Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правила за безопасност при любителски състезания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Правила за безопасност при любителски състезания

    Първоначално публикуван от vladyas Преглед на мнение
    Друго,което искам да споделя с вас и считам че е важно е въпроса за предпазните колани.На състезанието в Тетевен ми направи впечатление(като съдия),че много от участниците и по-точно от навигаторите,се возеха след страничния наклон без закопчани предпазни колани.Накрая като видяха че са им писани наказателни точки за тях-надигнаха вой и започнаха да обясняват,че коланите на страничния наклон им били заяли и за това не са ги закопчали(Става въпрос за около 5-6 екипажа).Това че са им заяли коланите какво значи-значи че карат с повредени или не подходящи за оф-роуд предпазни колани-за мен това не е извинение,а си е техен проблем.Поздрави на всички!
    Това за коланите е вярно.Много хора караха без колани.Вярно е че стандартните колани наистина заяждат,когато колата е под наклон.Не мога да си обясня още защо,но моите колани са наред и работят добре,но на наклона просто не можеш да го изтеглиш навън.Затова и се забавих страшно много време и спирах на 2 пъти-за да закопчея навигатора.При нашия спорт по-доброто решение са четириточковите колани,както от гледна точка на откопчаване и закопчаване,така и при преобръщане.Но отново стои въпроса:Колко от участниците в състезания могат да си го позволят?
    Така или иначе,много се радвам,че спора започна.Ясно е,че пълно щастие няма,както и няма обсолю правилно мнение за който и да е въпрос-всеки има право на мнение.Аз мога да споделя моя опит извън оффроуда-когато нещата свършват добре-всичко е ОК.Когато накой се нарани леко,или счупи ръка или крак-нещата също минават и заминават.Но когато не дай боже има фатален инцидент-тогава има разследване и то сериозно(личен опит).Независимо от декларациите,които подписваме преди старта!Тогава път назад няма.И не само това-тогава може и да ни подгонят и да нямаме вече възможност така свободно да си организираме и провеждаме състезания.
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

    Коментар


    • #17
      От: Правила за безопасност при любителски състезания

      Ние на една офроудова уазка се опитахме да си направим колани подобни на 4-точковите . Обикновените машинки с колани се монтират долу ниско зад седалката 2бр. и се прекарват през облегалката така държат доста добре , ние даже пуснахме и по един през корема който се откопчава и закопчава по този начин не можеш да мръднеш от седалката а и се измъкваш лесно ако е наложително , утре ще снимам .
      [B]Mercedes Benz w123 [/B]
      [B]Ford Escort xr3 [/B]
      [B]Aro 10 [/B]
      Плачи! Там близо край град София
      стърчи, аз видях, черно бесило,
      и твой един син, Българийо,
      виси на него със страшна сила.
      0896042536

      Коментар


      • #18
        От: Правила за безопасност при любителски състезания

        Първоначално публикуван от vladyas Преглед на мнение
        Е,кажете какво виждате?Един очукан джип!Не,не е само очукан-Обръщан джип и то как само.Едно преобръщане назад(задно салто)+ още пет странични и то в каменист район,при това джипа е 2тона.Забележете клетката(външна)-пораженията по нея са направо смешни,а по-джипа -ако се има в предвид какво е преживял те са незначителни,но това не е най важното.Представете си ако я нямаше клетката-може и да не пишех сега това.Направете си сами изводи и дали си заслужава поставянето на клетка,която сам си направих за 3-4 дни.Не искам да налагам мнението си на когото и да било-но повярвайте ми-заслужава си!
        Друго,което искам да споделя с вас и считам че е важно е въпроса за предпазните колани.На състезанието в Тетевен ми направи впечатление(като съдия),че много от участниците и по-точно от навигаторите,се возеха след страничния наклон без закопчани предпазни колани.Накрая като видяха че са им писани наказателни точки за тях-надигнаха вой и започнаха да обясняват,че коланите на страничния наклон им били заяли и за това не са ги закопчали(Става въпрос за около 5-6 екипажа).Това че са им заяли коланите какво значи-значи че карат с повредени или не подходящи за оф-роуд предпазни колани-за мен това не е извинение,а си е техен проблем.Поздрави на всички!
        Влади добре си го разковал ,но не е чак толкова зле. Това е нагледен пример ,че клетката варши добра работа.Коланите също са за предпочитане.Изпитах удоволствието на ТЕТЕВЕН да вися наа седалката без краката ми да изпреварват главата. С един израз да обобщя, минималната сигурнос пред безодговорното нехайство.Поздрави и мокро време.

