Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Български джипки на Дакар-2011г

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Български джипки на Дакар-2011г

    Първоначално публикуван от izo4x4 Преглед на мнение
    Има! Тая година имаше Fj на Дакар, няколко...
    Да, но не са в Т2...така поне пише в документите за Дакар, а Фиков е показал хомологационния списък от декември 2009 за 2010-та !
    Другия вариант е да е имало хомологация до сега и за следващия Дакар да я няма вече в списъка...

    ARTICLE 2 : HOMOLOGATION
    At least 1000 identical units must have been produced in
    12 consecutive months and homologated by the FIA in Series
    Cross Country Cars (Group T2).

    Коментар


    • #62
      До: Български джипки на Дакар-2011г

      Volkswagen
      A 5653 POLO 1.4 (MK4) – 1'389.9cc 01.01.2003 2010+
      C2 7 GOLF GTI 16V 1.8L – 1'781cc 01.04.1993
      C2 8 GOLF GTI 16V 2.0L - 1'984cc 01.04.1993
      F3 302 PASSAT – 1'984cc 01.08.1991
      F3 309 19 GOLF GTI – 1'781cc 01.04.1993
      F3 311 17 GOLF GTI – 1'588cc 01.04.1993
      F3 336 GOLF 5 – Engine Identity CBF – 1'984.3cc 01.07.2007
      N 5653 POLO 1.4 (MK4) – 1'389.9cc 01.01.2003 2010+

      Верно, че няма еФджей...и Туарег няма

      Х3 има ли?
      ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

      Коментар


      • #63
        До: Български джипки на Дакар-2011г

        Искаме да участваме с автомобил-сериино производство,с разрешените доработки.
        Неправилно съм формулирал клас Т-2 според списъка:


        << back
        ТЕХНИЧЕСКИ ИЗИСКВАНИЯ КЪМ АВТОМОБИЛИ, УЧАСТВАЩИ В СЪСТЕЗАНИЯ
        ПРИЛОЖЕНИЕ “ J ” ОТ МЕЖДУНАРОДНИЯ СПОРТЕН КОДЕКС НА ФИА
        ЧЛЕН 251 - КЛАСИФИКАЦИЯ И ДЕФИНИЦИИ

        ЧЛЕН 1: КЛАСИФИКАЦИИ

        1.1 Категории и групи
        Автомобилите, използвани в състезания, се разделят на следните категории и групи:

        Категория І

        Група Н - Автомобили серийно производство
        Група А - Туристически автомобили
        Група Б - Автомобили гранд туризъм
        Група СТ - Автомобили супер туризъм
        Група КЛ1 - Автомобили клас 1
        Група Т1 - Серийни автомобили “Крос кънтри”
        Група Т2 - Подобрени автомобили “Крос кънтри”
        Категория ІІ

        Група Т3 - Прототипни автомобили ”Крос кънтри”
        Група ГТ - Спортни автомобили гранд туризм
        Група С - Спортни автомобили
        Група Д - Състезателни автомобили международна формула
        Група Е - Състезателни автомобили свободна формула
        Категория ІІІ

        Група Ф - Състезателни камиони
        Група Т4 - Камиони “Крос кънтри”
        --------------------------------------------------------------
        Ал. Иванов
        +359888561561

        Коментар


        • #64
          До: Български джипки на Дакар-2011г

          Списъка е грешен - Т1 и Т2 са разменени!

          Точно за Т2 говориш.

          Коментар


          • #65
            До: Български джипки на Дакар-2011г

            При липса на хомологация - сериен Т2 автомобил преминава в група Т1.

            Не е нужно да имаш хомологация на автомобила. Задължителна е хомологация на средствата за безопасност. Изисква се ФИА паспорт. Най-изгодно като за първи опит е да закупи кола и да се наеме професионална асистенция. За две коли ще е по-ефтино. Автомобил Т2 струва около 40000 евро. Средна класа Т1 Паджеро струва около 100000 евро. Всичко това без частите и колите са втора употреба.

