Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правилник за Национален Траял Шампионат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Правилник за Национален Траял Шампионат

    Не знам, мисля и мисля и ми се струва, че най разумният и не ощетяващ вариант ще е с трите класа, а относно с евентуалния малък брой участници-можем да направим сондиране както споменах в началото.

    Коментар


    • #17
      До: Правилник за Национален Траял Шампионат

      Подкрепям Чавдар, според мен също, на оценка подлежи подговката на машината, а не на екипажа.
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • #18
        До: Правилник за Национален Траял Шампионат

        Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
        Не знам, мисля и мисля и ми се струва, че най разумният и не ощетяващ вариант ще е с трите класа, а относно с евентуалния малък брой участници-можем да направим сондиране както споменах в началото.

        Ще изчакам тогава да мине сондирането и след това ще коментирам. Само помнете че става въпрос за Национален Шампионат не за изкачащти прояви единствено на местно ниво.

        Моля колеги нека сондирането започне сега.
        Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 05-02-09, 14:15.

        Коментар


        • #19
          До: Правилник за Национален Траял Шампионат

          Не е толкова важно, дали ще определим в началото два, или три класа, може да се тръгне с два, а в последствие, при необходимост, да се появи и трети, било като междинен, било като по-висок.
          Относно разделянето на класовете, може би трябва да се остави известна възможност на екипажите, сами да изберат класа в който да се състезават, а да се въведат някакви ограничения, които не разрешават на много добре подготвена машина, да стартира в ниския клас. Примерно, при наличие на повече от един блокаж и /или гуми над 33', да не могат да се състезава в ниския клас.
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #20
            До: Правилник за Национален Траял Шампионат

            Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
            Не знам, мисля и мисля и ми се струва, че най разумният и не ощетяващ вариант ще е с трите класа, а относно с евентуалния малък брой участници-можем да направим сондиране както споменах в началото.
            С три класа най-вероятно нещата ще са по-прецизирани. Близнакът обаче е прав за това, че за 3 класа ще трябват доста машини. Иначе много вероятно ще се получават ситуации като тези в клас "Адвенчър" в Националния шампионат през миналата година - в някои състезания за да се окажеш на стълбичката просто трябваше да завършиш състезанието.
            А някой може и сам със себе си да се състезава ...
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #21
              До: Правилник за Национален Траял Шампионат

              Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
              Кога точно каза , че е първото за тази година в Лазарово_- ще се опитам да присъствам.
              9-10 май 2009.
              Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

              Коментар


              • #22
                До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                Грешка една Г-класа с два блокажа и гуми 32" ще мине през място от където един нормален Самурай няма шансове и с колела 38"
                В това не съм много убеден. Имайки впредвид разликата в теглото и ходовете на окачването..... Особено ако има препятствия със заблатяване( яка кал). Това трябва да се провери на практика. Надявам се през май да дойде някой с Г с два блокажа.... и ще видим.
                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                Коментар


                • #23
                  До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                  Ето правилник изпробван на практика:


                  Правилник
                  за провеждане на състезание по офроуд
                  „Лазарово 4х4 Екстрийм” –Траялен кръг


                  1.Участие:
                  Състезанието е между високопроходими автомобили с две оси.
                  Състезанието се провежда по затворено трасе с препятствия.
                  Право на участие имат всички, с изключение на видимо употребилите алкохол или упойващи вещества. Състезателите ще могат да имат и помощник(навигатор), който да ги насочва през терена. Навигатора има право да се движи пеша по трасето.
                  Пилота и навигатора трябва да пресекат стартовата и финалната линия седнали вътре в автомобила. Участието на лица под 18год. Става след писменото съгласие на техен родител( настойник).
                  Състезателите нямат право да ползват вериги.

                  2.Класиране:
                  Екипажите стартират с еднакъв брой точки, отразени върху контролен талон. Трасето е разделено на 5 зони. За всяка зона отговаря полеви съдия.Всяка зона може да бъде заобикаляна срещу наказателни точки. След преминаването( заобикалянето ) на всяка зона екипажите трябва да спрат и да предоставят на полевия съдия контролния си талон. При грешки при преминаването на зоната съдията отнема точки от талона.
                  Класирането на екипажите е по броя на контролните точки с, които всеки екипаж е пресякъл финалната линия.
                  Екипажите стартират с 80 точки.