        Коментар


        • #19
          От: Правила за безопасност при любителски състезания

          И аз бях на Тетевен ама като зрител.Кефех се много на момчетата-имаше и майстори и "леваци".И такива с нелощи коли и такива с откровен скраб.И това е нормално.

          Обаче разберете не бива повече без поне елементарни изисквания за безопастност!
          Започнете от някакви минимални изсквания , които постепенно да се увеличават.Ще видите, че ще се спазват.Нарая да не стане заради желанието на някои организатори да има повече участници да загине някой.

          Аз участвах в състезанието на Тодор когато загина човек и повярвайте НЕ ГО ПОЖЗЕЛАВАМ НА НИКОГО.
          Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

          Коментар


          • #20
            От: Правила за безопасност при любителски състезания

            Според мен в рими минималното е: Джип, гуми и лебедка, колани,каска и клетка.

            Коментар


            • #21
              От: Правила за безопасност при любителски състезания

              Любителско,любителско,но някакви изисквания трябва да има.Направи ми впечатление,че на това в Бяла Слатина,не било задължително да си с каска!! За клетката-ясно,не всеки може да си я направи,пък и повечето си ползват джипките ежедневно.Не е много удобно да прескачаш тръбите по 20 пъти на ден! Но да не е задължителна каската,това вече е меко казано безотговорно!
              088пет722пет99
              http://www.hydropompi.com/

              Коментар


              • #22
                От: Правила за безопасност при любителски състезания

                Нещо,не се разбрах ме,никой не отрича мерките за безопасност,или ползата от клетките.но в състезанията трябва да има клас и за по-неподготвени машини,защото след като са любителски,трябва да могат да участват и повече хора.Не би трябвало ако аз,имам само една джипка,която мие за ежедневна употреба ,да не може да се пусна да карам ,само заради това че нямам клетка.Да се направят трасетата така че по,част от тях да могат да карат и по-неподготвени машини,а аз като знам че с тази кола ходя и на работа ,много ясно че няма да вляза в препядствие в което вероятността да се обърна и потроша,машината,е много голяма.Щото с много изисквания и регламенти ще стане като в Рали шампионата,много малко състезатели и публика от техни роднини и приятели.Макар че състезателите и машините там имат огромно развитие и международни успехи,в бедната ни страна малко хора могат да си позволят да дадат големи пари за такава машина и от това публиката няма интерес.Щото българина е такъв,всеки казва с такава машина и аз мога,а се асоцира с хората с обикновените джипки.Виждате,че на любителските състезания,всеки път идват все нови и нови коли и пилоти,от голямото количество,остават и голям процент добри карачи,масовостта е много важен фактор за развитието.Щото,пак ще дам примр с рали шампионата в България,хората там са много добри,но ограничени от скъпия спорт и изисквания и лицензи на федерацията,са само те вече 10-г.,и ако не са състезанията в чужбина,те си до болка знаят възможностите,един на друг,а нови пилоти трудно могат да пробият при тях и да създадат по-сериозна интрига,заради голямата цена на спорта.Може и да не сам прав но това е моето мнение и нали дискутира ме различни виждания.

                Коментар


                • #23
                  От: Правила за безопасност при любителски състезания

                  Масовостта наистина е много важен фактор, но примера с автомобила за работа не мисля, че е точен, защото и сега 99% от участниците подготвят и карат други автомобили. Не стига, че се намират хора които да се наемат с организацията на състазание, да мислят трасе което да е интересно за тези 99% от учасниците, също така да е интересно и за публиката и да имало участъци където нямало да се обръщат, е... ами освен да започнат да ги правят на някой стадион!!! Отговорноста на организаторите е много голяма, защото недай си Боже да стане някой фагален инцидент, те са хората които ще изпишат кофи с мастило, след което едва ли вече ще се наемат с организацията на състезания. Относно рали шампионата - в него не можеш да отидеш и да караш примерно с някоя текезесарка за 2000лв. и оше 1000лв. за клетка и гуми, докато при този тип състезание е възможно... И в крайна сметка никой никого НЕ задължава да участва - който има възможност и желание участва, който няма - стой и гледа.
                  Santa Fe 2.2, 155к.с., 2009г.
                  Suzuki Samurai, 1.6, Silverstone 33x10.5x15

