Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

    На някои от снимките на най-старите трактори се вижда нещо, което ми е направило впечатление, но така и не можах да намеря подходяща снимка в моите. А именно- задвижването на управлението на предния мост с макара и вириги.
    Последно редактирано от cecoa1; 24-04-17, 18:58.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #47
      От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      Що бе, какво му е на този във Варна?
      Нещо не можах да разбера това за Варна.Дай малко информация ако не ти досаждам с въпроса.Нещо може да съм пропуснал във времето.

      Коментар


      • #48
        От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

        Стефане, питаха те, какво му е на ретро музея във Варна, той също е за стара технуика, отчасти.
        Не е същото де, там се виждат коли от допста по-нови времена.

        А тези последните снимки в темата направо са за залепване на темата, голям кеф, много чар има в старите машини...
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #49
          От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          На някои от снимките на най-старите трактори се вижда нещо, което ми е направило впечатление, ...задвижването на управлението на предния мост с макара и вириги.
          това ли?
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (1) (750x516).jpg
Прегледи:1
Размер:322.5 КБ
ID:5751176

          Не съм го забелязвал на други места - сега погледнах - трябва да е остатък от времената на парните машини. Горната е точно от преходния период... В парните е предимно така:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (2) (750x526).jpg
Прегледи:1
Размер:301.4 КБ
ID:5751177

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (3) (750x464).jpg
Прегледи:1
Размер:267.2 КБ
ID:5751178


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (5) (750x524).jpg
Прегледи:1
Размер:349.1 КБ
ID:5751180
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (4) (750x505).jpg
Прегледи:1
Размер:323.9 КБ
ID:5751179

          на конен впряг мяза
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (6) (750x506).jpg
Прегледи:1
Размер:303.1 КБ
ID:5751181

          (същата машина отпред)
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (7) (750x537).jpg
Прегледи:1
Размер:339.0 КБ
ID:5751182

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (8) (750x493).jpg
Прегледи:1
Размер:311.3 КБ
ID:5751183

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (9) (750x571).jpg
Прегледи:1
Размер:335.6 КБ
ID:5751184

          Коментар


          • #50
            От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

            малко за пра-дядовците на тракторите ... Неотдавна влизахме в един бивш завод, сега музей, и там всичко се прави от доброволци. Стара поточна линия му дава името - "Дългата Работилница". Покрай него сме минавали сума ти пъти, но не ми звучеше интересно, някакъв дребен, провинциален цех. В един момент влязохме и се оказа голям унес ...

            Алармата за пожар - върти се малка ръчка около бутона.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (1).jpg
Прегледи:1
Размер:151.6 КБ
ID:5751262

            Произвеждали са "портативни парни машини". От единия край на поточната линия са качвали най-голямата част - парния казан - и постепенно са му "лепели" разни части и докато стигне другия край вече е готова цялата машина. Леките детайли са били на "балкона" на втория етаж и са ги спускали долу в халето с въже.
            Ей такива неща за излизали от завода от 1850г чак до 1930г - тази е от 1924г:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (4).jpg
Прегледи:1
Размер:137.9 КБ
ID:5751263

            статична машина, при липсата на ток задвижването се е осигурявало от такива чудеса:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (2).jpg
Прегледи:1
Размер:406.2 КБ
ID:5751264

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (3).jpg
Прегледи:1
Размер:370.9 КБ
ID:5751265


            това беше в процес на реставрация, едни дядовци връстници на техниката се моткат наоколо, не кипи точно "активен труд", но лека-полека има резултат.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (6).jpg
Прегледи:1
Размер:389.3 КБ
ID:5751266

            В котела вътре са тръби - подобни неща имат и парните кораби : "През тях минава топъл въздух и пушек от огъня, които загряват водата в казана и се получава пара, която вече задвижва двигателя. Голямата площ на тръбите увеличава ефективността. Тръбите се почистват всеки път като се запали огъня с помощта на дълга четка, за да не се натрупват сажди. Чистенето се прави рано сутрин и отнема около два часа. "
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2 (850x638).jpg
Прегледи:1
Размер:289.5 КБ
ID:5751267

