Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стопанство Боерикс. Хиляди въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Ако качиш ресорите над моста, дали няма да затрудниш товаренето и да нарушиш устойчивостта? Иначе ще решиш проблема. За инсталацията бих си я направил сам. Нищо сложно не е.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      Адаш, товаренето на тези бали дето тежат по тон става с трактор с челен товарач, няма да се затрудни нищо. Ти явно визираш малките паралелепипедни бали.

  • #77
    Ясно. Може само леко да пострада устойчивостта, но с повече внимание ще върши супер работа. Искрено се кефя на тези хора.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #78
      Ти се кефиш, но ето една от малкото причини местните, и "виладжиите"(еле па те) да ни мразят:


      Значи с ремаркето съм до...средата моста наистина беше обърнат, резнах му подложката и предстои монтиране, може би утре. Същевременно са готови някой от дреболийките по валяка, аз споменах ли че си правя специализиран валяк за пасища? Май не, проблемът ми е че като всяко нещо го изобретявам от нулата, а и в процеса на работа ми идват някакви идеи, които се блъскат от стена в стена в главата и някой вземат та поостанат трайно. НО! Вече имам трайна концепция и визия, скоро ще го покажа, че трябва да влиза в работа тези дни.
      Сега пак въпрос-Както е тръгнало пак ще има денонощна работа по полето, а основният ни трактор-Нюхоланда е с отвратителни фарове, брат ми купи един кашон ледове, но от тях 1/2 вобще не тръгнаха,а 1/2 от останалата 1/2 работиха по 2-3 дена и взеха да мижат. Та, какви ледове-работни фарове да си купя и откъде, ако някой е купувал и е доволен-от светенето и времето за ползването им ще съм благодарен да сподели. Също така ми се иска да взема ако има комбинирани в едно тяло-spot+flood, че да спестя малко от претрупване с фарове, но на първо време flood са ми приоритет, благодаря!

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        М'ш ви мразят ами. Като омиришете на лайна пейзажа...
        Гражданчета. Мислят си, че млякото и сиренето се появяват през нощта сами на щандовете...

      • alexalex69
        alexalex69 коментира
        Редактиране на коментар
        В ДЕ най -хубавите места за живеене са най -миризливите .... С мотора като обикалям се надишвам на "природа " .............

      • jordanov sv
        jordanov sv коментира
        Редактиране на коментар
        Нормално е да ви мразят. Нито ти си местен, нито те са кравари дето ръсят лайна из къра. Пак добре ако си останеш само с мразенето.

    • #79
      Вземи си фарове с Н-4 халогенни крушки,ако наистина искаш светлина и нормално осветяване.Тея ледове са от дъжд до пладне,повече са да вадиш очи,а не да виждаш.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #80
        От Руси ... Пловдив. (клик)
        Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

        Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

        Коментар


        • #81
          На мен бай Руси ми даде на готина цена 4 леда за трактора. За което благодарности разбира се.

          Обаче светлината нещо не ми харесва. Твърде лилава е за моя вкус, обаче на вкуса майната му. Като светят само те-някои неща по полето не ги виждам. Като светна обикновените фарове-и всичко се вижда. Като съм само на ледовете-имам чувството, че е полутъмно край трактора, макар, че силата на светлината си е добра.
          Просто спектъра ли, какво ли там друго не е правилен.
          Та при избора на изкуствена светлина е много важно да я тестваш сам, в реални условия.

          Може би Руси има и по-добри фарове, трябва да се пита и тества.
          То няма начин да няма, сериозна фирма са, имат разнообразие от модели.
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #82
            За правилно цветопредаване по-добро от халогенната ламБа - няма.

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Ооо, това го знам. Ама нали е модерно да си с ЛЕД...
              Освен това генератора на руските трактори се плаши само от двата нормални фара, какво остава за още поне два допълнителни, и затова сложих ЛЕД-за икономия на ток.

              Ако Ню Холанда е с нормален генератор-халогенни фарове с по-яки лампи ще му дойдат дюшеш.

