Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правила за безопасност при любителски състезания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Правила за безопасност при любителски състезания

    Колеги,търсих да намеря една тема,в която да са обединени всички мнения по правилата за безопасност при любителските състезания,но не можах да намеря такава.Мненията са разхвърляни по различни теми от различните състезания или например в тема "клетки".Идеята ми е в тази тема да обединим всички мнения на състезатели и организатори на любителски състезания,да поспорим,да почерпим опит от по-знаещите,пък след година време може и среща да направим за да се обединим около някакъв общ правилник.Може да направим и комитет за обсъждане и приемане на правила,подобен на този във Формула 1.Мисля,че това ще е в интерес на всички състезатели и организатори.Този любим за нас спорт се развива главно благодарение на ентусиазма на състезатели и организатори.Всички ние влагаме време и средства за да можем да практикуваме любимия спорт и мисля,че от тази идея може да излезе само нещо добро.

    За модераторите:Публикувам тази тема тук,защото тук четат повечето състезатели и организатори.Ако сметнете за необходимо,преместете темата на подходящото място!
    2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

  • #2
    От: Правила за безопасност при любителски състезания

    Колега,и ти ли реши да правиш,комитети,федераций и да се вкарват някакви задължителни норми.Това са любителски състезания и всеки организатор има правото да каже своите изисквания за колите.Клетките са хубаво нещо,но ако имащ повече коли и тази ти е само състезателна,До 2-3г.коли пригодени за оффроад-състезания ще се карат само на платформа,щото с тези тръби и огромни железни брони ,просто не се връзват с правилата за безопасност.Нали си представяш какво ще стане ако не дай боже се вреже жена с малка Корса,в подготвен за състезания джип.Просто с тези брони и големи гуми,няма никакви буферни зони а си е направо танк.Та мисълта ми беше че трасетата трябва да се правят с акъл,и да могат да се карат и коли с ежедневна употреба,нали за това са любителски състезания а не професионални,а за клетките всеки сам да реши.Мисля че самоубийци няма между пилотите.

    Коментар


    • #3
      От: Правила за безопасност при любителски състезания

      И аз нямам клетка,но участвам и искам да участвам в състезания.Движа се с джипа до мястото на състезанието и обратно и гледам да карам така,че да не троша и да не се обръщам.Съгласен съм,че въвеждането на задължителни клетки ще намали много броя на участниците.Идеята ми не е да се прави паралелна автомобилна федерация,а да се вземат под внимание и хората с по-малко възможности.Повечето по-опитни участници се изказват за задължителни клетки,а какво да правим ние останалите?Просто мисля,че може да се направи хем интересно за всички,хем безопасно.Като пример давам правилото от Тетевен,че ако състезател прецени че не иска да преодолява дадено препятствие,може да го заобиколи-както направих аз.Това правило може да се продължи и да се развие-например тези дето имат претенции за класиране и са с клетки-да бъдат допускани до най-опасните препятсвия,а такива като мен-не.Мисля,че може да се намери вариант в който всички печелят.А след състезанието,като има луди глави-никой не може да ги спре...
      Добре е мненията на всички заинтересовани да са събрани на едно място,та за това отворих тази тема.
      Колкото до корсата-ако се забие отпред в Дефендъра,който въобще не е модифициран,ще влезе под него и -спасение няма.
      2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS

      Коментар


      • #4
        От: Правила за безопасност при любителски състезания

        Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
        Колега,и ти ли реши да правиш,комитети,федераций и да се вкарват някакви задължителни норми.Това са любителски състезания и всеки организатор има правото да каже своите изисквания за колите.Клетките са хубаво нещо,но ако имащ повече коли и тази ти е само състезателна,До 2-3г.коли пригодени за оффроад-състезания ще се карат само на платформа,щото с тези тръби и огромни железни брони ,просто не се връзват с правилата за безопасност.Нали си представяш какво ще стане ако не дай боже се вреже жена с малка Корса,в подготвен за състезания джип.Просто с тези брони и големи гуми,няма никакви буферни зони а си е направо танк.Та мисълта ми беше че трасетата трябва да се правят с акъл,и да могат да се карат и коли с ежедневна употреба,нали за това са любителски състезания а не професионални,а за клетките всеки сам да реши.Мисля че самоубийци няма между пилотите.
        +1
        Чавдар Владимиров
        0887/912075
        Ленд Ровър Диско 1
        Самуад в проект

