Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стопанство Боерикс. Хиляди въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Царевица няма да сеем, поради няколко причини-много е скъпо, в близост няма силажокомбайн, а това да разчиташ на нает такъв в толкова кратък прозорец, колкото е за правилното прибиране е прекалено рисково. Ако трябва да купим силажокомбайн трябва да отделим едни поне 100к за един Ягуар, за декарите които имаме не можем да го изплатим никога. Второ не можем да се опазим от черното население. То полицията не може да ни опази от тях, камоли ние сами да се опитваме, а не ми се лежи заради манго в затвора. Да сигурно някой силажират и са доволни и с кир, ние имаме много по-високи изисквания към храната на кравите спрямо повечето хора гледащи крави и сдъвкляча от кира не става за храна на нашите животни.
    Относно колко силаж ни трябва? Колкото и да имаме винаги няма да ни стигне, но сметката е много проста-100 дойни крави по 25кг/крава=2500х365=912500+1000за сухостойни/ден х 365+10% загуба=1 400 тона на година.

    Коментар


    • #62
      Кир-а е за сенаж,за зелена маса.Става за люцерна и репко,отиваш сутринта и нажънваш дневна доза,която даваш на хайваните.Утре пак,за царевица категорично не става,оставя кочаните по земята.За силаж материала трябва да е на кубчета,затова са силажокомбайните. Ротора който реже материала се заточва на машината периодично,за да има правилно рязане,а не сдъвкляк,но струват една чанта кинти.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #63
        Добре де, питах по-нагоре, ама да питам пак-царевицата се силажира зелена, а мангалите я нападат като узрее. На зелено най-много да си откъснат за варене по някой кочан. Не би трябвало за силажа да имате набези.

        Преди години(доста години) карах силажокомбайн Fotschrit, доста добре се справяше, все пак е западна техника, нищо, че от източна Германия.
        Що не се огледате за някой такъв, в днешно време ще са доста евтини. Или пък нещо друго втора ръка?
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #64
          Кольо, разбра ли що питам какво мислят за силажа? Имат склад за 1600 тона, трябват им по техни сметки 1400, миналата година казват че са сложили 1000 тона, обаче не сеят царевица щото скъпа и говорят за Кирове разни. Ама тъй де, топла вода трябва да се открива постоянно.
          За кировете колегата Петроф го обясни прекрасно. На село тая машина май и не я прибираха от къра. Отиват тракторите с раздаващите ремаркета, единя закача и пълнят колкото трябва. И Тея 25 кила силаж на ден на крава дето ги смятат горе за всеки ден от годината стават числата накрая съвсем различни. А иначе Ягуар от чисто нов /с 400 кила антифриз в предните гуми/ го караше съученик на майка ми, силажокомбайн Фортшрит имаше да му помага в кампанията и отделно косачка Фортшрит от чисто нова я караше комшия първи братчед на дядо - тя само за люцерна.

          Коментар


          • #65
            Малко за изплакване на очите-как се прави силаж в Италия.
            Инджой:

            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Кольо Президент, ето такива труденички ни трябват за да се оправи земеделието и държавата )

              Коле, ако имаш такива старши тракторист-комбайнерки, имам малко опит + Т и Ц+Е, дай знак и да идвам да работя при тебе )

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              То за това трябва да си плащате...

            • artefekt
              artefekt коментира
              Редактиране на коментар
              Кольо коментира
              Вчера, 18:19
              Ей, мръсници...

              Аз ви пуснах да видите майсторско управление на трактор, и то от жена. Особено как дава назад с ремаркето... Аз това не го мога.

              А вие все разни цици са ви в главите.
              То ако го можеше....нямаше да си ни приятел

          • #66
            Ей за малко да ви оставя сами и се размечтахте ​​​​​​
            Страхотна новина за нашето стопанство. Най-накрая успях да приключа с орането! Едната нива се бяха объркали и я бяха изорали половината, едни 3-4декара са дисковани, но се намират в основата на един хълм и не ми се рискува да почупя плуга да я ора, пак ще я дисковам и каквото стане. Искаше ми се да понапръскам житните сега докато е замръзнало, малко да ги понахраним като се стопли, но освен полето и всичко е замръзнало-тръби, кранове, цистерна(айде нея успях да я размразя). Ето и как изглежда трактора след като съм бил на полето. За съжаление на местните няма начин как да им се обясни, че полето не е боклукчийска кофа и че като се дискова и се зарови в земята боклъка няма да изчезне. А след комбайнерите(Кольо зтвори си очите) е дармадан, отварят се вратите и бутилки, кенчета, найлони се хвърлят в движение Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210210_160839.jpg
Прегледи:723
Размер:510.6 КБ
ID:6708650

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Браво, само така!

