Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

    Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
    Сега виждам, че Еди е втори (ATV GPS) в официалното класиране от 7-ми. Върви и разбери какво става..?!!
    Виж, при дългите ралита такива неразбории не са рядкост. За пример ще ти дам Десо и Шуши тая година на "Бреслау" - половината дни въобще не са знаели класирането си, някой път им излизало с наказания, дето после са ги коригирали...
    А бе, както се казва, пилците се броят на 11 септември ...

    Коментар


    • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

      Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
      Първо искам да изкажа възхищението си от организацията на събора! Не съм присъствал на по-ораганизирано събиране от подобен род, не само в България но и в чужбина, което ме кара да се чувствам горд, че съм член на този форум и общност! (предварително се извинявам ако написаното до тук се приеме за спам)

      Що се отнася до оффроуд маратона, не мога да използвам същите думи... Имам няколко въпроса към организаторите:

      1. Защо се толерират чуждестранни състезатели за сметка на български такива (опити за неспасване на стратовия списък за първия ден, на базата на резултатите от пролога)..?!!

      2. Защо се дискфалифицират участници заради организаторски грешки (организаторите са печатали карнетите върху подобие на тоалетна хартия, без да ги ламинират или защитят по друг начин - както се вижда от една по-горна снимка, а после държат отговорни състезателите за лошото състояние на карнетите)..?!!

      3. Има ли "неудобни" български състезатели, които могат да изложат т. нар. роден елит и подложени ли са те на "по-специално отношение" от организаторите..?!!

      Искрено се надявам в близките дни някои да отговори на тези въпроси, защото съмненията от които са породени оставят лош вкус в устата! Подобно подлагане на чужденците и опитите за манипулиране на състезанието не са в услуга на подобен спортен форум, който иначе има потенциала да се превърне в едно от водещите оффроуд събития в Европа!

      Марто, извинявай, ама май пак си подпалил, без да си наясно как стоят нещата!

      Нямам претенции да давам отговор от името на организаторите, но ще дам някои пояснения въз основата на личните си наблюдения на пряк участник - съдия на финала на SS1 в първите 2 състезателни дни.

      На първо място искам да уточня следното:
      В конкретния случай да правиш инсинуации, че някой е бил онеправдан, защото "можел да изложи т.нар. роден елит" е просто смешно. Най-малкото поради това, че въпросният колега се състезаваше в група от няколко АТВ-та, които караха по GPS и затова имаха съвсем отделно класиране.

      Тези, за които ти употребяваш пренебрежителното "т.нар. роден елит", карат по пътна книга. И, както видях с очите си, карат наистина много здраво. Иначе нямаше и през двата дни да са първите, които пристигаха на финала (и това не съм го разбрал от агенция "Една жена казала", а съм го видял с очите си и лично съм попълвал времената на пристигането им на финала)!
      Хората си карат здраво не само на това състезание, но и на всички други, в които участват, в т.ч. и на сериозни състезания в чужбина. Така че, тези хора са си съвсем истински роден елит в този спорт и нямат нужда от съдийски подаръци. Поради което определено заслужават съответно уважение, а не изсмукани от пръстите инсинуации!

      Наистина имаше опити от страна на чуждестранни състезатели да си правят, каквото си искат. Примерно, да карат без каски, защото така си били карали у тях. Само че, след като в първия състезателен ден нарушението на един такъв екипаж беше вписано в протокола и им беше наложено съответно наказание, през втория ден юнаците набързо си намериха каски и караха, както си му е редът.

      Що се отнася до карнета ... Ти знаеш ли за какво служи това нещо? На него се слагат печати от контролите по трасето и се вписват времената за старт и финал на различните етапи от състезателния ден. Имаш за домашно да си ламинираш един лист хартия и да пробваш да биеш печати и да пишеш върху него! Можеш също така да пробваш да сгънеш един ламиниран лист А4 така че да го побереш в джобче на състезателен екип!

      По принцип опазването на карнетите на състезателите с мотори и АТВ си е проблем. Най-малкото поради това, че ги сгъват на 100, за да могат да ги поберат в някое джобче по екипа. Поради дъжда през първия ден карнетите на не малко състезатели бяха мокри и частично повредени, но все пак на тях можеше да се пише. От всичките 30 и кусур обаче само един единствен беше с напълно неизползваем карнет ...