            FJ е красива кола, но само толкова. В САЩ има фирми подготвящи такива автомобили в клас сток мини 4х4, ако не греша. За тоя клас се подменя изцяло окачването отпред, като от FJ остава само предния диф., а отзад се сменя също цялото окачване, заедно със задния мост. Променя се както базата, така и следата на автомобила.
            IvoVarbanov.bg

            Коментар


            • #66
              До: Български джипки на Дакар-2011г

              Първоначално публикуван от alexmotors Преглед на мнение
              Искаме да участваме с автомобил-сериино производство,с разрешените доработки ...
              Тук съм метнал актуалните документи на FIA за cross country, в т.ч. и Specific Regulations for Series Cross Country Cars (Group T2)

              А тази класификация, която си пуснал, вече не е актуална. Съгласно Анекс J за 2010 класификацията е, както следва

              1.1 Categories and groups
              The cars used in competition shall be divided up into the following
              categories and groups:
              Category I:
              - Group N: Production Cars
              - Group R : Touring Cars or Large Scale Series
              Production Cars
              - Group A: Touring Cars
              - Group B: Grand Touring Cars
              - Group SP: Super Production Cars
              - Group T2: Series Cross-Country Cars
              Category II:
              - Group T1: Modified Cross-Country Cars
              - Group T1-2: Improved Cross-Country Cars
              - Group GT3 : Cup Grand Touring Cars
              - Group GT2: Grand Touring Cars
              - Group GT1: Grand Touring Cars
              - Group CN: Production Sports Cars
              - Group D: International Formula Racing Cars
              - Group E: Free Formula Racing Cars
              Category III:
              - Group F: Racing Trucks
              - Group T4: Cross-Country Trucks
              Последно редактирано от Чавдар (V93); 26-01-10, 18:51.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #67
                До: Български джипки на Дакар-2011г

                Всеки, който е карал на някакво състезание по offroad, е търпял развитие. Първо е гледал, и си е викал ‘ЕХ ЧЕ НЯМА КОЙ ДА МИ ДАДЕ ЕДНА ДЖИПКА И НА МЕНЕ„ ЧЕ ДА ИМ ПОКАЖА КАК СЕ КАРА’, Ако желанието му е било достатъчно голямо и е имал някаква финансова възможност, си е направил или купил. Кой Самурайка, кой Тойотка. След това се е записал на някакво състезание и е почнал да трупа опит. Започнал е да вижда трудностите и неволите. След всяко състезание, опита става по-голям. Колкото повече състезания имаш, толкова повече е опита за даден човек. Но при всеки случай , опита и на най-слабия състезател участвал в 1-2 състезания е повече и от най-начетения кибик. Относно ДАКАР всички се явяваме зрители, даже не сме и кибици. Въпроса е на кой ще му стиска и кой ще си направи труда да подготви кола и да преодолее всички тези трудности който ги описвате във форума. Относно темата във форума за дакар, аз помолих Сашо да я отвори за да можем да чуем колкото се може повече мнения. Мисля, че е по добре да се обсъжда, отколкото всеки да си прави тайни планове как един ден ще отиде и ще изненада всички. Все пак не за всичко можем да се сетим от първия път. Ние сме само зрители. Дори и Тодор Христов. МОЛЯ не бъдете като кибиците който стоят край калта и гледат сеир. Този път до ДАКАР трябва да се измине. И все някой ден наистина ще отиде добре подготвена кола с добър пилот, пък може и да видим българин на стълбичката.
                [SIGPIC][/SIGPIC]
                Златко Георгиев
                [EMAIL="zdg60@abv.bg"]zdg60@abv.bg[/EMAIL]

                Коментар


                • #68
                  До: Български джипки на Дакар-2011г

                  не е много по темата но изглежда добре и цената е добра за донор и тренировки предполагам че може да се вземе на около $20000 ЦЪК
                  Николай Гогов 0898676912

                  НЯМА ИДИОТО - УСТОЙЧИВИ НЕЩА. ПРОСТО ИДИОТИТЕ СА ТВЪРДЕ ИЗОБРЕТАТЕЛНИ!

                  Коментар


                  • #69
                    До: Български джипки на Дакар-2011г

                    Първоначално публикуван от АНТИМ Преглед на мнение
                    не е много по темата но изглежда добре и цената е добра за донор и тренировки предполагам че може да се вземе на около $20000 ЦЪК
                    Този няма да издържи и на БГ състезанията, камоли на дакар Перфектна е за разходки по гората.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Български джипки на Дакар-2011г

                      Преди два дни, в ранния следобяд, случайно бях първият, който видя тази тема, само минутка, след като беше пусната.

                      Радвах се, много се радвах, че най-на края се намери някой от нас, който да приеме предизвикателството наречено Дакар. Не посмях да напиша нищо. Нито знам за това състезание повече, отколкото останалите, а да пиша, че се възхищавам на смелостта и авантюризма, смисъл никакъв...

