Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилник за Национален Траял Шампионат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Правилник за Национален Траял Шампионат

    Да Чавдаре абсолютно съм съгласен,явно не сме се разбрали,но въпреки това аз съм за без ограничения за блокажите.
    Последно редактирано от Гена; 05-02-09, 22:41.

    Коментар


    • #47
      До: Правилник за Национален Траял Шампионат

      Ми кажете тогава как си я представяте тая работа с класифицирането на блокажите.
      Трак-лок, Тру-трак, Детроит-локер, и т.н. да не ги изброявам всичките ЛСД-та, няма как да бъдат разпознати по външни белези. Трябва да се вдигат гумите във въздуха и отиде един ден за технически преглед.
      Вари-лок и Торсен пък и с вдигане може да не се забележат категорично. Ами БТР-ските.
      В крайна сметка тия с тракшън контрол ще бъдат облагодетелствани. Да не говорим за ръчна с две жила.

      То така дай и ходовете да класифицираме.
      Последно редактирано от kinex; 05-02-09, 23:14. Причина: пг

      Коментар


      • #48
        До: Правилник за Национален Траял Шампионат

        Стига глупости, няма как да се разграничат по блокажи, ще стане голяма каша. Примерно аз имам АРБ ама то не работи искам в долния клас. Абсурд е да се разделят по блокажи който има естествено е по добре който няма за другото състезание ще си е купил.

        Дайте да обсъдим дали ще е задължителна лебедка или не? Друго задължително оборудване:

        Коментар


        • #49
          До: Правилник за Национален Траял Шампионат

          Е то пък остава и да няма лебедки

          Коментар


          • #50
            До: Правилник за Национален Траял Шампионат

            При положение че организатора е осигурил чистачка, няма нужда лебедката да е задължителна. Ако няма зони с опасно търкаляне и клетката може да не е задължителна.
            Да ви кажа колкото по-кратки точни и ясни правила - толкова по-малко скандали.
            Май само каските могат да минат за задължителни.

            Коментар


            • #51
              До: Правилник за Национален Траял Шампионат

              В доста спортове,доброволното преминаване в по-горен клас е разрешрно,обратното не.Според мен и тук трябва да има такава опция.

              Коментар


              • #52
                До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                Ще кажа нещо за лебедките , което мисля , че ще послужи много. От миналата година в Master trial 4x4 въведохме едно изменение в регламента , което допринесе да се повиши интереса за публиката а и за самите участници- до този момент в чистите триал състезания беше забранено ползването на лебетки и други помощни елементи а в екстремите беше напълно позволено и много пъти се злоупотребяваше с непрекъснато им използване- ставаше отекчително.. Помислихме и направихме следното - разрешихме ползването на лебедки и други компоненти срещу съответните наказателни точки. Това допринесе за повече упоритост за преминаване на препятсвията без допълнителна помощ, но в обратния случай, ако останеш в безисходица имаш шанс да завършиш зоната с лебедка и т.н. Мисля , че ще Ви хареса тази система. А относно блокажите , мисля че трябва да бъдат свободни защото не е възможно да се контролира използването им. За гумите или се поставя лимит за размера в инчове / което на мен ми харесва повече/ или размер в см. Аз имах проблеми с това в Испанския Рейнфорес , защото поставиха лими до 95см което отговаряше на 38,5" Super swamper а аз бях с 38,5 Мики Томсон , които даваха 97см- поддържам повече идеята за инчовете.
                Последно редактирано от spark & ivo; 05-02-09, 23:51.