          • #67
            Ей ме пак на
            Такааа, имаме около 50 дена до първа коситба, до тогава трябва да: дисковам/култивирам/ засея-тревната смеска, която още не е дошла от Германия, и грах-овесената смеска, която още не съм поръчал, но имат налична та не е зор. Закарах сеносъбирача да го побългарим леко, защото франсетата са го направили за поляни-магистрали, а не за нашият оффроуд, до краят на месеца трябва да е готов. Ще трябва да му поръчам 2 или 4 джанти(джанти с гуми) 4 цола, с лагерите в джантата, за да можем от 2 копиращи да го направим с 4 копиращи колела. Дано имам време да го боядисам, макар че май няма да има време. Трябва да се подготви и полският сеносъбирач, за резервен, защото имахме критични моменти миналата година-окосено, но събирача се скофти и трябваше да се моля за закърпване на положението, а аз не обичам да се моля на хората. Трябва да се подготви, почисти, гресира, смаже, ремонтира и обслужи балировачката, и нея ще трябва да я тунинговам, че поляците леко са бързали с дизайна. Едно от най-важните неща, е че трябва да довърша ремаркето за бали, тук са и преобладаващите въпроси. Искам да направя равен под, за да не се късат балите трябва да е хем здраво, хем леко. Ще снимам утре ремаркето, но като цяло е живяло като фургон за камион дълги години, а сега ще се прероди при нас като ремарке за бали. Ламарина 2 или 3 мм да сложа, и да го заболтвам или заварявам? Ремаркето е на ресьори, които са се поуморили, мисля да сложа едни яки тампони, но дали няма да е по-добре да го подсиля леко с пружини(не ми се занимава с щпрегване) когато го карам по нивите копира терена, което ме навежда на тънката мисъл, че заварките ще понапукат(еле па с мойте заваръчни възможности). Искам и да направя някакви спирачки отзад, имало е въздушни спирачки, които са поокапали с годините и няма шанс за възстановяване, мисля си за някое малко цилиндърче и яки пружини, да го задйствам с някоя от хидравличните двойки, да ми допомага само на големите спускания, иначе 40 бали си ги карах миналат година и без спирачки, но като секс между таралежи. Трябва да му пускам и инсталация за стопове, има ли специален кабел или да търся 7 жилен в едно(и колко квадрата?). Трябва да довърша и валяка, но нещо ми изчезна музата и забих, пък и то на този студ не се работи

            Между другото ето как работи полската брана (или дискатор както го наричат някой) и сеялката:

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Има стандартни кабели за 7-щифтовата букса за ремарке. Цветовете са по ИСО. Можеш за пуснеш цяло парче от буксата до единия фар/стоп. В него правиш и връзката за другия фар/стоп и осветлението на номера ако е отделно.
              Българските кабели 7х1.5 са около 3-4лв./м. Има Хела точно за целта, но са по-скъпи.

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              За ремаркето няма как да се даде точен и конкретен акъл без снимки.

          • #68
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:935.1 КБ ID:6720212Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:816.2 КБ ID:6720213
            Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:644.9 КБ ID:6720214Натиснете снимката за да я уголемите  Име: Прегледи:0 Размер:1.03 МБ ID:6720215

            Такааам поискаха ми 10лв/метър за специализиран кабел за инсталация...не ги дадох. Взех 7х1мм за 2лв/метър е като за 5пъти по-ниска цена ще преглътна че е един жълто-зелен и 6сиви.
            Ремаркето за бали е било в предишния си живот дрехарка. Води се 16тона,но сигурно като чисто ново. Взел съм едни яки тампони, но все пак си мисля че ако сложа едни яки пружини да подсилят ресьорите.
            ​​
            Между другото ми върви на ремаркета напоследък, макар че на синьото му е за втори път да го кантаря така

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_913378.jpg Прегледи:7 Размер:956.2 КБ ID:6720217 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_913377.jpg
Прегледи:481
Размер:736.5 КБ
ID:6720218Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_913380.jpg
Прегледи:494
Размер:744.3 КБ
ID:6720219
            Ще трябва и на него да му ъпгрейдвам окачването, тампоните му са много зле. Дали ако му сложа гуми с джанти от Ифа Л60 широките няма да е по-стабилно? Или поне отзад да са широки? ​​​​​
            Последно редактирано от Gichev; 14-03-21, 21:56.

