Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Два хидромотора в паралел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Sasho74 Преглед на мнение
    Ще се опитам да обясня накратко какво е двойнодействащ хидравличен разпределител стандартно изпълнение, защото май някой колеги не ме разбират или по принцип не разбират. Двойнодействащ хидравличен разпределител има един вход от помпата "Р", един изход към "Т" /резервоар/, и два изхода към работен орган съответно "А" и "В". Работния орган може да е цилиндър, хидромотор или нещо друго. В неутрално положение маслото циркулира през вход "Р" към резервоар "Т" и двете линии "А" и "В" към работен орган са затворени, т.е. масло нито влиза, нито излиза независимо от това дали има поток на масло изобщо през разпределителя. Когато насочим маслото по "А" към работния орган, маслото което вече си е свършило работата се връща по "В" и през разпределителя отива към резервоар "Т". Аналогично е и ако насочим маслото към "В"
    Според предназначението на хидравличната система, преди и след разпределителя се монтират различни елементи като делители на дебит, обратни клапани с и без пилотно налягане, охладители и др.
    Опитах се да обясня накратко. Който разбрал, разбрал. Останалото не е за форум а за училище!
    Първоначално публикуван от Sasho74
    Никога не съм казал че машината не трябва да има спирачки. Към Красимир Начев: Кой е този хидравличен разпределител /стандартно изпълнение/, който в неутрално положение пуска налягане и към двата входа на хидромотора /цитатирам/. Искаш да кажеш че когато разпределителя е в неутрално положение, хидравличната система работи под налягане през разтоварващия клапан. И на мен не ми се спори ама това са глупости
    !
    Има такъв стандартен,но е неприложим заради прегряването на маслото и натоварването на помпата.
    Прикачени файлове

    Коментар


    • #17
      Визирах най-обикновен разпределител с ръчка, щото колегата доколкото разбрах прави някаква самоделка . Безпорно има по-добри решения, но трябва да даде подробности. Иначе може и с пропорционални разпределители и джойстик да го направи, ама не знам дали ще му хареса цената.
      Въпроса с охлаждането на маслото винаги стои щом говорим за хидромотори.
      Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от Sasho74 Преглед на мнение
        Визирах най-обикновен разпределител с ръчка, щото колегата доколкото разбрах прави някаква самоделка . Безпорно има по-добри решения, но трябва да даде подробности. Иначе може и с пропорционални разпределители и джойстик да го направи, ама не знам дали ще му хареса цената.
        Въпроса с охлаждането на маслото винаги стои щом говорим за хидромотори.
        Ха,ха - колегата със самоделката в същност съм аз.
        Идеята е да се направи радиоуправляемо самоходно верижно шаси. Да бъде компактно и евтино.

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от 1115 Преглед на мнение

          Ха,ха - колегата със самоделката в същност съм аз.
          Идеята е да се направи радиоуправляемо самоходно верижно шаси. Да бъде компактно и евтино.
          Чудесно! Радвам се на ентусиазма ти. Какво ще е предназначението? Какво ще се качва отгоре и каква товароносимост се предвижда да има. За някаква конкретна задача ли се предвижда да е или ще се търси универсалност. Сподели ако искаш !
          Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

          Коментар


          • #20
            Решения за една помпа има, но аз продължавам да съм на мнение, че най-лесно и компактно е двойна помпа и отделен разпределител за всеки хидро-мотор.
            Делителът на дебит допълнително дроселира и загрява маслото. Да не говорим какво се случва, когато се наложи машината да завие и се спре маслото по едната магистрала.
            В миналото ще остане, каквито сме били...

            Коментар


            • #21
              Аз такова нещо съм виждал, но много отдавна и не мога да се сетя в коя част на БГ. Самоходна пръскачка за лозя. На гумени вериги. Обикаляше си един лозов масив, влачейки ремарке с пръскачка на него. Нямаше шофьор-обикаляше си само.
              Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

              Коментар


              • #22
                Мисля да закупя бензинов двигател с мощност 6,5кс и ХХ???? Nm въртящ момент. Някой сметки обаче не ми излизат.
                Това е при варианта със сдвоена помпа - по една за всеки хидромотор.
                Помогнете с някой идеи.