                Коментар


                • #53
                  До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                  Според мен първо наистина трябва да се обособят отделни зони с препятствия,а не да се преминава трасето наведнъж.При преминаването на зоната да има максимално време,като при по-бързо преминаване да има бонус точки.Да се наказва само излизането извън очертанията й,а не ползването на лебедка,стълба,котва или крик.Помощен автомобил да се ползва само при преобръщане,за изправяне на състезателния или за извличане на аварирал състезателен джип,тук също могат да се отнемат точки.Да са счита зоната за премината и времето да се спира когато цялото ползвано оборудване е натоварено в джипа,занота е заверена от съдията и екипажа е седнал в машината.Да се позва само оборудването намиращо се в машината и представено на техническия преглед.Помощ от публиката да се допуска само при изправяне на машината ако е обърната,при всички други случаи да не се зачита преминаването.Стартирането да става по жребий като се определят първите,които ще стартират за всяка зона,а всички останали сами избират на коя първо да карат както и реда на преминаването на отделните зони.Защитната клетка,коланите и пожарогасителя да са задължителни за всички класове.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                    Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
                    Ще кажа нещо за лебедките , което мисля , че ще послужи много. От миналата година в Master trial 4x4 въведохме едно изменение в регламента , което допринесе да се повиши интереса за публиката а и за самите участници- до този момент в чистите триал състезания беше забранено ползването на лебетки и други помощни елементи а в екстремите беше напълно позволено и много пъти се злоупотребяваше с непрекъснато им използване- ставаше отекчително.. Помислихме и направихме следното - разрешихме ползването на лебедки и други компоненти срещу съответните наказателни точки. Това допринесе за повече упоритост за преминаване на препятсвията без допълнителна помощ, но в обратния случай, ако останеш в безисходица имаш шанс да завършиш зоната с лебедка и т.н. Мисля , че ще Ви хареса тази система.
                    Това е при вас. Тук ситуацията е друга, не можете да наказвате хората за това, че ползват помощни средства като лебедка, крик или пътечки, те и без това ще загубят много ако ги ползват а друг мине без тях. Ако всички ги ползват значи организатора лошо е направил трасето или просто е искал всички да ползват помощни средства.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                      Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                      Ето правилник изпробван на практика:



                      Правилник
                      за провеждане на състезание по офроуд
                      „Лазарово 4х4 Екстрийм” –Траялен кръг




                      1.Участие:
                      Състезанието е между високопроходими автомобили с две оси.
                      Състезанието се провежда по затворено трасе с препятствия.
                      Право на участие имат всички, с изключение на видимо употребилите алкохол или упойващи вещества. Състезателите ще могат да имат и помощник(навигатор), който да ги насочва през терена. Навигатора има право да се движи пеша по трасето.
                      Пилота и навигатора трябва да пресекат стартовата и финалната линия седнали вътре в автомобила. Участието на лица под 18год. Става след писменото съгласие на техен родител( настойник).
                      Състезателите нямат право да ползват вериги.

                      2.Класиране:
                      Екипажите стартират с еднакъв брой точки, отразени върху контролен талон. Трасето е разделено на 5 зони. За всяка зона отговаря полеви съдия.Всяка зона може да бъде заобикаляна срещу наказателни точки. След преминаването( заобикалянето ) на всяка зона екипажите трябва да спрат и да предоставят на полевия съдия контролния си талон. При грешки при преминаването на зоната съдията отнема точки от талона.
                      Класирането на екипажите е по броя на контролните точки с, които всеки екипаж е пресякъл финалната линия.
                      Екипажите стартират с 80 точки.

                      Точки се отнемат за:

                      Заобикаляне на зона 15т
                      Ползване на асистиращата машина(1) 10т
                      Ползване на лебедка(1) 8т
                      Ползване на стълба( пътека) (2) 6т
                      Ползване на крик( джек) (3) 5т
                      Съборено колче(4)
                      Настъпване на лента(5) 2т
                      Връщане назад (6) 1т


                      (1) За всеки цикъл „закачване-теглене-откачване” на куката
                      (2) За всеки цикъл „поставяне-преминаване-вдигане” на стълбата
                      (3) За всеки цикъл „поставяне-вдигане-спускане до земята” на крика
                      (4) За „съборено” се счита колче, което лежи изцяло на земята.
                      (5) С едно колело
                      (6) За „връщане назад” се счита, ако при движение на автомобила назад, той измине над 50 сантиметра с въртящи се колела. Свличане назад с блокирали колела не се смята за „връщане назад”.


                      3.Ползване на асистенция.
                      Екипажите могат да ползват на асистиращ трактор("Виетнамка"), който ще бъде осигурен от организатора( но не и асистенция от друга машина извън предварително определените).
                      Също така ще могат да ползват лебедки, крикове и т.н., но те трябва да са част от оборудването на автомобила(да са преминали стартовата линия с него). Не се допуска внасянето на помощни средства отвън. Помощ от публиката ще се ползва единствено и само за изправяне на обърнати автомобили. Тя се осъществявя след поискване от екипажа , и се ръководи от съответния полеви съдия.


                      4. Дисквалификация при:
                      Излизане на автомобила извън трасето с две колела едновременно.
                      Просрочване на контролното време, което е определено на 20мин.
                      Ползване на оборудване внесено отвън.
                      Пресичане на стартовата и финалната линия без навигатора вътре в автомобила.
                      Грубо неспазване на правилата и непристойно поведение- по решение на главния съдия.