          • #83
            Вие какво искате от ЛЕД фарове?

            ЛЕД дава почти монохроматична светлина.

            Нажежаемата жичка дава целия спектър:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Без име.jpg
Прегледи:743
Размер:36.9 КБ
ID:6729312
            Land Rover Discovery II, V8 4.0
            VW Golf VI variant
            Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

            Коментар


            • #84
              За ремаркето - от фейсаНатиснете снимката за да я уголемите  Име:ремарке.jpg Прегледи:0 Размер:115.4 КБ ID:6742295Борето . в "Земеделски обяви"

              Коментар


              • #85
                Как се развива стопанството?

                Коментар


                • #86
                  Здравейте, съжалявам за липсата на информация около нашият проект, но последнитре месеци чукчи повече читател и по-малко писател. Всъщност чукчи основно бачкатор, а и не предполагах че може да сме интересни с проблемите си.
                  Както и да е, с две-три изречения какво се случи при нас напоследък. Ще започна отзад напред. Първо прибрахме храната за така обсъжданото напоследък "зимно хранене", е при нас е целогодишно. Сеновалът ни е пълен догоре, и двете силажни ями също, е с известни компромиси. Пролетта ни посрещна с ежедневни валежи и студ, та малко закъсняхме с пролетното сеене. Което закъсняване рефлектира на прибирането-в прозорците които ни се отвориха трябваше да приберем люцерна от няколко различни землища, с което прибиране закъсняхме за косенето на житните, заради което закъсняхме за грах/овеса. И понеже не успяхме да окосим всичко преди от дъждовен сезон, за два дена да преминем в изгаряща жега оставихме в крайна сметка 90-на декара пшеница неокосена и я ожънахме. Първата ни жътва мина добре, дори надскочи очакванията ни-пшеницата ни пусна 330кг/декар, а ръжтта 700кг/декар. Сега за някой това може да изглежда малко(ако беше в Добруджанско с такъв приход шяха да ореват за пропуснати площи), но предвид това че не сме инвестирали в торове и препарати ни се изплаща. И всичко това е след градушка с ураганен вятър, който изпочупи дървета и вдигна покриви. За сметка на това грах/овесената смеска беше пълен провал, миналата година имахме поле с 2,5тона/декар зелена маса, тази година средно сме около 450кг/декар, не съм сядал да правя сметки, но под 1000кг/декар сме на загуба при 450 мисля, че и зърното не можем да си платим. За сметка на това люцерната първи откос ни поуправи сметките за фолирани бали, добре че беше тя. Суданката, която все си мислех че ще направя поне 2 откоса, в крайна сметка балирах 2 бали.
                  Това относно храната, иначе си имаме нов/стар трактор, нов за нас иначе е като за онази друга тема. Трактора е Щаер 68 коня, на задно със 8/8 скорости, взехме го да дърпа сеносъбирача. И като споменаха сеносъбирач, тази година ни е рекордна по чупене-3 счупени сеносъбирачи, като единият няколко пъти. Счупих стъклото на Ламборджинито с косачката, косачката от своя страна изпили тавите(особенно последната, в краят направо липсва), от Агримашина казаха че за 15 години нямат сменена тава на косачка, а ние ги стопихме за няма 2000декара окосени откакто сме я купили. Балировачката и тя се счупи....няколко пъти, но поне и отстраних някой инжинерни небивалици, та засега работи.
                  Борето2 гледал съм ги всички обяви за ремаркета, но подобно на ситуацията с колата, каквито и коли да гледам отварям си портфейла, виждам какво предлага изобилието и смъквам 10 години на търсенето. На пазара всичко има, и ако имаш пари дори не трябва да го чакаш да го произведат, но накрая всичко опира до пари и приоритети. Ремаркето стана жестоко между другото, върши страхотна работа, но все още не съм го довършил, затова и няма да ви го показвам още.
                  Относно фаровете....еми ходих в Пловдив не останах очарован, може би попаднах на неправилната продавачка(макар че точно тази може и да беше нещо като началник/собственик), горката хал хабер си нямаше какво продава. Не беше чувала за spot и flood, не спираше да ми предлага един модел "Защото щом е най-много ватове и е най-скъп значи най-много ще ми свърши работа", нищо че няма къде да го събера, и ми трябва работен а не боен фар. Както и да е, нищо не купих от тях и едва ли ще отидя отново да пазарувам там, за сметка на това купих от един магазин в София работни фарове....които още нямам време да монтирам, поне не всички от тях.
                  И като за накрая да се похваля, знаете как е не го ли съобщиш във фейсбук все едно не се е случило . Макар и изключително тежка за целият свят, както и за нас де постигнахме някой призове за които не сме си и помисляли-Първо място за най-млечна крава за породата Симентал, Второ място най-висока средна млечност за породата Симентал, Млад фермер на годината, и не на последно място 40 българи до 40 години. Целтта постигната, дори да не сме си я поставяли
                  Ще пусна снимки тези дни, ако имам някакви запазени, или ако успея да спася нещо от телефона, който днес сгазих с багера...