      Ако много държиш, може и да твърдиш, че това е в резултат на световна конспирация срещу този човек. Аз обаче бих заложил на друг отговор ...

      В правилника и на конкретното състезание е записано:

      Загубата на контролния карнет означава незачитане на етапа.
      ....

      Етапът се счита за непреминат, когато екипажът не стартира или стартира и не премине През нито една контролна точка (СР) различна от СТАРТА. Наказателното време в този случай е 4 (четири) часа плюс измереното време на най-бавния редовно финиширал екипаж на същия етап плюс времето от наложените наказания. При непредаване на контролния карнет на финала или в случай на финиширане след затварянето на етапа и непредаване на контролния карнет в организационния щаб, етапът се счита за непреминат.

      Участникът може да бъде дисквалифициран или да получи наказателно време от 1 час при:
      - Манипулация на контролния карнет

      ...
      И като съдия, и като състезател мога да ти кажа, че по всички видове правилници опазването на карнета и предаването му на съдиите на финала на състезателния ден е задължение само и единствено на съответния състезател/екипаж. Ако карнетът бъде загубен/унищожен - гориш. Това са правилата на играта и те са известни предварително на всеки един участник!
      Съдийският екип, който прави класирането, в такива случаи ще е просто длъжен да наложи наказание, което, както се вижда, може да бъде дори и дисквалификация.

      Т.е. в случая ти на практика обвиняваш съдийския екип за това, че е спазил правилника.
      Що така?
      Последно редактирано от Чавдар (V93); 08-09-10, 15:03.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

        Чаво, карнета нито е бил манипулиран, нито непредаден! Сега трябва да навлезем в тълкуване на манипулиран, предполагам..?! Ами "манипулирам" според тълковния български речник е:. Работя с някакъв уред или с машина, управлявам, боравя; обработвам с ръце. 2. Прен. Кого/какво. Съзнателно внушавам на друг собствени идеи с користни цели. Манипулирам обществото. Необходимо ли е да ти качвам тука карнети от други състезания (имам и образец от 65-та година) да видиш, че варианти за защита колкото щеш (хората и там слагат печати и т.н.). Много добре знаеш също, че освен в карнета данните за всеки един състезател се вписват и в протоколите на старта, контролите и финала, така, че измама с непреминаване на цялото трасе или грешка с времеотчитането трудно може да стане, камо ли някой да тръгне да си "манипулира" карнета (трябва да е много прост).. Както и да е.. Очаквам да се чуя с хора които са по трасето и те ще дадат актуална информация, по случая! Факта, че Еди продължава и има добро класиране от първия ден, доказва, че нещата в неговия случай не са точно така както са написани в правилника и е имало обсъждане в съдийската комися, което е довело до отмяна на първоначално предвидените наказания.. Надявам се от тук нататък всичко да е наред..

        Коментар


        • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

          Първоначално публикуван от Marto-Novobranko Преглед на мнение
          Чаво, карнета нито е бил манипулиран, нито непредаден!...
          Карнета го виждаш от снимката в какво състояние беше - практически унищожен и по него нямаше как да се слагат печати от контроли или да се вписва каквото и да било. Т.е. при всички положения той не съществуваше като редовен документ.
          Това е факт. От там нататък, вече наистина е въпрос на конкретно тълкуване и преценка дали има умишлена манипулация или карнетът е бил повреден по непредпазливост. Поради което и в правилника има различни наказания, като "дисквалификация" е предвидена за случай на умишлено манипулиране на карнета. Право на съдийския екип е да вземе решение във всеки един конкретен случай.
          При всички положения обаче, твоето влизане "с бутоните напред" и "тънките" намеци за умишлено ощетяване на един състезател за сметка на други е категорично несправедливо.

          Така че, ако обичаш, не се напъвай да създаваш интриги в тази тема! Никой няма полза от изкуствено създадени скандали.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

            Освен развитието на темата "Има ли виновен или е прецедент ?'' ,как върви състезанието към момента?

