Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Окомбайних се 2. Или трети опит за собствен комбайн.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Дивашка работа.
    Те ртуснаците и с танк без купол орат, и с Лада нива...
    А е толкова просто-има си трактори за тази цел.

    А ЗиЛ или Европа са си в плановете, ама може би за догодина. Сега няма пари за такова, а и да има-засега няма кой да го кара.
    Не знам какво се закучва (с коментар не "мина" та пиша повторно) ..... Та исках да питам за какъв чеп са ВИ подобни машини (какво ще транспортираш),а и ЗИЛа и Шкодата малко се различават като характеристики. (По житейски стечения на обстоятелствата имам близки срещи с двете марки и доста "впечатления", а и сме наблизо)

    Коментар


    • #47
      Е как каво ще се транспортира. Хероин, бело, тревица...
      Какво може да се транспортира в една земеделска ферма? Най-вече зърно от комбаина до навеса, тогава е най-големия зор.
      През другото време-семена и торове, вода за пръакачката...
      А залитам по тези марки защото са евтини, и мога да си ги позволя......в близкото бъдеще. Не, че не искам Мерцедес или МАН, или поне Ивеко, ама все още ми миришат чорапите за такива. Може и някоя Ифа, не знам как бяха означенията, но от тези с 6 цилиндровия двигател. Но те са двойно по-скъпи от ЗиЛ, а носят същия товар.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #48
        На колко километра са ти земите от навеса?Да не се окаже че като платиш всичките такси и таксички около камиона няма да ти излезе по-изгодно да наемеш някой да ти ги вози с трактора?

        Коментар


        • #49
          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Може и някоя Ифа, не знам как бяха означенията, но от тези с 6 цилиндровия двигател. Но те са двойно по-скъпи от ЗиЛ, а носят същия товар.
          За това поставих въпроса. Мисля че инвестицията в ИФА L60 е правилната посока. Освен самосвална и торяща функция,това е много здрав автомобил, ако се познават някой особености-е направо вечен. Отделно без проблем си влачи и ремъркето. И в гората по здрав терен излизах с не по малко от 25 пространствени кубика,а на кантара в Свищов редовно над 20т. трупи.
          Ако се сдобиеш с такава машина, обещавам при нужда да помогна.

          Коментар


          • jordanov sv
            jordanov sv коментира
            Редактиране на коментар
            Кои години си идвал на тоя кантар?
            Иначе за тая ИФА, само че седлови влекач съм разказвал в други теми. 93 или 4-та година един юнак с такова нещо закара 40 фута контейнер 23 тона вино от Свищов до Бургас, Хайнето още не му бяха почнали ремонта. Е, не го видях и втори път де, па то тогава и с Шкода Мадара го правеха това упражнение от зор заман....

        • #50
          Кольо те това е истината за селскостопанска работа . Този сме го направили със самосвален кош от Шкода Европа и кран Явор 6 . В момента е на Витиня дежурен влекач . Мотора е само на газ . Една работна бутилка 200 литра и една резерва 100 Жабата е преработена . Два карбуратора и два изпарителя . Има два пъти повече мощност и харчи много по малко . https://www.youtube.com/watch?v=SkmS...4s&app=desktopНатиснете снимката за да я уголемите

Име:20111124_111120.jpg
Прегледи:639
Размер:156.1 КБ
ID:6556722Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20111124_111513.jpg
Прегледи:659
Размер:160.5 КБ
ID:6556723
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #51
            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Е как каво ще се транспортира. Хероин, бело, тревица...
            Какво може да се транспортира в една земеделска ферма? Най-вече зърно от комбаина до навеса, тогава е най-големия зор.
            През другото време-семена и торове, вода за пръакачката...
            А залитам по тези марки защото са евтини, и мога да си ги позволя......в близкото бъдеще. Не, че не искам Мерцедес или МАН, или поне Ивеко, ама все още ми миришат чорапите за такива. Може и някоя Ифа, не знам как бяха означенията, но от тези с 6 цилиндровия двигател. Но те са двойно по-скъпи от ЗиЛ, а носят същия товар.
            Коле, а Камаза не е ли опция?Имам познат земеделец и го ползва успешно за тази работа.Части бол,товароносимост добра,проходимост също.
            Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
            Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
            Враца

            Коментар


            • gabocvet
              gabocvet коментира
              Редактиране на коментар
              Много разумно предложение! Единствено, няма да му стига коша за слънчогледа, но пък ремаркето винаги е опция. Виждал съм преработен бордови Камаз на тристранен самосвал, с триосно ремарке.

            • Emilppp
              Emilppp коментира
              Редактиране на коментар
              Другото, което няма да му стига, е пространството в кабината

          • #52
            Най-разумното предложение го направих аз по-нагоре - 8 тона ново ремарке, имат си и разни хитри опции.
            Иначе всичките сте прави и му давате хубав акъл, ама на нашия вече му се повръща от руското. Само да добавя че тука при нас едни доста мощни земеделци си ползват МАЗове, а па един познат е редовен доставчик от Норвежко на Мерцедесчета разни и подобни, 5-6 тона с малко кранче и тристранка.