                  Точки се отнемат за:

                  Заобикаляне на зона 15т
                  Ползване на асистиращата машина(1) 10т
                  Ползване на лебедка(1) 8т
                  Ползване на стълба( пътека) (2) 6т
                  Ползване на крик( джек) (3) 5т
                  Съборено колче(4)
                  Настъпване на лента(5) 2т
                  Връщане назад (6) 1т


                  (1) За всеки цикъл „закачване-теглене-откачване” на куката
                  (2) За всеки цикъл „поставяне-преминаване-вдигане” на стълбата
                  (3) За всеки цикъл „поставяне-вдигане-спускане до земята” на крика
                  (4) За „съборено” се счита колче, което лежи изцяло на земята.
                  (5) С едно колело
                  (6) За „връщане назад” се счита, ако при движение на автомобила назад, той измине над 50 сантиметра с въртящи се колела. Свличане назад с блокирали колела не се смята за „връщане назад”.


                  3.Ползване на асистенция.

                  Екипажите могат да ползват на асистиращ трактор("Виетнамка"), който ще бъде осигурен от организатора( но не и асистенция от друга машина извън предварително определените).
                  Също така ще могат да ползват лебедки, крикове и т.н., но те трябва да са част от оборудването на автомобила(да са преминали стартовата линия с него). Не се допуска внасянето на помощни средства отвън. Помощ от публиката ще се ползва единствено и само за изправяне на обърнати автомобили. Тя се осъществявя след поискване от екипажа , и се ръководи от съответния полеви съдия.


                  4. Дисквалификация при:
                  Излизане на автомобила извън трасето с две колела едновременно.
                  Просрочване на контролното време, което е определено на 20мин.

                  Ползване на оборудване внесено отвън.
                  Пресичане на стартовата и финалната линия без навигатора вътре в автомобила.
                  Грубо неспазване на правилата и непристойно поведение- по решение на главния съдия.


                  Това в синьото не сработи, защото от адреналина състезателита съвсем забравиха да спират при съдиите и да си дават контролния талон за отчитане.
                  Наказанието за заобикаляне на зона се оказа твърде леко. Участници заобиколили зона се оказаха доста напред в класирането.


                  Останалото беше добре и нямаше претенции от никой.