                Малко изчисления:
                При избор на сдвоена помпа 11А5Х174/А5Х175 и обороти на двигателя 1500 / 3000

                Дебит за едната помпа при 1500 об/мин
                Q= q.n. ɳQ/1000 = 5 * 1500 * 0,9 / 1000 = 6,75 l/min

                Дебит за едната помпа при 3000 об/мин
                Q= q.n. ɳQ/1000 = 10 * 3000 * 0,9 / 1000 = 13,5 l/min

                Въртящ момент за една помпа
                Mt = q.p/20. π = 5*130 / 20 * 3,14 = 11[Nm]

                Мощност на двигателя при 3000 об/мин за една помпа
                P = Q.p.ɳ/612 = 13,5 * 130 * 0,83 / 612 = 2,38[Kw]

                Мощност на двигателя при 3000 об/мин за две помпи
                P = Q.p.ɳ/612 = 27* 130 * 0,83 / 612 = 4,8[Kw]

                Въртящ момент за две помпи
                Mt = q.p/20. π = 2*5*130 / 20 * 3,14 = 21[Nm]


                Този последния ред ме притеснява - не ми се вярва от китайски бензинов мотор, че и от не китайски да се изкара този въртящ момент.

                Още малко изчисления.


                Хидромотор ОМР160
                Диаметър на задвижващо колело (на веригата) Ф300мм
                За един оборот π*d
                300*3,14 = 0,94m


                При дебит 6,75 l/min (1500об/мин) оборотите на ОМР160 ще са: 6700 / 155 = 44об/мин
                При венец ф300 скоростта ще е 44*0,94*60 = 2,48км/ч.


                При дебит 13,5 l/min (3000об/мин) оборотите на ОМР160 ще са: 13500 / 155 = 88об/мин
                При венец ф300 скоростта ще е 88*0,94*60 = 4,96км/ч.

                Напълно приемлива скорост.

                При налягане около 130 бара дава въртящ момент около 280Nm - това ще е достатъчно ли за задвижване на шаси около 500кг? (моторите са 2 - 2 *280)
                Как да го пресметна?
                Знаем въртящия момент, диаметъра на колелото и теглото.
                Друго не ни трябва май, но как се смята ми липсва в момента.

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Значи точно в това е грешката. И двете загуби са чак на изхода на помпата. А нас ни интересува на входящия вал каква мощност трябва да се подаде. Т.е. ти изчисляваш мощност на помпата при определени дебит и налягане, но това е мощността която помпата предава, а не механичната мощност която приема(която е нужна да я задвижи). Естествено е механичната мощност на вала на помпата, да е по-голяма от мощността, която помпата предава след някакви загуби от КПД.
                  Затова механичната мощност на вала се смята по формулата, която аз дадох за механична мощност, като в нея се ползва изчисления въртящ момент на помпата (при него няма КПД). В твоя случай имаш вече избран двигател, може да смяташ на обратно с неговите данни. Знаеш му момента, а във формулата за момент търсиш налягането. Естествено реално полученото налягане ще е малко по-ниско заради загубите, предполагам че точно тук се ползва КПД на хидромеханична трансформация. Вече с реалното налягане, гледаш какво ти дава хидромотора.

                  ПП: Смяташ само с едната помпа и хидромотор, щото е все тая, двигателят е един. Дали ще дава целия си момент на едната помпа, или по половината на двете, накрая задвижващата сила е еднаква, но единия път ще е само от едното колело, другия път от двете. Разликата е, че като ползва само едната линия, налягането ще е двойно по-голямо.
                  Последно редактирано от cecoa1; 10-05-20, 12:23.

                • 1115
                  1115 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ама налягането го определя регулатора на налягане или предпазно преливния клапан. Освен това мощността и момента във формулите ми е за вала на мотора, а не изходящите на помпата. Те {изходящите }са при сметките за хидромотора. Нещо куца в твоята формула и това е липсата на КПД. Да не е за електродвигатели?
                  Защото сметките по нея се разминават с каталожните данни на ДВГ които погледнах.
                  Освен това тя приравнява ел. моторите, дизелите и бензиновите под общ знаменател, а те са с различно КПД и съответно с различна мощност при еднакъв момент и обратното.