            Коментар


            • dimitar_77
              dimitar_77 коментира
              Редактиране на коментар
              На синьото ремарке (наклоненото) май джантите са с 8 гайки. Ако паснат джанти с гуми от ЗИЛ 130, сложени ,,наобратно,, с вентила навъте, коловоза на ремаркето ще се разшири. На Ифа Л60 мисля че бяха с 10гайки. За да не се накланя ремаркето, може да правиш завои с по-голям радиус...

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Сивите жици трябва да имат номера, както всъщност е правилния кабел за промишлени задачи.

          • #69
            Синьото ремарке си е захлюпемо по традиционния новобрански метод. И аз съм го правил този номер.
            Когато го завиеш толкова много-предната ос вече не дава опора встрани, и ако е натоварено малко накриво, или както в случая-има малко баир-картинката е сигурна.

            За балите-според мен има нещо нередно по окачването на това ремарке. Не може празно да е натоварило толкова ресьорите, та да опре на тампоните. То и при пълно натоварване не би трябвало да опират, те са като крайна мярка за да не удря моста в желязо. Гледай какво има грешно.

            Спирачките-ако се ползва разумно-може и с хидравликата на трактора, чичо ми доста години кара така едно ремарке с Владимиреца. Ама това след като летя с над 100(по негови думи) в гората, и след зверското преобръщане накрая. Поуплаши се, и понеже всичко стана заради липсата на спирачки-направи това решение с хидравличния цилиндър. Когато има нужда от спирачки-напъва малко с хидравликата, когато отпадне нуждата-отпуска. Въпросът е да не ги забравиш...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • Стария
              Стария коментира
              Редактиране на коментар
              На нашият Владимировец спирачките ги направи дядото ...Бог да го прости...както чичо ти хидравличен цилиндър само на задния мост и си е о кей

              а така съм обръщал ремаркето на заден ход

          • #70
            Тоя номер със сгъването на ремаркето когато е празно,във повечето случаи се дължи на грапирала софра.Разкачи ремаркето на равна площадка,гресирай обилно софрата и с помощник развъртете теглича от край до край.Трябва да се движи мазно без щракане и задържане.По магазините за ССМ се продават готови инсталации комплект със букса и стопове със различни дължини,струва около 30-50лв.
            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • #71
              Ремаркето го обърнах защото:бързах(винаги ни притиска времето, и сме все назад със задачите), имаше останала пръст в дясната част на ремаркето, а наклона беше надясно, завоят също, а и предната гума влезе в дупка(мдам лошо стечение на обстоятелствата), защото го е хванало старозата и като го натоваря ресьорите се смачкват и тампоните направо от 15 стават 3см., много е високо....Е и защото толкова си мога, но и ремаркето е гадно, но като за тези пари е перфектно, ще трябва да му сменям карантиите на коша, че ламарина почти няма на места вече, но шасито е здраво.
              Кольо, ремаркето за бали опира защото и него го е хванало старозата, не ми се занимава със шпренгване и добавяне на ресьори, все си мисля че с тампон пак ще стане или на мястото на тампона една пружина яка, както подсилват някой от жипките? Имам точно един месец в който трябва да съм го направил, защото като гледам люцерната, която пръскаме с бозата вече е 15-на см. може и да косим преди 20 април. Направо не знам как ще успея с времето, предвид това че трябва да подготвя и засея тревната смеска и грахтта.
              Кабели купих от ТМТ, има и в продавалника-ОЛХ на сносни цени, иначе по магазините "готовите" са по 70лв, но са 7 метра, на мен ми трябват 15(2 метра между стоповете и 3 от ремаркето до трактора) не ми се дават 150лв за кабелче.

