Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

    Както и Иван Маринов го каза структурата на самото състезание е от значение. Всеки един организатор сам трябва да прецени кой начин на оценяване ще бъде най-удачен за неговото състезание.
    А колкото до Пролога Чаро, то ако се изпочупят 10-20 джипа, това няма да е пролог- той се прави както спомена вече някой по горе с цел представяне на екипажите и определяне реда за стартиране. Ако някой направи такъв пролог че да отпаднат 10-на джипа, то тогава въобще не знае какво прави тоя човек.
    Правилата или по-точно "правилника" трябва да бъдат еднакви за всички състезания, тук сега говорим за начина на оценяване, нека не бъркаме нещата!
    0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

    Коментар


    • #47
      От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

      Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
      Какво АМА , търсим под вола теле. Шоуто за публиката задължително ли трябва да доведе до повреди по автомобилите. Ако е така жалко на теб като организатор. Пролога е етап за медиите и за публиката и какво общо има кога ще започне състезанието (петък или събота), SS1- пролог и от там на татък са другите по плана. Разбира се няма да е приложимо като се кара както в момента -един ден един етап, едно изпитание за класиране, това е грешно построено състезание. Дори когато участвах в организирането на Трофи Албена 2011 ,направихме същата грешка но основния глас не бе моя а се ръководихме по вече лошо изградения модел. Така ми бе наложено да го направя и вътрешно не бях доволен колкото и да бяха "доволни" участниците тогава.
      Пак да питам , какво значение има кога ще пристигнат участниците и кога ще започне състезанието? Който иска да участва си взима отпуска/болничен и участва , планирано мероприятие е и оправданията "на работа съм" не вървят. Много се дразня когато на определения адменистративен и технически преглед и после на брифинга 50% от участващите липсват, "колата ще дойде утре", "на работа съм до 17,00 и тогава тръгвам" и др. Такива изобщо не трябва да бъдат допускани. Как може Ренти и Доли да пропатуват 12 часа от Албания и да са на време в Шумен а нашите "лигльовци" ще ми идват в последния момент.
      Да акцентирам и на друго, кога за последно на брифинга е разглеждан правилника и правилата на играта. Ами да ви кажа на мен ми се е случвало един път 1999г ама състезанието не бе дисциплина офроуд. На брифингите обикновенно се казват няколко уводни думи, кой кога и къде ще стартира , на ви този правилник да си го четете и айде в кръчмата да пием. Аве еййййй, ние сме Българи , като си купим телевизор " Изхвърляме първо инструкцийте и гаранционната карта", "ние сме ги писали" а после оле мале.
      Да Чичо Митко,нямам ,каква простотия изобщо е това , всяко село с различни правила.
      Боги и Чавдар V93, правилно Влади е уточнил, че не става въпрос за правилника и не това е заглавието на темата а за начинът за оценяване. Какъв е проблема всеки да оценява различно както предлага Наско а после първите десет да участват по точковата система в шампионата.
      ДИМИТЪР ВЪЛЕВ- ЧИЧО МИТКО /ОРИГИНАЛЪТ/
      ЛАНДРОВЪР ДИСКАВЪРИ-1
      0896 846 246

      Коментар


      • #48
        От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

        1.Да се кара за време от старта до финала.
        2.Да се спира времето пред екстрем при наличието на тапи.
        3.Да се засича времето за преминаване на всеки екстрем
        -Първото време да носи бонус 10 мин.
        -Второто време 7 мин.
        -Третото време 5 мин.
        4.Да се сложат коефициенти на екстремните зони и бонусите да се преизчисляват според коефициента.
        5.ЗА не минат екстрем и контролна точка наказания по 30,60,120 мин.,по преценка на организатора.
        6. Класирането да става от времето на финала минус старта плюс минус бонуси и наказания.
        7 Може да се направи и отделно класиране за най-екстремен джип,като се вземат само бонусите от екстремните зони. И класиране за най-добър навигатор като се елиминират времената за преминаване на тези зони.

        Коментар


        • #49
          От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

          Първоначално публикуван от Владимир Раденков(vladyas) Преглед на мнение
          Нещо, да не си объркал темата!!!
          Не не е объркал темата,има доста сходни неща .Все пак имам над 15 годишен стаж като байрбудала.

