До: ПРЕДЛОЖЕНИЕ за Специален правилник по Офф-роуд
Ето :
Автомобил, чиято конструкция е призната за опасна от Техническата комисия не може да бъде допуснат до състезание.
1. Определение.
1.1. Серийни автомобили с колесна формула 4х4, произведени минимум 1000 идентични екземпляра, имащи минимум две места за сядане и специално подготвени за състезания.
2. Разрешени изменения.
2.1. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент са указани допустими доработки, замени и допълнения, то всички останали такива са безусловно ЗАБРАНЕНИ.
2.2. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент не са указани допустими доработки, замени и допълнения, то те са безусловно РАЗРЕШЕНИ.
2.3. Пределите на изменения са указани по-долу. Всяка износена, или счупена част може да бъде заменена само с идентична такава.
2.4. Всички автомобили трябва да бъдат надлежно регистрирани и имат валидни документи.
3. Усилване.
3.1. Разрешава се усилване на всички детайли.
4. Маса на автомобила.
4.1. Масата на автомобила не бива да е по-малко от 1200 и не повече от 3500 килограма.
5. Двигател.
5.1. Допуска се използването на бензинови и дизелови двигатели, с или без турбо.
5.2. Допуска се замяна на двигателя само ако той е произведен от същата фирма и за същия модел.
5.3. Въздушен филтър.
5.3.1. Свободна конструкция.
5.3.2. Забранено е всмукването на въздух от кабината.
5.4. Охладителна система.
5.4.1. Допуска се преместването на радиатора от моторния отсек.
5.4.2. Тръбопроводите преминаващи през кабината трябва да бъдат цели (без снадки) и метални.
5.5. Изпускателна система.
5.1.1. Свободна конструкция, отговаряща на нормите за шум.
6. Трансмисия.
6.1. Скоростна кутия.
6.1.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.
6.2. Раздатъчна кутия.
6.2.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.
6.3. Мостове.
6.3.1. Разрешава се използването на всички мостове, серийно произвеждани за дадения модел.
6.3.2. Допуска се използването на блокируеми диференциали. Типа и количеството им са без ограничение.
7. Окачване.
7.1. Разрешава се монтирането на всякакви амортисьори, но не повече от два на колело. Конзолите за монтирането им, трябва да бъдат надеждно закрепени (заварка, болтове).
7.2. Разрешава се монтирането на „бъмп стоп”.
7.3. Еластични елементи.
7.3.1. Забранява се промяната на типа на еластичния елемент, т.е. замяната на ресори с пружини и обратното.
8. Кормилно управление.
8.1. Кормилното управление трябва да бъде съхранено оригиналното.
8.2. Разрешава се усилването на кормилните щанги и накрайници.
8.3. Разрешава се замяната на волана с друг, сертифициран.
9. Гуми и джанти.
9.1. Забранено е използването на гуми от селскостопанска и специална техника.
9.2. Допуска се използването само на автомобилни гуми с външен диаметър не превишаващ 353 мм.(35”) и дълбочина на протектора не по-малко от 5мм.
9.3. Ширината на протектора не се ограничава, но при поглед отгоре те трябва да са напълно покрити от калниците, или уширителите.
9.4. Разрешава се използването на стоманени и ляти джанти.
9.5. Разрешено е използването на разширителни фланци не по-широки от 30 мм.
10. Спирачна система.
10.1. Разрешено е преместването и допълнителна защита на спирачните магистрали.
11. Електрооборудване.
11.1. Разрешава се изменението на оригиналната ел. инсталация при условие, че всички снадки са надлежно изолирани.
11.3. Акумулатор:
11.3.1. Допуска се монтирането на не повече от два акумулатора.
11.3.2. Типа и капацитета на акумулаторите са без ограничение.
11.3.3. Акумулаторите трябва да са надеждно закрепени. При условие, че акумулаторите се намират в купето, те трябва да са в херметичен отсек с вентилация извън автомобила. Изключение се допуска само за акумулаторите произведени по AGM технология.
11.4. Генератора е без ограничения.
11.5. Светотехническо оборудоване:
11.5.1. Основното светотехническо оборудване (фарове, габарити, пътеуказатели и стоп сигнал) трябва да са в изправност в момента на старта.
11.5.2. Допълнителните светлини са без ограничение.
11.6. Главен изключвател.
11.6.1. Автомобилът трябва да бъде оборудван с главен изключвател на ел. верига. Той трябва да работи без искрообразуване и да е достъпен за всеки член на екипажа. Задействането му трябва да е съпроводено с загасване на двигателя, без значиние на типа му(бензинов или дизелов).
Ха сега да умуваме !
Забележки, критики и прочее...
