Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси по "Проект - Съживяване на VW 1300 (Костенурка)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси по "Проект - Съживяване на VW 1300 (Костенурка)

    Първо и преди всичко бих искал да се извиня на по-заклетите off-road фенове между Вас, за това, че вероятно откриването на тема за такъв автомобил, нямащ нищо общо с идейната тематика на портала, би могло да се сметне за неуместно най-малко и т.н. Мислих доста по този въпрос..

    Все пак, решението ми да потърся помощ тук се основава най-вече на факта, че много от Вас имат доста добри познания и опит в различни свери, свързани с автомобилите и джиповете, които вярвам не се конкретизират и не спират само до 4х4 технологиите и практиките извън пътя, а напротив. Но дори и да е така, сигурен съм дори, че понякога най-добрите идеи идват именно от посока, хора и опит, които са най-встрани от конкретната тема..

    Тъй като тази тема не отговаря по смисъл на нито едно от заглавията на форумите тук, реших да я поместя в "Разкази, случки, хумор и т.н."..

    Та, да си дойда на думата. Става дума за VW 1300 (Костенурка), произведена 08.1971г., двигател 1300 куб.см., тип боксер, с въздушно охлаждане. Не случайно именувах постинга "Съживяване на VW 1300...", а не например възстановяване или реставрация, тъй като в колата има много "живинка" и в момента, а и целите на цялото начинание не са обезателно и непременно - реставриране до 100% заводски оригинал. Определено не. С което не искам да кажа, че ще предприемам и някакви неземни тунинг-и и "racing" изпълнения. Бих казал, че подхождам към процеса с окото на "purist". Тоест, крайния резултат, който целя е автомобил, максимално доближаващ заводския си вид на външност, но леко подобрен "отвътре", така, че да бъде по-пригоден (вкл. и ремонтно-пригоден) за ежедневна употреба.

    За тази година, или поне за идните 2-4 месеца приоритета ми е body-то, най-вече ламарините. Както писах и по-горе, двигателя има още живот, така, че засега няма да го отварям, единственото което целя при него е подмяна на карбуратора с по-ефективен, да го кажа най-общо. Скорости, съединител, преден мост са ОК.

    Ето и конкретните ми въпроси, за които се надявам на Вашите помощ, съвети и съдействие :

    1. Карбуратор
    Сегашният (оригиналният) карбуратор е Solex 31 PICT 4, еднокамерен. Като цяло ми създава проблеми, мина през ръцете на много "майстори", но така и не го излекуваха. Няма да навлизам в детайли какво точно, как и защо не работи, ако според Вас е важно, тогава ще кажа.

    Решението ми е да го заменя с карбуратор от Лада Самара (не отхвърлям и други варианти, стига да са смислени), поради няколко причини: Самаровия карбуратор е линцензен на Solex (доколкото разбрах), евтин е (около 80лв. - нов), и знам няколко случая в която този set-up работи много добре (VW боксер + въпросния карбуратор). Въпроса е - къде да ми направят фланеца? Чух за работилница в МЕИ-то или някъде там.. Някой знае ли подробности?

    Що се касае до ръчния смукач в случая, вярвам, че ще мога да направя някаква система с жило в купето, като на Шкода 120L например..

    2. Алтернатор
    В момента системата е с динамо, което работи, но на доста места четох, че надграждането с алтернатор е в плюс по няколко причини - разход на гориво??, по-добра работа и т.н. Оригинален алтернатор втора ръка (изправен, със сменени четки, лагерче и т.н.) намира трудно, но не невъзможно и е около 100-120лв. Въпросите са: знаете ли място, където има голямо предлагане на рециклирани алтернатори и мога ли да монтирам алтернатор от друг автомобил (да речем от Голф, Лада и т.н.)

    3. Ел. инсталация
    Тъй като за да се справя с купето и тенекиите читаво, ще демонтирам всичко от колата, в това число, ще разделя купе от шаси (36 болта). За да остана съвсем голо, от купето ще трябва да се отстрани всичко, вкл. и ел. инсталацията. Можете ли да ми препоръчате човек, фирма, място, които/където ще свършат това добре? Някои от Вас имал ли е опит в подобно начинание? Бих ли могъл да се справя сам, естествено с помощта на приятел, който разбира от тоци?

    4. Тенекиджия
    Докато за всички останали въпроси, мога да потърся съвет и помощ и между многото ми приятели и познати, които притежават и са реставрирали Костенурки, то, когато стане дума за тенекиджия, никой от тях не се хвали с такъв. Не търся човек, които да изправя коли добре, или през чиито ръце са минали стотици Аудита и Мерцедеси, а по-скоро такъв, който прави добри заварки и имам търпение, когато работи.. Важно е да отбележа, че колата ще е разглобена в двора ми, така, че човека трябва да има възможност за мобилност. Така или иначе, тенекиджийската работа не е за повече от 2-4 дена макс..

