Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения


  • 3 модернизирани комбайни от старата Niva SK5 и 2 Kolos-sk 6 перви направен от бесарабски българин от Украйна

    Коментар


    • Адаш, колоса е копиран от твоя май...

      Като бях ученик(80-те години на миналия век) чичо ми беше комбайнер, и докараха "новите комбайни"-Колосите.
      Отначало се радваше много, че ще работят с нова техника, но до края на жътвата от него научих псувни които дотогава ги е нямало в българския език.
      Това, че вие успешно ги правите да работят и да не се чупят ви прави чест.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • Тия дни попаднах на статия за Кирил Веренишки, отдавна забравен майстор-железар от Фердинанд, дн. Монтана. В работилница "Стругь" за около две десетилетия изработва нови и ремонтира стари десетки дараци, земеделски машини всякакви, вършачки и даже трактор.
        Обявата за началото:


        Вършачка, девета по ред. Майсторът е на стол, отгоре на платформата и на прозореца са неговите дъщери.



        Този трактор го водят че е произведен в работилницата. Възможно е да е сглобен от разни чаркове или основно ремонтиран, не знам. Вероятно отзад на калника е Майсторът.

        Коментар


        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Гледам кормилния механизъм е 1:1 с този на снимките дето съм пуснал от Беловец.
          Кой от кого е копирал по онези времена не е ясно.

        • jordanov sv
          jordanov sv коментира
          Редактиране на коментар
          Кормилният механизъм го има още на втората снимка в тая тема. Не се коси, американска му работа.

        • Кольо
          Кольо коментира
          Редактиране на коментар
          Ааа, не се кося, просто ми направи впечатление.

      • Ценно...
        На нас клиренс ни трябва , не скорост

        Коментар


        • Интересно е да се видят ако има снимки на технологичното оборудване с което е разполагала работилницата по онова време .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • Едва ли. В ония години хората не са щракали снимки за щяло и нещяло. Най-вероятно всичко е самоделки. В обявата пише че правят разни машини, а в статията че са работили 20ина човека и на смени за да не гасят пещта в леярната. Щом има леярна и коване май може да се направи всичко от желязо... Ел моторите и лагерите са отвън, естествено.
            Ама той и стругарят на село беше същият де, почина преди десетина години на деветдесе и нещо. Правеше всякакви машини самоделки, по едно време законно е правел и ловно оръжие. Имаме три машини негово производство /не са огнестрелни/ ако има кой да ги пази ще изкарат още десетилетия.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              За да направиш зъбно колело 800мм дори и днес се изисква доста сериозно технологично оборудване .

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              В едната фирма в която работех имаше стара немска ексцентър преса, марка Ромел, на която маховикът го играеше и зъбни колело. Не се наемам да определя колко беше модула, но е не по-малко от 30-40... Сериозна техника. А пресата си беше стара, та стара. Доста износена, с много луфтове,и я ползвахме за по-груба работа.
              Обаче за да направят немците такава преса преди 50-60 години, а най-вероятно и повече-смятай колко са напред от нас.
              Ние сме си диви балканци, ама рипаме като ни го кажат...

          • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
            Интересно е да се видят ако има снимки на технологичното оборудване с което е разполагала работилницата по онова време .
            Аз си го представям нещо като тази работилница, макар че в нея има и нови елементи, машините са в перфектно състояние.
            https://www.youtube.com/watch?v=9WXHNBMLZZM

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              На стената са два кабела евентуално фаза и нула . Старите машини са доста енергоемки и са искали доста сериозно захранване . Навремето съм виждал дърводелска работилница от това време където един електродвигател върти 4 различни машини с презакачане на ремъка от мотора към съответната машина .

            • santaclash
              santaclash коментира
              Редактиране на коментар
              Такава и аз съм виждал. Един огромен ел. мотор за всички машини в цеха. Моторът движи вал, който обикаля покрай стените, пред него са машините и като искаш да си пуснеш някоя машина, натягаш съответния ремък към вала. Зловещо първобитна работа, но явно не е имало как да сложат ел. двигател на всяка машина. Не мога да кажа обаче от коя година е всичко това. Някъде преди ПСВ ще е било. Заварих го вече в скрапнато състояние-халето го ползваха да складират слънчоглед. Хората там казаха, че това някога е било дърводелска работилница.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Зловещо първобитната работа сигурно не му се е виждала толкова лоша на дърводелеца, който преди това я е вършил с рендето?
              За да се стигне до съвременния абрихт и щрайхмус трябва да се мине през тези машини, няма как.Впрочем тези широките каиши още се ползват, редовно виждам едно самоходно шаси да реже дърва с такъв.Като се умори да реже, прехвърля каиша от циркуляра на задвижващия барабан и се прибира.Откъде намират такива каиши в наши дни идея си нямам.

