънбордов двигател без платна, абе тривиален случай.
                                Но на темата- същия човек/цитиран по-горе/ и същото дете бяха там. Опитвахме се да ловим риба в доста бурно море при вятър около 6,5-7 м/сек вълните ни подмятаха както си искат, но в интерес на истината риболовът бе отличен/като преди буря/. След около два часа борба и 3-4 опита да бъда изхвърлен от лодчицата ми реших, че е крайно време да прекратя тази самопожертвователна авантюра и се подготвих за оттегляне. На барометъра ясно показваше влошаване, а и всички метеорологични белези говореха за предстояща беда, на радиостанцията също . На около 20 метра от мен бе злополучният бивш морски съд. Поне два пъти приканих неговия КАПИТАН да се приберем, като пределно ясно му обясних ситуацията в която може да изпадне. Да ама не, явно пасажерите му бяха по-важни от всичко/имаше около 5-6 човека/.
                                Днес от позицията на човек участвал в събитията си мисля, че:
                                1. Ако капитана се бе вързал за въжетата на мидарниците това нямаше да се случи.
                                2. Ако капитана бе запали двигателя и се бе прибрал 2-3 часа по-рано това нямаше да се случи.
                                3. Ако капитана бе отговорен и професионалист това нямаше да се случи.
                                4. Добре е че се е случило, ако всеки от нас прочете това и си направи своите изводи, и се страхува, поне малко.
                                5. Парите не са всичко.
                                6. Скъсаната котва и тем подобни глупости са за оправдание пред властите, собствениците, медиите и софиянците. /Аз наблюдавах ситуацията през целия ден и единствените две лодки които бяха на острова после бяха бедстващи/.
                                Дано не съм бил многословен.
                                Поздрави на всички
                                в общия случай, питащия, приема за точен и коректен,само отговора който е очаквал.....
                                Land Rover Discovery 4 & VW Touareg 3.0TDI

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X