Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

    Ето :


    Автомобил, чиято конструкция е призната за опасна от Техническата комисия не може да бъде допуснат до състезание.
    1. Определение.
    1.1. Серийни автомобили с колесна формула 4х4, произведени минимум 1000 идентични екземпляра, имащи минимум две места за сядане и специално подготвени за състезания.
    2. Разрешени изменения.
    2.1. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент са указани допустими доработки, замени и допълнения, то всички останали такива са безусловно ЗАБРАНЕНИ.
    2.2. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент не са указани допустими доработки, замени и допълнения, то те са безусловно РАЗРЕШЕНИ.
    2.3. Пределите на изменения са указани по-долу. Всяка износена, или счупена част може да бъде заменена само с идентична такава.
    2.4. Всички автомобили трябва да бъдат надлежно регистрирани и имат валидни документи.
    3. Усилване.
    3.1. Разрешава се усилване на всички детайли.

    4. Маса на автомобила.
    4.1. Масата на автомобила не бива да е по-малко от 1200 и не повече от 3500 килограма.

    5. Двигател.
    5.1. Допуска се използването на бензинови и дизелови двигатели, с или без турбо.
    5.2. Допуска се замяна на двигателя само ако той е произведен от същата фирма и за същия модел.
    5.3. Въздушен филтър.
    5.3.1. Свободна конструкция.
    5.3.2. Забранено е всмукването на въздух от кабината.
    5.4. Охладителна система.
    5.4.1. Допуска се преместването на радиатора от моторния отсек.
    5.4.2. Тръбопроводите преминаващи през кабината трябва да бъдат цели (без снадки) и метални.

    5.5. Изпускателна система.
    5.1.1. Свободна конструкция, отговаряща на нормите за шум.

    6. Трансмисия.
    6.1. Скоростна кутия.
    6.1.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.
    6.2. Раздатъчна кутия.
    6.2.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.

    6.3. Мостове.
    6.3.1. Разрешава се използването на всички мостове, серийно произвеждани за дадения модел.
    6.3.2. Допуска се използването на блокируеми диференциали. Типа и количеството им са без ограничение.
    7. Окачване.
    7.1. Разрешава се монтирането на всякакви амортисьори, но не повече от два на колело. Конзолите за монтирането им, трябва да бъдат надеждно закрепени (заварка, болтове).
    7.2. Разрешава се монтирането на „бъмп стоп”.

    7.3. Еластични елементи.
    7.3.1. Забранява се промяната на типа на еластичния елемент, т.е. замяната на ресори с пружини и обратното.

    8. Кормилно управление.
    8.1. Кормилното управление трябва да бъде съхранено оригиналното.
    8.2. Разрешава се усилването на кормилните щанги и накрайници.
    8.3. Разрешава се замяната на волана с друг, сертифициран.
    9. Гуми и джанти.
    9.1. Забранено е използването на гуми от селскостопанска и специална техника.
    9.2. Допуска се използването само на автомобилни гуми с външен диаметър не превишаващ 353 мм.(35”) и дълбочина на протектора не по-малко от 5мм.
    9.3. Ширината на протектора не се ограничава, но при поглед отгоре те трябва да са напълно покрити от калниците, или уширителите.

    9.4. Разрешава се използването на стоманени и ляти джанти.
    9.5. Разрешено е използването на разширителни фланци не по-широки от 30 мм.
    10. Спирачна система.
    10.1. Разрешено е преместването и допълнителна защита на спирачните магистрали.
    11. Електрооборудване.
    11.1. Разрешава се изменението на оригиналната ел. инсталация при условие, че всички снадки са надлежно изолирани.
    11.3. Акумулатор:
    11.3.1. Допуска се монтирането на не повече от два акумулатора.
    11.3.2. Типа и капацитета на акумулаторите са без ограничение.
    11.3.3. Акумулаторите трябва да са надеждно закрепени. При условие, че акумулаторите се намират в купето, те трябва да са в херметичен отсек с вентилация извън автомобила. Изключение се допуска само за акумулаторите произведени по AGM технология.
    11.4. Генератора е без ограничения.
    11.5. Светотехническо оборудоване:
    11.5.1. Основното светотехническо оборудване (фарове, габарити, пътеуказатели и стоп сигнал) трябва да са в изправност в момента на старта.
    11.5.2. Допълнителните светлини са без ограничение.
    11.6. Главен изключвател.
    11.6.1. Автомобилът трябва да бъде оборудван с главен изключвател на ел. верига. Той трябва да работи без искрообразуване и да е достъпен за всеки член на екипажа. Задействането му трябва да е съпроводено с загасване на двигателя, без значиние на типа му(бензинов или дизелов).


