Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

    Пускам тази тема най-вече за да може да се отсее най-добрия вариант за оценяване на Трофи състезанията в така наречения вече Трофи пампионат.
    След карането в Сърбия ми направи силно впечатление опростения правилник и най-вече начина на времеизмерване и оценяване. В така наречените "SS"-и или "екстреми" се засича времето за преминаване, като 1 секунда е 1 наказателна точка, а в свързващите етапи 1 минута е 1 наказателна точка. По този начин финиширалия с най-малко наказателни точки става първи. Разбира се, за не преминаване на даден екстрем също се наказва с точки, както и за други нарушения. Оценяването по този начин ми допадна най-вече за това, че по този начин се набляга на оценката в SS-a, на трудността и способността на екипажа да се оправи в трудна ситуация, като в свързващия етап не можеш да наваксаш кой знае колко ако си се наакал в SS-a.
    0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

  • #2
    От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

    На мен това съотношение на точките 60:1 (специален:свързващ етап) ми допада. Например едно загубване от 15 минути в свързващите етапи ще може да се компенсира с 15 секунди наваксани в СС-ите(по-проходим джип, по-бърза лебедка..). Но условието е СС-ите да са трудни и да изискват средно време за преминаване минимум 2 минути.
    Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

    Коментар


    • #3
      От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

      Съгласно този модел , къде остава навигацията в офроуд-а ? Или ще става траял с елементи на навигация ?
      Прост пример - трасе от 30 км , 6 екстрема... теоритично преминаване на всичките екстреми = 100 мин > 6000 точки. Състезателен ден , средно около 8 часа, от тях махаме 2 часа в тапи и чакане, остават 6 часа навигация, от тях 100 мин ( 1 час и 40 мин ) са в екстремите ( в най-лошият случай ) т.е. остават 4 часа и 20 мин > 260 точки.
      Не че нещо , но така , по-добре да има списък с екстреми по GPS координати, подобно на GPS run challange-ите и да си се оценяват само екстремите ... Пътна книга, азимути, преминаване на терен и други стават малко ... безмислени.
      Не обвързвам мнението си с крайности, а просто дискутирам, за каквото е и тази тема ...

      Коментар


      • #4
        От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

        Според мен е добър примера на Влади от Сърбия ,Относно навигацията и сега си е добре - понякога някой се губим, пропускаме скрити контроли, не си намираме бързо азимутите.
        Няма смисъл да правим шампионат по ОРИЕНТИРАНЕ в пресечена месност, дайте да наблегнем на ТРОФИ елементите.

        Коментар


        • #5
          От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

          Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
          На мен това съотношение на точките 60:1 (специален:свързващ етап) ми допада. Например едно загубване от 15 минути в свързващите етапи ще може да се компенсира с 15 секунди наваксани в СС-ите(по-проходим джип, по-бърза лебедка..). Но условието е СС-ите да са трудни и да изискват средно време за преминаване минимум 2 минути.
          Разбира се, SS-те трябва да са съобразени. При правенето на едно Трофи състезание е много важно трасето да е добре подбрано.
          0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

          Коментар


          • #6
            От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

            Първоначално публикуван от getdown Преглед на мнение
            Съгласно този модел , къде остава навигацията в офроуд-а ? Или ще става траял с елементи на навигация ?
            Прост пример - трасе от 30 км , 6 екстрема... теоритично преминаване на всичките екстреми = 100 мин > 6000 точки. Състезателен ден , средно около 8 часа, от тях махаме 2 часа в тапи и чакане, остават 6 часа навигация, от тях 100 мин ( 1 час и 40 мин ) са в екстремите ( в най-лошият случай ) т.е. остават 4 часа и 20 мин > 260 точки.
            Не че нещо , но така , по-добре да има списък с екстреми по GPS координати, подобно на GPS run challange-ите и да си се оценяват само екстремите ... Пътна книга, азимути, преминаване на терен и други стават малко ... безмислени.
            Не обвързвам мнението си с крайности, а просто дискутирам, за каквото е и тази тема ...
            Навигацията си остава навигация при положение че има контролно време за преминаване на цялото трасе. Като не се оправиш с навигацията губиш време, а от там не се включваш във времето, чакането по екстремите се вади като време. Имали качествени екстреми тапи винаги ще има- за това трябва и да се спира времето там. Другото което ми хареса там е въвеждането на CP(check point)-объркаш ли навигацията и изпуснеш CP нямаш печат и те наказват(по спомен 5000т.), което Мариян и Мите с Г-то от Своге ги лиши от 1-то място в Софт класа.
            0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