                  Коментар


                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Браво, супер сте.
                    В земеделието не винаги и не всичко е печалба, има и много разочарования, но това е.

                    Ааа, и сe пише ЛамборГини

                • #87
                  ЛамбордЖини е на галено .

                  Коментар


                  • #88
                    Не стана ясно, това с което сте напълнили силажните ями го купувате и карате от друго място??
                    За грах/овеса беше ясно още като го коментирахме напред. Житото - добре, то без химия това е положението, както си е било преди 60 години. И с техниката това е положението, докато се научите - ще чупите, няма как все инженери и търговци да са виновни, поне не винаги.
                    Зимното целогодишно хранене не го разбирам и няма да го разбера никога. Значи тия ваши животни не излизат никога от обора - така ли? Даже и на разходка... Явно може и така, дано да ви провърви.
                    А и щом ви радват рекордите - браво! То и това си е твърде сполучлива бизнес ниша за някои.

                    Коментар


                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Относно кражбите на царевица-при вашите обеми ви трябват колко декара с царевица? Според мен не по-малко от 200-300, че и повече.
                      При тези декари колко царевица могат да ви откраднат? Още нещо-силажа се прави на млечна царевица, а тогава никой не краде кочани защото няма къде да ги продаде или съхрани. Най-много да си отчупят за варене, ама това е нищо, не си заслужава даже да го мислиш.

                      Та се чудя за какъв пъдар говориш, кражбите започват когато кочана узрее.

                    • jordanov sv
                      jordanov sv коментира
                      Редактиране на коментар
                      Че кой е тоя, дето ти е дал акъл да ползваш полска техника??? Ако ти си си го решил - решил си си го. За пашата също, всеки който е гледал крави за мляко и си е изкарвал хляба с това, е наясно. Не знам защо си мислиш че ти откриваш топлата вода.

                    • Gichev
                      Gichev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Да както и да е, платили сме си за технология на отглеждането, не сме измислили нищо ново, но сериозна млечна която да изкарва на паша не знам да има. Е аматьорите по селата, бабите и дядовците с 2-3 крави да, но честно казано съм готов да си платя да видя как някоя от големите световни ферми изкарват 75 000- 90 000 животни на паша, ще бъде интересно как ще изглежда това пасище.

