След като се посъвзех и наспах след кошмарното пътуване, време е да разкажа как видях аз "Баха Саксония 2010"...
Всички знаем, че това състезание е заветна цел за всеки уважаващ себе си оффроудър
ЗА МОЕТО ПРЕДСТАВЯНЕ
За мен и Петър подготовката беше започнала още от Гърция...в рамките на 1 месец ние карахме общо около 1600 състезателни километра в три държави, в Гърция, в Италия и Германия.
И за двамата беше важна срещата ни с именитите европейски АТВ пилоти и наша конкуренция за "Дакар 2011".
Поради разни неприятни причини не успях да стигна в Германия и пропуснах пролога...пристигнах в края след 12 часа пътуване между немските летища...
Лагера беше на най-хубавото място, беше осветен, с много знамена и настроение на нашите.
Близнаците бяха дошли за подкрепа и внасяха познатия на всички колорит
Големия студ и вятър разваляха малко идилията, но тайно се надявах да вали и дъжд
В първия ден стартирах с последните (заради пропуснатия пролог) и имаше много голям трафик...все пак пред имаше над 150 участника с мотори и АТВ...
Навигацията ми вървеше като по вода, първата обиколка направих за 55 мин. и постепенно вдигах темпото,
докато на 4-та обиколка времето ми вече беше 41 мин.(43 км.)
Това прави близо 60 км/ч. средна скорост при положение, че имах 20 спирания за контроли (по 5 на обиколка).
Лошата новина обаче дойде в последната обиколка, когато се пропука заварката на допълнителния резервоар и ми изтече горивото...
Изгаснах на няколко километра от старта и се наложи да ме изтегли организатора, за което получих 2 часа наказание...
За следващия ден вече валеше, всичко се подреждаше по мой тертип
Карах като за последно, всичко или нищо, два пъти отнасях една брезичка в трасето, но финиширах нормално и дадох първо време
Конкуренцията беше пропуснала CP-та(правили шорткът около 2 км.), някои се предобриха и се счупиха, други останаха в едно тресавище и в крайна сметка се класирах трети в Генералното
Карах 5 обиколки без очила в безумна кал и много рисково, защото в дъжд капките при скорост 100 км/ч. удрят като гвоздеи...
За награждаването вече разбрахте, няма по-голямо удовлетворение да се качиш на стълбичката на "Баха Саксония"
Това е за моето представяне, извадих си още поуки и си сверих часовника...
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА
Изненадахме се, че пропуските от миналата година не само не бяха коригирани, а напротив, кашата беше още по-голяма...
Не знам дали заради големия брой състезатели (в което се съмнявам) или заради недоглеждане или нещо друго, но пак нямаше класиране навреме, стартовия списък излизаше след 1 часа сутринта, промените се правят в последния момент и ние се чудим да спим ли, да чакаме ли, как да караме, в колко, с кого и т.н.
Лошо впечетление ми направи, че организатора не знаеше колко хора има още трасето и колко са финиширали
След като затвориха етапа в 12 часа за мотори и АТВ нямаше кола за сигурност, която да провери кой е в трасето и какъв зор или проблем има...
При двата нещастни случая се реагираше след сигнал от състезатели, защото се случиха на трасето, а ако някой беше излетял и не се виждаше... Направо не ми се мисли...
Проблем имахме и с българската вечер, защото организаторите се отметнаха от първоначалните обещания и трябваше със Сашо да търчим наново да правим организация вместо да си мислим за почивка и за състезанието...
Импровизирахме, но пък за сметка на това се получи доста добре, с голям интерес особено от представителите на Холандия.
Сашо беше осигурил водещ на немски, Румен Петков беше напраил хубаво видео за презентация на България и Маратона, бирата се лееше без пари, а с чашите направихме голям фурор
ЗА БЪЛГАРСКИЯ ОТБОР
Радостно ми беше каква задружна група бяхме...всеки помагаше на всекиго, цареше разбирателство и единство Пламен Йоцов тренираше много за това състезание и много се радвам, че сбъдна мечтата му да спечли Бахата,
а Цвети Иванчев направи перфектно представяне при второто си състезание по роудбук
Много жалко, че Събин Коларов се контузи точно преди да тръгнем за Германия и второто място при мотоциклетите го взе германец...
