Първоначално публикуван от Кольо
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Окомбайних се 2. Или трети опит за собствен комбайн.
Свий
X
-
-
Е как каво ще се транспортира. Хероин, бело, тревица...
Какво може да се транспортира в една земеделска ферма? Най-вече зърно от комбаина до навеса, тогава е най-големия зор.
През другото време-семена и торове, вода за пръакачката...
А залитам по тези марки защото са евтини, и мога да си ги позволя......в близкото бъдеще. Не, че не искам Мерцедес или МАН, или поне Ивеко, ама все още ми миришат чорапите за такива. Може и някоя Ифа, не знам как бяха означенията, но от тези с 6 цилиндровия двигател. Но те са двойно по-скъпи от ЗиЛ, а носят същия товар.
Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеМоже и някоя Ифа, не знам как бяха означенията, но от тези с 6 цилиндровия двигател. Но те са двойно по-скъпи от ЗиЛ, а носят същия товар.
Ако се сдобиеш с такава машина, обещавам при нужда да помогна.
Коментар
-
Кои години си идвал на тоя кантар?
Иначе за тая ИФА, само че седлови влекач съм разказвал в други теми. 93 или 4-та година един юнак с такова нещо закара 40 фута контейнер 23 тона вино от Свищов до Бургас, Хайнето още не му бяха почнали ремонта. Е, не го видях и втори път де, па то тогава и с Шкода Мадара го правеха това упражнение от зор заман....
-
-
Кольо те това е истината за селскостопанска работа . Този сме го направили със самосвален кош от Шкода Европа и кран Явор 6 . В момента е на Витиня дежурен влекач . Мотора е само на газ . Една работна бутилка 200 литра и една резерва 100 Жабата е преработена . Два карбуратора и два изпарителя . Има два пъти повече мощност и харчи много по малко . https://www.youtube.com/watch?v=SkmS...4s&app=desktopБез цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеЕ как каво ще се транспортира. Хероин, бело, тревица...
Какво може да се транспортира в една земеделска ферма? Най-вече зърно от комбаина до навеса, тогава е най-големия зор.
През другото време-семена и торове, вода за пръакачката...
А залитам по тези марки защото са евтини, и мога да си ги позволя......в близкото бъдеще. Не, че не искам Мерцедес или МАН, или поне Ивеко, ама все още ми миришат чорапите за такива. Може и някоя Ифа, не знам как бяха означенията, но от тези с 6 цилиндровия двигател. Но те са двойно по-скъпи от ЗиЛ, а носят същия товар.
Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
Враца
Коментар
-
Най-разумното предложение го направих аз по-нагоре - 8 тона ново ремарке, имат си и разни хитри опции.
Иначе всичките сте прави и му давате хубав акъл, ама на нашия вече му се повръща от руското. Само да добавя че тука при нас едни доста мощни земеделци си ползват МАЗове, а па един познат е редовен доставчик от Норвежко на Мерцедесчета разни и подобни, 5-6 тона с малко кранче и тристранка.
Европи отдавна няма никъде вече, на село приключиха още преди 5-6 години. Другото споменато дотук, без Урала, си се ползва.
Коментар
-
Ух, че сте продуктивни в писането бе...
Значи- ремарке няма да има. За него трябва категория Е, а който я има-бяга да кара във Франция и Белгия. А и да има някой-не ми се купува и ремарке. А и да има ремарке-има много влизане назад в тесни навеси, някъде със завой... Който е майстор ги може тези неща, но аз не съм. Абеее...ремарке няма да има.
Камаза-най-проклетия руски камион. Да, опция е, но като работех в сервиза, и като видех да влиза Камаз в двора настръхвах. Не го искам, гаден камион е.
Зил с два карбуратора и много коне не ми трябва, оригиналната комплектация си е напълно достатъчна за моите цели.
Ифа с торачка също не ми трябва, имам си за трактора. А и нямам с какво(засега) да и сменям кошовете.
Тези неща съм си ги премислил и претеглил, и съм достигнал до решение какво ми трябва. Остава само пари да има.
Дали няма да ми е по-евтино, ако платя на някого да ми вози-надали. Но и да е по-евтино-губя независимост, а тя е много важна по бяла жътва. Та камион си трябва.
Ама да взема да си направя един супер УАЗ ли, хем става евтино, хем ще носи по много...Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Коле, това не го разбрах за Камаза? Работили сме с камазите, кариерно на табан, на пътно строителство, на жътва в сравнение със шкодите бяха по-добри. Гадни са романите такова неща да видя и на картинка. Между другото бяха някаква странна модификация с бързи и бавни, стандартно самосвалите нямат имаха и подгряване на кошовете, ма тази екстра не ти трябва.
-
Е...,как не се сетихме досега-малкия данък,малката винетка,4-5 тона си возиш,може с Владо М направо две да си направите ......и задължително с Витарови мостове.
П.С. емотиконите не работят в коментарите!
-
-
Утре сутрин като слезеш да возиш Вилата,кажи на брадатото момче да ти препоръча самосвал. Редовно вози по 8-9 тона с една бангия набор на синовете ти, че може и по-голяма да е.RAV 4
F650GS
Коментар
-
ПАРИ НЯМА, ПАРИИИИ, не разбрахте ли...