                  Коментар


                  • #24
                    От: Правила за безопасност при любителски състезания

                    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                    Нещо,не се разбрах ме,никой не отрича мерките за безопасност,или ползата от клетките.но в състезанията трябва да има клас и за по-неподготвени машини,защото след като са любителски,трябва да могат да участват и повече хора.Не би трябвало ако аз,имам само една джипка,която мие за ежедневна употреба ,да не може да се пусна да карам ,само заради това че нямам клетка.Да се направят трасетата така че по,част от тях да могат да карат и по-неподготвени машини,а аз като знам че с тази кола ходя и на работа ,много ясно че няма да вляза в препядствие в което вероятността да се обърна и потроша,машината,е много голяма. ...
                    Като гледам какво и как се кара, дотук само дедо Господ ни е опазил да няма по-сериозно пострадали. Ако, недай Боже, стане някой по-сериозен инцидент - жална му майка на съответния организатор, а въпросът с любителските състезания може да приключи много бързо, защото просто ще вземат да ги забранят.
                    Вярно, че може да се направят трасета за неподготвени машини, ама тогава пък ще почнат оплаквания, че са прекалено леки и не е интересно. Пък и за какъв траял ще говорим в този случай?!?
                    А да се оставят нещата на преценката на всеки състезател дали да мине през опасния участък или не, е умряла работа. Като човек сложи каската и го удари адреналинът, акъл у него не търси ...
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-09-10, 07:57.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Правила за безопасност при любителски състезания

                      Подкрепям последните двама колеги. 90% от участващите джипки в състезанията са направени за каране извън пътя или са в процес на правене за каране извън пътя и не виждам причина да не си сложат клетка или както казва Иван Попов, поне една тръба над водача. Толкова са си модифицирали джипките и то сами или с помощ на приятели, че 100-200лв. смятам, че няма да са проблем да се додадат и още малко труд. Който иска да участва в масово оффроад мероприятие с неподготвен всекидневен джип за да се види с колеги, да се пробва и да си начеше крастата за това има т.н разходки, организирани тип Копривщица, Стара Загора - Сузуки и приятели. Всекидневен джип нама място в състезание, той си е за разходки.
                      Пак повтарям: Джип, гуми и лебедка, каска, колани и клетка са минимално задължителните за участие в ЛЮБИТЕЛСКО състезание, особенно тип Траял, за да няма големи проблеми при кофти ситуация, както и един голям, поне 5л. пожарогасител.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Правила за безопасност при любителски състезания

                        Моето мнение е следното:
                        Два класа- хоби и експерт. Експерта задължително с клетки, трасетата за хобито без опасни наклони. Намаляване на относителното тегло на времето за преминаване и увеличаване теглото на прецизността на преминаване. Гоненето на време е главния виновник за инцидентите. Видяхми, че от много бързане може да се изтъркаляш и между препятствията. На Тетевен 2010 според мен се обърнаха над 10 джипа( поправете ме, ако греша), докато на последните две състезания в Лазарово няма нито един обърнат джип.

                        п.п.Колкото до специалните колани за офроуд според мен е по-важно отношението на състезателите към безопасността. На състезанието на Събора аз бях навигатор на един приятел от клуб Газ69. Той си ходи с Газката на лов и е с обикновени колани. Понеже знаем, че на наклон съчмата заклинва и не може да се извади колана преди старта паркирахме на равно място, премерих си колана и заклинихме ролката със сгънато парче картон. По този начин колана не се прибираше и аз спокойно си излизах и влизах в колата по време на състезанието.
                        Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Правила за безопасност при любителски състезания