            Европи отдавна няма никъде вече, на село приключиха още преди 5-6 години. Другото споменато дотук, без Урала, си се ползва.

            Коментар


            • gabocvet
              gabocvet коментира
              Редактиране на коментар
              А с какво ще го влачи, ако не се лъжа Колето има един Беларус?

            • jordanov sv
              jordanov sv коментира
              Редактиране на коментар
              Има с какво да го влачи, ама той си знае какво и как и няма да чака ний да му казваме. Да си решава сам, варианти всякакви.

          • #53
            Ух, че сте продуктивни в писането бе...

            Значи- ремарке няма да има. За него трябва категория Е, а който я има-бяга да кара във Франция и Белгия. А и да има някой-не ми се купува и ремарке. А и да има ремарке-има много влизане назад в тесни навеси, някъде със завой... Който е майстор ги може тези неща, но аз не съм. Абеее...ремарке няма да има.
            Камаза-най-проклетия руски камион. Да, опция е, но като работех в сервиза, и като видех да влиза Камаз в двора настръхвах. Не го искам, гаден камион е.

            Зил с два карбуратора и много коне не ми трябва, оригиналната комплектация си е напълно достатъчна за моите цели.
            Ифа с торачка също не ми трябва, имам си за трактора. А и нямам с какво(засега) да и сменям кошовете.

            Тези неща съм си ги премислил и претеглил, и съм достигнал до решение какво ми трябва. Остава само пари да има.

            Дали няма да ми е по-евтино, ако платя на някого да ми вози-надали. Но и да е по-евтино-губя независимост, а тя е много важна по бяла жътва. Та камион си трябва.
            Ама да взема да си направя един супер УАЗ ли, хем става евтино, хем ще носи по много...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • gabocvet
              gabocvet коментира
              Редактиране на коментар
              Коле, това не го разбрах за Камаза? Работили сме с камазите, кариерно на табан, на пътно строителство, на жътва в сравнение със шкодите бяха по-добри. Гадни са романите такова неща да видя и на картинка. Между другото бяха някаква странна модификация с бързи и бавни, стандартно самосвалите нямат имаха и подгряване на кошовете, ма тази екстра не ти трябва.

            • genadi.tsvetkov
              genadi.tsvetkov коментира
              Редактиране на коментар
              Е...,как не се сетихме досега-малкия данък,малката винетка,4-5 тона си возиш,може с Владо М направо две да си направите ......и задължително с Витарови мостове.
              П.С. емотиконите не работят в коментарите!

          • #54
            Утре сутрин като слезеш да возиш Вилата,кажи на брадатото момче да ти препоръча самосвал. Редовно вози по 8-9 тона с една бангия набор на синовете ти, че може и по-голяма да е.
            RAV 4
            F650GS

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Кое брадато по точно, Миро ли?
              Ама какво да ми казва, прочети през мнение...

            • FREEFLYER
              FREEFLYER коментира
              Редактиране на коментар
              Е него де. То другото дето има брада не го броя за момче

          • #55
            Намисли какво ти трябва и като решиш да взимаш ми кажи да кажа на един мой агент да се оглежда.
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • #56
              ПАРИ НЯМА, ПАРИИИИ, не разбрахте ли...
              Иначе и аз мога да се оглеждам, ама засега само се ослушвам.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Ми печатай ве Кольо. Нали знаеш с печатане в избата стаа номера на китайката.

            • #57
              Виж и какви ще са ти данъците, ГО, ГТП, ТОЛ... Пък ще трябва и тахограф, и въобще как документално ще се оформят нещата... При трактор с ремарке много от нещата отпадат. Тук в немско трактори с ремаркета ползват дори в строителството, и въобще където е възможно. Ще имаш по-малко разходи и грижи, а трактора ще си го ползваш и за друго. Ама това по-як трактор де...
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                1025,3. 110 коня, срещу 95 на 952.
                Но както казах-ремарке(та) не е (са) опция.
                Иначе има за малко пари, и с малко стягане ще си върша работа, стига да има къде да се разтоварва удобно.

              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Ти вероятно гледаш само класическите двуосни тракторни ремаркета с чупещ се теглич и завиващ преден мост.
                Някога на камиона карах с тип люлка, осите в средата, тристранен самосвал... Мойто беше на въздушно окачване, но има и на ресори, беше марка Кьогел, празно тежеше около пет тона, и му дават до 18т общо тегло, аз го претоварвах малко, до към 20-23, може понякога и отгоре да е било... Никакви ядове не даваше, и се кара много лесно назад, а с трактор би било още по-лесно. Като напуснах продадоха камиона, и ремаркето стоя доста време...накрая го продадоха точно на човек да го ползва в земеделието и да го дърпа с трактор.
                Има си разбира се и баш за трактори, примерно нещо такова - https://img.agriexpo.online/de/image...3-13338655.jpg
                Има и по-малки, както и едноосни. Ползва хидравлика и въздух от трактора, има си спирачки... За твоите цели е идеално, може и шосейно да вземеш. Моето товареше колкото КамАЗ, вдигане без проблем, стабилност много добра, много функционално - капаците се отваряха и отгоре и отдолу(без задния, той беше само отдолу, автоматично при вдигане на коша), а и е ниско ако се наложи нещо да се натовари на ръка.
                За карането, ще му свикнеш за нула време, а с трактора вероятно ще влезе на места, където със соло камион би било трудно. Също така коша като е максимално вдигнат, е сравнително до по-ниска височина, което е предимство в по-ниски халета.
                С толко малко каране по шосе, според мен е супер вариант, и закона е по-благосклонен - https://www.shofior.com/regulations/...-po-putishtata
                Е, ти си знаеш най-добре, но все пак помисли.
                Последно редактирано от cecoa1; 06-02-20, 22:17.