            Още от производството - парна машина за оран (тегли плуг), от 1919г. С 5 кс обработва шест бразди наведнъж, но се оказват твърде тежки за полето и в крайна сметка се ползват за задвижване на вършачки.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (8).jpg
Прегледи:1
Размер:368.2 КБ
ID:5751270

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (5).jpg
Прегледи:1
Размер:362.8 КБ
ID:5751269

            стара снимка как тегли плуг:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (9).jpg
Прегледи:1
Размер:339.5 КБ
ID:5751271

            подобно нещо :
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (7).jpg
Прегледи:1
Размер:379.7 КБ
ID:5751272

            опит за парен култиватор/копач - по-скоро е наподобявала комбаин, с редица накачени вили и вилици, освен това е била с два двигателя, съответно два котела, които трябва да се обслужват и контролират, явно непрактично.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (21).jpg
Прегледи:1
Размер:283.2 КБ
ID:5751273

            За разлика от парните камиони, парните трактори, още наричани "пътен локомотив" се оказват много по-лесни за нагаждане към различни условия. Този например е станал кран:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (10).jpg
Прегледи:1
Размер:262.9 КБ
ID:5751274

            като надуят клаксоните се получава малък облак

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (11).jpg
Прегледи:1
Размер:317.2 КБ
ID:5751275

            Многотонажната селскостопанска техника лесно затъвала в калта на полето, което довело до ред изобретения "поправящи" този дефек. Това е изобретение от средата на XIX век, "безкрайната железница", прадядо на гъсеничните вериги (разпределяне на товара на колелото на по-голяма площ). Металургията по онова време обаче не е добре развита и железните "вериги" се чупят твърде бързо.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3 (850x560).jpg
Прегледи:1
Размер:244.4 КБ
ID:5751258

            Други смаляват размера на тракторите и формата на колелата :
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (22).jpg
Прегледи:1
Размер:316.2 КБ
ID:5751276

            В САЩ парните трактори се справят по-добре заради по-сухия климат и огромните полета. В Англия обаче тракторите трябва да се въртят по-често заради малките парцели, и съответно затъват по-често. Така англичаните стигнали до идеята за създаване на машина, която няма нужда да влиза въобще в полето - застават два тежки трактора в двата края и дърпат плуг с въже помежду си, напред-назад. Машините се познават по рулото кабел отдолу:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (12).jpg
Прегледи:1
Размер:406.2 КБ
ID:5751277

            това беше и най-голямото чудо от този сорт, което съм срещал:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (13).jpg
Прегледи:1
Размер:413.2 КБ
ID:5751278

            след шоуто се упътихме към кръчма, но се оказа че паркинга се пази за специални гости този ден...
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (16).jpg
Прегледи:1
Размер:329.2 КБ
ID:5751281

            голям звяр:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (17).jpg
Прегледи:1
Размер:376.2 КБ
ID:5751282

            и по-малки зверчета дойдоха :
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (15).jpg
Прегледи:1
Размер:400.8 КБ
ID:5751280

            така седи шофьора в тия играчки
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (14).jpg
Прегледи:1
Размер:456.8 КБ
ID:5751279

            сериозна техника от завода - трактор който ще заминава за събиране на торф в Ирландия през 1934г,
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (18).jpg
Прегледи:1
Размер:389.8 КБ
ID:5751283

            парен трактор от 1916г, ползван за теглене и задвижване на други машини, 4кс, развива до 5км/ч, тежи 5.5т, за една миля изхарчва 12 галона вода и 7 кг въглища, дълъг е 4.40м, широк 1.80м, висок 3м, диаметър на задното колело е 1.50м
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (19).jpg
Прегледи:1
Размер:394.7 КБ
ID:5751286

            това му е "таблото", има табелка с напомняне бойлера да се чисти на всеки 100 работни часа.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (20).jpg
Прегледи:1
Размер:381.9 КБ
ID:5751287

            яка работа:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (23).jpg
Прегледи:1
Размер:211.1 КБ
ID:5751288