                      По-късно, четейки постовете на хора с опит и авторитет, ми стана тъжно... Едва ли описаните от тях трудности ще накарат Алекс да се откаже, по-скоро обратното, доколкото го познавам, ще го амбицират. Кой знае, може би това да е било целта им...

                      Както и да е, темата се ориентира в правилна посока.

                      Тук, в този форум има стотици желаещи да участват в авантюра от ранга на Дакар. Има поне дузина, които могат да го направят и вероятно, поне половината от тях, ще го направят някой ден. Може би не е далеч деня, в който ще имаме и своя шампион.

                      Ще пропусна финансовата страна, защото пари се печелят. Достигането до старта на подобно състезание, преодолявайки финансови, юридически и чисто технически трудности, само по себе си говори за качествата на човека, дръзнал да застане до най-големите.

                      Пеко (Близнака), пишеш, че Дакар е една месомелачка, най-малко имам основание да не вярвам, точно на теб, нооо... знаеш колко от нас, въпреки, че упорито препоръчваме да не се прави, излизаме сами в гората. При един инцидент, в следствие на който не можем да се движим, а няма и покритие на мобилните телефони, не са ли много по-малки шансовете ни за оцеляване?

                      Тодоре (Христов), говориш за опит, вярно, много е важен, но сме били свидетели, как дебютанти се качват на стълбичката.

                      Яворе (Вромос), прав си, за успешно участие трябва дълга, планирана подготовка, но животът е кратък, много кратък. Дори и неуспешно участие в Дакар, е много по-добра подготовка за следващото издание, отколкото петгодишно участие в други състезания.
                      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Български джипки на Дакар-2011г

                        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                        Яворе (Вромос), прав си, за успешно участие трябва дълга, планирана подготовка, но животът е кратък, много кратък. Дори и неуспешно участие в Дакар, е много по-добра подготовка за следващото издание, отколкото петгодишно участие в други състезания.
                        Хубаво анализираш написаното, но никаква връзка реалността. Няма и как да разбереш за какво ти говоря след като си бил само от страна на публиката в едно истинско състезание!

                        Коментар


                        • #72
                          До: Български джипки на Дакар-2011г

                          Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                          Преди два дни, в ранния следобяд, случайно бях първият, който видя тази тема, само минутка, след като беше пусната.

                          Радвах се, много се радвах, че най-на края се намери някой от нас, който да приеме предизвикателството наречено Дакар. Не посмях да напиша нищо. Нито знам за това състезание повече, отколкото останалите, а да пиша, че се възхищавам на смелостта и авантюризма, смисъл никакъв...

                          По-късно, четейки постовете на хора с опит и авторитет, ми стана тъжно... Едва ли описаните от тях трудности ще накарат Алекс да се откаже, по-скоро обратното, доколкото го познавам, ще го амбицират. Кой знае, може би това да е било целта им...

                          Както и да е, темата се ориентира в правилна посока.

                          Тук, в този форум има стотици желаещи да участват в авантюра от ранга на Дакар. Има поне дузина, които могат да го направят и вероятно, поне половината от тях, ще го направят някой ден. Може би не е далеч деня, в който ще имаме и своя шампион.

                          Ще пропусна финансовата страна, защото пари се печелят. Достигането до старта на подобно състезание, преодолявайки финансови, юридически и чисто технически трудности, само по себе си говори за качествата на човека, дръзнал да застане до най-големите.

                          Пеко (Близнака), пишеш, че Дакар е една месомелачка, най-малко имам основание да не вярвам, точно на теб, нооо... знаеш колко от нас, въпреки, че упорито препоръчваме да не се прави, излизаме сами в гората. При един инцидент, в следствие на който не можем да се движим, а няма и покритие на мобилните телефони, не са ли много по-малки шансовете ни за оцеляване?

                          Тодоре (Христов), говориш за опит, вярно, много е важен, но сме били свидетели, как дебютанти се качват на стълбичката.

                          Яворе (Вромос), прав си, за успешно участие трябва дълга, планирана подготовка, но животът е кратък, много кратък. Дори и неуспешно участие в Дакар, е много по-добра подготовка за следващото издание, отколкото петгодишно участие в други състезания.
                          Много патетично, но напълно безполезно от гледна точка смисъла на темата. Постовете на Тодор и Петър имат далеч по-голяма стойност за хората дръзнали да си помислят за участие в Дакар. Моите познания са от репортажите на Евроспорт и интернет сайтовете. По тази причина бих предпочел повече да чета, отколкото да давам кураж за нещо , за което съм напълно некомпетентен.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Български джипки на Дакар-2011г

                            Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                            Преди два дни, в ранния следобяд, случайно бях първият, който видя тази тема, само минутка, след като беше пусната.