          Коментар


          • #50
            От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

            Според мен правилата и оценяването,ако това е шампионат трябва да са еднакви за всички.

            Коментар


            • #51
              От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

              Към колегата banjo:" Шоуто за публиката задължително ли трябва да доведе до повреди по автомобилите. Ако е така жалко на теб като организатор. Пролога е етап за медиите и за публиката и какво общо има кога ще започне състезанието (петък или събота).

              Здравей,нещо много се палиш.Първо ,защото ако караш пролог с вашия Самурай,какъвто беше миналата година на Бреслау в Русе,изобщо няма да караш състезание.Второ:искаш да караш с 1000куб.автомобил в класа на батковците-колкото и да си добър нямаш шанс!И трето:Специално в Нова Черна състезанието се прави и ще продължава да се прави единствено за шоуто и кефа на публика и състезатели и е обичайна практика хората/зрителите/ да работят и в петък,та за това затвореният етап е в неделя.
              Такива изобщо не трябва да бъдат допускани. Как може Ренти и Доли да пропатуват 12 часа от Албания и да са на време в Шумен а нашите "лигльовци" ще ми идват в последния момент.
              Как така няма да допуснеш състезател,закъснял за брифинга-ами ако се е счупила платформата или теглещия автомобил,ако се случило нещо .Хората са те уважили като организатор и са дошли на твоето състезание,а ти ще си много велик?!На следващата година ще се състезаваш сам.



              Чавдар Владимиров
              0887/912075
              Ленд Ровър Диско 1
              Самуад в проект

              Коментар


              • #52
                От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                Първоначално публикуван от unikat13 Преглед на мнение
                Не не е объркал темата,има доста сходни неща .Все пак имам над 15 годишен стаж като байрбудала.
                И кои неща са сходни? - даже не са и по темата, а и неможах да схвана мисълта ти!
                А колкото до предложението ти по-горе не е лошо, но пак става доста сложно. На нас ни трябва нещо максимално опростено - отиваш, караш и не се чудиш сега как ще те накажат, дали ще те накажат, организатора каква преценка ще направи за дадена ситуация и т.н. и т.н. Всичко трябва да е максимално опростено и ясно при оценяването!
                0886685545-Влади- ОФ-РОУД КЛУБ"НОВИ ИСКЪР 4Х4 ЕКСТРИЙМ"

                Коментар


                • #53
                  От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  Какво ще кажеш всеки футболен мач в първенството да се играе със собствени правила? В Разград, примерно, няма да важи правилото за засада, на "Армията" ще може да се играе с ръце, на "Герена" ще се свири дузпа за домакините без значение къде е извършено нарушение срещу тях. Какъв е този социализъм в цял свят да се играе с еднакви правила?!?
                  Примера е малко не на място, защото в цял свят се играе на еднакви по размери и наклон игрища, а пък дори на едно трофи състезание два екстрема не си приличат. Не единия има място за преминаване на пет или повече джипа, а на другия само по един и става тапа. Какво правим като ти се запишат 40 джипа за участие. Един организатор казва - не знам, оправяйте се, помагайте се няма спиране на времето, друг казва - спираме времето и се засича само времето за преминаване. Точно в това е автентичноста на всяко състезание. Четеш правилника, съгласяваш се с него и караш. Не се съгласяваш и не караш. Или както става в Русе- дискутираш преди състезанието, Свилен прави промени и пак караш.
                  Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                  SSang Yong Kyron 2.0xdi
                  Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                  Коментар


                  • #54
                    От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                    Стана интересно ...
                    Варианти много ... хората трябва да решат 2 неща ... Точки или време ... за направа на класиране / оценяване за един състезателен етап ( било то ден или само част от деня ) ...