            Малко интересни неща за заводските работници :
            - за да засекат кой колко часа работи, на входа работника получава бронзов жетон със своя номер. Преди Първата световна, заплатите са били изцяло в монети, които са се поставяли в специална метална кутийка с номера на работника. Петък вечер кутийките се донасят на поднос в цеха и се дават на началник-смяната. Работника предава своя жетон и в замяна получава кутиката, изпразва монетите в джоба си и я връща.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (35).jpg
Прегледи:1
Размер:326.0 КБ
ID:5751289

            Работниците са получавали и жетони за бира, които да ползват в местната кръчма - 1 жетон=1 халба, предполагам така са контролирали да не се напиват
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (36).jpg
Прегледи:1
Размер:355.6 КБ
ID:5751290

            обява за заводски чираци от 1887г - трябва да са 13-16 годишни, ще разнасят съобщения, чистят, обща работа срещу заплащане от три-четвърти до 1 пени на час. Работно време от 6 сутринта до 6 вечерта. "Чудесна възможност за будни младежи да научат инженерство. Трябва да са от честни, спазващи-закона семейства."
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (37).jpg
Прегледи:1
Размер:267.1 КБ
ID:5751291

            За монтьор се изисква "дългогодишен стаж работа с парни машини", часовете са същите плюс до 13ч в събота. Заплащането е 3 пенса на час. "Кандидатите трябва да са трезви и работливи".

            Офис служителите трябва да са "добри в аритметиката и правописа, и да имат познания по счетоводство". Работно време 8-18ч и събота до обяд. Годишната заплата е 42 лири, 3 шилинга и 6 пенса." (пробвах да пресметна за сравнение - ако служителя работи без да взема отпуска, излиза 3.5 пенса на час, т.е. сравнимо е с монтьорската заплата ) Кандидатите трябва да са прилично облечени, добре обръснати, трезви и честни. Съществено е да не закъсняват. Работата е подходяща за син на джентълмен. Заявлението за работа трябва да е написано собственоръчно."

            За сравнение, парния трактор е струвал към 700 лири, една тогавашна лира е била 240 пенса.

            Заводът е произвеждал разнообразна техника марка "Гарет", по името на собствениците.
            Действащ модел на тяхно парно камионче. Парните камиончета са предимно британска измишльотина, индустриалната революция продължава... Били са два типа, "над" и "под", в зависимост дали двигателя е монтиран над или под котела. Този е с двигателя отгоре.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (34).jpg
Прегледи:1
Размер:309.7 КБ
ID:5751293

            този е Foden :
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (32).jpg
Прегледи:1
Размер:385.1 КБ
ID:5751292

            още един модел, правят ги по оригинални схеми с умалени части:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (24).jpg
Прегледи:1
Размер:449.4 КБ
ID:5751294

            вижда се котела в кабината:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (25).jpg
Прегледи:1
Размер:453.4 КБ
ID:5751295

            мънечкия волан
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (33).jpg
Прегледи:1
Размер:365.0 КБ
ID:5751298

            3/4 смален модел правен 1995г, 3.5т. Истинските са с по-дълга каросерия, но на майсторите им е била малка работилницата и не стигнало място за по-голям
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (28).jpg
Прегледи:1
Размер:486.0 КБ
ID:5751296

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (29).jpg
Прегледи:1
Размер:404.3 КБ
ID:5751297

            а този си е истински, 6-тонен Foden от 1930г, ползван е за "пръскане на катран", предполагам значи за пътища.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (26).jpg
Прегледи:1
Размер:524.2 КБ
ID:5751299

            кабината е като влак
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (27).jpg
Прегледи:1
Размер:377.9 КБ
ID:5751300

            иде биратаааа
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (30).jpg
Прегледи:1
Размер:491.3 КБ
ID:5751301

            поглед и в тази кабина:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (31).jpg
Прегледи:1
Размер:457.6 КБ
ID:5751302

            други артефакти от завода, пожарната им машина от 1846г. Тегли се от коне и носи по 6 пожарникаря от всяка страна. Струвала е огромната сума от 159 лири и два пенса, и за закупуването й е създаден акционерен холдинг от няколко души, които дават по няколко лири, включително няколко лордове и няколко застрахователни компании които се изръсват с по 5-10 лири всеки. Щедро Машината е обслужвала също града и селата наоколо.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (38).jpg
Прегледи:1
Размер:346.7 КБ
ID:5751303

