Кейса е много добър комбайна особено 2188 и още повече 2388 но сравнени с Доминатора просто няма логика да купиш тях. Обслужването на кейса е в пъти по-скъпо ,части имат 2-3 фирми в България ,повечето части ще са ти внос и ще ги чакаш , гресьорките са цолови и струват по 2-3 лева парчето ,като цяло всички части са адски скъпи сравнени с на класа. Доминатора е правен като всеки клас от вестник и най-много ги мори гниенето. От там нататък ако намериш запазен комбайн после дори при авария имаш над 10 фирми продаващи оригинални части и отделно от Украйна има старшно много части от лошо качество до качество като на оригинална част ,но на по-ниска цена.За мен най-важното е поддръжката на комбайна и избора точно поради това винаги отива към Клас. Аз жъна с Massey Ferguson 36 ,с който жъна по стечение на обстоятелствата - взех го на изплащане и за много малко пари от големия арендатор при нас.Но ако трябваше да търся да купувам комбайн със сигурност ще е клас. Не защото е по-хубав. Напротив класа отстъпва по толкова много неща на фергюсъна ми и като технология и като изпълнение за времето си. И като електроника и като качество и като дебелина на елеватори и ламарини. НО частите ги внасят 2 фирми.Почти всичко чакаме от Франция ,цените са умопомрачителни. От една година купувам части само от дълар на MF от Украйна където цените са 3-4 пъти по-ниски. И за да не се вкарваш и ти в този филм си намери един запазен клас и ще те изкара още дълги дълги години. Познавам хора със земя и пари за един лексион например ,но си внасят от Германия запазени Доминатори било то Мега или не.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Окомбайних се 2. Или трети опит за собствен комбайн.
Свий
X
-
-
За българия наистина Клаас е марката. По мои наблюдения-над 50% от всички комбайни тук са Клаас. Защо е така-друг въпрос. Обаче поради многото машини от тази марка има и много търговци на части, та се намира почти всичко.
Колега, казваш за Украйна.
Я кажи как се поръчват части от там, че наистина по сайтовете има доста неща, и понякога на доста приятни цени.
-
-
Ами от Украйна нещата стоят по следния начин. Един приятел мой от Шабла се познава с няколко украинци ,има и хора от Шабла и Варна ,които пътуват редовно с бусове до Одеса и извършват и доставка на части. Звъним им казваме каква е часта ,лагери ,тампони вилки и прочие.Всичко ,което не е много голямо го карат като взимат по 10-20 лева за транспорт те.Също и по автобусите от Одеса за Варна се праща ,но просто трябва да имаш конкат там да се погрижи някой за организацията. Харесвам си ги нещата примерно - фибъра за водната помпа на MF при мен е 120 лева оригиналния ,в украйна е 30 лв , оста на водната помпа тук е 300 лева ,там е 60 , лагери необслужваеми с пластините тук са по 80 лева там са 20. Набирам един списък с 20 неща даваме ги на нашия човек в Украйна и той ги поръчва и като се прибира с буса ги носи.Едни види по2 метра за зърнения шнек на Mega 204 моя приятел от Шабла си поръча и ги пратиха по рейса за Варна..... Въпроса е просто някой в Украйна да имаш или някой който знае руски/украински за да се разбере с другата страна.Има и една фирма Албента ООД ,от които съм страшно доволен - внасят само оригивални части от Русия и Украйна - и на тях като дам номер на часта също ми карат с определена тяхна надценка.Примерно ауспуха от новия модел ХТЗ те ми го доставиха ,като звъняха в Украйна и ми дадоха оферти за много евтин , средно качество и средно като цена и също оферта от завода в Харков.Отделиха време и звъняха на доста места ,за което според мен си заслужава и да им се плати за услугата. Мога да помагам с логистиката да се прати от там ако се налага. Лятото когато е сезона всеки ден пътуват доста бусчета и рейстове от Одеса към Варна. Частите идват по-бързо от Варекс
Коментар
-
Албента вкарват основно части за руски,беларуски,украински машини. Със сигурност ще свършат работа и ще вкарат и за Клас каквото си харесал ,но ще трябва снимка или номер на часта. Що се отнася до митницата - ако се поръча по поща или куриер ще ви накарат да си направите митническа регистрация.Затова и предпочитам да платя на фирма да го достави с някаква тяхна надценка когато става за голяма и/или скъпа част. В крайна сметка успуха за Т150-то от новия модел като на ХТЗ243 ми дойде за 400 лв крайна цена с ДДС през Албента ,като по украинските сайтове го гледах същия за 300-350. Естествено на тях им правят някаква отстъпка отделно търгуват и с ДДС-то.Аз като платя мито и ДДС и се обезсмисля всичко.За частите на западните машини стоят нещата по друг начин ,защото там всичко си заслужава и мито и ДДС ако ще и клизма да ти правят. Ако за един списък с 10 части оновни - говорим за лагери, бутони по джойстика(90 лв във варекс - 10 лв в украйна) , филтри въздушни (специален няма заместител освен оригинален 400 лв във варекс - 90 в украйна оригинал) , втулки селенови и тампони. Абе неща ,които ще ти трябват за жътвата и за тия 10 образно казано неща тук ще ти цъфне фактура от 2500 лева ,то от украйна и след мита и всичко останало ще са пак 500-600 лв. За частите за МТЗ-тата го правя и на пук на българските търговци като всеки път когато имам възможност и продават разни китайски ментета във фейсбук им пиша какво продават. Крайно време е да започнат да продават оригинални части ,а не боклуци.
-
Аз докато съм се сетил да питам-тия Nortec и други руски гуми вършат ли работа-за предни говоря?Чух мнение че се цепели на първата година-колко е вярно хабер си найн.Нашите са дънлоп,но е много нацепена и грайфера е за лъзгане...Хич,ама хич не искам да купуваме,и много се надявам да изкарат няколко години /дали?/ Като гледам как се сменят,даже ме е страх да видя колко пари са...
Коментар
-
На Ленчето едната предна е Нортек, другата е друга, пак руска.
И двете са почти нови, но на години са на поне 3-4. Другата е малко наядена, но Нортека не е мръднал. По снимките в темата се вижда.
Ако искаш мога да ти я снимам специално.
За мен са си добри гуми, без да мога да дам напълно компетентно мнение, просто това видях.
-
-
Ако не забравиш-снимай по-старата,дали са тръгнали малки пукнатини,като 15-ките руски на четири тонните ремаркета....Друг въпрос-тия руските с вътрешна ли са или не?
Коментар
-
Почти всички руски са с вътрешни.Eдин колега от селото ми купи предни гуми 24 цола на трактор New Holland , за една година се нацепиха странично на всеки грайфер. Аз карам все още с оригиналните трелеборг на 5 години вече ,който също започнаха да се цепят и се наложи да сложа вътрешни. На комбайна съв с Днепрошина ,като съм много доволен. На Т-то съм Кама сащо са отлични. На ремаркетата имам и 12x16 нортек и кама. Купувани са заедно ,нортека не издържа цепи се странично. Купих и едни Forward също се сцепиха странично - едноосно ремарке тип лодка го товорая с 5.5 тона зърно. Тествам ги стабилно.Камата няма проблеми.Всички са 10 платови. Това са поне моите наблюдения. Вида правеха отлични гуми ,като на МТЗ-то са вече на 8-9 години и няма нацепено ,но там са налжи завода да бъде откраднат и приключен набързо
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар