Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект MZ ES 250 Doppelport

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

    Първоначално публикуван от Caxo Преглед на мнение
    Като го завършиш сложи му 2 найлончета на седалките
    Това с найлончетата е добра идея

    Първоначално публикуван от Gichev Преглед на мнение
    ... но ако и след целия този труд отидеш до Германия, не си заслужава телето
    За телето ще говорим по-нататък Ама що пък да не си заслужава?

    Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
    Димо ... умирам да видя "добичето" на живо!!
    Ще го видиш Румене. Ще го виждаш

    Първоначално публикуван от Faca Преглед на мнение
    Аз пък чакам да дойде във Виена ...
    Засега пътя не е точно през Виена, но знае ли се ...

    Благодаря за поздравленията!

    Продължавам ...

    Оставаха ми три важни е детайла по мотора, които все още не намирах никъде. Ни на старо, ни на ново ...Трябваше да си ги направя.
    И трите използвани само в ES 250 Doppelport.
    Една стъпенка, манивела и дръжката за пасажера.

    В крайна сметка използвах тази стъпенка, която имах за да направим отливка. Хубаво е, че в днешно време има къде да ти отлеят един детайл, лошото е, че много рядко и на малко места се лее стомана.
    Наложи се да изчакам около месец да се съберат детайли за стомана. Отляха я...



    И я почнах с флекса



    Разбира се, че си бях отлял две



    После отиде при фрезист. За отвора и зъбите за фиксиране към рамата.







    Проблема с манивелата беше още по-голям. Тя е S-бразна за да не удря в левия ауспух - съответно няма как да я сваля отнякъде. В e-bay се появи веднъж и достигна абсурдната цена от 275 EUR доста, след като се бях отказал вече ... Трябваше да се прави. Добре, че имаше откъде да гледам.
    Изчертах я и отидох при стругаря. Оня с "цифровия" струг



    После при фрезиста. Тук забравих да снимам но решихме, че е достатъчно само закръглението в основата и разпробиване на малък отвор (пак там), преди огъването.
    Огъването го направиха в Перник - www.samart-58.bg Ковашкия цех на територията на "Стомана". Направиха го изключително бързо, точно и прецизно.









    След това продължи фрезовата обработка, за дс е получи това:







    Следва заварка, шлайфане, полиране, хром-никел и т.н. С дръжката за пасажера беше далеч по-лесно. Впрочем тя е същата и при 250-0, но не намерих. При следващите вече е верига пъхната в гумен маркуч.

    Тук беше необходима съвсем малко фрезова работа. Огъването го направих на ръка с подходящи тръби.





    Ето я боядисана заедно със стъпенките за пасажера и скобата на карбуратора.




    Впрочем тук е момента да потърся помощ.
    Търси се маркуч от пералня "Перла" или "Рига". Две педи. Нов .
    Шегувам се, разбира се ... Какъвто има.
    Оня хубавия германски маркуч от снимката с новите части се скъса при нахлузването. Твърде малък беше вътрешния диаметър.

    След като видях в ръцете си тези три липсващи ми детайла наистина се почувствах близо близо до финала и уверявам ви напоследък дните ми преминават предимно (по около 12-14 часа) около мотора.

    Хубавото е че тази събота и неделя получих помощ от приятел. Този път директно на място.




    Станал съм, като Хъкълбери

    - Искаш ли да правим ел.инсталация събота и неделя?
    - Даааааа.
    - Мммм, вземи кило ябълки и идвай
    Последно редактирано от Димо; 14-09-12, 22:21. Причина: непростима грешка
    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

      Димо, ти си манияк!
      Ако беше намерил само рамата, съм сигурен, че след две години щеше да си произведеш останалите части.
      Замислял ли си се да възобновиш производството на Български мотоциклети

      Коментар


      • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

        Иване аз с всичко гледам да съм така ... Понякога се получава, понякога - не.
        Пътят към съвършенството е дълъг и трябва да се върви всеки ден
        Ако бях намерил само рамата, щяха да ми трябват още пет години ...
        А кой не е мислил за възобновяване на производството на български мотоциклети?
        Такива, по които децата да мечтаят, които всеки има в гаража си, и с които всеки да проходи ... Новият Балкан 50cc!!!


        Все още се търси маркуч от стара пералня!
        Моля прегледайте си мазетата за някоя стара Перла или Riga. По възможност бял.
        Заменям стар(гумен) маркуч за нов(PVC)
        Необходим ми е гумения маркуч за мръсната вода(или поне 40 см. от него). Оня извития, като бастун накрая и с надлъжни линии против изплъзване.
        ______2
        Е = MZ

        Коментар


        • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

          Ето това е проблема




          Диаметър на скъсания маркуч от снимката 15мм вътрешен/25мм външен.

          Размер на шината 20х5мм.

          Предполагам, че маркуч с вътрешен диаметър 20 ще е ок.
          ______2
          Е = MZ

          Коментар


          • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

            Този маркуч сигурно ли е, че е каучук/гума? По-ми прилича на PVC, а и по спомен перлата си беше с обикновен PVC маркуч, ама от оня, дето не се спастряше от материал. По магазините може и да има, градински маркуч, ама трябва да е от меко качествено PVC, не боклуци. Завод Капитан дядо Никола - Габрово ги правеше читави, ама сега нещо май не работят. Ще се разровя из дома да видя какво има.
            Иначе проекта доставя удоволствие, респект за желанието и мерака. Очаквам да видя крайния резултат с нетърпение.
            Поздрави
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

              Баща ми поливаше с такива градината, имаше стотици метри. Но вече най-вероятно са изгорели от слънцето и са твърди и чупливи. Ако мислиш, че е същия мога да го питам.