            Коментар


            • #7
              От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

              В ендуро шампионата последно беше така:
              -специални етапи, в които се засича време. Има определено и максимално такова за преминаването на един участник. Всяко превишение на максималното време се наказва;
              -свързващи етапи също с максимално време за преминаване като отново има наказания за закъснение;

              Т.е.- тръгваш от старта към спец. участъка, на входа на който трябва да пристигнеш преди определен час. По-ранно или по-късно навлизане в зоната също се наказва. (Тук топката е в организатора, който трябва да подбере съобразени с техниката времена - т.е. да не се налага да се кара само на пълна гас в свързващия етап, но и да няма влачене). На входа на спец.зоната е единия съдия, който пуска участниците в нея и им стартира времето, което се вписва и в карнета на участника. На изхода-същата работа, като му се дава времето в което трябва да е на входа на следващата зона.
              Малко май стана сложно за разбиране, ама всъщност е елемантарно. В добавка - карането ставаше само по маркери, без пътна книга. Изискваше се ГПС да записва трака, за да не се правят шорткъти и да се мами по този начин.

              Това за мен е най-удачната форма (да не кажа че няма друга) за състезание, в което има времеизмерване. Избягват се всякакъв вид тапи и подобни.

              П.П.: Забравих - по свързващите етапи също може да се разполагат чек пойнтове, едно за да се предупреждава примерно за някое опасно място (шосе, дере и пр.) а и да се ограничи още веднъж възможността за шмекерии.
              В добавка: етапите са навързани във кръг и се въртят няколко обиколки - така е по-лесно и за организатора, и за публиката, защото екстремите не са на далечно разстояние един от друг, а и ако се разположиш някъде ще видиш преминаването на машините по няколко пъти.
              Последно редактирано от BulAf; 04-12-13, 19:35.

              Коментар


              • #8
                От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                Практиката в най-старото състезание, това в Шумен, е довела до доста добър и работещ вариант за оценяване. Класирането се извършва по няколко признака:
                1) Брой преминати екстреми, при различна трудност може да се въведе коефициент или самия екстрем да бъде разделен на части. При равен брой влизат следващите показатели:
                2) Брой VCP (виртуални контроли), които лесно се проверяват по GPS. Допустимо отклонение 25м.. Поставят се на места които са тежки и има риск от заобикаляне, но не са подходящи за екстрем. Също така се поставят на места които има риск да бъдат подминати от грешки в навигацията, например каскадни азимути, дърво за заобикаляне след масов старт и др..
                3) Време с наказанията.

                Отделно от това всеки отделен етап е с отделно класиране по точки. При различна трудност в етапите лесно се слага коефициент за оценяване. Класиране по точки дава възможност за добро класира и при евентуални проблеми в даден етап. Например ние в Шумен след първия етап бяхме 15-ти, но след две 4-ти места в другите етапи се придвижихме до 5-то място. Кольо въпреки, че отпадна втория ден, след него беше 4-ти, а след третия ден 10-ти. Имаше екипажи които караха всички дни но заради слаби резултати останаха извън топ 10.