              Коментар


              • Gichev
                Gichev коментира
                Редактиране на коментар
                Сега не знам вродено ли ми е, но имам някаква вродена способност да обиждам хората като си говорим, най-често защото винаги казвам истината, надявам се да не се засегне някой и този път. Първо ние не сме голям бизнес, ние сме малък семеен бизнес и изкарваме честно с ужасно много работа всеки лев, който сме изкарали. Не сме субсидийни земеделци, много е лесно отстрани да видиш и да кажеш(защото са ми го казвали вече)"Лесно ви е на вас като са ви дали парите наготово". Пари на готово никой не ни е давал, да фермата е направена по мярка 4.1, но ние сме плащали кредитите и лихвите по тях, и ние работим(в повечето случаи по повече от 15-16 часа) за да плащаме заплатите на поне няколко служителя в няколко банки. Второ не знам какво се захванахте за този кабел, но трябва да съм малоумен или ръцете да са ми завряни на много тъмно, за да не мога да си опъна една инсталация на ремаркето, просто досега никога не съм го правил, а обичам да се уча когато мога от чуждият опит, преди да направя моите си грешки. Да не говорим, че обичам да си изобретявам, това че съм доктор, не означава че не мога да си ремонтирам трактора/колата/мотора/компютъра, или че не мога да сготвя след това, да си измажа стената и да си залепя плочките след това. Мога всичко, и много от нещата ги правя добре, дори по-добре от някой хора, които вземат пари за въпросната работа. И тук опираме до другият проблем-вбесяват ме хора, на които плащам и с извинение си оставят ръцете, и ме хваща яд че съм си хвърлил парите на вятъра. Хваща ме яд и на хора, които толкова много ценят труда си, че ми вземат пари за един ден, а аз трябва да работя няколко дена за да ги изкарам, а съм можел да си го направя сам, но нали трябва всеки да си разбира от неговата работа, да се подкрепяме...
                Лесно е да се прави сметка на чуждите пари, но реалността в повечето случаи е много различна, да ние се справяме доста добре-имаме страхотна генетика(но да сме честни не сме първите вкарали животни от чужбина), храним правилно(но и другите ферми ползват услугите на специалисти по хранене), получаваме резултати, за които дори чужденците се чудят, че и искат да напишат статия за нас, и въпреки всичко не сме цъфнали, камо ли вързали. Истината е че в животновъдството всичко е на оцеляване на ръба, една стъпка погрешно и катастрофата е сигурна, направо не знам как оцеляват фермите тип-ТКЗС от едно време, малко като вица"ние им даваме 1000лв., за да живеят им трябват 3000лв, откъде си набавят другите 2000, не питаме"
                Четейки част от коментарите виждам колко малко познават земеделския живот коментиращите, има периоди на затишие, където нито може да се излезе на полето да се отхвърля работа, нито да се работи с животните(ето миналият ден обезроговявах, защото можеше, днес определено не може) в такива дни вместо да легна и да спя аз човъркам, може би трябва да пусна някоя и друга снимка какво съм си направил във времето? Земеделците например по това време разглобяват/сглобяват и като цяло подготвят техниката за сезона, освен ако не са пишман-земеделци и не започнат да си обслужват комбайна, когато дойде време за жътва(щото и такива примери има около нас)
                Ако някой може да ми даде съвет как да изкарваме пари от наличното е добре дошъл, тази година посадихме(засадихме/засяхме?!?) няколко зрънца, та ще видим какво ще ожънем до краят на годината

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                И аз мисля по същия начин.
                Само с израза "субсидийни земеделци" не съм съгласен.

                Такова животно няма. Има де-в съзнанието на масовия българин. Това е поради завистта, че държавата ти дава едни пари които в абсолютна стойност са си хубава сума, и не трябва да ги връщаш. Обаче никой не се заема да пресметни каква част от разходите са субсидиите. Никой не се замисля какви загуби се търпят ако нещо с природата... Всички са се вторачили в субсидиите и само това им изплува в замъгленото съзнание като чуят "земеделец".

                Всъщност, ако съвсем няма субсидии за мен ще е по-добре, а най-много ще постарадат собствениците на земя, защото първия разход който ще намалим е наема на земята. А не може да останат същите разходи защото финансите не се вързват, ама никак, и за две години всички ще фалираме.

                Ама е друга тема, при това доста дълбока, за друг разговор.