              П.П. Ей тук има няколко вида.
              Последно редактирано от Ivan_J; 05-09-12, 17:51.

              Коментар


              • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                И да е изгорял от слънцето, като го топнеш в една тенжера с вода да поври малко, става като нов - мек и еластичен! Точно като показания от Димо но кафяв на цвят трябваше да надяна на едно място и понеже маркуча беше старичък се разцепваше при опитите ми. Като го сварих си се надяна без да се сцепи и днес 15години по-късно още си е там и върши работа.

                П.П. А ако се сложи сцепен маркуча и отгоре се омотае с едни ленти дето ги продават за омотаване на кормилата на състезателните колелета! Или няма да е оригинално така!?
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                  Трябваше да направиш две манивели, да продадеш едната на търг и да върнеш малко пари...
                  Такъв маркуч съм купувал, като резервна част в съответният магазин. Нещо като железария. Ама беше преди години. Ще проверя в съответният магазин.
                  Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                  Златомир Попов - Forry

                  Коментар


                  • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                    Димо , и от "вносни" машини (доста стари , 15-20годишни) става. Същия е 1 към 1!
                    Тия дни ако изпадне някоя стара от работа ще ти снимам да ги видиш.
                    Едно време всеки имаше в тях си такъв маркуч
                    Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                    Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                    Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                    Коментар


                    • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                      Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                      Този маркуч сигурно ли е, че е каучук/гума?
                      Сигурно е

                      Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                      Баща ми поливаше с такива градината,
                      Е питай го де...

                      Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                      А ако се сложи сцепен маркуча и отгоре се омотае с едни ленти дето ги продават за омотаване на кормилата на състезателните колелета! Или няма да е оригинално така!?
                      То, че няма да е оригинално е ясно, но няма и да стои добре. За оригинално се смята само произведено в завода производител или вложено от производителя.
                      В този смисъл и манивелата, и дръжката, и стъпенката не са оригинални, щото са правени тук.


                      Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                      Трябваше да направиш две манивели, да продадеш едната на търг и да върнеш малко пари...
                      Такъв маркуч съм купувал, като резервна част в съответният магазин. Нещо като железария. Ама беше преди години. Ще проверя в съответният магазин.
                      Трябвало, ама направих една

                      Първоначално публикуван от Faca Преглед на мнение
                      Димо , и от "вносни" машини (доста стари , 15-20годишни) става.
                      Въобще не съм националист на тема маркучи И вносен да е, стига да стане ...


                      Май днес Владича е намерил в Пазарджик.
                      Ще пиша.

                      Да не забравя да се похваля.

                      Вчера му чух гласа!!!

                      Не, не този от двигателя. Събрах му клаксона и го настроих да пее бодро, към щастливо
                      ______2
                      Е = MZ

                      Коментар


                      • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                        Цели такива перални карат по вторичните барабар с маркучите . Аз понеже купувам казанчетата (неръждавейка) и маркуча просто го режа . Пункта от който пазарувам е на бистришко шосе посока околовръстното след бетоновия възел от ляво.
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                          Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
                          То, че няма да е оригинално е ясно, но няма и да стои добре. За оригинално се смята само произведено в завода производител или вложено от производителя.
                          В този смисъл и манивелата, и дръжката, и стъпенката не са оригинални, щото са правени тук.
                          Под оригинално имам в предвид да изглежда като такова! А тия ленти омотани на кормилата на бегачите стоят много по-добре от надянат маркуч, но може би си трябва някакъв майсторлък за омотаването!
                          "Do not correct a fool, for he will hate you;
                          Correct a wise man, for he will appreciate you."

                          Коментар


                          • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                            Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
                            ...
                            Предполагам, че маркуч с вътрешен диаметър 20 ще е ок.
                            Протестирам.

                            Това нещо ти е връзката с мотора. Като се боднеш в серия мокри дупки - първата да го намокри и да го разлигави, следващите да те раздрусат - на последната крака ти ще се е подхлъзнал и пропаднал пред стъпенката. А твоите бас ловя че не са чупещи назад на пружинка. Стъпенките де. За краката - бррр. И въобще - недей.

                            Ако не стават стандартни гумички от стъпенки на по-нови ИФА машини (мз, симсон) - виж ТУК и кажи кои да ти поръчам.

                            Артикулът на английски се казва footpeg rubber или footpeg rest rubber.
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                              Не, не, маркуча не е за стъпенките а е за дръжката за ръцете дето е направена от извита шина (Димо го е показал на снимка)! Аз между другото проверих в магазина за велосипеди срещу нас, та значи тая лента, за която говоря по-горе се казвала гюделин, има я в различни цветове и материи и струва от 15 до 24 лв. комплекта. От едната страна на лентата има нещо като лепило и освен това в комплекта има и нещо са захващане на краищата да не се размотае. Даже ми минава през акъла да взема да си намотая на дръжките на мотора щото гумените дръжки на прогрип, които ползвам, от потта стават хлъзгави а аз обичам да карам през лятото без ръкавици.
                              "Do not correct a fool, for he will hate you;
                              Correct a wise man, for he will appreciate you."

                              Коментар


                              • От: Проект MZ ES 250 Doppelport

                                Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                                Не, не, маркуча не е за стъпенките а е за дръжката за ръцете дето е направена от извита шина...
                                Аааа...
                                Чукча писател, чукча не читател
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X