              • Кольо
                Кольо коментира
                Редактиране на коментар
                Цецо, напълно си прав, това всичко е така. С едноосно(да де, дето е без завиващ мост) ремарке мога да карам назад от тук до Франкфурт. И си е напълно приемлив вариант.
                Но нали знаеш, че винаги има нещо което разваля сметката.Писал съм го в горния пост, с големи букви))

                Такова ремарке струва колкото три Европи и пет ЗиЛ-а,. А и трактора се ангажира с ремаркето. Което по жътва не е проблем, но при торене и пръскане-с камиона мога да возя тор и вода за пръскачката, а търактора да е с техниката да работи. Това щото засега имам само един трактор дето мога да го ползвам.

                Като забогатея-ще си купя и голям трактор, и претоварващо темарке дето взема 20 тона...

            • #58
              Кольо на урала и две ремаркета можеш да му вържеш отзад Нашия се води специализиран и данъците са му никакви . Тоя камион където другите потъват като пирон в кисело мляко си минава като по асфалт . Европата за селскостопанска работа я забрави а се изпика под задния мост там си остана Другия вариант за транспорт е трактор от класа на Т 150 с голямо ремарке . С Т 150 съм влачил 2 ремаркета . На Витиня до преди 6 - 7 години имаше един с двигател ЯМЗ 238 с турбина на един пич от Елин Пелин . Тая машина нямаше равна в дърпането . Освен това трактора можеш да го ползваш за почти всички други селскостопански дейности а камиона си е само транспорт .
              Последно редактирано от sek.1; 06-02-20, 03:34.
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #59
                Хора, в земеделието съм от 1994 година. Мислите ли, че не ги знам тези неща?
                Пак казвам-за мен най-добрата машина сега е камион, самосвал, соло. Ако може да е с кран още по-добре, ама четете предния ми пост.
                Просто така ми пасват терените и бъдещите складове, а и там където сега разтоварвам, че с ремарке е трудно за неопитен човек. А и опитен да е-пак е по-бавно отколкото с камион. А производителността си е важна.

                Цецо, тези неща с тол такси, данъци и тахографи съм ги премислил. Не ми харесват, но ще се примиря, няма накъде. Който има брадичка-ще има и гребенче.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Споменах го, щото точно вчера се разговорих с един бивш колега, с който карахме камиони в една фирма... Та за поне двама познати ми каза, които са си продали собствените камиони и са отишли да бачкат на заплата... А транспорта им беше основен бизнес. При теб може да е друго, и сметката да излиза.
                  От близо десет години не съм много в час с разходите и разправиите по тая дейност, но доколкото разбрах напоследък е все по-скъпо и сложно. Просто не пропускай да си провериш актуалните неща по въпроса, преди да купуваш, ама ти това си го знаеш

                  А за тракторите, не ги тормозят и за претоварване, плюс липса на тахографи, и тия тука повечето ползвани за транспорт, вдигат малко над 60км/ч... Та компенсират ефективността на камионите...плюс и нЕкоя такса надолу, че и разхода на гориво също.

                • jordanov sv
                  jordanov sv коментира
                  Редактиране на коментар
                  А, той немецът е прагматичен и башка туй си има ред други качества, да не ги коментираме, па и държавата му друга, не е като нашта.

              • #60
                Един Явор 6 имаме наличен . На нас ни идва слаб . Принципно може да се сложи на вскичко . Ето го Явор 6 още на ЗиЛа . Познай на кой кията разтоварва Зила беше с форсиран уралски двигател пак с 2 карбуратора . Огледай се покрай теб за някоя читава Мадара . Особено ако е 4х4 .Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P1120529.jpg Прегледи:0 Размер:246.6 КБ ID:6556903
                Последно редактирано от sek.1; 06-02-20, 08:37.
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • petkov_bb
                  petkov_bb коментира
                  Редактиране на коментар
                  При така заложените "параметри" от Кольо, Мадарата и МАЗа могат да се окажат решение.
                  (В дърводобива "пробвах" и Мадарка 4х4 с ремарке ,иска здрави терени - собствената И маса е проблем. А Европата с този "нисък радиатор", изобщо не е за пресечени терени и гората)

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X