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (39).jpg
Прегледи:1
Размер:340.3 КБ
ID:5751304

            Следващия модел от 1901г, също теглена от коне. Ползвана в продължение на 30г. Реставрирана е 1990г в завода и сега парния двигател си работи.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (40).jpg
Прегледи:1
Размер:368.4 КБ
ID:5751305

            пожарогасител от това време (конус )
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (41).jpg
Прегледи:1
Размер:307.6 КБ
ID:5751306

            на кутията с пълнителя за презареждане се вижда как действа, на дъното явно има някакъв бутон, който се удря в земята за да се задейства и пръскаш през върха ...
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (42).jpg
Прегледи:1
Размер:553.0 КБ
ID:5751307

            и една пожарникарска реклама за какаото на Кадбъри (английската "Милка", шоколадите им имаха специфичен вкус на загоряло мляко, но наскоро ги купиха Крафт и сега са сиропена лигня ) "Прави силните мъже още по-силни"
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (43).jpg
Прегледи:1
Размер:336.1 КБ
ID:5751308

            торби с които при пожар е носена вода от най-близкото езерце (има ги много по селата ), хората застават в линия и си ги подават един на друг
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (44).jpg
Прегледи:1
Размер:366.3 КБ
ID:5751309

            Още продукция на завода, марка "Гарет" по името на собствениците. "Трактор" значи просто "яка теглителна машина".

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (45).jpg
Прегледи:1
Размер:244.9 КБ
ID:5751310

            истинските канализационни работници едва ли са носили бяла риза и вратовръзка, но за рекламата е така
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (46).jpg
Прегледи:1
Размер:251.6 КБ
ID:5751311

            боклукчийска кола:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5 (1) (850x587).jpg
Прегледи:1
Размер:226.2 КБ
ID:5751259

            кран и водоноска за поливане на уличното озеленяване:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5 (3) (850x332).jpg
Прегледи:1
Размер:143.7 КБ
ID:5751260

            л*йновоз:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5 (4) (850x614).jpg
Прегледи:1
Размер:228.6 КБ
ID:5751261

            и една смешка, "междуградски парен автобус", 12 кс, действал през 1830-те, вози 6 души вътре и 15 отвън. Обществеността обаче надига глас срещу подобни возила, които "рушат пътища и мостове, вдигат пушек и плашат конете по пътя". Движели са се с около 20 км/ч
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (47).jpg
Прегледи:1
Размер:218.6 КБ
ID:5751312

            парните камиони са могли да се товарят доста, но скоростта им е била доста малка, 10-15км/ч, особено като се включат спиранията за зареждане на вода, въглища и освежаване на шофьорите:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (48).jpg
Прегледи:1
Размер:325.3 КБ
ID:5751313

            малко аграрна техника дърпана от трактори:

            редосеялка, пише че този модел бил по-ефективен: вместо директна струя, има въртящи се плаки по които са накачени "лъжички", плаката се върти, загребва житото и го хвърля във фунията за садене. Моделът позволява да се сади равномерно дори по наклонен или неравен терен.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (51).jpg
Прегледи:1
Размер:351.3 КБ
ID:5751316

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (50).jpg
Прегледи:1
Размер:290.6 КБ
ID:5751315

            вършачка за детелина от 1908г - по-малка от тези за жито, но с два барабана вътре, защото дребните семенца на детелината излизат по-трудно. Растенията се оставят да изсъхнат напълно и се вършеят зимата, но в дни с ниска влажност. Върху вършачката се качва работник, който захранва материала, вътре първия барабан маха едрите неща, втория барабан бута останалото през ситна мрежа, а въздушна струя издухва плявата. Семената на детелината са наричани "течно злато", заради цената. Растението "лови" азот от въздуха и няма нужда от азотни торове, т.е. евтино за отглеждане, същевременно е търсено като по-качествена храна в кравефермите.
            През Втората световна, при повсеместни липси на продукти, семената на червената детелина са слагани в плодови сладка, за да наподобяват ягоди (английските баби все още имат навика да "поевтиняват" сладката като добавят ябълки към всякакъв вид сладко, дори към ягодовото, за повече обем, за щастие са се отказали от детелината... )