Ето :
Автомобил, чиято конструкция е призната за опасна от Техническата комисия не може да бъде допуснат до състезание.
1. Определение.
1.1. Серийни автомобили с колесна формула 4х4, произведени минимум 1000 идентични екземпляра, имащи минимум две места за сядане и специално подготвени за състезания.
2. Разрешени изменения.
2.1. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент са указани допустими доработки, замени и допълнения, то всички останали такива са безусловно ЗАБРАНЕНИ.
2.2. Ако в този, или друг пункт на Техническия регламент не са указани допустими доработки, замени и допълнения, то те са безусловно РАЗРЕШЕНИ.
2.3. Пределите на изменения са указани по-долу. Всяка износена, или счупена част може да бъде заменена само с идентична такава.
2.4. Всички автомобили трябва да бъдат надлежно регистрирани и имат валидни документи.
3. Усилване.
3.1. Разрешава се усилване на всички детайли.
4. Маса на автомобила.
4.1. Масата на автомобила не бива да е по-малко от 1200 и не повече от 3500 килограма.
5. Двигател.
5.1. Допуска се използването на бензинови и дизелови двигатели, с или без турбо.
5.2. Допуска се замяна на двигателя само ако той е произведен от същата фирма и за същия модел.
5.3. Въздушен филтър.
5.3.1. Свободна конструкция.
5.3.2. Забранено е всмукването на въздух от кабината.
5.4. Охладителна система.
5.4.1. Допуска се преместването на радиатора от моторния отсек.
5.4.2. Тръбопроводите преминаващи през кабината трябва да бъдат цели (без снадки) и метални.
5.5. Изпускателна система.
5.1.1. Свободна конструкция, отговаряща на нормите за шум.
6. Трансмисия.
6.1. Скоростна кутия.
6.1.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.
6.2. Раздатъчна кутия.
6.2.1. Без ограничения, при запазване на оригиналния корпус.
6.3. Мостове.
6.3.1. Разрешава се използването на всички мостове, серийно произвеждани за дадения модел.
6.3.2. Допуска се използването на блокируеми диференциали. Типа и количеството им са без ограничение.
7. Окачване.
7.1. Разрешава се монтирането на всякакви амортисьори, но не повече от два на колело. Конзолите за монтирането им, трябва да бъдат надеждно закрепени (заварка, болтове).
7.2. Разрешава се монтирането на „бъмп стоп”.
7.3. Еластични елементи.
7.3.1. Забранява се промяната на типа на еластичния елемент, т.е. замяната на ресори с пружини и обратното.
8. Кормилно управление.
8.1. Кормилното управление трябва да бъде съхранено оригиналното.
8.2. Разрешава се усилването на кормилните щанги и накрайници.
8.3. Разрешава се замяната на волана с друг, сертифициран.
9. Гуми и джанти.
9.1. Забранено е използването на гуми от селскостопанска и специална техника.
9.2. Допуска се използването само на автомобилни гуми с външен диаметър не превишаващ 353 мм.(35”) и дълбочина на протектора не по-малко от 5мм.
9.3. Ширината на протектора не се ограничава, но при поглед отгоре те трябва да са напълно покрити от калниците, или уширителите.
9.4. Разрешава се използването на стоманени и ляти джанти.
9.5. Разрешено е използването на разширителни фланци не по-широки от 30 мм.
10. Спирачна система.
10.1. Разрешено е преместването и допълнителна защита на спирачните магистрали.
11. Електрооборудване.
11.1. Разрешава се изменението на оригиналната ел. инсталация при условие, че всички снадки са надлежно изолирани.
11.3. Акумулатор:
11.3.1. Допуска се монтирането на не повече от два акумулатора.
11.3.2. Типа и капацитета на акумулаторите са без ограничение.
11.3.3. Акумулаторите трябва да са надеждно закрепени. При условие, че акумулаторите се намират в купето, те трябва да са в херметичен отсек с вентилация извън автомобила. Изключение се допуска само за акумулаторите произведени по AGM технология.
11.4. Генератора е без ограничения.
11.5. Светотехническо оборудоване:
11.5.1. Основното светотехническо оборудване (фарове, габарити, пътеуказатели и стоп сигнал) трябва да са в изправност в момента на старта.
11.5.2. Допълнителните светлини са без ограничение.
11.6. Главен изключвател.
11.6.1. Автомобилът трябва да бъде оборудван с главен изключвател на ел. верига. Той трябва да работи без искрообразуване и да е достъпен за всеки член на екипажа. Задействането му трябва да е съпроводено с загасване на двигателя, без значиние на типа му(бензинов или дизелов).
Ха сега да умуваме !
Забележки, критики и прочее...
Коментар