        Коментар


        • #5
          От: Правила за безопасност при любителски състезания

          Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
          Колега,и ти ли реши да правиш,комитети,федераций и да се вкарват някакви задължителни норми.Това са любителски състезания и всеки организатор има правото да каже своите изисквания за колите.Клетките са хубаво нещо,но ако имащ повече коли и тази ти е само състезателна,До 2-3г.коли пригодени за оффроад-състезания ще се карат само на платформа,щото с тези тръби и огромни железни брони ,просто не се връзват с правилата за безопасност.Нали си представяш какво ще стане ако не дай боже се вреже жена с малка Корса,в подготвен за състезания джип.Просто с тези брони и големи гуми,няма никакви буферни зони а си е направо танк.Та мисълта ми беше че трасетата трябва да се правят с акъл,и да могат да се карат и коли с ежедневна употреба,нали за това са любителски състезания а не професионални,а за клетките всеки сам да реши.Мисля че самоубийци няма между пилотите.
          +1 напълно подкрепям мнението на колега не всеки може да си позволи няколко джипа за трошене и каране всекидневно
          Ако няма каде да отидеш , ела на себеси

          Коментар


          • #6
            От: Правила за безопасност при любителски състезания

            Една клетка не мисля, че непосилно скъпа. В Тетевен имаше доста обърнали се джипки ( пилотите на които НЕ мисля, че са самоубийци ) и две от тях нямаха клетки - таваните им се поомачкаха задоволително. Защо трябва да се чака да стане някой фатален инцидент за да се въведе клетката като задължително оборудване?!
            Santa Fe 2.2, 155к.с., 2009г.
            Suzuki Samurai, 1.6, Silverstone 33x10.5x15

            Коментар


            • #7
              От: Правила за безопасност при любителски състезания

              Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
              Колега,и ти ли реши да правиш,комитети,федераций и да се вкарват някакви задължителни норми.Това са любителски състезания и всеки организатор има правото да каже своите изисквания за колите.Клетките са хубаво нещо,но ако имащ повече коли и тази ти е само състезателна,До 2-3г.коли пригодени за оффроад-състезания ще се карат само на платформа,щото с тези тръби и огромни железни брони ,просто не се връзват с правилата за безопасност.Нали си представяш какво ще стане ако не дай боже се вреже жена с малка Корса,в подготвен за състезания джип.Просто с тези брони и големи гуми,няма никакви буферни зони а си е направо танк.Та мисълта ми беше че трасетата трябва да се правят с акъл,и да могат да се карат и коли с ежедневна употреба,нали за това са любителски състезания а не професионални,а за клетките всеки сам да реши.Мисля че самоубийци няма между пилотите.
              Аз немисля,че подготвен джип е по-опасен от камионите ,примера с корсата не го приемам за всичко останало съм ЗА.
              0885719173-Красимир

              Коментар


              • #8
                От: Правила за безопасност при любителски състезания

                Нов,камион,с железни брони вече няма.газките и Зиловете се движат по пътищата благодарение на това че още не сме въвели европейските стандарти.Колкото за примера с джипа може да не ти харесва,но това ми е работата и вярвай че знам какво пиша.Просто още не се чете закона по букви,за щастие.както до една година ще ни вкарат в правия път за скороста с камерите,така ще станат нещата някой ден и с другите неща.просто коловоза е очертан и ние може да се движи ме по-бавно но мърдане няма.

                Коментар


                • #9
                  От: Правила за безопасност при любителски състезания

                  Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                  ...Просто още не се чете закона по букви,за щастие.както до една година ще ни вкарат в правия път за скороста с камерите,така ще станат нещата някой ден и с другите неща.просто коловоза е очертан и ние може да се движи ме по-бавно но мърдане няма.
                  Напълно съм съгласен!
                  Но и си мисля, че темата е добре да се развие с оглед да се рагламентира по някакъв начин на първо място БЕЗОПАСНОАТТА за екипажите, навигаторите, служебните лица и не на последно място - ние, публиката!
                  Поговорката гласи: "След като се обърне колата - пътища нного!"
                  Нека да не чакаме да се случи нещо трагично ( Не дай боже! ), за да се замислиме тогава, дали не е могло да се избегне по някакъв начин!
                  Казано е:
                  -"Обичай ближния",
                  щото ако заобичаш далечния... баси транспортните разходи!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Правила за безопасност при любителски състезания