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (52).jpg
Прегледи:1
Размер:322.5 КБ
ID:5751317

            житна вършачка от 1918г, обработва близо 2т жито на час. Моделът е "олекотен", за да може да се тегли от коне или добитък.
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (49).jpg
Прегледи:1
Размер:361.9 КБ
ID:5751314

            и естествено, парен валяк, след като в края на 19 век се появяват масово пътища от тарамак. Някои машини са със сменяема предна част и могат лесно да се превръщат от трактор във валяк и обратно.

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (56).jpg
Прегледи:1
Размер:325.9 КБ
ID:5751321

            няма "жабка" , но има съндък с въглища
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (53).jpg
Прегледи:1
Размер:326.3 КБ
ID:5751318

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (54).jpg
Прегледи:1
Размер:315.5 КБ
ID:5751319

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (55).jpg
Прегледи:1
Размер:429.6 КБ
ID:5751320

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (59).jpg
Прегледи:1
Размер:385.6 КБ
ID:5751323

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (62).jpg
Прегледи:1
Размер:386.7 КБ
ID:5751326

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (58).jpg
Прегледи:1
Размер:519.2 КБ
ID:5751322


            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (61).jpg
Прегледи:1
Размер:326.0 КБ
ID:5751325

            нещо минималистично
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (60).jpg
Прегледи:1
Размер:400.7 КБ
ID:5751324

            ще стигна и до тракторите ...

            Коментар


            • #51
              От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

              Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение



              [ATTACH=CONFIG]910503[/ATTACH]
              Като гледам капака над двигателя и маската на този хубавец все едно виждам капака и маската на ТЛ-30 и ТЛ-45 и рамата има до накъде прилика. А бе някой от някого е крал дизайн.

              Коментар


              • #52
                От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                Първоначално публикуван от Stefan55 Преглед на мнение
                Като гледам капака над двигателя и маската на този хубавец все едно виждам капака и маската на и ТЛ-45 и рамата има до накъде прилика. А бе някой от някого е крал дизайн.
                Сега забелязах, много си приличат. Нещо на Форд много им заимстват дизайна, особено автомобилите от 1960-те.

                Случайно попаднах на този:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:320_5c4208a142e226198960e2f5d918c2e0.jpg
Прегледи:1
Размер:55.2 КБ
ID:5751408 и веднага се сетих за този (Форд ): Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (350x261).jpg
Прегледи:1
Размер:101.8 КБ
ID:5751409

                Коментар


                • #53
                  От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                  Е няма как ние да открием топлата вода, пък и за Булгарчето се знае, че сме ползвали богатия италианския опит... Фиатът е с традиции от началото на миналия век, Хенри Форд е стъпил в Европа през ПСВ. Акционерите в Щатите не се съгласили да отделя средства за трактори и той със сина си - фирма Форд и син, Фордсон - почва производство в Англия, Ирландия и някъде за 3-4 години сваля себестойността на произведените машини наполовина. Отива и в Русия, там произвеждат няколко десетки хиляди Фордзон-Путиловец, но им идват слаби и окончателно се ориентират към Интернационал /Кейс-Маккормик/ и под марката СТЗ/ХТЗ 15/30 произвеждат няколкостотин хиляди /на първите снимки на първа страница мисля че е такъв/, Форд си остава с ГАЗ... През цялото време е в тясно сътрудничество с Фиат /те са дали началото на АМО /ЗиС/ в Русия ама нещо се стряскат от мащабите и оставят и там американци да продадат лиценз за производство/ и т.н. Междувременно Форд купува Ню Холанд в Америка, те преди това пък са придобили Клейс /Кейс/ или обратно, забравих вече, в един момент пък Фиат придобива селскостопанското производство на Форд и всичко минава под марката Ню Холанд - 80 или 90% собственост на Фиат и втори по мащаб световен СС производител -Си Ен Ейч му викат сега. 90те години Ню Холанд бяха сини и бордо, цветовете на Форд и Фиат, явно е имало останала много боя, хаха. Тука у форума има снимки на червен Ню Холанд /значи бивш Фиат агри/на колега. И като сложим и Ивеко - там са товарните подразделения на Фиат, Форд и Ланча, Ом, Магирус Дойц, Пегасо, Астра и още знайни и незнайни, май и някаква Застава имаше/ и разбираме че сме в глобалното село

