Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Воден аспух

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Воден аспух

    извинявам се за малко малоумното обяснение на принципа на работа-- докато го писах ми звучеше добре
    ако някой не е разбрал нещо да пита-- ще се опитам да перефразирам

    Коментар


    • #32
      От: Воден аспух

      Е как,просто изхвърли термостата,той в случая изобщо не ти е нужен.

      Коментар


      • #33
        От: Воден аспух

        Първоначално публикуван от killer_diler Преглед на мнение
        Преди да загрее двигателя обаче, термостата е затворен и вода от двигателя не излиза и ауспуха се охлажда благодарение на крана на входа. Това не мога да разбера как двигателите от клипчетата в youtube нон стоп хвърлят в ауспуха вода която излиза от охлаждането при положение че докато достигне 100 градуса охлаждането работи на малкия кръг и вода нито влиза, нито излиза -- просто циркулира вътре докато не отвори термостата?
        Остави си термостата- той си върши неговата работа. Обърква те това, че всъщност има две охладителни системи в два независими кръга. Първият (затворен ) кръг, е с-мата за охлаждане на двигателя- класическа схема- охлаждане, чрез циркулация от водната помпа в блока на двигателя- преминава през блока, главата и когато термостата отвори, охлаждащата течност, преминава през тръбичките в топломбенника. Около тръбичките, циркулира задбордната вода от вторият кръг.
        Вторият (отворен) кръг, е за охлаждането на изгорелите газове от изпускателният колектор и охлаждащата течност на двигателя: задбордната вода се засмуква от отделна помпа, преминава през топлообменника, постъпва в обема на изпускателният колектор, смесва се с изгорелите газове и се отвежда зад борда по гумен шланг (термоустойчив, многослоен, скъп...). Преди да отвори термостата и да пропусне охлаждащата течност през топлообменника (заместващ класическият радиатор), задбордната вода просто си преминава през него, охлажда изгорелите газове и се изхвърля зад борд. Това е причината, още при стартирането на двигателя да започне да излиза вода от ауспуха. Comprendo?
        There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
        No wahalla.

        Коментар


        • #34
          От: Воден аспух

          Като се абстрахираш че при двигателите,които виждаш на клиповете всичко е направено заводски и че те работят с зет колона в която има допълнителна водна помпа , то принципа е абсолютно същия като при твоя ауспух ,при теб водата за охлаждане на системите (двигател,аспух) се подава то налягането на водата след пропелера, част от нея за двигатела и част за ауспуха, а след като отвори термостата цялата вода преминава и през ауспуха и го охлажда,просто преди термостата има баипаст които отклонява част от водата да охлажда из. система докато отвори термостата .Колекторите на заводския двигател са вирнати високи за да се избегне навлизане на вода при не работещ двигател в цилиндрите. така че направи нащо подобно на това което имаш

          Коментар


          • #35
            От: Воден аспух

            Първоначално публикуван от Tramp Преглед на мнение
            Остави си термостата- той си върши неговата работа. ......Това е причината, още при стартирането на двигателя да започне да излиза вода от ауспуха. Comprendo?
            Това е валидно за двукръгови системи.
            На клиповете моторите са ОМС и са с отворена еднокръгова система.
            Ще се опитам да обясня как работи с думи, че не ми се чертае.
            Термостата не се бара. Той си има функции.
            На клиповете водата тече още преди да е запален мотора защото идва от чУшмата под налягане. Ползват се слушалки.
            На практика водата тръгва след запалването на мотора. Има перка в самата колонка (импелер). Система е сравнително елементарна.
            Представете си обикновен мотор от кола, на който на мястото на радиатора е сложена обикновенна тръба. От долния маркуч на мотора до горния-тръба. Водата от импелера влиза в долния край на тръбата с трипътник. От горния край на тръбата, пак с трипътник, излиза водата след като напълни мотора и започне да прелива. Тази вода отива във водната риза на аспуха и от там в изпускателния колектор. Прави се една гушка на входната вода така, че като се извади лодката от водата да не се изпразва целия мотор. При тази схема термостата определя колко нова (студена) вода ще влиза в мотора и колко топла ще излиза. Т.е. поддържа се работна температура. Топлата вода излизайки от горната тръба на мотора, кротко поема пътя през колекторите. Ако термостата е затворен водата си циркулира в мотора а студената заминава директно във водната риза и от там в аспуха.
            По този начин се поддържа една постоянно ниска температура на водата в тръбата (радиатора) на мотора и един постоянен дебит на водата във водната риза и изпускателния колектор.

            Проблем на тази система е пясъка и другите боклуци които влизат в мотора заедно с водата.

            Ако има друго да съм пропуснал, питайте. Самата водна риза се прави лесно от две различно дебели тръби и няколко планки резнати на лазара. Всеки добър електроженист може да ви завари такова котле за 2 часа.
            Последно редактирано от drukman; 09-07-11, 00:45.
            Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
            Вальо. О888 557Ч7Ч
            Silverado 1.3 i

            Коментар


            • #36
              От: Воден аспух

              Какво е "гушка"?! пушка... буква ли си сгрешил? Аз бих сложил клапа.

              Коментар


              • #37
                От: Воден аспух

                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение
                Какво е "гушка"?! пушка... буква ли си сгрешил? Аз бих сложил клапа.
                Не съм сгрешил.... по случайност. Просто така ми се видя разбираемо
                Няма клапа. Просто входния маркуч се качва нагоре, на нивото на изпускателния и после слиза долу. Това е когато се ползва налягането след винта за захранване с вода
                Когато е със Z-колона това липсва. Самия импелер работи като клапа.

                Ако има конкретно заинтересовани мога да снимам, че таман съм махнал глезотиите над мотора.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X