    Ха сега да умуваме !

    Забележки, критики и прочее...

    Коментар


    • #47
      До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
      А пък аз не бих обвинявал никого, че не познава правилниците, защото през тази година се създаде един красив тюрлюгювеч.

      На какво основание може да се смята, че е валиден правилник от 2005, когато през февруари, след заседание на комисията четохме това: "Ето правилника след срещата на 06.02.2008 ..." ?!?

      Всеки нормален човек приема, че този текст заменя съществуващия дотогава правилник.

      Още повече, че по разпоредбите на БФАС "Автомобилните състезания през 2008 ще се провеждат в съответствие с Международния спортен кодекс на ФИА, Националния кодекс по автомобилен спорт на БФАС, Наредбата на БФАС за организиране и провеждане на автомобилни състезания и шампионати през 2008, специалните правилници и програмите за отделните състезания".

      Т.е. извън специалния правилник не се предвиждат никакви други правилници, регламенти или каквото там някой реши да измисли.

      Съответно, организаторите на всички състезания през сезона даваха препратка или директно цитираха текста, който вие сте приели през м. февруари.
      Т.е. изобщо никъде не става въпрос за прилагане на текстовете на правилника от 2005, някои от които съдържат коренно различни условия.
      Поради горното не виждам на какво основание може да се упреква някой, че не бил спазвал правила, които не са включени в приетия от вас нов правилник.
      Чавдаре ако си го изтеглиш от страницата правилника започва с:
      "
      П Р А В И Л Н И К



      Този правилник е неразделна част от специалния правилник по офроуд, публикуван през 2005 година, ако не му противоречи

      Съзтезанието по офроуд е за автомобили с висока проходимост до 3,5 тона общо тегло. Състезанието се състои от скоростни отсечки, отсечки за майсторско управление и специални секции, заложени като елементи във всеки един етап.
      Състезанието се провежда на тежък терен.

      "
      тоест това което беше направено като допълнение към този от 2005г.

      Коментар


      • #48
        До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

        Първоначално публикуван от Митко/fulda/ Преглед на мнение
        Ето :


        Автомобил, чиято конструкция е призната за опасна от Техническата комисия не може да бъде допуснат до състезание.
        1. Определение.
        1.1. Серийни автомобили с колесна формула 4х4, произведени минимум 1000 идентични екземпляра, имащи минимум две места за сядане и специално подготвени за състезания.
        2. Разрешени изменения.
        2.1. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент са указани допустими доработки, замени и допълнения, то всички останали такива са безусловно ЗАБРАНЕНИ.
        2.2. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент не са указани допустими доработки, замени и допълнения, то те са безусловно РАЗРЕШЕНИ.
        2.3. Пределите на изменения са указани по-долу. Всяка износена, или счупена част може да бъде заменена само с идентична такава.
        2.4. Всички автомобили трябва да бъдат надлежно регистрирани и имат валидни документи.
        3. Усилване.
        3.1. Разрешава се усилване на всички детайли.

        4. Маса на автомобила.
        4.1. Масата на автомобила не бива да е по-малко от 1200 и не повече от 3500 килограма.

        5. Двигател.
        5.1. Допуска се използването на бензинови и дизелови двигатели, с или без турбо.
        5.2. Допуска се замяна на двигателя само ако той е произведен от същата фирма и за същия модел.
        5.3. Въздушен филтър.
        5.3.1. Свободна конструкция.
        5.3.2. Забранено е всмукването на въздух от кабината.
        5.4. Охладителна система.
        5.4.1. Допуска се преместването на радиатора от моторния отсек.
        5.4.2. Тръбопроводите преминаващи през кабината трябва да бъдат цели (без снадки) и метални.