Иначе и аз мога да се оглеждам, ама засега само се ослушвам.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Виж и какви ще са ти данъците, ГО, ГТП, ТОЛ... Пък ще трябва и тахограф, и въобще как документално ще се оформят нещата... При трактор с ремарке много от нещата отпадат. Тук в немско трактори с ремаркета ползват дори в строителството, и въобще където е възможно. Ще имаш по-малко разходи и грижи, а трактора ще си го ползваш и за друго. Ама това по-як трактор де...Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
Ти вероятно гледаш само класическите двуосни тракторни ремаркета с чупещ се теглич и завиващ преден мост.
Някога на камиона карах с тип люлка, осите в средата, тристранен самосвал... Мойто беше на въздушно окачване, но има и на ресори, беше марка Кьогел, празно тежеше около пет тона, и му дават до 18т общо тегло, аз го претоварвах малко, до към 20-23, може понякога и отгоре да е било... Никакви ядове не даваше, и се кара много лесно назад, а с трактор би било още по-лесно. Като напуснах продадоха камиона, и ремаркето стоя доста време...накрая го продадоха точно на човек да го ползва в земеделието и да го дърпа с трактор.
Има си разбира се и баш за трактори, примерно нещо такова - https://img.agriexpo.online/de/image...3-13338655.jpg
Има и по-малки, както и едноосни. Ползва хидравлика и въздух от трактора, има си спирачки... За твоите цели е идеално, може и шосейно да вземеш. Моето товареше колкото КамАЗ, вдигане без проблем, стабилност много добра, много функционално - капаците се отваряха и отгоре и отдолу(без задния, той беше само отдолу, автоматично при вдигане на коша), а и е ниско ако се наложи нещо да се натовари на ръка.
За карането, ще му свикнеш за нула време, а с трактора вероятно ще влезе на места, където със соло камион би било трудно. Също така коша като е максимално вдигнат, е сравнително до по-ниска височина, което е предимство в по-ниски халета.
С толко малко каране по шосе, според мен е супер вариант, и закона е по-благосклонен - https://www.shofior.com/regulations/...-po-putishtata
Е, ти си знаеш най-добре, но все пак помисли.Последно редактирано от cecoa1; 06-02-20, 22:17.
-
Цецо, напълно си прав, това всичко е така. С едноосно(да де, дето е без завиващ мост) ремарке мога да карам назад от тук до Франкфурт. И си е напълно приемлив вариант.
Но нали знаеш, че винаги има нещо което разваля сметката.Писал съм го в горния пост, с големи букви))
Такова ремарке струва колкото три Европи и пет ЗиЛ-а,. А и трактора се ангажира с ремаркето. Което по жътва не е проблем, но при торене и пръскане-с камиона мога да возя тор и вода за пръскачката, а търактора да е с техниката да работи. Това щото засега имам само един трактор дето мога да го ползвам.
Като забогатея-ще си купя и голям трактор, и претоварващо темарке дето взема 20 тона...
-
Кольо на урала и две ремаркета можеш да му вържеш отзад Нашия се води специализиран и данъците са му никакви . Тоя камион където другите потъват като пирон в кисело мляко си минава като по асфалт . Европата за селскостопанска работа я забрави а се изпика под задния мост там си остана Другия вариант за транспорт е трактор от класа на Т 150 с голямо ремарке . С Т 150 съм влачил 2 ремаркета . На Витиня до преди 6 - 7 години имаше един с двигател ЯМЗ 238 с турбина на един пич от Елин Пелин . Тая машина нямаше равна в дърпането . Освен това трактора можеш да го ползваш за почти всички други селскостопански дейности а камиона си е само транспорт .Последно редактирано от sek.1; 06-02-20, 03:34.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
- 2 likes
Коментар
-
Хора, в земеделието съм от 1994 година. Мислите ли, че не ги знам тези неща?
Пак казвам-за мен най-добрата машина сега е камион, самосвал, соло. Ако може да е с кран още по-добре, ама четете предния ми пост.
Просто така ми пасват терените и бъдещите складове, а и там където сега разтоварвам, че с ремарке е трудно за неопитен човек. А и опитен да е-пак е по-бавно отколкото с камион. А производителността си е важна.
Цецо, тези неща с тол такси, данъци и тахографи съм ги премислил. Не ми харесват, но ще се примиря, няма накъде. Който има брадичка-ще има и гребенче.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
Споменах го, щото точно вчера се разговорих с един бивш колега, с който карахме камиони в една фирма... Та за поне двама познати ми каза, които са си продали собствените камиони и са отишли да бачкат на заплата... А транспорта им беше основен бизнес. При теб може да е друго, и сметката да излиза.
От близо десет години не съм много в час с разходите и разправиите по тая дейност, но доколкото разбрах напоследък е все по-скъпо и сложно. Просто не пропускай да си провериш актуалните неща по въпроса, преди да купуваш, ама ти това си го знаеш
А за тракторите, не ги тормозят и за претоварване, плюс липса на тахографи, и тия тука повечето ползвани за транспорт, вдигат малко над 60км/ч... Та компенсират ефективността на камионите...плюс и нЕкоя такса надолу, че и разхода на гориво също.
-
А, той немецът е прагматичен и башка туй си има ред други качества, да не ги коментираме, па и държавата му друга, не е като нашта.
-
-
Последно редактирано от sek.1; 06-02-20, 08:37.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар