Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Варшавата на Кирил.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Варшавата на Кирил.

    Здравейте,
    Реших да си направя отделна тема защото смятам, че така ще е по-прилежно...
    Най-накрая всичко се подреди. Вече имам „зелена светлина” и голямото възстановяване стартира. Още не съм сигурен от къде да започна но съм се въоръжил със слонска доза ентусиазъм , имам някакъв скромен начален капитал и смело се впускам в авантюрата наречена реставрация! За сега толкова. Ще ви държа в течение на случващото се с колата и силно се надявам, че мога да разчитам на вашите съвети и препоръки!
    Поздрави!
    https://www.facebook.com/FsoWarszawa203

  • #2
    До: Варшавата на Кирил.

    Радвам се, че нещата при теб се уреждат и ще помагам с каквото мога! Ще докарваш ли Варшавата към София?

    Коментар


    • #3
      До: Варшавата на Кирил.

      Тя вече е тук Днес я докарах. Беше доста интересно пет и половина часово пътуване (160 km). Колата е в гаража и още утре започвам да я човъркам. Момчиле ако си свободен утре и искаш да я видиш звънни едно телефонче Стояне и ти (както и всеки който има желание ).
      https://www.facebook.com/FsoWarszawa203

      Коментар


      • #4
        До: Варшавата на Кирил.

        Браво Кириле,така няма да се бъркаме коя Варшава на кой е,че доста Варшави станаха вече,което мен специално много ме радва.Аз редовно следя как се развиват всичките тези коли които пак повтарям много ме радват.Поздравления и успех със възтановяването.И аз съм започнал освежаване на моята Волга ГАЗ 21,но това е друга тема.
        Последно редактирано от stanimir.k1973; 12-11-09, 20:47.

        Коментар


        • #5
          До: Варшавата на Кирил.

          Е Kиро дай малко снимки на Варшавата де
          Последно редактирано от м20_маниак; 12-11-09, 21:44.

          Коментар


          • #6
            До: Варшавата на Кирил.

            Не сложих снимки понеже не исках да се повтарям. Бях ги постнал в темата на m_g.
            Ето ги и снимките:
            http://www.snimka.bg/?album;aid=360091;old=1
            https://www.facebook.com/FsoWarszawa203

            Коментар


            • #7
              До: Варшавата на Кирил.

              Добре че си я снимал и отдоло и видях че не съм си сложил пружината на спирачния педал и се чудя защо не се връща

              Коментар


              • #8
                До: Варшавата на Кирил.

                Свалих радиатора, и го третирах с препарат за отпушване. Бая ла*на излязоха от него но въпреки това не останах много доволен от резултата. Освен многото котлен камък проблемно е и самото тяло което на няколко места е приплескано и нещата май отиват към нов (ако успея да намеря). Ако имате идея къде мога да открия - свиркайте
                https://www.facebook.com/FsoWarszawa203

                Коментар


                • #9
                  До: Варшавата на Кирил.

                  От никъде. Можеш да намериш Жуков примерно, който се хваща 1:1, но има разлика в горното казанче (пречи само на оригиналния вид). Пробвай да си ремонтираш този. Ще потърся номера на един майсто, поправил не един или два радиатора за ретро коли.
                  Има и вариант да изпадне нов или запазен от някой човек, на който му се пречка някъде на тавана, в мазето или в гаража - въпрос на късмет.
                  С "Фармахим" - непобедим
                  Дизел - само дънки!

                  Коментар


                  • #10
                    До: Варшавата на Кирил.

                    Аз имам радиатор от ЖУК-Ниса но е от тънките последния модел.
                    ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                    Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                    Коментар


                    • #11
                      До: Варшавата на Кирил.

                      Да - на съвсем последните Жукове и Ниси са двуредови радиаторите.
                      С "Фармахим" - непобедим
                      Дизел - само дънки!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Варшавата на Кирил.

                        Момчета на моя Москвич който възстановявам дядо му почисти котления камък с калгон. Просто наля вода и сипа вътре едно пакетче и го остави да работи и така няколко пъти. Радятора светна накрая
                        0-

                        Коментар


                        • #13
                          До: Варшавата на Кирил.

                          В края на 1988г. си купих една Варшава (купето е като твоето). Тогава бях на 21г. и нямах търпение да започна възстановяването. Предните рогове и затворените профили, под багажника, бяха малко по-добре от твоите. Външните ламарини бяха по-зле. Другите неща си приличат. Тогава си мислих, че ще я ремонтирам за около 2 седмици с помощта на баща ми и на един заварчик. Действително, за заварки ни трябваше една седмица работа . Оттам нататък, на двамата с баща ми ни трябваха още 9 месеца за да пуснем колата в движение. Разбира се, по колата работихме след работно време, плюс събота и неделя.
                          През годините ми се събират най-малко 7 000 (седем хиляди) часа работа по тази кола, т.е. ако не ти се отделя толкова време- сега е моментът да се откажеш (това ти го казвам в случай, че нямаш опит със стари машини). Преди седем години си купих едно Isuzu trooper и оттогава Варшавата стои в гаража и чака по- добри времена, а аз навъртях доста часове работа по Исузуто...
                          Относно това откъде да започнеш, бих ти препоръчал следния ред на работа:
                          1. Демонтирай резервоара, двг и ск. кутия, броните, фаровете, мигачите и стоповете, стъклата (като внимаваш къде ги складираш), седалките и тапицерията, вратите. На снимките видях, че в гаража нямаш много условия за местене на колата. Ако е така, не демонтирай мостовете, поне докато трае кърпенето.
                          2. Кърпене където е необходимо. За праговете и другите носещи профили- ламарина 2мм. Мисля, че и предните рогове бяха 2 мм. Ако са от по- дебела ламарина, използвай дебелина каквато е оригиналната. Хубаво огледай купето около мостовете. Ако се налага кърпене, а някой мост пречи, ще се наложи да го свалиш.
                          Праговете да се заварят така, че да няма големи фуги. По късно тези фуги е хубаво да се уплътнят (според мен с акрилен силикон) и праговете да се налеят с някакво масло срещу корозия, но това по- нататък.
                          3. Ремонт на главното предаване, ако е необходимо (също лагерите на полуваловете т.нар. "полуоски").
                          4. Ремонт на предното окчване и управлението, включително геометрията на предния мост. Сигурен съм, че това се налага. Погледни и лагерите на предните колела- състояние, луфт и т.н.
                          5. Ремонт на спирачната система (виждам, че има нужда).
                          6. Проверка на каретата на карданния вал и смяна, ако е необходимо.
                          7. Проверка тампоните на ресорите...
                          8. След съвестното изкърпване, следва почистване на купето от стара(олюпена боя), отлепен кит, от ръжда, от мазни петна.
                          9. Антикорозионна обработка на купето.
                          10. Китване,уплътнение на фуги, боядисване.
                          11. Проверка на ел. инсталацията.
                          12. Монтиране на двг и ск. кутия (ако са в ред, или когато ги приведеш в ред).
                          13. Докато стъклата не са монтирани- поставяш новия кожен таван!!!
                          14. Монтиране на стъклата, като се вземат мерки за херметичния монтаж на предно и задно стъкло, а също- да се смажат машинките на сваляемите стъкла. Ако дръжките на триъгълните стъкла са заяли- да се накиснат със спирачна течност(или нещо друго) и да се раздвижат преди монтажа на стъклата. Спирачната течност разваля боята, особено прясната боя!
                          15. Монтиране на новотапицираните седалки и подновената тапицерия по вратите и колонките на купето.
                          16. Монтиране на фарове, мигачи, стопове.
                          17. Залепваш уплътненията по вратите и това, за капака на багажника.
                          18. Пробиваш по един отвор в задния край на дъното на праговете (пред задните калници) с диаметър около 10мм. и им намираш подходяща тапа. Затапваш ги. Вътрепраговото пространство е свързано с вътрешното пространство на затворените профили, които минават над задния мост и под багажника. Затваряш разните технологични отвори по тези профили с походящи тапи.
                          19. През горните отвори на праговете, наливаш отработено масло (за по-евтино) до 3/4 от обема им.
                          20. Монтираш алуминиевите лайсни, затварящи отворите на праговете отгоре, като между лайсните и купето теглиш една ивица силикон за херметичност.
                          21. Подкарваш колата по някой пуст път, като даваш рязко газ и след 50 км/ч. натискаш рязко спирачки. Също даваш рязко газ, при движение на заден ход и после- рязко спирачки. Така- няколко пъти за да може вътрешната повърхност на зтворените профили да се намокри с масло. Това е против корозия. Като се прибереш, сложи някакви мръсни тави под отворите на праговете и свали тапите (които са на дъното на праговете) за да източиш маслото. После с тапите- отново затваряш отворите и колата е готова за експлоатация.
                          Може би пропускам нещо, но в общи линии мисля, че това трябва да е редът на работа.
                          Да ти кажа, не съжалявам за многото часове работа по моята Варшава, но малко ме втриса като си помисля какво те чака.
                          При ремонта не бързай, много не се моткай и не се отказвай.
                          Вярвам, че ще се справиш .

                          Коментар


                          • #14
                            До: Варшавата на Кирил.

                            Първоначално публикуван от StoyanVL Преглед на мнение
                            ...

                            ...
                            Браво за труда. Гореописаното е точния алгоритъм за работа при коли в сравнително добро състояние.
                            Само имам 2 забележки, относно:

                            Т.14 "... Ако дръжките на триъгълните стъкла са заяли- да се накиснат със спирачна течност(или нещо друго) и да се раздвижат преди монтажа на стъклата. Спирачната течност разваля боята, особено прясната боя!"

                            Т.
                            19. "През горните отвори на праговете, наливаш отработено масло (за по-евтино) до 3/4 от обема им."

                            Тези стари дедовски способи могат да се заменят както следва:

                            Т.14 На всички ни е ясно, че на пазара има леснопроникваща смазка, на всякакви фирми, с различни в-ва в състава и прочее. В автомобила Варшава, спирачната течност трябва да се използва единствено в спирачната система. Концепцията да се къпе новата боя с гореспоменатия флуид не ми допада.

                            Т.19 В специализираните магазини се продава антикорозионна смазка във флакони под налагяне. Има си и дълга тръбичка с разпръсквател накрая. Благина. Ръгваш въпросната тръбичка в прага (примерно), натискаш капачката на "спрея" и изтегляш. Също е разумно да се опръскат с това вратите отвътре, особено дъното им.
                            Ако има намеса от страна на тенекиджии, е добре да се запомни (та в последствие да им се напомни), че вратите в долната си част имат процепи, през които водата, попаднала през уплътненията на стъклата, се оттича. Понякога разни хора от недоглеждане или от простотия ги запушват, след което (особено при остарели и уронени уплътнения на стъклата) на дъното се образува такова хубаво блато, способстващо бързото корозиране на вратата.

                            С "Фармахим" - непобедим
                            Дизел - само дънки!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Варшавата на Кирил.

                              StoyanVL много добре го е написал. Да, логиката на една цялостна реставрация е такава.
                              Кириле, колата е по-добра от повечето Варшави, които съм виждал. За момента обаче не ти препоръчвам да я разглобяваш из основи. Пръснеш ли я, няма връщане обратно. Аз бих почнал едно по едно. Примерно от спирачките. После двигателя - не оригиналния, а този на нея. Така ще може да се кара по майстори спокойно. Купето външно става, обаче трябва да се намери добър тенекеджия за праговете, арките на калниците и прочие кърпени и повторно ръждясали зони. Паралелно ще се прави оригиналния двигател... И така - малко по малко - ще стане.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X