          • Така.
            Началото на 20 ти век, от Пристанище Свищов /главен Бг вход за евростока/ тежък товар нагоре по течението са го доставяли в Германия за 10-12 денонощия. 909-та година жп линия Свищов - Гара Левски прави връзка с "централната" Варна-Горна-София. 910-та година вече предприемачът от Фердинанд ако си поръча готова машина /кеф ти батоза, кеф ти струг/ у Немско, близо до пристанище - след 2-3 седмици може да я чака на гара Мездра.
            Пак по това време масово тръгват идеите за електрификация, но войните отлагат нещата с десетина години. През 20-те вече нещата са ясни - по места къде акционерно, къде кооперативно, къде стихийно, къде яваш-яваш почват да светват първите лампи. Насреща са имена като Ганц, Бергман, Сименс. Първо е уличното осветление, кина, театри и от година на година нови абонати и нови потребители. Това е в общественото /или публично му викат някои/, индустрията и там нещата вървят. Където са на течаща вода са ясни, където нямат - правят ДЕЦ и ТЕЦ.
            Фердинанд официално светва есента на 28-ма, няколко месеца преди Плевен.
            Горе обаче на обявата ясно си пише - Моторна работилница. Нова мода ще каже някой - като моторна мелница, моторна маслобойна, моторен кораб и така докато стигнем до "Моторни песни" на Вапцаров. Това май ще е следващото на парата.
            На мойто село, старата воденица на Осъма 25-та година Братя Личкови я правят нова моторна валцова мелница. Моторът не го знам какъв е бил, с външно ли с вътрешно горене ли, на мазут или на нафта някаква /тия дни ще питам и ако има новини ще докладвам/ и с горна трансмисия - валове и каиши движи допълнително дарак, ярмомелка, маслобойна и т.н според зависи. Беше и електрифицирана, разбира се, но в моето детство работеше само ярмомелката. Другото беше консервирано и - по разкази на дядо - на разположение на Гражданска отбрана. Ходили сме да я гледаме, виждаше се всичко през мрежите, каишите бяха прибрани. Дойде демокрацията,явиха се 50 наследници, дадоха мелницата под наем и след 2-3 години филмът свърши.
            Някои технически решения в ония години са достойни за филм по Дискавъри, много ясно че не сме открили топлата вода.
            Така че, колега ДТ20, по този повод някой като ти каже че сме диви балканци - вземи му се изсмей.

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Абе диви балканци сме си били.
              Това с тези всичките тези техники е супер, и ние сме започнали да приличаме на света.
              Обаче-не ние сме измислили всичките тези машини и технологии. Просто си ги купуваме и толкоз.
              Сега сме същите-нищо ново няма при нас, просто сме диваци в сравнение с развития свят.

              Само въпрос-коя година е построен моста Голдън Гейт в Сан Франциско? Или първите тунели на Лондонското метро?
              Тогава ние какво сме правили, нещо значимо което да е в историята, и да е значим белег в развитието на цивилизацията?
              Просто си кретаме следвайки цивилизацията, и никакви викове "Булгар, Булгар" и биене в косматите гърди няма да ни направят да сме нещо повече.

              Съжалявам много, иска ми се да не е така, но това е положението. Гледайте реалистично.

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Още си работи https://xn--e1aabhzcw.bg/index.php?/...B7%D0%BD%D0%BE

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Само просто сравнение, пневматичните гайковерти навлизат масово в САЩ през ВСВ, а при нас кога?
              После нека давц-а да ми обяснява как сме били част от не толкова изостаналата османска империя.В началото на 20-ти век сме наваксвали и то с прекрасни темпове, даже на някои европейски журналисти им е направило впечатление.

              За новостите дълбоко грешиш, коя година сме имали питейна и отходна канализация и какво е имало в Сан Франциско и Лондон тогава?А нещо просто и на пръв поглед тривиално като мръсната канализация е струвало много животи през средновековието.Това че сме изпуснали индустриалната революция не е баш по наша вина.