                    Първоначално публикуван от r_vardarov Преглед на мнение
                    Нов,камион,с железни брони вече няма.газките и Зиловете се движат по пътищата благодарение на това че още не сме въвели европейските стандарти.Колкото за примера с джипа може да не ти харесва,но това ми е работата и вярвай че знам какво пиша.Просто още не се чете закона по букви,за щастие.както до една година ще ни вкарат в правия път за скороста с камерите,така ще станат нещата някой ден и с другите неща.просто коловоза е очертан и ние може да се движи ме по-бавно но мърдане няма.
                    ь
                    На 30 тонен камион въобще не му трябва броня да премаже кола дори и добре подготвен джип няма да му се опре ами да не чуе дявола и да не стават такива неща!Нека властите първо решат проблема със жертвите от камиони без спирачки и заспали и пияни водачи на камиони.Мисля,че камионите са десетки пъти по опасни от джипките.
                    0885719173-Красимир

                    Коментар


                    • #11
                      От: Правила за безопасност при любителски състезания

                      Kолеги , подкрепям темата за безопасноста . Една добре изработена клетка е нищо повече от 200 лв. и три дена труд. Мисля ,че всеки от нас може да си го позволи. Лично аз съм по–спокоен за мен, и най вече за навигатора ми.А до колкото за "корсата" и паркетник да е грабне пак ще е ужас.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Правила за безопасност при любителски състезания

                        Няма да споря с никого,а направо ще го кажа -хора,слагайте клетки,ако ще карате по състезания,ако ще ходите на по-хард разходки-един пример ще ви дам и сами преценете дали си струва.
                        Прикачени файлове
                        0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                        Коментар


                        • #13
                          От: Правила за безопасност при любителски състезания

                          Първоначално публикуван от Красимир Канев Преглед на мнение
                          ь
                          На 30 тонен камион въобще не му трябва броня да премаже кола дори и добре подготвен джип няма да му се опре ами да не чуе дявола и да не стават такива неща!Нека властите първо решат проблема със жертвите от камиони без спирачки и заспали и пияни водачи на камиони.Мисля,че камионите са десетки пъти по опасни от джипките.
                          Май не си прочете публикацията преди да я изстреляш? Оправихме джипките та погнахме и камионите,знеш ли колко вида спирачки има един камион? Не ти говоря за ГАЗ , ЗИЛ, ИФА ,ШКОДА а за ЕВРО камиони 1,2,3,4,5 А какво ще кажеш за една джипка с измислено окачване и куп нередности по нея. Имам джипове имам и камиони , по джипките си правя волности но при камионите не.Да се върна към темата аз също карам с клетка /външна/ която си е много безопастна но си е без сертификат.
                          ТЛК-120 Николай Колев
                          0898521295

                          Коментар


                          • #14
                            От: Правила за безопасност при любителски състезания

                            Е,кажете какво виждате?Един очукан джип!Не,не е само очукан-Обръщан джип и то как само.Едно преобръщане назад(задно салто)+ още пет странични и то в каменист район,при това джипа е 2тона.Забележете клетката(външна)-пораженията по нея са направо смешни,а по-джипа -ако се има в предвид какво е преживял те са незначителни,но това не е най важното.Представете си ако я нямаше клетката-може и да не пишех сега това.Направете си сами изводи и дали си заслужава поставянето на клетка,която сам си направих за 3-4 дни.Не искам да налагам мнението си на когото и да било-но повярвайте ми-заслужава си!
                            Друго,което искам да споделя с вас и считам че е важно е въпроса за предпазните колани.На състезанието в Тетевен ми направи впечатление(като съдия),че много от участниците и по-точно от навигаторите,се возеха след страничния наклон без закопчани предпазни колани.Накрая като видяха че са им писани наказателни точки за тях-надигнаха вой и започнаха да обясняват,че коланите на страничния наклон им били заяли и за това не са ги закопчали(Става въпрос за около 5-6 екипажа).Това че са им заяли коланите какво значи-значи че карат с повредени или не подходящи за оф-роуд предпазни колани-за мен това не е извинение,а си е техен проблем.Поздрави на всички!
                            0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Правила за безопасност при любителски състезания

                              Тук никой не оспорва темата за клетката,аз съм твърдо"ЗА", макар да карам без клетка.Да шофираш джип без клетка по опасни терени е все едно да караш мотор без каска.
                              0885719173-Красимир

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X