Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Скоростна кутия и диференциал на болгар

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

    Моя съвет е да купиш оригинални части (В Плевен е фирмата - главния дистрибутор за МТЗ)
    Също и в В.Търново има фирма която предлага оригинални части.
    Но няма да ти е излишно и да разгледаш този сайт:
    http://mytraktor.by/Pages/80.html

    Коментар


    • #17
      От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

      Какви работи казвате, чак се притесних. Аз ако ще махам здравите лагери, за да слагам китайски по-добре да си монтирам пак румънските. Единствените лагери в кутията, които реално са за смяна са на зъбното колело което е за раздатката - двата малки конусни. Иначе примерно единия лагер беше НРБ, измит с бензин и се върти като нов и това е на вторичния вал, грехота е да му набия там китаец. Няма какво да ги монтирам, май ще ги изпаткам два пъти с чука на ос и ако задере ще ме е яд, доста. Лагерите мисля че бяха ZKL, оставих ги на село и не се сещам, имат щампа на Чехия и друга номерация, но изобщо няма да се изненадам ако са китайски. Все пак изрично предупредих да не са чешки китайски, защото са за кутия, руските примерно някои лагери бяха от 50 до 100% по-евтини от тази цена която ми дадоха за чешки. Можех да взема и Койо за почти същите пари/което ме осъмни, че сигурно са менте/, но там пък ми казаха и че СКФ-а вече е по-ниско качество, но това вече може и трик да е било, защото там не продаваха такива.
      Последно редактирано от Schamane; 28-12-16, 17:32.

      Коментар


      • #18
        От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

        Бившите НРБ или ВМЗ,които се произвеждаха в Сопот,сега са линия на SKF и няма измама с качеството.Украински лагери са си чисто китайско менте,пробвал съм почти всички,невероятни боклуци са.Последно сменях на Т-етката на компресора основните лагери със "чешки",след половин час запали ремъка,имах чуството,че са с оловни съчми.Аз приключих със компромисите и си пазаря истински лагери,тея дето ги продават стават за домашно точило.
        Това за предното ли е,че баш такъв не съм разглобявал?
        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

        Коментар


        • #19
          От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

          Да за двойното са, едно не много голямо зъбно колело върти раздатката, лагерува на два малки конуса един срещу друг. В раздатката също има може би поне 2 лагера, но не съм я барал, защото не я въртя - нямам преден мост. Пък тя може и зацепена да е, кой ти е гледал, какво и как се върти.

          Коментар


          • #20
            От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

            Колеги за много години. Относно темата колега влез в олх и потърси има доста обяви от лица продаващи оригинални части за скоростни кутий от едно време дет са ги извадили от мазите си и са с оригинална грес още. Недеи купува уш нови оригинални части на някви нови фирми представляващи китаиския пазар, че после ще береш ядове кат го напънеш и се чуе едно прас и лоста вибрира..... Незнам как си с ремонта на булгарите но ако нещо не ти е ясно намери си МАЙСТОР дето знае какво прави да ти реши проблемите, че то кутията си иска чалъм не само да не изключва....

            Коментар


            • #21
              От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

              За хубаво или лошо, частите ги купих още миналата година барабар с лагерите, само дето лагерите бяха от друг магазин. Общо взето гледам да сменям зъбите по двойки, износената я сменям с тази в която зацепва, дори и другата да е износена малко. Не съм започнал още да го сглобявам, така че ще видим какво ще стане.