                  Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                    Дискутирахме колко и какви класове... ще стигнем и до правилника, но е добре да караме по някакъв ред.
                    Добре би било също, когато се пускат по 2-3, че и повече поста последователно, да се обединяват в един...
                    Последно редактирано от giorgio; 05-02-09, 14:52.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                      Разбирам , че петте зони всеки автомобил ги преминава последователно но без да спира, с две думи се дава старт и след преминаване на петата зона е финала. Мисля че ще се пиостигне по голяма зрелищност ако всяка зона има старт , финал и определено време за преминаването например 10 мин за всяка. Прави се жребий за първите в всяка зона или по лесно - обявява се час за отваряне на зоните и час за затваряне, например от 09,00 до 17 , часа. По този начин много от участниците могат да изграждат стратегия от коя зона да започнат и с коя да завършат ако им позволи периода от време за зоните. За публиката също ще е по добре защото по този начин може да следи представянето на различни автомобили в различните зони и ще бъде разпределена по цялото трасе.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                        Ако може да се намеся малко, във връзка с правилника, защото по една или друга причина доста правилници съм изчел, някой съм и понаписал (без да откривам топлата вода).
                        Първо от прочетеното до момента няма нищо за правилник, а само спорове без да се аргументирате за това колко класа да имате, като изключвам Близнака, който е хубаво да го слушате какво говори, защото безпорно е един от тези дето доста е видял.
                        Второ едно е да се направи аматьорско състезание, друго е да се прави шампионат при това национален. Трябва да има структура хора които го кординират и имат правата върху него. Тук вече отиваме в една тема може ли да се прави нещо извън одобрението на БФАС, защото в България това е организацията която регламентира автомобилните спортове.
                        Трето Офф-роуд състезанията се правят по един правилник, по който Ви твърдя, че може да се направи траял състезание, без промени. Единственото нещо което може да се добави е допълнителни наказания за преминаването през траял зоните.
                        Ако наистина искате да направите нещо по въпроса го разгледаите и помислете какво не ви стига за да се направи траял състезание по него. Така ще бъде още по лесно приемането на такъв шампионат от БФАС, който може да стане с приложен характер и тогава няма нужда от лицензи.
                        Може да пиша доста по въпроса, може и да ви помогна ако имате желание, дори и с техника за да се времеизмерва. По въпроса питайте Злати колко лесно му беше на състезанието до Ямбол. Сега се сдобихме и с техника която е още по насочена в тази посока и може да улесни съдийството.
                        Един проблем, който забелязах на това състезание е отчитането на наказанията в трасето. И за това имам идея, за да стане по коректно и прозрачно за публиката.
                        И специално за Иво едно е да се кара в Испания и Германия, друго е в България, където понякога по приказките дето ги чувам се чудя аз бил ли съм там на това състезание.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                          Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
                          Разбирам , че петте зони всеки автомобил ги преминава последователно но без да спира, с две думи се дава старт и след преминаване на петата зона е финала. Мисля че ще се пиостигне по голяма зрелищност ако всяка зона има старт , финал и определено време за преминаването например 10 мин за всяка. Прави се жребий за първите в всяка зона или по лесно - обявява се час за отваряне на зоните и час за затваряне, например от 09,00 до 17 , часа. По този начин много от участниците могат да изграждат стратегия от коя зона да започнат и с коя да завършат ако им позволи периода от време за зоните. За публиката също ще е по добре защото по този начин може да следи представянето на различни автомобили в различните зони и ще бъде разпределена по цялото трасе.
                          Това е добре и се вписва още по добре в нашия правилник и ако може зоните да не се засичат по време ще е много по добре.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                            Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
                            Ако може да се намеся малко, във връзка с правилника, защото по една или друга причина доста правилници съм изчел, някой съм и понаписал (без да откривам топлата вода).
                            Първо от прочетеното до момента няма нищо за правилник, а само спорове без да се аргументирате за това колко класа да имате, като изключвам Близнака, който е хубаво да го слушате какво говори, защото безпорно е един от тези дето доста е видял.
                            Второ едно е да се направи аматьорско състезание, друго е да се прави шампионат при това национален. Трябва да има структура хора които го кординират и имат правата върху него. Тук вече отиваме в една тема може ли да се прави нещо извън одобрението на БФАС, защото в България това е организацията която регламентира автомобилните спортове.
                            Трето Офф-роуд състезанията се правят по един правилник, по който Ви твърдя, че може да се направи траял състезание, без промени. Единственото нещо което може да се добави е допълнителни наказания за преминаването през траял зоните.
                            Ако наистина искате да направите нещо по въпроса го разгледаите и помислете какво не ви стига за да се направи траял състезание по него. Така ще бъде още по лесно приемането на такъв шампионат от БФАС, който може да стане с приложен характер и тогава няма нужда от лицензи.
                            Може да пиша доста по въпроса, може и да ви помогна ако имате желание, дори и с техника за да се времеизмерва. По въпроса питайте Злати колко лесно му беше на състезанието до Ямбол. Сега се сдобихме и с техника която е още по насочена в тази посока и може да улесни съдийството.
                            Един проблем, който забелязах на това състезание е отчитането на наказанията в трасето. И за това имам идея, за да стане по коректно и прозрачно за публиката.
                            И специално за Иво едно е да се кара в Испания и Германия, друго е в България, където понякога по приказките дето ги чувам се чудя аз бил ли съм там на това състезание.
                            Мога да ти предложа и нещо още по лесни и ползутворно- можем да исползваме вече изпитани от много време правилници конретни за Триал, в които отдавна са полирани дребните детайли и да ги приложим в пъният им вид.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                              Първоначално публикуван от IvanMarinov Преглед на мнение
                              Това е добре и се вписва още по добре в нашия правилник и ако може зоните да не се засичат по време ще е много по добре.
                              Разбира се резултатът от всяка зона е положителната сума от съответно преминатите врати, изваждането от нея на сборът от наказателните точки и събиране с бонификацията от времето за преминаване на зоната- по малко време по голяма бонификация, или ако зоната е с 5 врати- 50,100,150,200 и 250 точки съответно- пример завършил си зоната -250, имаш сбор от 80 наказателни остават 170 и си завършил за 5 вместо за десетте ограничителни мин. имаш 5 мин бонос по 5 боно -точки например- 25 боно -точки +170 - общо 195 точки.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Правилник за Национален Траял Шампионат

                                Първоначално публикуван от spark & ivo Преглед на мнение
                                Разбирам , че петте зони всеки автомобил ги преминава последователно но без да спира, с две думи се дава старт и след преминаване на петата зона е финала. Мисля че ще се пиостигне по голяма зрелищност ако всяка зона има старт , финал и определено време за преминаването например 10 мин за всяка. Прави се жребий за първите в всяка зона или по лесно - обявява се час за отваряне на зоните и час за затваряне, например от 09,00 до 17 , часа. По този начин много от участниците могат да изграждат стратегия от коя зона да започнат и с коя да завършат ако им позволи периода от време за зоните. За публиката също ще е по добре защото по този начин може да следи представянето на различни автомобили в различните зони и ще бъде разпределена по цялото трасе.
                                Рационалното тук, което аз виждам е това, че могат да се състезават мното автомобили едновременно( голям брой участници). Без жребий няма да стане, защото всички ще искат да карат накрая, като се "изглади" трасето. Пет отделни жребия е по-трудно за организиране( не, че е невъзможно). Един състезател като мине дадена зона трябва да дебне по другите зони дали му идва реда!? Нещо не мога да си го представя....
                                Иво, защо не преведеш един правилник и не го постнеш тук да добием представа.
                                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X