                  Коментар


                  • #54
                    От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                    Добре разказана история, само да вметна, че Фиат през 50 и 60те години са с оранжеви тенекии и джанти и сива рама, трансмисия и двигател.
                    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                    Коментар


                    • #55
                      От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                      Да, точно, както е на твоята снимка. Имаше немалко вкарани такива в България, верижни също. Преди 20ина години в нашия град се появи за кратко и булдозер Фиат, аналогичен на Т-130, той си беше жълт.

                      П.п. Понеже споменаваш за освежаване. Не знам, като че ли по ми допада машината да си е в натуралния вид и все едно й прочиташ историята. Верно - груби ръжди и деформации трябва да се отстраняват своевременно, ама лъскави лакирани поршета ми идват малко смешни.
                      В края на 20 и началото на 21 век бая машинки се вкараха тука, но за няколко години и не издържаха на нашите условия... Там не са тормозени, предават се от баща на син, а и фермите в Италия, Австрия, Германия са малки. Имам снимки дето съм правил и сега не мога да ги намеря, но със сигурност имам на Порше и Ман дизел с предно предаване и косачката отстрани и няколко нечувани марки. Както и прикачен комбайн Фар и безкабинен самоходен Клас, мисля че Компакт бяха.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                        100% съм съгласе за освежаването!
                        На моя Фиат мисля да отстраня течовете, да обслужа двигателя и трансмисията, да възтановя светотехниката и да монтирам нови гуми. Даже скоро ще му купя косачка за да си кося с него. Лъскач няма да го правя, въпреки, че не е проблем. Нов внос от Италия е и с него имаше един верижен 411, който ме е яд, че не купих....
                        Странното за нас в България е, че трактора е пазен , поддържан и от него нищо не липсва. Личи си, че е стоял на закрито през всичките си над 50 години живот. Това в Бг няма как да стане!
                        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                        Коментар


                        • #57
                          От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                          фиати не съм виждал много на живо, но по обявите са все в оранж.

                          С70, от 1970-те, същия модел го имат и като товарач.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 (750x473).jpg
Прегледи:1
Размер:296.0 КБ
ID:5751484

                          Коментар


                          • #58
                            От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                            Баси темата...

                            Има ли още бе, давайте...
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                              Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение


                              В края на 20 и началото на 21 век бая машинки се вкараха тука, но за няколко години и не издържаха на нашите условия... Там не са тормозени, предават се от баща на син, а и фермите в Италия, Австрия, Германия са малки. Имам снимки дето съм правил и сега не мога да ги намеря, но със сигурност имам на Порше и Ман дизел с предно предаване и косачката отстрани и няколко нечувани марки. Както и прикачен комбайн Фар и безкабинен самоходен Клас, мисля че Компакт бяха.
                              Колега как да издържат горките машини когато все още върлува нагласата в наемния персонал:-Чуждото общо да му бере грижа чорбаджията на машината аз каквото изкяря от нея и газ до ламарината да е леко на машината.
                              Всичко се гради върху дисциплина,съзнание и отговорността.В тези страни дето посочваш по-горе хората са осъзнали цената на личната собственост и никои не юрка машината до като удари колене та тогава да почне да ремонтира.Майката му е редовно техническо обслужване и своевременни ремонти. У нас при машините е като при зайците-здрав или умрял-болен няма. Е това не се отнася за всички има и съзнателни стопани,но по-голямата част са парлапанци.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Трактори антики от младоста на нашите Бащи и Дядовци !

                                Хубава тема се заформи колеги , браво.

                                Видях и научих много неща.

                                Който има още снимки и нещо за разказване да не се стеснява и да качва каквото има , очаквам а и сигурно не само аз с нетърпение продължението.
                                Всичко което човек иска и търси през целия си живот е :
                                Място и хора към които да принадлежи ...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X