                    Ако следваме FIA - карат се специални етапи с обособени старт / финал зони и засичане на време в тях. после лиазони / транспортни етапи, в които има ТОЧНО определено време за минаване... Това беше и начина на каране през 2006 година в шампионата на BG ... Да кажем, че имаше своите добри и лоши страни... Класирането беше по време плюс наказания
                    Ако следваме Ladoga - там мисля че има хора, които знаят по-добре от мен ... Има си старт, има си и финал и разбира се максимално време за преминаване.. като контролите са .. какво .. точки по GPS или въведените преди 5-6 години у нас Виртуални контроли... Класиране - време + наказания
                    Ако следваме rainforest challenge - там отново има специални етапи с максимално време - 15 минути ... екипажите карат , ако могат , след което съгласно врмеето им , получават класиране като най-доброто време получава 100 точки, от там надолу по време падат точките, и от получените точки вече се вадят наказателните точки... Накрая - сумират точките ... Просто и изпитано ... няма милиони точки, няма обръщане на време в точки и прочие ... има критерий време, и таблица за класирането .. тези стартирали получават със сигурност 20 точки ... НО нямат навигационни етапи ... имат си Twilight zone ... Но там е "друга бира"...
                    Гледаме напред.. Гърция, там се води деня специален етап и спират времето на всеки преди тапата... ГОЛЯМО чакане и моткане, състезанието спира след 1вият екстрем ...

                    ... и да не продължавам ... с варианти от Australian winch challenge, Croatia trophy, Breslau и други ...

                    Трябва да се реши ще има или не навигация в трофито и ако има , каква трябва да е тежестта му ...
                    Не забравяйте че майката природа ни е дарила с един неповторим релеф и природа и е жалко ако трябва да се забием в едно реде цял ден...

                    И не на последно място ... да не се изнервяме накрая , кой минал и кой не ...

                    Коментар


                    • #55
                      От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                      Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                      Какво ще кажеш всеки футболен мач в първенството да се играе със собствени правила? В Разград, примерно, няма да важи правилото за засада, на "Армията" ще може да се играе с ръце, на "Герена" ще се свири дузпа за домакините без значение къде е извършено нарушение срещу тях. Какъв е този социализъм в цял свят да се играе с еднакви правила?!?
                      По, според мача който се играе и аватара на темата който я е пуснал поне ти няма да ревеш и въпреки че губиш неми се рови инфо не спре да хулиш , може би със пълнот си право как екипажа на нови искар ти изрови трасето . Ще го напиша с големи букви Влди . ИЗПОЛЗВАЙ ИГРАТА НА ПРЕЗКОЧИ КОБИЛА ОТ ДЕЦА НАПРИМЕР 30 ЕКИПАЖА 10 ЕКСТРЕМА 3 ЕКИПАЖА В ЕКСТРЕМ НАЧАЛО НА ЕКСТРУА ЧЕРВЕН ВЛАГ КРАЙ ЗЕЛЕН преминаване например 5 минути бих продължил и нататък ама си спомням зя Чавдор кок ревеше против вас на едно състезание ама като се замисля е и бил прав.
                      Луд не се мори,само се поти...и охлажда с бира 0884480846

                      Коментар


                      • #56
                        От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                        Я па тоя на къв език пише?
                        Човече немога да ти разбера какво си писал.
                        Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                        Дий Снайдер

                        Коментар


                        • #57
                          От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                          Първоначално публикуван от ДСВ Преглед на мнение
                          Какъв е проблема всеки да оценява различно както предлага Наско а после първите десет да участват по точковата система в шампионата.
                          Коя точкова система,тая дето определя човек с един старт да е пред онзи с три старта? Не, против съм.
                          Първоначално публикуван от чаро 4х4 Преглед на мнение
                          .

                          Здравей,нещо много се палиш.Първо ,защото ако караш пролог с вашия Самурай,какъвто беше миналата година на Бреслау в Русе,изобщо няма да караш състезание.Второ:искаш да караш с 1000куб.автомобил в класа на батковците-колкото и да си добър нямаш шанс!
                          Тук грешиш:
                          Първо кои са "батковците"?
                          Второ ако имаш предвид под "батковци" автомобилите с кубатура над 2000-2500см3 то знай,че до сега ми се е налагало да карам заедно с тях в едно класиране поради липса на класове. Разбира се че нямам шанс срещу тях особено на правите рали етапи които се правят в момента в Трофито,но ако има клас до 2000см3 ще има много желаещи да се впуснат в надпревара защото няма усилията им предварително да са обречени на провал.
                          Първоначално публикуван от getdown Преглед на мнение
                          Стана интересно ...
                          Варианти много ... хората трябва да решат 2 неща ... Точки или време ... за направа на класиране / оценяване за един състезателен етап ( било то ден или само част от деня ) ...