          • Подивяваме доста успешно след 44-та, защото ако дотогава всяко едно нововъведение е идвало от запада за няколко месеца (канали-бол), то след 44-та е трябвало първо да отиде в СССР и чак тогава от там-към нас. И нещата отиват от месеци на години, а доста неща никога и не идват.
            Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Метода за леене с противоналягане ли? Дето почти никой не го ползва...

              Съгласен съм с набора, че се мъчим да се сравняваме с най-големите, и затова изглеждаме нищожни, но това е и част от смисъла на живота-да се стремиш да си най-добрия. Ако се сравняваме със Зимбабве сме на супер високо космическо равнище. Ама аз не искам в Зимбабве, искам в Германия.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              "Метода за леене с противоналягане ли? Дето почти никой не го ползва..."

              Не се излагай.В работилницата на вашето ТКЗС може почти никой да не го ползва, но по широкия свят се използва.А метализацията във вакуум? или и тя е отживелица?

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Установки за ионно азотиране горе в евтомата произвеждат и продават до ден днешен . https://tu-sofia.bg/labs/ability/110 Кольо в добрите години държахме устойчиво 35% от световното каростроене .
              Последно редактирано от sek.1; 24-10-20, 06:59.

          • Един доста силен пенсионер :

            По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Това е недопустимо! Гледай какви пушеци бълва това чудовище...
              Тия хора нямат грам еколкогочно мислене, как така ще замърсяват атмосферата

              С колко ли ФПЧ са се нагълтали, сега всички ще се разболеят.
              А и са без маски, не стига дето ще се разболеят, ами и ще омрат.

              По темата-това нещо оре с 32 тела!!! Малко е плитко и качеството на оранта не е като със сегашните плугове, ама 32 тела бе...

            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Двадесетина коня дали има?

          • Онзи ден някой беше отишъл да пазарува с 60-годишен трактор, това е насред град.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20210409_130754.jpg
Прегледи:616
Размер:248.2 КБ
ID:6732272

            Коментар


            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Че то си е направо последен модел

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Ми долу-горе от последните модели е. След този почти няма производство. Има два-три модела направени по инерция, ама така и не са влезли в производство.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Както се казва фейслифт - нова кабина, поопънати бръчки
              Само дето се оплакваш, че било старо и гадно.

          • Горски трактор. Клисурски манастир "Св.Св. Кирил и Методий"
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020210.JPG
Прегледи:501
Размер:981.5 КБ
ID:6733186
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020212.JPG
Прегледи:506
Размер:835.3 КБ
ID:6733184Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1020211.JPG
Прегледи:502
Размер:807.2 КБ
ID:6733185
            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

            Коментар


            • jordanov sv
              jordanov sv коментира
              Редактиране на коментар
              Онежец, вероятно нещо като ТДТ-55. Произвеждан близо 40 години в Онежкия тракторен чак до началото на 21 век.
              А иначе официален създател на съветските горскостопански трактори е все същият Котин, Жозеф Яковлевич, Кировския Завод. То там много-много не правят разлика между цивилно и военно приложение, но все пак комбинира ходова част от немски влекач RSO, газгенератор от ЗиС, платформа, лебедка, кабина от шперплат и айде в гората. По-късно МТЗ и ОТЗ разработват новите модели дето са в експлоатация даже в наши дни. .

          • Нова техника, стара технология - на работа с жътварка и в нашия век. Реколтата /в случая го виждам като ечемик с овес/ я надребняват на място и съхраняват насипно наблизо при животните.

            https://www.youtube.com/watch?v=k3MFHY1uGrk

            С това хубаво работливо моме има няколко клипа и като че ли набира популярност...

            Коментар


            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Верно хубаво кадънчето...

          • Здравейте, на входа при с.Нова Върбовка видях този трактор. Каква марка е, двигателя е четири цилиндров, на блока има надпис 02-01А отдолу в кръг К-АТД, колелата са метални?
            Прикачени файлове

            Коментар


            • kbot
              kbot коментира
              Редактиране на коментар
              Хубав трактор. Особено третата снимка - долу, ляво

            • siem
              siem коментира
              Редактиране на коментар
              На мен пък най–ми хареса третата снимка с пикаещото момченце )

          • Универсал, имало ги е доста по наште села след войната и създаване на ТКЗС, може би първия по-масов трактор. Кольо имаше снимка на предната страница на такъв в лошо състояние, а и в самото начало на темата също има. Тука също е лошо състоянието, даже отвратително... На колелетата са махнали шиповете и са сложили изрезки от гума, често срещана практика.

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X