            Коментар


            • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

              ВИЖ ТУК
              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

              Коментар


              • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                Марто, не си прав да си го изкарваш и на Чавдар. Най-лесно му беше да напише в протокола "Без карнет" и да забрави за случая. А той вдигна телефона и започна да завъни на останалите съдии в опит да намери изход от ситуацията.
                “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
                Walter Rohrl
                GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

                Коментар


                • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                  Първоначално публикуван от jashi1 Преглед на мнение
                  Освен развитието на темата "Има ли виновен или е прецедент ?'' ,как върви състезанието към момента?
                  През първия ден трасето беше общо около 360 км, в т.ч. 2 специални етапа. Караше се на север от Пловдив, като финалът на първия специален етап беше в покрайнините на Каравелово, а на втория - в Съединение. Между специалните етапи имаше свързващи (лиазони), които се караха за точно време (състезателите трябваше да приключат със свързващия етап не по-късно от зададеното време, като по-ранното пристигане не се наказваше).

                  Трасето е било смесено. Имало е както каране из нивята, така и не малко камънак и оврази, които взеха своите жертви.

                  За капак на всичко, от сутринта над пловдивското поле заваля доста здраво. Може би поради това, първите състезатели (АТВ и мотори) пристигнаха на финала на SS1 доста по-късно от предварителните очаквания на организатора.

                  При джиповете бързо се видя, че леко надменното поведение, демонстрирано от един от чуждестранните състезатели с наточено Исузу и самочувствие на "дакарец" няма да остане ненаказано.
                  Комбинацията от типичен български терен и наличието на юнаци, които могат да раздават газ, дори и да са с обикновени амортисьори по 80-90 лв парчето изигра своята роля.
                  При мен на финала на първия етап първи пристигнаха част от "обичайните заподозрени" - Николай Колев, Росен Райчев, Йосиф Лагадов, както и Христо Гигов. Едва след тях се появи "дакарското" Исузу. Вторият италианец (също с Исузу) така и не се появи на финала на първия специален етап.

                  Добре се движеше и Траян Траянов, в това състезание навигиран от Иван Маринов.

                  Междувременно, трасето беше взело жертви. Едно Мицубиши отпадна поради скъсани тампони на двигателя, довели до пробит радиатор на охлаждането. Йосиф Лагадов пристигна на финала със странен шум от потрошения преден диференциал и само на задни спирачки. Петър Минчев беше принуден веднага след края на SS1 да започне полеви ремонт за да може да продължи борбата. Георги Фиков беше получил повреда при оказването на помощ на закъсал колега - откъсната броня, а заедно с нея и част от тръби за масло ...

                  След като по-голямата част от автомобилите приключиха с първия етап и продължиха нататък, при нас настана голямото чакане на няколкото оставащи автомобила.

                  Един от немските състезатели, с ярка лъскава Тойота се беше изхитрил да се метне странично в едно дере на около 5 км от финала на първия етап и "завлече" със себе си 4 български екипажа (Таньо Танев, Стефан Шопов, Деян Авджиев и още един колега, на когото за съжаление не запомних името), които, въпреки повредите по собствените си автомобили, бяха останали да го вадят. Било е голям зор, въпреки използването на 4 лебедки + лебедката на обърнатата кола.

                  След като го извадиха, финишираха в пакет, но това стана около 17 ч., далеч след като беше изтекло времето за преминаване на първия специален етап. Поради това, колегите, които бяха извадили немеца, останаха само с 1 етап, което означаваше солидни наказания.
                  Понякога това е цената на феърплея ...

                  Поради непредвидено късното приключване на състезателния ден и забавянето в обработването на резултатите от GPS-ите за нарушенията на максималната скорост, за първия ден беше възможно да се пусне само предварително класиране, без наказанията, и това стана някъде след полунощ.
                  Последно редактирано от Чавдар (V93); 08-09-10, 20:12.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                    Марто, Еди е голям симпатяга и си мисля, че няма нужда от такива защитници като теб! Само да поясня, че аз бях контрола на село Баня и там Еди не дойде с мокар карнет а без карнет, и той беше единственният без карнет. Вярно е, че много от карнетите бяха в лошо състояние но имаше и много които бяха изцяло СУХИ, иводите всеки може всеки сам да си ги направи. Да пожелаем успех на ЕДИ той ще се справи и без адвокати.
                    Цветан Петров
                    "4Х4 АДВЕНЧЪР" ТРОЯН
                    0888865583