                          Ако следваме FIA - карат се специални етапи с обособени старт / финал зони и засичане на време в тях. после лиазони / транспортни етапи, в които има ТОЧНО определено време за минаване... Това беше и начина на каране през 2006 година в шампионата на BG ... Да кажем, че имаше своите добри и лоши страни... Класирането беше по време плюс наказания
                          Ако следваме Ladoga - там мисля че има хора, които знаят по-добре от мен ... Има си старт, има си и финал и разбира се максимално време за преминаване.. като контролите са .. какво .. точки по GPS или въведените преди 5-6 години у нас Виртуални контроли... Класиране - време + наказания
                          Ако следваме rainforest challenge - там отново има специални етапи с максимално време - 15 минути ... екипажите карат , ако могат , след което съгласно врмеето им , получават класиране като най-доброто време получава 100 точки, от там надолу по време падат точките, и от получените точки вече се вадят наказателните точки... Накрая - сумират точките ... Просто и изпитано ... няма милиони точки, няма обръщане на време в точки и прочие ... има критерий време, и таблица за класирането .. тези стартирали получават със сигурност 20 точки ... НО нямат навигационни етапи ... имат си Twilight zone ... Но там е "друга бира"...
                          Гледаме напред.. Гърция, там се води деня специален етап и спират времето на всеки преди тапата... ГОЛЯМО чакане и моткане, състезанието спира след 1вият екстрем ...

                          ... и да не продължавам ... с варианти от Australian winch challenge, Croatia trophy, Breslau и други ...

                          Трябва да се реши ще има или не навигация в трофито и ако има , каква трябва да е тежестта му ...
                          Не забравяйте че майката природа ни е дарила с един неповторим релеф и природа и е жалко ако трябва да се забием в едно дерее цял ден...

                          И не на последно място ... да не се изнервяме накрая , кой минал и кой не ...
                          Варианта в Гърция е обречен, тапи,спиране на времето,моткане, изнервяне. Един ден/един етап не става, ами ако стане тапа на място където не е предвидил организатора?
                          Ако вземем първообраза Camel Trophi , там има свързващи етапи и етапи за класиране където се засича време (Няма да казваме и за тестовете и другите неща понеже не ни интересуват), вярно преобразуват ги в точкова система но там участниците са постоянна константа.
                          Как ще ми направиш класиране по точковата система ако първия ден стартират 30екипажа а втория 20. Малко тъпо се получава. Сумирай времената за отделните изпитания за класиране и който е с най-малко време и наказателни точки печели. Наказанията се измерват в наказателни секунди изминатото трасе се измерва с време и заради това е редно и класирането да е с време.
                          Да или не на навигацията:
                          Остави природата на България,нея ще си я гледаме когато ходим на разходки.
                          На състезание като на състезание- Направи 5-6 изпитания за класиране за деня където се засича време,направи пътна книга от SS до SS и да се минава за точно време без заиграване,премахни тапите, премахни толерирането на бързите автомобили по безкрайните полски пътища/ все пак не е рали/,Трасе съобразено с метеорологичната прогноза, направи отделни класове за автомобилите, допусни публиката до SS-ите,опрости максимално правилника,покажи как екипажа ще преведе машината през препятствието,DNF-след 15-та минута за SS, направи им адекватно класиране а не стъкмено.
                          Ако се направи по този начин и в Русе и във Варна и в Трявна ще има качествени състезания и няма организатора да ми се оплаква "Ама такъв ни е терена".

                          Навигация Да но без тежест в класирането, само за свързващите етапи. Ние не сме дисциплина Спортно офроуд ориентиране. Лебедки Да но не 170м а в границите на разумното.
                          Вярвай ми, след Шуменското състезание се чувствам все едно съм бил на война с жертви. Война между високо технологична армия срещу пехотинци в пустинна област и предварително известен победител. Вярвай ми,голям номер беше това.