                Извън темата: Състезанието в Шумен въведе и друга иновация. Каране по различни пътни книги с цел избягване на тапи. Този тип трасе има и своите недостатъци които се проявиха и тази година заради снега. За втора година се получи така, че 2 дни нямаше повече от 1 завършил цялото трасе и различните пътни книги караха по различни екстреми, което не е правилно. След като този проблем се прояви миналата година, тази година организаторите взеха мерки и направиха трасе което беше предвидено да бъде завършено от поне 50% от екипажите, но снега обърка нещата.

                Засичане на време в СС не ми допада тъй като усложнява нещата много.
                Правете трасета за Трофи с добри екстреми които да отнемат половината от времето на каране а не да се минават за по 5-10 минути всеки и за даден ден да имаш 1 час прекаран в екстреми и 4 часа по трасето. Мислете как да избягвате тапите. Мислете трасета които за завършват около 50% от екипажите в контролното време. Проблема е в това, че имаме едва няколко истински трофи състезания и останалите се печелят от по-бързия, а не по-подготвения и добър в екстремите, тъй като екстремите са малко и трасето е леко.
                Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                Телефон - в профила!

                Коментар


                • #9
                  От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                  Първоначално публикуван от getdown Преглед на мнение
                  Съгласно този модел , къде остава навигацията в офроуд-а ? Или ще става траял с елементи на навигация ?
                  Прост пример - трасе от 30 км , 6 екстрема... теоритично преминаване на всичките екстреми = 100 мин > 6000 точки. Състезателен ден , средно около 8 часа, от тях махаме 2 часа в тапи и чакане, остават 6 часа навигация, от тях 100 мин ( 1 час и 40 мин ) са в екстремите ( в най-лошият случай ) т.е. остават 4 часа и 20 мин > 260 точки.
                  Не че нещо , но така , по-добре да има списък с екстреми по GPS координати, подобно на GPS run challange-ите и да си се оценяват само екстремите ... Пътна книга, азимути, преминаване на терен и други стават малко ... безмислени.
                  Не обвързвам мнението си с крайности, а просто дискутирам, за каквото е и тази тема ...
                  Не е така , всичко е много просто и елементарно - дава се контролно време за преминаване , засича ти се време за преминаването на SS-те , засича ти се и време за преминаване на цялото трасе . Но има една тънкост - не знаеш къде са екстремите , и най важното не знаеш къде са CP-тата , и тук идва мястото на навигацията - ако не ти излезе азимута няма да знаеш накъде да продължиш , няма да си вземеш чек пойнта или SS , получаваш си наказанието и готово . В Сърбия и аз и Влади вторият ден не можахме да си вземе последния чек пойнт не поради грешка в навигацията , а именно заради нея - просто стриктно следвахме роудбука и поради това че свързващите етапи на места бяха по трудни от екстремите , а времето за преминаване намаляваше , предпочетохме да пропуснем един СР но да имаме финал . Така че навигацията си е много важен фактор за този формат и никак не е за пренебрегване . Освен това отпада един много тягостен фактор - проверката на GPS траковете което бави страшно много , или по просто казано - не ме интересува откъде си минал щом имаш всички печати от SS и СР . Този формат според мен е най добрия за нашите трофи състезания , разбира се екстремите трябва да са трудни , но не невъзможни за преминаване и съобразени с общото контролно време . Примера който си дал не е правилен . не може да имаш 6 SS-а с време за преминаване около 100 мин , и само 240 мин свързващи етапи . В Сърбия SS-те се минаваха средно за около 10 мин с лебедка - на нощния етап два , а в събота три , километрите и двата дни бяха средно около 50 км , в петък стартирахме в 16 ч и финиширахме в 22 ч , а в събота старт в 10 ч и финал в 18 ч . В Сърбия си беше яко , истинско трофи в което трябва да можеш да издържиш ти и машината за да имаш успех .
                  VEREYA MOTORSPORT TEAM

                  Коментар


                  • #10
                    От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                    Първоначално публикуван от Иван Жоров Преглед на мнение
                    Практиката в най-старото състезание, това в Шумен, е довела до доста добър и работещ вариант за оценяване. Класирането се извършва по няколко признака:
                    1) Брой преминати екстреми, при различна трудност може да се въведе коефициент или самия екстрем да бъде разделен на части. При равен брой влизат следващите показатели:
                    2) Брой VCP (виртуални контроли), които лесно се проверяват по GPS. Допустимо отклонение 25м.. Поставят се на места които са тежки и има риск от заобикаляне, но не са подходящи за екстрем. Също така се поставят на места които има риск да бъдат подминати от грешки в навигацията, например каскадни азимути, дърво за заобикаляне след масов старт и др..
                    3) Време с наказанията.