                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Мисли логично. На входа на помпата вкарваш една мощност, и чак след това следват загубите. При твоите формули за мощност, колкото по-големи са загубите(по-нисък КПД), толкова по-ниска мощност изчисляваш, ясно е, че няма как при увеличаващи се загуби, да ти е нужен по-слаб мотор. Точно обратното е. Знаеш каква мощност ти трябва на колелата, знаеш КПД на трансмисията, и делиш нужната на колелата на КПД, та да получиш колко мощен мотор ти трябва. Но това е когато имаш строги параметри по задание, и трябва да избереш мотор и трансмисия за да ги постигнеш. При теб няма твърдо избрани параметри на возилото, имаш определени двигател и трансмисия, които са ти икономически изгодни, и искаш да разбереш какво би се получило при използването им.
                  Формулата която ти дадох е общовалидна формула за връзката между мощност момент и обороти. Тя важи за всеки въртящ се вал, независимо дали на някакъв двигател, или пък въртян на ръка. Това е основна зависимост във физиката. Няма как да има разминавания, и няма такова положение, при едни и същи обороти и момент да има различна мощност, независимо бензинов, дизелов, или какъвто и да е двигател. Практиката е, да се дава в каталозите максималната мощност при определени обороти, както и максималния момент при други обороти. И при двата режима може да се изчисли липсващия параметър - при максимална мощност това е момента, а при максимален момент не се дава мощността. И да, момента при максимална мощност е по-нисък от максималния при почти всички ДВГ. Просто това са два различни режима определени с момент и обороти.
                  На практика твоята формула за мощността след помпата, е преобразувана същата тази основна зависимост(мощност=обороти по момент), с включен КПД.
                  Предполагам, че във формулата ти за момент, има вече включен някакъв емпирично установен от практиката КПД, така че е достатъчно да го заместиш в моята формула и ще получиш нужната механична мощност, която е нужно помпата да получи от двигателя. Ако разделиш получената в твоята формула мощност, на входящата на вала на помпата, сметната по моята, ще получиш общият КПД на този възел. Или по-скоро твоята формула е за мощността на хидромотора, и така КПД ще е общо за цялата трансмисия(това би обяснило защо във формулата се дублира КПД за обемна ефективност). Не ми се смята пак, че го смятах вчера, но по памет беше някъде към 0,7. Т.е. около 30% загуби.

                  А за налягането, само максимума му се определя от регулатор или предпазен клапан. Практически то варира според натоварването.

              • #23
                Нормална дамска градска кола е около 100-те нютона...
                Калин Владов,09РСПБЗН

                Коментар


                • #24
                  Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                  Нормална дамска градска кола е около 100-те нютона...
                  Ама това не е ли на вала на мотора?
                  Мисля, че на колелата е доста повече минавайки през скорости и дифове.

                  Коментар


                  • #25
                    Е да де, то винаги се смята момента на двигателя.
                    През какви предавки ще го прекараш-Божа работа.

                    Става въпрос, че кола към тон си се задвижва нормално от миксерче със 100 нютона, че и вдига над 100.
                    Та от там нататък смятай твоята сметка.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #26
                      Сега бидейки лаик аз си правя следната сметка, която нищо не и пречи да е грешна.
                      имаме 100Nm на вала и те минават през 1 ва скорост с предавателно отношение да кажем 3,5:1 и през диференциал с отношение 4.
                      Това незначи ли, че на колелата имаме 3,5 * 4 * 100 = 1400Nm?

                      Коментар


                      • #27
                        тука си прав. Аз си правих хидравличен артикулиращ трактор с два хидромотора (12 кубика на предния мост и 50 на задния) успоредно свързани. Редукторите ми са 1:29 и това би трябвало да дава поне 290Нм на задния мост и около 90Нм на предния. Движи се добре...бавно все пак

                        Иначе ето ти клип на тестовете на мини булдозера (ремъчен обаче)



                        Коментар


                        • #28
                          Иначе съм виждал косачки с дистанционни. Там обаче има бензинов генератор и два електромотора с редуктори...по лесно е управлението с дистанционно. Хидравлика се контролира по-трудно...пропорционални клапани с честотно управление и т.н. сложнотии

                          Коментар


                          • #29
                            Пропуснал съм да пиша за какво е нужно.
                            Ами на един приятел му е детска мечта да си направи умален макет на танк от втората световна, който да бръмчи с реален бензинов двигател.
                            От вчера се раздвоиха нещата и аз реших защо да не си направя и аз едно шаси, но с гумени вериги и без дистанционно, а с мен отгоре. Много ми допадна клипа на колегата.
                            А от верижно шаси всеки има нужда или поне така казах на жена ми. Тя, а и предполагам много други хора не са на това мнение. Майтап.

                            Коментар


                            • #30
                              В руския нет има стотици, ако не и хиляди клипове как правят подобни верижни машини.
                              Изпитано и пробвано, и работи.
                              Защо не копираш наготово нещо от там?
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X