                    Коментар


                    • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                      За втория ден беше предвидено трасе из Родопите. Първият специален етап беше в района между х. Здравец и Михалково, а вторият - от Борино до Беслет (над Ковачевица), като са преминали покрай яз. Широка поляна, Голям Беглик, а от там - към Сърница.
                      Трасето беше много бързо, поради което този път съдиите трябваше буквално да се надбягват по заобиколните асфалтови пътища за да стигнат до съответните точки на финали/стартове преди състезателите. Финалът на 1-я специален етап беше точно до входа на фабриката за бутилиране на минерална вода над Михалково. Успях да стигна там не повече от половин час преди да се появи първото АТВ, карано от Стоян Козаров. Моите уважения за това момче, което не само кара много силно, но и пристигна на финала в лъчезарно настроение. За разлика от един много претенциозен чуждестранен участник с над 20-годишен стаж, който започна да надава крясъци още преди да пресече финиша и после поиска, ни повече не по-малко, анулиране на етапа, защото бил затруднен да се оправи с пътната книга и да намери финала.

                      Моторите и АТВ-тата се изнизаха доста бързо, след което зачакахме джиповете. Първите се появиха като експресен влак точно в момента, в който Тодор Христов ми казваше да ги чакам след около половин час.

                      Този път колоната се водеше от Христо Гигов. Колегата хич не го жали това Паджеро.

                      През втория ден не стартираха "дакарското" Исузу, Ваньо Иванов (поради скъсана рама на Патрула), както и Деян Авджиев. Георги Фиков е стартирал с повреденото през първия ден Г, но е бил принуден да прекрати борбата след блокиране на двигателя.

                      Стартът на втория етап от Борино се наложи да бъде забавен известно време, тъй като съдийският екип за финала на етапа поради технически проблеми беше забавен по пътя.
                      Последните машини пристигнаха в бивака в Огняново около 17 - 17:30 ч.

                      На втория ден беше изнесено официалното класиране от първия ден, както и класирането за деня. За съжаление, снощи нямах възможност да взема копие от класиранията.

                      За днешния ден беше предвиден наистина маратонски етап, включващ преминаване на границата с Гърция. Поради това ръководството на състезанието взе решение да извади от пътната книга офроуд етапа в България и да остави само асфалта във свързващия етап до границата.
                      Специални етапи бяха предвидени на територията на Гърция.
                      За съжаление, нямам информация за резултатите от днешния ден, който се очакваше да бъде дълъг и тежък, тъй като моето участие в организационния екип приключи на българска територия.

                      Моля да се има предвид, че екипът на състезанието не е многоброен, а работата е много. Започва се по тъмно и се свършва късно вечерта, поради което едва ли ще има много време да се подава информация за хода на състезанието.
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 08-09-10, 20:14.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                        Ийй, голяма битка ще да е било...

                        Коментар


                        • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                          Благодаря Чаво за информацията, откога чакам да се напише нещо за хода на състезанието. Ако може и някакво класиране до момента......

                          Коментар


                          • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                            Съвсем се обърках...
                            Някой знае ли как се движат Георгиев/Вълков ?!

                            Коментар


                            • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                              До днес май бяха 5 в генералното и вчера направиха мнооого добро време и най важно-колата е още здрава.Днес на първия SS1 са загубили много време защото някакъв гръцки доброжелател ги е откланял от правия път и 5-6 коли са се запилели,но на SS2 са дали яка газ и са наваксвали.Стефан Шопов също е на ход въпреки 2 та жестоки удара и кривата рама а аз съм си вече у дома с счупена скоростна кутия и крив мост Мислим за смяна на машината вече

                              Състезанието си беше супер и се пукам през гърба че нямах отново късмет Пое покарахме с много силни екипажи по много живописни места а състезанието си е доста тежко....бая каране е
                              Последно редактирано от tnt1111; 08-09-10, 21:02.
                              ПРАВЕТЕ СИ КЕФА БЕ ХОРА!!!!!!!!!

                              Коментар


                              • От: "БАЛКАН ОФФРОУД МАРАТОН 2010"

                                Обърнатата красива тойота на немския екипаж която с мноооого мъки искарахме можете да видите на снимки на facebooka na vromos...все още не мога да качвам снимки тук , за това там .
                                ПРАВЕТЕ СИ КЕФА БЕ ХОРА!!!!!!!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X