                          Лошото е ,че състезанията ни в момента са Нито рак -нито риба. Преди Година и половина разговарях по този повод със Сашо Ковачев и той потвърди моите думи.Хаоса е пълен
                          Последно редактирано от banjo; 08-12-13, 00:29.
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #58
                            От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                            В тази тема всеки изказва мнение, без да се вслушва в това на другия и без да се замисля колко от предлаганите варианти биха затруднили организатора на състезанието. Засичане време на всеки специален елемнт, няколко старта и финала - колко ресурс от хора и респективно разходите по тях е необходим. Трансформиране на секунди, минути и часове в точки, наказания и прочие - и една камара недоволни кибици пред компютрите, че вижте минаха 5 часа, а няма никакво инфо за класиране. Прав е и Благой, че ако само времето е фактор за класирането и първия ден се прецакаш, нямаш шанс и решаваш да караш за собствен кеф или просто се натоварваш и дома. Удачен в този случай е старият формат по който се правеше класирането:всеки състезателен ден носи точки и накрая се сборуват. Но пък идва въпроса: ама вчера беше 50км., а днес са само 10, защо да е еднакъв броя на точките? И така опираме до следващия въпрос, който ще е също толкова дълга тема, колкото се очертава да бъде и тази:какъв да е форматът на състезанията, два, три дни, колко км., колко специални етапа мин. и колко мах. Или просто сформирайте един екип за времеизмерване с всички тънкости за формата, който да е наясно с условията, командировайте го на всяко състезание, поемето му разходите и си решете проблема - ама пак ще последват въпроси:от къде пари и прочие? Ние сме си изкарали трофито(но някой ден може да се върнем), още преди някой от вас да са предполагали, че един ден ще карат в шампионат, но като помощник в организирането на почти всички Варненски сътезания, апелирам да не се затруднява дейността на и без това ангажирания и много натоварен екип, организиращ което и да било мероприятие. Защото хората от този екип искат същото по време на състезанието, което искате и Вие като състезатели: да се изкефят максимално от това, което са представили като формат, база за настаняване, условия за състезание и най-вече от вашите доволни суратиАбе яяяяяяяяя, във Варна се кара за време - баста , пък който дойде за участие, ще съжелява, че трябва и да си тръгне
                            "Проблем имаме само когато нямаме решение" !
                            „Дори и да са те изяли, пак имаш два изхода.“

                            Коментар


                            • #59
                              От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                              Здравейте ,аз като пълен лайк в организирането на състезания от този род но заклет фен и набеден навигатор да кажа и аз мнение на пълен аматьор като орга.Защо като знаете и повечето участвате по тези правила а и някой колеги и в чужбина участват защо не изплагиатствате малко опит от простите румънци или руснаци то че няма се разберете няма ами поне се съгласете на това мое домашно правило;В КРЪЧМА В КОЯТО ИМА ЧАЛГА НЕ ВЛИЗАМ ИЛИ ДИСТАНЦИОННОТО Е СРЕДСТВО ДА СИ ИЗБЕРЕШ ТУРСКИ СЕРИАЛ ИЛИ ИНТЕРЕСЕН ФИЛМ. Кой дето му е кеф там да кара най накрая никой не го карат на сила четеш правилника и като не ти харесва или ревеш или си трайш.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Времеизмерване и начини на оценявания в Трофи състезания- дискусия

                                Дискусията замря нещо. Искам да знам предприема ли се вече нещо по въпроса с времеизмерването и начина на класирането, кой са хората които го правят, делегати от клубовете ще пращаме ли някъде в средата на България, нови правилници за състезанията ще правим ли, класове ще въвеждаме ли, ще определяме ли форматите на състезанията какви са? Някаква яснота има ли или казахте каквото казахте , раздаваме картите под масата. Сега ще дойде първото състезание и ще се скалъпи набързо някакво недоносче.
                                Другото което вече трябваше да се знае е кои състезания по Трофи ще са за годината . За сега е обявено само едно в Нови Искър. То има 10дни до новата година а календар няма.
                                Последно редактирано от banjo; 20-12-13, 07:51.
                                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                                Дий Снайдер

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X