              • Gichev
                Gichev коментира
                Редактиране на коментар
                Ооо тук си в грешка, огромна грешка, субсидийните земеделци съществуват и те ни бъркат директно в нашите джобове. В нашето село има "земеделка" превзела 70%от земята, мога да ти снимам субсидиините картофи, които още са "складирани" на полето. Субсидийните сливи, които обаче никой не бере, защото плодове нямат. Субсидийните малини, за тях имам снимков материал. В съседното село на приближен на герберска министърка са му дадени всички общински пасища. За 4-те години които сме тук не съм видял някой да дойде да премести един камък или боклук. Пасищата изглеждат като сметища, но на тях пасат местните крави, а човека си взема субсидията...следващите 30години. Или старопланинските субсидийни крадци? Такива пари се вземат за пасища там, че се палят един друг, стрелят се, ножове...абе гангстерска война си организират. Но при някой от тях си заслужават битките, в краят на годината прибират едни чисти няколко стотин хиляди, а не рядко и милиони. А и мобиле е пълно с трактори и техника купувана по програма, и се продава когато приключи. Субсидийните земеделци са ясни на всички, но повечето са приближени на герб или дпс и хората си траят от страх

            • #72
              Колко е високо ремаркето от земята?

              Коментар


              • Gichev
                Gichev коментира
                Редактиране на коментар
                На синьото 160 до дъното на коша, земеделското ни е 110 мисля, но е на 16-ки, а това е на 20-ки. Синьото е от Шкода мисля. А ремаркето за бали е 80-90см в момента, ако обърна моста ще стане +10, което ще е перфе!

            • #73
              На синьото ресьора е върху оста , на другото е под оста. . Качваш ресьорите върху оста като на синьото и си готов . Не ти трябват тампони. Там нещо май заварки са правили. Борето

              Коментар


              • Gichev
                Gichev коментира
                Редактиране на коментар
                Ей затова е велик форума, въобще не съм и помислил, че може някой да е творил по окачването, просто го приех като даденост и започнах да търся някакво решение. Дано спре снега тези дни, да довърша валяка и следващото ще е ремаркето, доста работа има по него, за да стане така че да ми харесва. Имаш едно мляко с нес от мен

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Това, че мостовете са под ресьорите може да е фабрично, има много конструкции по този начин.
                Борето ти казва начин за решаване на проблема, а не, че задължително някой е творил именно там.
                Обаче наистина ако се преместят ресьорите отгоре би трябвало да се реши проблема.
                Обаче, ако ресьорите наистина са омекнали-при натоварване пак ще клекнат, и тогава това няма да е решение.
                Пружини надали ще решат въпроса, масовите са доста меки-предвидени са за джип 2-2,5 тона. Или потърси някакви по-яки. Например от Форд Транзит. Моя е с пружини отпред, и са доста якички, държат на 2200 бус плюс 3,5 тона товар. На всичко отгоре са направени да работят в носач, а там се получава рамо което изисква по-корава пружина. Ако ги сложиш над ресьора-ще работят почти без рамо и трябва да държат доста.

                Ама най-напред гледай за нещо преправяно по ремаркето. Както ти казах по-горе-не може ресьорите да са толкова омекнали, че да са легнали на тампоните при празно ремарке. А са предназначени да са сравнително прави при пълно натоварване.

            • #74
              Здравей, ако при пълен завой предните гуми опират в шасито - значи ремаркето е преправяно за да има обем(за дрехарка). Аз мисля че ще опират . Пък тези тампони с планките са си жива самоделка. Борето Ако например става с изместване на оста отдолу под ресьорите не ти трябват и тампони. Аз така бих го направил. Зор ще видиш с изчистването на тия столчета на горната планка на оста. Там трябва да е свободна дупката за централния болт на ресьора.
              Последно редактирано от boreto2; 17-03-21, 08:22.

              Коментар


              • Gichev
                Gichev коментира
                Редактиране на коментар
                Било е дрехарка, да и гумите не само са опирали отпред, ами са изтъркали шасито. Какво е възможно да са променили?

            • #75
              Сложили са оста отгоре на ресьора та ремаркето вътре например да е високо 3.20м т.е да има по голям обем - за да иска повече пари при превоз. При дрехарките дрехите не тежат, тежат топовете с плат които се карат на обратно. Затова са сложили тампони . ОСТА отдолу. Борето Така направено е карано само на федерацията на гумите!
              Последно редактирано от boreto2; 17-03-21, 08:32.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X