                    Отделно от това всеки отделен етап е с отделно класиране по точки. При различна трудност в етапите лесно се слага коефициент за оценяване. Класиране по точки дава възможност за добро класира и при евентуални проблеми в даден етап. Например ние в Шумен след първия етап бяхме 15-ти, но след две 4-ти места в другите етапи се придвижихме до 5-то място. Кольо въпреки, че отпадна втория ден, след него беше 4-ти, а след третия ден 10-ти. Имаше екипажи които караха всички дни но заради слаби резултати останаха извън топ 10.

                    Извън темата: Състезанието в Шумен въведе и друга иновация. Каране по различни пътни книги с цел избягване на тапи. Този тип трасе има и своите недостатъци които се проявиха и тази година заради снега. За втора година се получи така, че 2 дни нямаше повече от 1 завършил цялото трасе и различните пътни книги караха по различни екстреми, което не е правилно. След като този проблем се прояви миналата година, тази година организаторите взеха мерки и направиха трасе което беше предвидено да бъде завършено от поне 50% от екипажите, но снега обърка нещата.

                    Засичане на време в СС не ми допада тъй като усложнява нещата много.
                    Правете трасета за Трофи с добри екстреми които да отнемат половината от времето на каране а не да се минават за по 5-10 минути всеки и за даден ден да имаш 1 час прекаран в екстреми и 4 часа по трасето. Мислете как да избягвате тапите. Мислете трасета които за завършват около 50% от екипажите в контролното време. Проблема е в това, че имаме едва няколко истински трофи състезания и останалите се печелят от по-бързия, а не по-подготвения и добър в екстремите, тъй като екстремите са малко и трасето е леко.
                    Иване я ми кажи как по схемата която обясняваш в класирането в Шумен 4х4 екипажи 105 и 106 са преди екипаж 101.
                    5. Генерално класиране5.1 Генералното класиране се определя от точките получени за всеки един от състезателните дни. 5.2 Точки получават успешно класиралите се екипажи.
                    5.3 Максималният брой точки, който може да получи екипаж за всеки един етап е равен на броя стартирали екипажи. Първият получава максималният брой точки и всеки следващ с една точка по-малко.
                    5.4 При равен брой точки преимущество има класирането от първият ден. Ако точките са равни преимущество получава класираният по-добре
                    За трети ден 105 има DNF а получава 4 точки и е успешно класирал се а 106 има DNS и има успешно класиране. Помниш ли как се определяше класирането през първи и втори ден. Моля те обясни ми какво се случва че нещо не ми е ясно и ми врат фекалийте от неделя насам.
                    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                    Дий Снайдер

                    Коментар


                    • #11
                      От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                      Имаме право на отрязък Време от вечноста.
                      Състезанието протича във времеви отрязък и мерната единица е секундата.
                      Ако искате да ви пусне чешмата топла вода, завъртете крана с червената маркировка.
                      Много от вас преди да имат щофьорски книжки, има състезания тип трофи и се е карало за време от старта до финала!
                      На Варна практикуваме ефтиния и непогрешен метод, когато следва екстрем и за да няма тапи...се спират времената на пристигащите и се пускат по волята на местния щериф с часовника.
                      Уеднаквяването на минути и секунди с разни точки ще е грешка. И ако някой се сети да по пита отговора ми ще е,...защото така! И казано по точно, по никакъв начин чрез секунди в "трудното" не бива да се избиват минутите на общо основание чрез сметки и калкулатори.
                      Мнението е лично мое и не ангажира решенията на АСК Черно Море-Варна за участието на клуба в Офроуд Шампионата за 2014.
                      ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                      Коментар


