Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ходова част на Болгар тл30

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: ходова част на Болгар тл30

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изобр.0134.jpg
Прегледи:1
Размер:55.5 КБ
ID:5558089Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изобр.0135.jpg
Прегледи:1
Размер:79.7 КБ
ID:5558090Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изобр.0136.jpg
Прегледи:1
Размер:71.8 КБ
ID:5558091 Това са прикачените файлове ако не излизат на предната публикация. Колега КосТро дано съм успял да ти отговоря.

    Коментар


    • #32
      От: ходова част на Болгар тл30

      Да има! Така всеки цилиндър ще се запалва в различен момент. Т.е. първи (съвсем условно го казвам) ще пали 30 градуса преди ГМТ, втори 29, а трети 21. Нафтата трябва да изминава един и същи път до всяка една дюза, за да може всички цилиндри да палят на примерно 30 градуса преди ГМТ. Но и наче двигателят би трябвало да си работи и с различни тръбички... предполагам, не съм пробвал.
      Кольо Динев

      Коментар


      • #33
        От: ходова част на Болгар тл30

        Първоначално публикуван от мариновдт20 Преглед на мнение
        При мен свързването е същото, само за излишната нафта от дюзите няма извод, твоите тръби към дюзите са с еднаква дължина а при мен са с различна това пречи ли? Събрах ролките от едната страна, нави лагери семерини обаче хлабината ми се струва много голяма не сама осова но и напречна, нормално стегната ли е или си хлапуца? Между последните назъбени дискове най вляво няма от гладките без зъби нормално ли е?[ATTACH=CONFIG]674961[/ATTACH] Спирачните ленти с плетено феродо ли са или с плочки? [ATTACH=CONFIG]674962[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]674963[/ATTACH]
        Сега едно по едно.
        Както писа колегата тръбите трябва да са еднакво дълги именно по тази причина за паленето и за количеството гориво което се впръсква в цилиндъра.Двигателя ще работи неравномерно и ще се чуват едни приглушени удари/нещо подобно на тупане/,но ако не се заслушаш няма да разбереш.В някои случаи има пропушване.

        Колкото се отнася за опорните ролки/каретките/ без хлабина не може,но трябва да е в границите на нормалното.Ако е много голяма ще изяде семерините.Хлабина може да има голяма ако валовете са с по-малък диаметър,а пък на тях лагеруват иглените лагери.От там може да е радиалната хлабина,а аксеалната идва от по дълги валове или неправилно изработени конуси на същите и от външните гривни на лагерите.При това положение не можеш задържа масло в телешката.

        Не съм се заглеждал при ремонтите как са подредени дисковете на фрикциона,но самата ширина трябва да е строго спазена и може за това да не е поставен диск с гладка повърхнина,а може и по други съображения да не е поставен.Гладкия от вън е със зъби от вътре и когато задействаш фрикциона има вероятност да излезе от зъбите на вътрешната главина и няма да се прибере фрикциона.

        Лентите са с обикновени фереда.Преди години имаше едно меко феродо на ленти казвахме му "марципан" и от него ковяхме.После започнахме с феродо от лека кола ама го режехме на парчета,че иначе не пасваше по барабана защото е кораво.Препоръчвам ти да използваш алуминиеви нитове ама то пък сега е цяло чудо да намериш медни/е поне аз не успях да намеря/ има вече и лепила по магазините.

        Успех.

        Коментар


        • #34
          От: ходова част на Болгар тл30

          Здравейте, свалих капаците на крайното предаване, ск. кутия и съединителя. Наистина ли това нещо е конструирано и правено в България, красиво направено, европейски трактор, ако носи на дуращини като руски, ще е супер. Само поздравления за тези хора, дано да има много други като тях.

          Коментар


          • #35
            От: ходова част на Болгар тл30

            Колега този трактор не само,че правен у нас,но е и специална разработка за обработка на лозовите масиви когато бяха на тесни редове.За този трактор /Т-30/ беше разработен и направен пълен комплект от селскостопански инвентар за тази цел.Една част от него можеше да извършва по няколко операции.В по късен етап намери приложение и в животновъдство,зеленчукопроизводството и в оранжериите като едни от най-маневрените машини за тази цел.А бе беше станал универсален трактор за обработка на малки площи.И още нещо с него се оряха есенно време личните дворовете на почти всички стопани,ръководството на ТКЗС,а по-късно и АПК си затваряха очите за тази дейност.На село бяха над дузина такива машинки и всичките бяха окомплектовани с инвентар.
            Най-много аварии даваше коловоза.Двигателя е много здрав и достатъчно мощен за модела.Самата машинка наистина е доста дуракоустоичива ама и тогавашния персонал не си поплюваше при експлоатацията та от там идеха авариите.При придвижване от едно место на друго никои на караше на по-ниска предавка от 5-та било по чер път,асфалт или калдъръм ама то тогава беше нормаджийско време и се караше доста мурдарски.Една такава машина подържана добре и експлоатирана нормално може да служи много години.Лошото е,че няма вече части за тях.
            Няма както върви няма и да има кой да направи вече у нас такава малогабаритна техника.
            Аз съм върл привърженик на този модел тракторчета и на верижните машини.ТЛ-30 имам личен още в онези далечни времена 1977г. втори вдигнах на колела през 1985г. и до сега върви.Верижния го продадох,но с колесния не ми се разделя поне за сега.
            Може да се види на някого,че преувеличавам възможностите и здравината на тези трактори,но това си е мое лично мнение и не задължавам никой да се съобразява с него.
            За мен ще е удоволствие да събеседвам с хора лично експлоатирали такава машина,а не само чували и виждали такава.
            Успех.