Пожелавам му бързо оздравяване и за Румъния да е във супер форма Петър Ценков става все по-добър и ми е зор вече да го гоня, ама това говори, че е имал добър учител
Неговият дебют беше точно преди година и точно на "Баха Саксония" Иво Върбанов беше доста амбициран и подготвен, но пак му убягнаха някои детайли в подготовката и това ни лиши от още едно призово място при джиповете... Дебютантите от Бургас не се стреснаха много и започнаха добре, но малшанса със спирачките ги спря от надпреварата... Руси и Руслан имаха амбицията да повторят миналогодишното си силно каране, но "детските" болежки по новата кола и едно притиснато маркуче им изигра лоша шега... Сашо Ковчев подходи по правилно тактически, "опипа" почвата и конкуренцията, изчака Лазаров да "ходи за гъби" само на пролога и после с постоянно увеличаване на темпото грабна заслужено победата.
Това е от мен, снимки не съм правил, че нямаше кога, но си ги търсете от Близнаците, Мария (Върбанелка), Пламен Въшимуров, Вили и Драев
Специални благодарности на Събин Коларов и Близнаците за съдействието и помоща по време на състезанието и всички от Българския Оффроуд Тим
Специални благодарности и за нашата асистенция Пламен, който използваше всяка свободна минута за "зашепи" "кировките" (Женя, това не го чети и не го гледай)
Благодаря и на Мариела Христова, която не се спря тези 3 дни да се занимава с организация, тракери и представянето ни във вечерта на България
Здравейте и от мен! Благодаря за топлото посрещане и милите думи от всички Ви!
Днес вече със събран акъл и сравнително отпочинал след тези 10 дни изпълнени с напрежение и емоции реших да напиша какво се случи през моя поглед!
Ден първи 12.05.2010
Пристигнахме в бивака където вече бяха повечето от българите и започнахме разпъване на шатри и подреждане на лагера! В края на деня вече бяха пристигнали почти всички състезатели и бивака се напълни! При вида на много от конкурентите ни който тази година бяха подготвили напълно нови машини ми настръхна косата и съответно глътнах "бастуна"!
Имаше автомобили от световна класа и с почти два пъти по мощни мотори от нашия!
Ден втори 13.05.2010
Пролог
Както Тодор каза май наистина бях тръгнал за гъби защото направих най левашката навигаторска грешка да прескоча точка и то на 3км след старта на пролога! Отдавам го на напрежението което не ме пускаше и до края на вечерта! След връщане на трасето и за моя голяма изненада Сашо остана спокоен /обикновено има викове и крясъци / подаде малко повече "смес" и успяхме да се класираме 38 за следващия ден!
Ден трети 14.05.2010
I -ви състезателен ден
След малки неразбории на предварителния старт кой след кой трябва да стартира застанахме на същинския старт и съдията започна да отброява ....5 4 3 2 1 ..... интересното за мен беше че точно в този момент почувствах страшно облекчение и спокойствие, успях да събера мислите си и да се концентрирам! Започна първата обиколка със сравнително високо темпо. Стартирахме 38 и пред нас по трасето вече се движиха и камиони! Започна едно лудо изпреварване, гонене по дългите прави, подскачане и прелитане на бабуните, газ до прекъсвач на калните зони и в средата на втората обиколка вече бяхме изпреварили около 30-32 автомобила и камиона! За зла участ при едно изпреварване в завой от външната страна на Rover Bowler Tomcat на пътя стърчеше добре заострен камък който изтрещя в предна дясна гума, която остана здрава, но джантата се изкриви и гумата се отлепи! Последваха 2 км каране по джанта за да излезем на по широко и равно място за да сменим гумата! По разликите във времената на всичките обиколки разбрах, че гумата ни е отнела около 7,30 - 8 минути! Това отново ни върна назад, изпревариха ни около 7-8 автомобила! След връщането на трасето последва изключително завършване на втората обиколка и една прелитаща трета, която според мен беше по скоро опит за наваксване на тези 7-8 минути които изгубихме в гумата! На едно изпреварване в завой на два автомобила наведнъж, водени от камион Унимог след излизането от завоя се налагаше леко връщане на газта, но "камиончето" реши че му пречим и ни изпращя с левия край на предната си броня на една педя от моята врата странично, но явно това не му беше достатъчно включи на първа, подаде газ и ни шибна и отзад в дясно! От вторият удар колата поднесе и тръгна към дерето!!! Отново пилота остана спокоен въпреки че спомена нещо на немски че щял да се обажда за нещо на майката на швабата и че жена му нещо ... абе не разбрах точно, но се върнахме на трасето и на една последвала права ги изпреварихме отново!
