Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Два хидромотора в паралел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Два хидромотора в паралел

    Трябва ми да свържа 2 хидромотора да работят в паралел. Ще служат за задвижване на верижно шаси. Помпата обаче е само една и се чудя няма ли да е проблем това. Как става изпълнението приерно при верижните мини багери? Не ми се вярва да се ползват сдвоени и строени помпи само за движение.

  • #2
    Според мен, след помпата трябва да имаш разпределител (двусекционен), едната секция за едната верига, а другата секция за другата верига.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от dimitar_77 Преглед на мнение
      Според мен, след помпата трябва да имаш разпределител (двусекционен), едната секция за едната верига, а другата секция за другата верига.
      Това е ясно (че трябват разпределители и то трисекционни за всеки мотор), но притеснението ми идва от това, че при свързване в паралел маслото ще минава през хидромотара, който е натоварен по-малко, а другия няма да се върти.
      Вероятно греша, ма знам ли?
      Последно редактирано от 1115; 03-05-20, 16:20.

      Коментар


      • dimitar_77
        dimitar_77 коментира
        Редактиране на коментар
        Мисля, че грешиш. Маслото от помпата отива в разпределителя и при неутрално положение на лостовете се връща в резервоара. При задействане на единия лост (едната секция) маслото минава през единия хидромотор и почва да го върти. При задействане на другия лост (другата секция) върти другия. При задействане на двата, върти двата. П.П. Ако мислиш с една секция на разпределителя, да задвижваш двата хидромотора, тогава няма да имаш никакъв контрол кой мотор кога и колко ще се върти.

      • 1115
        1115 коментира
        Редактиране на коментар
        В по-долен пост съм дал схема на разпределителите.
        За всеки мотор си има отделен разпределител и един общ, който командва слива на помпата и винаги се включва заедно с една от бобините на другите разпределители.

    • #4
      В паралел е като отворен диф. Ще върви ,но трябват яки спирачки за завиване.
      Калин Владов,09РСПБЗН

      Коментар


      • #5
        Не съм специалист по хидравликите, но от опита ми с ремонти по тракторите си мисля,ч е няма да стане с една помпа.
        Поне при тракторската схема маслото се праща да работи само в едната секция на разпределителя, и няма как да работят две едновременно. За да се създаде налягане трябва пътя на маслото да се пресече, а това става от работния орган-в твоя случай хидромотора. И налягането се вдига, докато не се отвори преливния клапан. Ако имаш два хидромотора вързани в паралел-когато освободиш единия-ако пуснеш маслото на слив-и другия намя да работи.
        Но пък виждам възможно репение-когато освободиш единия хидромотор-да насочиш маслото през натоварващ клапан който имитира хидромотор. Обаче си е заигравка, трябва да се изкаже специалист дали изобщо може да стане така.

        Аз бих го направил с две помпи-всяка за всеки хидромотор. Заигравката да задвижиш още една е сравнително малка, а да направиш добре работеща система с една помпа ми се струва доста по-сложно.

        Също имай предвид, че ако има много движение-хидравликата работи дълго и по много-маслото загрява яко, и трябва да се помисли за адекватно охлаждане.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #6
          Дай повече подробност как ще работи машината .Почти съм сигурен ,че трябва да е с хидростатично задвижване -две помпи с два мотора,
          Напиши в youtube "LunchBox Sessions" за повече подробности,
          "The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
          Mark Twain
          СтоЕнчA

          Коментар


          • #7
            Имам две самоходни машини, задвижвани с хидромотори, само с една помпа.
            При покой, разпределителя пуска налягане към входа и изхода на хидромоторите, по този начин осигурява машината неподвижна. За смяна на посоките на движение се подава обратно.
            Но само един разпределител.
            Завиват си без проблем.
            ТЛК 80 4,2ТД-95г

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Не съм специалист по хидравликите, но от опита ми с ремонти по тракторите си мисля,ч е няма да стане с една помпа.
              Поне при тракторската схема маслото се праща да работи само в едната секция на разпределителя, и няма как да работят две едновременно. За да се създаде налягане трябва пътя на маслото да се пресече, а това става от работния орган-в твоя случай хидромотора. И налягането се вдига, докато не се отвори преливния клапан. Ако имаш два хидромотора вързани в паралел-когато освободиш единия-ако пуснеш маслото на слив-и другия намя да работи.
              Но пък виждам възможно репение-когато освободиш единия хидромотор-да насочиш маслото през натоварващ клапан който имитира хидромотор. Обаче си е заигравка, трябва да се изкаже специалист дали изобщо може да стане така.

              Аз бих го направил с две помпи-всяка за всеки хидромотор. Заигравката да задвижиш още една е сравнително малка, а да направиш добре работеща система с една помпа ми се струва доста по-сложно.