        5.5. Изпускателна система.
        5.1.1. Свободна конструкция, отговаряща на нормите за шум.

        6. Трансмисия.
        6.1. Скоростна кутия.
        6.1.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.
        6.2. Раздатъчна кутия.
        6.2.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.

        6.3. Мостове.
        6.3.1. Разрешава се използването на всички мостове, серийно произвеждани за дадения модел.
        6.3.2. Допуска се използването на блокируеми диференциали. Типа и количеството им са без ограничение.
        7. Окачване.
        7.1. Разрешава се монтирането на всякакви амортисьори, но не повече от два на колело. Конзолите за монтирането им, трябва да бъдат надеждно закрепени (заварка, болтове).
        7.2. Разрешава се монтирането на „бъмп стоп”.

        7.3. Еластични елементи.
        7.3.1. Забранява се промяната на типа на еластичния елемент, т.е. замяната на ресори с пружини и обратното.

        8. Кормилно управление.
        8.1. Кормилното управление трябва да бъде съхранено оригиналното.
        8.2. Разрешава се усилването на кормилните щанги и накрайници.
        8.3. Разрешава се замяната на волана с друг, сертифициран.
        9. Гуми и джанти.
        9.1. Забранено е използването на гуми от селскостопанска и специална техника.
        9.2. Допуска се използването само на автомобилни гуми с външен диаметър не превишаващ 353 мм.(35”) и дълбочина на протектора не по-малко от 5мм.
        9.3. Ширината на протектора не се ограничава, но при поглед отгоре те трябва да са напълно покрити от калниците, или уширителите.

        9.4. Разрешава се използването на стоманени и ляти джанти.
        9.5. Разрешено е използването на разширителни фланци не по-широки от 30 мм.
        10. Спирачна система.
        10.1. Разрешено е преместването и допълнителна защита на спирачните магистрали.
        11. Електрооборудване.
        11.1. Разрешава се изменението на оригиналната ел. инсталация при условие, че всички снадки са надлежно изолирани.
        11.3. Акумулатор:
        11.3.1. Допуска се монтирането на не повече от два акумулатора.
        11.3.2. Типа и капацитета на акумулаторите са без ограничение.
        11.3.3. Акумулаторите трябва да са надеждно закрепени. При условие, че акумулаторите се намират в купето, те трябва да са в херметичен отсек с вентилация извън автомобила. Изключение се допуска само за акумулаторите произведени по AGM технология.
        11.4. Генератора е без ограничения.
        11.5. Светотехническо оборудоване:
        11.5.1. Основното светотехническо оборудване (фарове, габарити, пътеуказатели и стоп сигнал) трябва да са в изправност в момента на старта.
        11.5.2. Допълнителните светлини са без ограничение.
        11.6. Главен изключвател.
        11.6.1. Автомобилът трябва да бъде оборудван с главен изключвател на ел. верига. Той трябва да работи без искрообразуване и да е достъпен за всеки член на екипажа. Задействането му трябва да е съпроводено с загасване на двигателя, без значиние на типа му(бензинов или дизелов).


        Ха сега да умуваме !

        Забележки, критики и прочее...
        Здравков личи си, че това ти е повече от професия, аз съм за, като се каже в кой клас какво може да се прави. Идеята ми е, че трябва в адвенчъра да имат право на по малко промени нещо като серийни автомобили.

        Коментар


        • #49
          До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

          Абе хора,колкото повече изисквания има толкова по объркано става. Карайте по съкратения вариант и ще видите че ще е по добре за всички.
          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
          Дий Снайдер

          Коментар


          • #50
            До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

            Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
            Абе хора,колкото повече изисквания има толкова по объркано става. Карайте по съкратения вариант и ще видите че ще е по добре за всички.
            Все пак не трябва да няма никакви правила, нали ?!

            Коментар


            • #51
              До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

              Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
              Здравков личи си, че това ти е повече от професия, аз съм за, като се каже в кой клас какво може да се прави. Идеята ми е, че трябва в адвенчъра да имат право на по малко промени нещо като серийни автомобили.
              Не Иване, това ми е хоби. А колкото до адвенчъра - предложението ми щи е доста по-строго откъм доработки. Например недопускането на втори амортисьор ...