                      • #12
                        От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                        Първоначално публикуван от kiro_vd Преглед на мнение
                        ... Няма смисъл да правим шампионат по ОРИЕНТИРАНЕ в пресечена месност, дайте да наблегнем на ТРОФИ елементите.
                        Ма що да изобщо да обикаляте из горите. Нека да ви направят едно траялно трасе, пък вие си му викайте трофи.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                          Това с точките е пробвано много отдавна и не става. Точковата система става само за нагаждане на резултати/има хора който се справят много добре с това/. Къде е този офроуд като дефакто карането в свързващите етапи не е толкова важно. Все пак сме на състезание, а там се мери време, а не по добро боравене с въжета. И както казва Чавдар точките са за траял.
                          В А Р Н А О Ф Р О У Д 4-6 май 2018 - ТO THE LAST BREATH...
                          TLC-80 1HD-FT

                          Коментар


                          • #14
                            От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                            Прав си Роска, през цялата 2013 където е имало точково класиране все е било "НАГОДИ ГО". Делев така го направи и в Шумен така се получи.
                            Виж в Русе се получи добре но и там организатора взе грешно решение което бях обсъдил в темата им и се видя до какво доведе.

                            Моето мнение е : Трасетата да са еднакви за всички, да има изпитания за класиране с часови контроли в отделните етапи които да са за не повече от 10-15 мин ( тоест DNF да е след 15-та минута), свързващи етапи между изпитанията за класиране за точно време и транзитни контроли. Трасето, дневния/нощния етап да е възможно да бъде преминат в рамките на контролното време за етапа и дължината да е съобразена с метеорологичните условия.
                            Ама по дяволите това съм го казвал поне няколко пъти в този форум от 2007г насам и така се провеждат състезанията дори и в Малайзия където сега са нашите .
                            Колкото и да искам този спорт да не е към БФАС винаги съм искал да се ръководи по правилата на FIA (това Тодор Христов ако си спомня далечната 2001 съм му го казал и най-вероятно ще го потвърди).

                            За последно , кога най-накрая организаторите ще обособят отделни класове?До кога 1300см3 ще се състезава с 2800см3 или 3000- 4000см3 като равни (турбинираните равни ли са с атмосферните) и до кога модифицираните ще са равни със стандартните? Да не кажем че и дизеловите не са равни с бензиновите.
                            13-14 години тъпчем на едно място и нищо, всеки прави каквото си знае или му е угодно.
                            Последно редактирано от banjo; 05-12-13, 08:09.
                            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                            Дий Снайдер

                            Коментар


                            • #15
                              От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                              И според мен време измерването е по добрия начин за оценяване при трофи състезанията. Но мисля, че е редно да има максимално време за преминаване на даден екстрем защото може един или няколко по неподготвени екипажа да направят няколко часови тапи и да опорочат цялото състезание. Екстремите така да бъдат направени, че да има поне два изхода или организатора да постави машина за принудително изтегляне на закъсалият екипаж. Това с трудното и продължително проверяване на траковете също може да се опрости като там се гледат само някои елементи, примерно всеки стоп или азимут да станат виртуални контроли. Според мен не е задължително да има и карнети които екипажите да пазят като зениците си при положение, че всеки съдия на контрола-екстрем попълва тотофиш като с О отбелязва успешно преминалите екстремът а с Х неуспешно.
                              Това е лично мое мнение и с него не ангажирам ръководителят на Networx-Racing за оставане или излизане от веригата
                              ДИМИТЪР ВЪЛЕВ- ЧИЧО МИТКО /ОРИГИНАЛЪТ/
                              ЛАНДРОВЪР ДИСКАВЪРИ-1
                              0896 846 246

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X