              Също имай предвид, че ако има много движение-хидравликата работи дълго и по много-маслото загрява яко, и трябва да се помисли за адекватно охлаждане.
              Да - ако единия мине на слив веднага ще пропадне другия, но става с 3 разпределителя

              Коментар


              • #9
                схема
                Прикачени файлове

                Коментар


                • #10
                  Дали с една ,или с две помпи си иска управление ,за мен то е по-важно от броя на помпите .

                  Коментар


                  • #11
                    Първоначално публикуван от gy6ter Преглед на мнение
                    Дали с една ,или с две помпи си иска управление ,за мен то е по-важно от броя на помпите .
                    Борейки се с новия форум (не съм писал май от времето на ъпдейта) публикувах една схема.
                    Машината ще е верижно шаси с дистанционен контрол.
                    Много важен въпрос породи в мен колегата Начев, - как ще спира машината и ще седи застопорена в покой ако се намира под наклон?
                    Ако входа и изхода на хидромотора са запушени ще бъде ли блокиран. Мисля да използвам орбитални мотори.

                    Коментар


                    • #12
                      Според мен си сложи една сдвоена помпа, защото както и ти си писал, маслото ще минава през по-ненатоварения хидро-мотор. За да въртят и двата едновременно с една помпа, дебитът на помпата трябва да е по-голям от дебита на хидро-мотора.
                      Относно спирането, ако входът и изходът на мотора са запушени, мисля че ще спре, стига да няма някъде пропуск на масло.
                      В миналото ще остане, каквито сме били...

                      Коментар


                      • #13
                        Един делител на дебит ще ти реши проблема. Колкото до спирането не се безпокой. В момента в който не подаваш масло към хидромоторите при запълнена вече система с масло те просто няма да мръднат. Това при нормален наклон. При екстремен не знам как да го решиш.
                        Последно редактирано от Sasho74; 04-05-20, 08:53.
                        Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                        Коментар


                        • #14
                          При моите машини, когато няма подаване на масло към хидромоторите, има вградена спирачка в редуктора, която освобождава от налягането на маслото. Но ако не подаваш налягане от двата входа на мотора, без значение дали е запълнен с масло, при съвсем лек наклон превърта.
                          ТЛК 80 4,2ТД-95г

                          Коментар


                          • Красимир Начев
                            Красимир Начев коментира
                            Редактиране на коментар
                            Сашо, не ми се влиза в спор, нямам си идея за какви разпределители си мислите, но тези са като регулатори на потока и дебита.
                            Няма какво да задържи налягането в хидромотора, защото разпределитела в неутрално положение пуска нялягане и към двата входа на хидромотора.

                          • Кольо
                            Кольо коментира
                            Редактиране на коментар
                            А като се угаси? Продължава ли да действа като спирачка?

                          • Sasho74
                            Sasho74 коментира
                            Редактиране на коментар
                            Никога не съм казал че машината не трябва да има спирачки. Към Красимир Начев: Кой е този хидравличен разпределител /стандартно изпълнение/, който в неутрално положение пуска налягане и към двата входа на хидромотора /цитатирам/. Искаш да кажеш че когато разпределителя е в неутрално положение, хидравличната система работи под налягане през разтоварващия клапан. И на мен не ми се спори ама това са глупости
                            Последно редактирано от Sasho74; 04-05-20, 14:34.

                        • #15
                          Ще се опитам да обясня накратко какво е двойнодействащ хидравличен разпределител стандартно изпълнение, защото май някой колеги не ме разбират или по принцип не разбират. Двойнодействащ хидравличен разпределител има един вход от помпата "Р", един изход към "Т" /резервоар/, и два изхода към работен орган съответно "А" и "В". Работния орган може да е цилиндър, хидромотор или нещо друго. В неутрално положение маслото циркулира през вход "Р" към резервоар "Т" и двете линии "А" и "В" към работен орган са затворени, т.е. масло нито влиза, нито излиза независимо от това дали има поток на масло изобщо през разпределителя. Когато насочим маслото по "А" към работния орган, маслото което вече си е свършило работата се връща по "В" и през разпределителя отива към резервоар "Т". Аналогично е и ако насочим маслото към "В"
                          Според предназначението на хидравличната система, преди и след разпределителя се монтират различни елементи като делители на дебит, обратни клапани с и без пилотно налягане, охладители и др.
                          Опитах се да обясня накратко. Който разбрал, разбрал. Останалото не е за форум а за училище!
                          Последно редактирано от Sasho74; 04-05-20, 14:36.
                          Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                          Коментар


                          • Красимир Начев
                            Красимир Начев коментира
                            Редактиране на коментар
                            Е аз не съм писал никъде, че машините са самоделни, и са оборудвани с най обикновен бутален двойнодействащ разпределител!
                            Накратко, малко ще ти е сложно с такъв разпределител да регулираш хода.....

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X