              Коментар


              • #22
                От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                Сглобих кутията, но имам малко проблем с диференциала. Освен короната смених кръстатката с четирите сателита, че на единия втулката му беше разбита, накрая смених и левия кух вал, че запечатката беше много зле.
                Всичко окей до тук - регулиращите пластини бяха по 5 от ляво и по 7 от дясно, бях ги отделил и като за начало реших да ги сложа както си бяха. Проблема е че като ги сложа както си бяха, левия кух вал блокира и няма въртене, а десния се върти нормално. На всеки вал предполагам знаете има два лагера конусен и някакъв търкалящ или както му викат, като издърпам вала назад конусния лагер отпуска, но вала все още е стегнат, тоест напрежението е в ролковия лагер. Реших да изравня платините по 6 от двете страни, така двата вала се въртят но диференциала е стегнат. Примерно като разхлабя гайките и го чукна леко се отпуска и започва да се върти 'мазно', стегна ли гайките за пластините диференциала се върти на ръка, но е стегнат.
                По каталог на короната и дават страничен луфт не повече от 0.3мм, в момента мисля че няма никакъв. Сега въпроса ми е към някой, който е правил това чудо, трябва ли да има някаква инертност диференциала или да е стегнат? Като го разглобявах не беше така стегнат, но все пак нали има износване и за това питам докато всичко е разглобено.... че после туй ще му е.

                Коментар


                • #23
                  От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                  Добави пластини и осигури луфт 0,15-0,20мм,това ако е стегнато при загряване ще задере в конусните лагери.Пластини можеш да си направиш от латун или от тенекия за сирене.
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                    Днес си купих 4 пластини по 0.5мм, но не съм правил диференциала че сменях семеринга зад маховика и други работи. Горе-долу и аз така мисля да го направя, но днеска пък се сетих, че в бързината сложих пиньона още преди дни, стегнах гайката + лепило, но мисля че не оставих луфт във вторичния вал, макар че се въртеше нормално. На него също му даваха до 0.3мм, но аз просто изключих за луфта и го лепнах като обрах гайката на ръка без да гледам за луфт и с това лепило сега пак филми, не знам дали няма да е проблем лагерите сега. Всичко по три пъти се налага да правя в бързината пууу

                    Коментар


                    • #25
                      От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:pinion regulirovka.jpg
Прегледи:1
Размер:104.6 КБ
ID:5744769

                      Коментар


                      • #26
                        От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                        Мерси, това по принцип е най-лесната част. При короната е голямата играчка, 0.2-0.50мм луфт които е лесен и до 0.3мм страничен. Това със страничния луфт е играчката. Петното на короната с боя е много добро, но страничния луфт ми се струва повече от 0.3мм. Естествено махам 0.2мм пластина и тогава диференциала се върти "стегнато" и луфт не мога да усетя, само с щанга мога да мръдна короната, нямам индикатор да меря луфта, но си е стегнат и според мен е около 0.0мм. Понеделник ще взема още пластини за да мога да вдигна луфта с 0.1мм.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                          Бързата работа срам за майстора.При тази работа не може да се бърза това вече си го разбрал,но по трудния начин затова сега не бързай поставяй пластини мери,върти и така до като стане както трябва.
                          Успех.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                            Сглобих всичко и пробвах трактора, всичко уж изглеждаше добре, но явно не е точно така. На 9 скорост върви без проблем, но като се върне газта и вие, то даже не можеш да разбереш от къде е, но предполагам е диференциала. Пиньона вече не мога да го мърдам, но според мен ако бутна короната към пиньона с 0.1 или повече би трябвало да се оправи, но само предполагам, вече нищо не се вижда. Чудя се дали може да вие запечатка когато върнеш газта?

                            Коментар


                            • #29
                              От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                              Щом вие на скорост без газ се е разхлабила гайката на пиньона,проскубала е резбата и е скъсала шплента или просто се е развила късайки шплента.Без отваряне няма да го бъде,смъквай резервоарите,бутилката,капака на коритото и ще видиш проблема.
                              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Скоростна кутия и диференциал на болгар

                                Как ще се развие то има 10 резби лепило и съм го карал 5 минути соло. Аз мисля че луфта е по-голям от нормалното и заради това би трябвало да вие като върна газта, но все пак не съм сигурен и заради това питам. Как така пак да свалям резервоарите човек, аз ония ден ги сложих, все едно ми каза да се гръмна.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X