                      Това в синьото не сработи, защото от адреналина състезателита съвсем забравиха да спират при съдиите и да си дават контролния талон за отчитане.
                      Наказанието за заобикаляне на зона се оказа твърде леко. Участници заобиколили зона се оказаха доста напред в класирането.


                      Останалото беше добре и нямаше претенции от никой.




                      Това е много далече от правилник за едно автомобилно състезание.
                      Има много недомислици и дупки, къде е времето за преминаване и как се приравнява с наказателните точки.
                      Тук липсват доста основни части от един правилник, пак Ви казвам да разгледате нашия правилник и да добавите разумни наказания във време, а не в точки.
                      Аз съм виждал на ваши състезания хора, които минават без да бутнат дори колче после да имат наказания. А при други дето са бутнали не съм виждал съдиите да реагират, като да запишат това някъде.
                      Връщане до 50см. ми звучи смешно, ами на един остър завой ако трябва да се прави маневра, защото някой коли по трудно завиват, какво ще мерим дали не си върнал 51см. ми верно това е смешно. Достатъчно наказание, че си загубил време във връщане и маневри или не си успял да минеш от първи път.
                      Един изчерпателен правилник не се пише лесно.
                      А в повечето случаи преписването от чужбина също не е точно, защото тук винаги гледаме как да заобиколим правилника, че ениа ниамаме.
                      Ето ти пример, в колата си нося камъни и дървета и гислагам вместо пътечка, ще ме накажеш ама дру път по твоя правилник или ще стане скандал. Така, че има доста да помислиш по въпроса. И е време да помислите за одобряване на състезанията от някой (напр.БФАС).

                      Коментар


                      • #56
                        До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                        Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
                        Това е при вас. Тук ситуацията е друга, не можете да наказвате хората за това, че ползват помощни средства като лебедка, крик или пътечки, те и без това ще загубят много ако ги ползват а друг мине без тях. Ако всички ги ползват значи организатора лошо е направил трасето или просто е искал всички да ползват помощни средства.
                        Иване, не мисля , че трябва да мерим нещата дали са така при нас илаи са по друг начин при Вас, примера , който давам е показателен кой ще може да мине без лебедка и кой няма да може и лошо направени трасета за триал няма / според мен/ ,има лесни трудни и невъзможни и когато само един успее да мине през невъзможното, вече е възможно. Винаги ще има победители и победени, но важното е да стартират при еднакви условия в регламента. Ще ти дам следния пример/ без да си налагам мнението/ - Две Г - класи/ еднакви/ влизат в една и съща зона и имат 10 мин за преминаването. Първият влиза намира трудност в последното препядствие вади лебедка и излиза - завършва за 8 мин. Вторият влиза стига до последното препядствие на 4-та мин и започва да драпа един . втори , трети и т.н. 7-8 пъти и на деветия излиза и завършва за 8 мин. Двамата са завършили зоната, двамата са дали едно и също време и двамата нямат наказателни точки, кой ще е победителя Точно заради това предлагам този вариант, а кой от двамата е направил по - голямо шоу за публиката е ясно.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                          Не искам да засягам никого нито пък да умаловажавам мнения, но ако се правят триал състезания трябва всички да сме наясно , че нямат нищо общо със понятието "скорост". В тези състезания факторите за победа е преодоляването на препядствия за най -кратък период от време.Прилагане на регламент от Рали- Раид или Трофи с Роуд -Бук в състезание по Триал 4х4 е като да приложим регламента на MOTO GP в Мото- Триал. Казвам го за добро без да имам задни мисли или против някого.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            ... Май само каските могат да минат за задължителни.
                            И коланите

                            Първоначално публикуван от ЛЕНИН Преглед на мнение
                            ... Помощ от публиката да се допуска само при изправяне на машината ако е обърната,при всички други случаи да не се зачита преминаването ...
                            Ако ще има санкции за помощ от публиката, то тогава организаторът трябва да осигурява безупречна охрана, която да не допуска навлизане на публика в трасето. Мисля, че всички сме виждали нееднократно как в определени ситуации хора от публиката се втурват да помагат без никой от екипажа да е търсил помощта им. Няма да е справедливо да се наказват състезатели заради такива случаи, още повече че те биха могли да се използват и злонамерено.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #59
                              До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                              Така и не разбрах, само размерът на гумите ли ще е определещ, в кой клас да се състезава дадена машина... не ми изглежда много сериозно...
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                                Така и не разбрах, само размерът на гумите ли ще е определещ, в кой клас да се състезава дадена машина... не ми изглежда много сериозно...
                                Дай предложение!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X