                            Както и да е, темата се ориентира в правилна посока.

                            Тук, в този форум има стотици желаещи да участват в авантюра от ранга на Дакар. Има поне дузина, които могат да го направят и вероятно, поне половината от тях, ще го направят някой ден. Може би не е далеч деня, в който ще имаме и своя шампион.

                            Ще пропусна финансовата страна, защото пари се печелят. Достигането до старта на подобно състезание, преодолявайки финансови, юридически и чисто технически трудности, само по себе си говори за качествата на човека, дръзнал да застане до най-големите.

                            Пеко (Близнака), пишеш, че Дакар е една месомелачка, най-малко имам основание да не вярвам, точно на теб, нооо... знаеш колко от нас, въпреки, че упорито препоръчваме да не се прави, излизаме сами в гората. При един инцидент, в следствие на който не можем да се движим, а няма и покритие на мобилните телефони, не са ли много по-малки шансовете ни за оцеляване?

                            Тодоре (Христов), говориш за опит, вярно, много е важен, но сме били свидетели, как дебютанти се качват на стълбичката.

                            Яворе (Вромос), прав си, за успешно участие трябва дълга, планирана подготовка, но животът е кратък, много кратък. Дори и неуспешно участие в Дакар, е много по-добра подготовка за следващото издание, отколкото петгодишно участие в други състезания.
                            Грам не се насочва темата в правилната посока.Не виждаш ли че повечето хора не различават Т-1 от Т-2 .

                            За каква гора и мобилни телефони става въпрос..Какво се извършва в тази гора дърводобив или гъби се берат.Не ми се сърди но щом стигнахме дотам да сравняваме Дакар с авантюристични разходки в гората значи наистина не предполагате за какво става въпрос.Състезанието е много динамично не само като каране но и като правила наказания и взимането на тактически решения.И ако сгрешиш в най малкото нещо излизаш много бързо от играта за която си платил свинска цифра.Недоспиването и напрежението за тези тридесет дни е много голямо.Точно така тридесет щото малките отбори работят през ноща повече отколкото денем.Всичко това трябва да се случва и в една жестока конкуренция с другите участници.Това не е разходка.
                            И как ще стане ако нямаш нужния опит. А той се добива само с много проби и грешки в други подобни състезания. А като го нямаш може още на старта да те върнат като куче.Виждал съм го.

                            За да ме разбереш това е все едно някой роден в пустинята който никога не е карал в гора да отиде на горско трофи и да покаже резултат.
                            Иначе и аз ще се радвам още ако от догодина имаме наш човек на стълбичката.Но нека първо този някой поне разбере за какво става въпрос.А това няма как да стане само с лозунги и меланхолични мечти.Трябва си яко блъскане но не по клавишите на компа .

                            Коментар


                            • #74
                              До: Български джипки на Дакар-2011г

                              Колеги, аз пак ще помоля да се концентрираме върху конкретните неща. Аз опит нямам и не мога да съм полезен с нищо. Но ще си позволя, ако не възразявате, от време на време да конкретизирам и отбелязвама в един пост говореното дотук. Един вид ще го играя стенографка
                              И така, ето казаното дотук в 3 думи:
                              - първи проблем може да е липсата на опит в маратонски състезания, добро начало като подготовка, макар и коренно различна от Дакар, би била Баха Саксония и БОМ( Балкан Оффроуд маратон).
                              - детайлно и конкретно уточнение на хомологацаята и изискванията към автомобила в зависимост от класа
                              - технически характеристики на автомобила. ФДжея подходящ ли е, тунинга му поносим ли е като средства и части и дали няма друга алтернатива.
                              - езиковата бариера в Дакар, английския е задължителен, френския още по-полезен.
                              - има изисквания към пилотите за брой участия в други състезания
                              Последно редактирано от zzlatev; 27-01-10, 13:50.
                              LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                              www.ADV-Bulgaria.com

                              Коментар


                              • #75
                                До: Български джипки на Дакар-2011г

                                Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
                                Хубаво анализираш написаното, но никаква връзка реалността...
                                Първоначално публикуван от Виктор Мечкаров Преглед на мнение
                                Много патетично, но напълно безполезно от гледна точка смисъла на темата...
                                Да не би да се страхувате, че някой ще ви изпревари, че ще запише името си преди вас, като първият български участник? Ако е така, то и двамата познавате Алекс, пишете колко е лесно и елементарно и че дори не си струва... и може да го откажете.
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X