Два километра след влизането в четвъртата обиколка пред нас се размахаха организаторите че има инцидент!
Тогава видяхме близнаците които задъхано ни разказваха какво е станало! Вече беше дошла един медицински автомобил и беше поел пострадалия! Сашо попита съдията състезанието дали е спряно, а той поклати глава отрицателно - състезанието не е спряно! След още 5 мин пак същия отговор, след още пет минути отново същия - състезанието не е спряно. Един камион и две коли потеглиха за да търсят обходен маршрут! Ние тръгнахме също, но след 5 минути лутане разбрахме че това е единственото място през, което можеш да се качиш на горно ниво на рудника и да останеш в трасето! Върнахме се отново на точката на инцидента и зачакахме! След около 10 минути дойде и главният организатор Карстен Майло и каза че състезанието е спряно! Кацна хеликоптер и откараха пострадалия, който в последствие се оказа че е ОК и с изключение на счупена ръка и ключица, наколко натъртвания и охлузвания и бил и доста уплашен! Няма как все пак камион го е мачкал в калта! Важното е че Бог е бил с него, а БЛИЗНАЦИТЕ до него! Поклон пред смелостта ви!
Прибрахме се в бивака и се концентрирахме върху подготовката на автомобила за следващия ден! Имахме три пълни обиколки с една спукана гума и удин удар с камион /подадохме контестация, но огранизаторите заеха стойка „шпагат” за да има мир! На брифинга обаче ни резнаха крилата като обявиха че в класирането ще влязат първите две обиколки! А ние имахме една бърза и една бавна! Към 10,30 часа излезе класирането и се оказа че сме на 11 позиция на 7,50мин след първия!
Ден четвърти 15.05.2010
II – ри състезателен ден
Тук ще използвам само няколко думи
ГАЗЗЗЗЗ, КАААЛЛЛ, ДУУПКИИИ, ГАЗЗЗ
В средата на третата обиколка започнаха да изкачат втора и трета предавка и се наложи и аз да се включвам в шофирането! Баси майката в рамките на 60sec. Скоростния лост сменя позицията си над 20 пъти!!! Още ми е схванато рамото от натискане и дърпане!
Към края на шестата обиколка казах на Сашо да върне малко газта, че нещо стрелката на резервоара не се клатеше вече в посоката на автомобила а седеше неподвижно до нулата! За малко това можеше да ни струва първото място както се оказа после че разликата с Холандците е била само 49 секунди в общото класиране! Като финиширахме пред нас бяха само холандците които бяха влезнали в същата минута във финала! За моя изненада от дясната седалка слязоха малко по дълги и слаби крака и след махането на каската се развяха и дълги руси коси!!! Бахти викингите!!!
Последва смятане в бивака с тяхното време и нашето и разбрахме че работата ще е до някакви секунди!!!!
Последваха часове на чакане! Към 18 часа излезе класирането на мотори и ATV и след пресмятане и при тях се оказа че там имаме две първи и две трети места!
Настана шумотевица в лагера, групата която забиваше в шатрата се беше погрижила да се усещат басовете чак в слабините!
От тук на татък всички видяхте вечерта на клипчето и неистовата радост на всички Българи!
Честито на всички Българи!
Поздравления за асистенциите!
Огромно благодаря на Сашо и на нашият екип, които се погрижиха всичко да е ОК.
Горд съм, че съм Българин и че участвах в това!!!!
Сашо ти си велик състезател и пилот!!!! Благодаря ти!!!!
... При вида на много от конкурентите ни който тази година бяха подготвили напълно нови машини ми настръхна косата и съответно глътнах "бастуна"!
Имаше автомобили от световна класа и с почти два пъти по мощни мотори от нашия! ...
Нещо подобно сподели и Гого Флекс (а.к.а Георги Антов за тези, които не го познават).
Важното е, че по време на състезанието онези с автомобилите от световна класа са видели, че само по себе си това не е гаранция за успех, ами си трябва и някой да може да ги кара здраво ...
Коментар