                          А дали повечето от участниците сами не искат да слагат Ролбари?Защото направата им за една такава кола не е свързана с изваждане на 1........ се цял куп нули.Засега във вида на състезания и възможноста на хората никой не е задължил да се слагат хомологирани ролбари,седалки,колани а де не говорим за системи против пожар.
                          При въвеждане на такива изисквания аз съм първия който няма да кара!Не защото пречат или не е хубаво да ги има а защото колко човека ще си ги позволят.Една Оригинална седалка с хомологация сумати левове да не говорим за ролбари.
                          Но за момента едни тръби който човек с малко желание може да си направи не му биха попречили да кара или да отиде на едно състезание.
                          Навигаторите също трябва да започнат да мислят не само за състезанието а и за самите себеси.
                          На таз годишното състезание в тетевен мисля че не един човек видя как моя навигатор на няколко пъти стъпва на земята с крак и как спирам заради него.Няма да забравя как Наско си счупи ръката по подобен начин на Лазарово.Та идеята ми е че ако човек сам не иска да се пази никой неможе да го прави вместо него.
                          Аз трабите ги сложих чак като се обърнах на Лазарово миналата година.
                          https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

                          Коментар


                          • #28
                            От: Правила за безопасност при любителски състезания

                            Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                            Моето мнение е следното:
                            Два класа- хоби и експерт. Експерта задължително с клетки, трасетата за хобито без опасни наклони. Намаляване на относителното тегло на времето за преминаване и увеличаване теглото на прецизността на преминаване. Гоненето на време е главния виновник за инцидентите. Видяхми, че от много бързане може да се изтъркаляш и между препятствията. На Тетевен 2010 според мен се обърнаха над 10 джипа( поправете ме, ако греша), докато на последните две състезания в Лазарово няма нито един обърнат джип.

                            п.п.Колкото до специалните колани за офроуд според мен е по-важно отношението на състезателите към безопасността. На състезанието на Събора аз бях навигатор на един приятел от клуб Газ69. Той си ходи с Газката на лов и е с обикновени колани. Понеже знаем, че на наклон съчмата заклинва и не може да се извади колана преди старта паркирахме на равно място, премерих си колана и заклинихме ролката със сгънато парче картон. По този начин колана не се прибираше и аз спокойно си излизах и влизах в колата по време на състезанието.
                            За класовете добре ,ама за колана нещо не ми се струва удачен примера ,който даваш . При така изваден ,блокиран или завързан колан се губи смисъла от неговата употреба за безопастност . Ако е с цел да ни види съдията ,че навигатора е с колан ..... Освен ,че трябва да ти е закопчан колана трябва и да е стегнат за да те държи и да си обезопасен от него !
                            0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

                            Коментар


                            • #29
                              От: Правила за безопасност при любителски състезания

                              Първоначално публикуван от REGULATOR Преглед на мнение
                              Любителско,любителско,но някакви изисквания трябва да има.Направи ми впечатление,че на това в Бяла Слатина,не било задължително да си с каска!! За клетката-ясно,не всеки може да си я направи,пък и повечето си ползват джипките ежедневно.Не е много удобно да прескачаш тръбите по 20 пъти на ден! Но да не е задължителна каската,това вече е меко казано безотговорно!
                              То външната тръби,които са от страната на вратите могат да се направят така,че да се свалят.След като се ползва джипкате всеки ден се кара без тръби,когато се ходи на хард разходка или състезание си монтираш тръбите.
                              0885719173-Красимир

                              Коментар


                              • #30
                                От: Правила за безопасност при любителски състезания

                                Първоначално публикуван от ivan popov Преглед на мнение
                                За класовете добре ,ама за колана нещо не ми се струва удачен примера ,който даваш . При така изваден ,блокиран или завързан колан се губи смисъла от неговата употреба за безопастност . Ако е с цел да ни види съдията ,че навигатора е с колан ..... Освен ,че трябва да ти е закопчан колана трябва и да е стегнат за да те държи и да си обезопасен от него !
                                Това е пример, как с малко повече желание може да се реши проблем с безопасността. Ако си премериш колана да ти е стегнат и тогава го заклиниш той си работи добре. При удар( не дай си боже) колана се разтяга от самата плетка и те пази да не те потроши( като на по-старите коли, които не бяха с раздвижени колани).
                                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X