            Коментар


            • #36
              От: ходова част на Болгар тл30

              Здравейте, как се сваля спирачната лента развих де що болчета, капаци, патерици има не ще и не ще.

              Коментар


              • #37
                От: ходова част на Болгар тл30

                А борда свалили/крайната предавка/?

                Коментар


                • #38
                  От: ходова част на Болгар тл30

                  Свалих я ура. Свалил съм крайно предаване от дясно каретка, сменям семерини и лагери на бордове, крайно предаване, ск. кутия,каретки, голяма веселба ще кача снимки следващия път. Плетено феродо вместо на плочки, бива или не бива?

                  Коментар


                  • #39
                    От: ходова част на Болгар тл30

                    Става,но много яде барабана.

                    Коментар


                    • #40
                      От: ходова част на Болгар тл30

                      Ужасен трактор, още не съм го разглобил,"Паяка" ми отне два пъти по-малко време да го разпилея и събера, а дотогава трактор бях виждал само на картинка. За да извадя входящия вал трябва ли да го цепя или ще излезе като махна кардана?

                      Коментар


                      • #41
                        От: ходова част на Болгар тл30

                        Прикачените не искат да излязат.Пробвай пак да ги вдигнеш,че да видим за какво става въпрос.
                        Машинката не ужасна.В стремежа си конструкторите да я направят компактна се е постигнало до такова сложно техническо решение почти във всички възли,а същевременно има възли които са много лесни за ремонт.Един такъв е съединителя.
                        Няма нужда да го цепиш.Под входящ вал имаш предвид първичния вал на скоростната кутия така ли?
                        Ако е така трябва да махнеш съединителното каре с осемтях болта след това да демонтираш водещия блок на който се намира аксеалния лагер заедно с опашката влизаща във феродовия диск и чак тогава може да извадиш първичния вал като го демонтираш с навиване на болтове в демонтажните отвори на лагерното тяло.Внимавай много при монтажа за уплътняване защото от там при лошо уплътнение много тече.Има една семерина и мисля,че другото беше гарнитура.Семерината е в корпуса на лагерното гнездо,а гарнитурата между лагерното гнездо и корпуса на скоростната кутия.
                        Успех.

                        Коментар


                        • #42
                          От: ходова част на Болгар тл30

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0022.jpg
Прегледи:1
Размер:98.2 КБ
ID:5570707Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0023.jpg
Прегледи:1
Размер:96.9 КБ
ID:5570708Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0025.jpg
Прегледи:1
Размер:102.7 КБ
ID:5570709Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0027.jpg
Прегледи:1
Размер:191.5 КБ
ID:5570710Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка0028.jpg
Прегледи:1
Размер:113.6 КБ
ID:5570711 Имах предвид "Ужасен" в добрия смисъл на думата, горкия, сигурно има кал от детските си години. Да, имах предвид първичния вал. Голямо успокоение, че няма да се наложи да го цепя. При натискане на педала на съединителя, аксиалния лагер трябва ли да натиска палците на съединителя едновременно и от къде се регулира хлабината?

                          Коментар


                          • #43
                            От: ходова част на Болгар тл30

                            До колкото виждам ти си с крачен съединител.Аксеалния лагер трябва да натиска и трите палеца едновременно.Разстоянието между лагера и палците се регулира от щангата на педала,а за да лежат палците в една равнина става като се развиват или навиват болтовете намиращи се на върховете на палците.

                            Коментар


                            • #44
                              От: ходова част на Болгар тл30

                              Свалих ресьора и е с 6 листа, а в ръководството пише че е с 8. От какво мога да присадя листи?

                              Коментар


                              • #45
                                От: ходова част на Болгар тл30

                                Утре ако остане време ще погледна мисля,че имам цял ресор останал от преди.
                                Колкото си спомням ресорите наистина бяха два вида.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X