                  • #89
                    Кольо, Кольо нищо не знаеш ти за кражбите на ихтиманските мангали. Преди години хората били наели въоражена охрана да охранява блоковете, хванали 2-3 каруци с мангали да крадат, последните не стига че набили охраната, ами и ги накарала да им напълни каруците. А дали става или не, тях не ги интересува, крадат всеки ден, огазват два пъти повече, може да го изхвърлят на другият ден и пак да се върнат, но не се спират. Тук е страшно! По това време когато започнат да стават картофите идва и жандрамерия, макар че тя какво охранява, седи на кръстовищата и паркира Ивекото пред полицията, и като им кажеш "Абе застанете на черните пътища те мангалите са малоумни, но не чак толкова, само вдигат рамене и ни съветват да си повишим охраната". Има един, който от яд че конете му опасаха соргото дискова 150-200 декара, така и така няма да жъне, но поне да не храни крадливите мангали.
                    Тази година толкова много люцерна ни бяха окосили, колкото за всичките 4 години в които я косим общо, отивам да кося и минавам десетки метри транзит, опасано и окосено до корен. Полицията в Ихтиман е със свалени гащи и мангалите си развяват байряка необезпокоявани, толкова нагло племе са станали че не искам да се сещам за тях.

                    Коментар


                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      А аз се оплаквам от нашите.
                      Имало къде-къде по-страшно...

                    • Gichev
                      Gichev коментира
                      Редактиране на коментар
                      По-страшното са полицаите според мен, на които им е все тая наз краде ли ни някой, оцеляваме ли на ръбчето на ножа. Преди години се опитаха да ни откраднат Нюхоланда, охраната ги видял, извика ни и буквално тичахме след крадците, може би 70-80метра пред нас. Дойдоха полицаи, разследващи....нищо, дори не отидоха да огледат, нещо стъпките, следите от гуми в нивата да погледнат, седяха на входа на фермата, цъкаха с език и "Засилете си охраната". Миналата година дойде същият разследващ полицай и ми разправя"Имаме сведения, че хора искат да ви крадат животните, засилете си охраната, някой да ходи да обикаля през нощтта с фенерче да свети, изгасва..." замислих се, той ако има сведение за това, начи има и сведение кои са хората, не е ли редно от тяхна страна да засилят охраната, патрулката да минава нощем през час-два примерно. Но не, покрай нас минават крадците на дърва, ако минава патрулка, може да и се наложи да спре джиповете/каруците с дърва, а това е конфликт на интереси. Не мога да си извадя разрешително за ловджия, поне да мога да ги стрелям с хималайска сол, както ми е разправял баща ми едно време както са правили по ТКЗС-тата.

                  • #90
                    Да се върнем към темата на темата, а именно тракторният хардуер.
                    Искам да си направя едноосно(или двуосно) ремарке с едностранно задно разтоварване, за груби материали-камъни,пръст, постеля. Има доста ремаркета за гроздобер, с ножицовидно разтоварване(което ми е излишно), те са около 5 тона и моста е закачен директно на шасито, така че няма да откривам топлата вода. Е иска ми се да е с тандемно окачване, но не знам дали ще имам времето и нервите да го изработя.
                    Нещо такова: http://www.m4trailers.co.uk/cms/prod...ff6bdbcs_0.jpg м
                    Иска ми се нещо с нисък център на тежестта, подходящо за наклонени терени, че с шкодовото ремарке си е емоционално изкарването, както и да е с отворен изход, за да може директно да разтоварвам, без да се налага да отварям врата, или нещо което да задържа.
                    Американците доста ползват стари камиони за целтта-махат кабината и двигателят, шасито се събира отпред за теглич, има си окачване, има си цилиндър. Проблемът е че с тези цени на желязото не си струва.




                    Коментар


                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Гроздовото ремарке е добро начало, ама после има доста играчка докато го завършиш.
                      Ако не държиш на тристранно разтоварване, а само назад задачата се улеснява доста.

                      Другото е железарска работа и заваряване.

                    • jordanov sv
                      jordanov sv коментира
                      Редактиране на коментар
                      Един познат си направи от самосвалче Ивеко, има ги вече по моргите. Не знам ккво става с регистрациите обаче.

                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Другия вариант е да си отвориш фейсбука и в маркетплейс с да търсиш такива ремаркета от Англия, докарването е да кажем около 2-3 бона в лева и после регистрация НЕ ти трябва за селски нужди или ако ти трябва има варианти, просто отнема 2-3 седмици да дойдат документите с номерата в Англия.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X