              Коментар


              • #52
                До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

                Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
                Чавдаре ако си го изтеглиш от страницата правилника започва с Този правилник е неразделна част от специалния правилник по офроуд, публикуван през 2005 година ...
                Знам какво пише, само че когато организаторите биваха питани за регламент на състезанието, отговорът беше правилникът от срещата през февруари или директно цитиране на текстовете, уточнени на въпросната среща. Съвсем нормално е хората да приемат за действащ правилник това, което им се показва като текст.

                Нека да се изкажат и юристи, но за мен тази формулировка "този правилник е неразделна част от специалния правилник" е най-малкото странна. Получава се нещо като правилник в правилник.

                Отделно, дето двата документа имат различаваща се структура и са оформени по различен начин. Мисля, че дори на специалист би отнело едно известно време да направи съпоставка между тях и да се ориентира кои са приложимите правила.

                Ако целта ви е била не да правите нов правилник, а само да внесете промени в този от 2005, е трябвало да го вземете във вида, в който е, и да започнете да драскате върху него - това отпада, това се добавя, това се променя еди-как си.
                Така, както се прави със закони, наредби и правилници.
                И след това да публикувате актуализирания текст в окончателния му пълен вид.

                А така се получи ... то се видя какво ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #53
                  До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

                  Първоначално публикуван от plrussev Преглед на мнение
                  ....Маринов,не забравяйте да впишете,че се "изисква специално разрешение от клуба,за участието на всеки негов член в състезание".
                  Ако някой се чуди защо е необходимо това,да се обади на Иван и ще разбере подробностите.
                  На стр.3 са отговорите на въпросите... и няма нужда някой да се обажда на Иван...

                  "НАРЕДБА ЗА ОРГАНИЗИРАНЕ И ПРОВЕЖДАНЕ НА АВТОМОБИЛНИ И СЪСТЕЗАНИЯ ПРЕЗ 2008 ГОДИНА"

                  Коментар


                  • #54
                    До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    Знам какво пише, само че когато организаторите биваха питани за регламент на състезанието, отговорът беше правилникът от срещата през февруари или директно цитиране на текстовете, уточнени на въпросната среща. Съвсем нормално е хората да приемат за действащ правилник това, което им се показва като текст.

                    Нека да се изкажат и юристи, но за мен тази формулировка "този правилник е неразделна част от специалния правилник" е най-малкото странна. Получава се нещо като правилник в правилник.

                    Отделно, дето двата документа имат различаваща се структура и са оформени по различен начин. Мисля, че дори на специалист би отнело едно известно време да направи съпоставка между тях и да се ориентира кои са приложимите правила.

                    Ако целта ви е била не да правите нов правилник, а само да внесете промени в този от 2005, е трябвало да го вземете във вида, в който е, и да започнете да драскате върху него - това отпада, това се добавя, това се променя еди-как си.
                    Така, както се прави със закони, наредби и правилници.
                    И след това да публикувате актуализирания текст в окончателния му пълен вид.

                    А така се получи ... то се видя какво ...
                    Чавдаре това направихме сега миналия път комисията в която бях и аз не го свърши докрай. Да това от миналата година беше само допълнение към правилника от 2005.

                    Коментар


                    • #55
                      До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

                      е...добре написано...а ако някои иска да се състезава.. и не е член на никои клуб...? тогава кво се прави....? или е със самоделна машинка..?))
                      понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                      ********************************
                      JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                      Honda Shadow VLX 600 - 1999
                      FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                      0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                      Влади

                      Коментар


                      • #56
                        До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд

                        Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                        е...добре написано...а ако някои иска да се състезава.. и не е член на никои клуб...? тогава кво се прави....? или е със самоделна машинка..?))
                        Ако не е член на никой клуб значи няма лиценз и кара в адвенчър. Автомобила трябва да отговаря на изискванията за безопастност в този клас и няма проблем.
                        Има достатъчно клубове в България, не всички членове на БФАС и може да кара от името на някой такъв или да си направи негов (не задължително регистриран).
                        Последно редактирано от zzlatev; 25-11-08, 10:59.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X