    5. Абкант (простете, ако греша в правописа)
    Знам, че има на много места, но не знам нито едно от тях. Трябва да си сгъна прагове, които в профил изглеждат точно така:


    6. Тапицер
    Тъй като намерих две предни седалки от Голф 2 (рекаро тип), смятам да ги сложа тях, а за задна ще използвам оригиналната. Ще се наложи претапициране. Но по-сложното в случая е, че планирам да режа покрива, за да монтирам "фелдах" (ще намеря такъв отрязан от друга Костенурка). Та, освен седалките, ще се правят колонки, таван и т.н. Тоест, след като се изреже тавана и монтира фелдаха (и той смаия се тапицира), отвътре трябва да изглежда горе-долу така :


    7. Тахометър
    Тахометърът е производство на VDO. Километражът е с 5 позиции, като някои от тях прескачат. Това, естествено не спира колата от движение и не прави проблеми при годишен преглед , но мен ме дразни. Бях видял в някое списание координати на фирма, която ремонтира тахометри на VDO, но не ги запазих. Някой от Вас ако знае...

    8. Никелиране
    Чувал съм, че е скъпо, но все пак колко и къде го правят? Просто искам да си направя сметка дали някои детайли (броните например) е добре да ги никелирам или да си поръчам нови отвън..

    9. Монтиране на "фелдах"
    Според някои, рязането на тавана е рисково (опастност от усукване на колата), трябва да се прави с определени инструменти и т.н. Все пак съм виждал много снимки на такива разрези в Internet и знам, че е възможно ако се прави от правилните хора (ако някои от Вас знае такива, нека ме насочи). Става дума за нещо от рода на това :






    В процеса на работа ще изникват още доста въпроси, така, че списъкът от такива тук ще се актуализира постоянно. Ако поради едни или други съображения, насочването към хора, фирми и услуги тук в темата във форума е неуместно, можете да ми съдействате и на бележка, мейл или 0887 295652..

    И накрая малко снимки на колата, която е обект на цялата работа :





  • #2
    На нашия етаж в института има един от клуба на костенурките. Като му смачкаха старата, от две направиха една. Тенекеджията е на 8-ми километър, в комплекса на БАН. Останалото се прави лесно. Подсети ме утре следобед да му покажа това съобщение

    Коментар


    • #3
      Първо и преди всичко бих искал да се извиня на по-заклетите off-road фенове между Вас, за това, че вероятно откриването на тема за такъв автомобил, нямащ нищо общо с идейната тематика на портала, би могло да се сметне за неуместно най-малко и т.н. Мислих доста по този въпрос.. Smile
      Съвсем не смятам, че темата е неуместна за нашия портал. Да не говорим, че ще бъде много полезна на много хора, които ще преминат този път. И за да няма двоумение къде да се разполагат подобни теми вече има нов форум...

      1. Карбуратор
      Сигурен съм, че кабуратора от Лада ще стане и ще работи идеално. Но аз бих разгледал и стария карбуратор дали пък не може да се подкара както трябва?


      2. Алтернатор
      Знам една работилница, където поправят, заменят и т.н. стартери и алтернатори. Ще ти дам контакт да пробваш там...

      3. Ел. инсталация
      Най-добрата ел. инсталация е тази, която си направиш сам! По въпроса има доста технологични проблеми, но понеже отдавна се занимавам ще си доста напред като започнеш. Темата е сериозна и затова при първа възможност ще отделя повече време и ще напиша специален материал.
      VPetrov.photography

      Коментар


      • #4
        Венци, благодаря за включването..

        1. Карбуратор

        Първоначално публикуван от VPetrov
        Сигурен съм, че кабуратора от Лада ще стане и ще работи идеално. Но аз бих разгледал и стария карбуратор дали пък не може да се подкара както трябва?
        Вероятно може. Последно си спомням, че проблема беше в една "биметална пластина" (има едно реотанче), която ту включва, ту не. Другото, за което се сещам е иглата, която по-скоро плюе, отколкото да впръсква прецизно; отстрани на карбуратора има два болта за реглаж на приход на въздух и приход на гориво - първия почти няма чувствителност, а не трябва да е така и т.н. и т.н. В крайна сметка - колата поддържа обороти, често и при загрял двигател, гасне, на моменти "глъхне" и т.н.

        Честно казано, тук (в БГ) няма откъде да намеря добри части за този карбуратор (нови), освен ако не си ги изпиша/ поръчам отвън. Не ми се занимава с "читави" такива - 2ра употреба (конкретно за карбуратора, за други части/ компоненти съм склонен), защото ще се обвържа с едно циклично лежане под колата.. А и на доста места в мрежата, хората казват, че този карбуратор е много изпитана, но и много стара концепция (еднокамерен и т.н.) и наистина се отразява добре на работата на двигателя монтирането на по-съвременен карбуратор (двукамерен и т.н.) - двигателя се "разтоварвал", намалява се разхода и лееко се увеличава мощността (това са твърденията).. За това ми допадна идеята за Самаровия, както писах по-горе - цена и изпитана технология.

        2. Алтернатор

        Първоначално публикуван от VPetrov
        Знам една работилница, където поправят, заменят и т.н. стартери и алтернатори. Ще ти дам контакт да пробваш там...
        Супер!

        3. Ел. инсталация

        Първоначално публикуван от VPetrov
        Най-добрата ел. инсталация е тази, която си направиш сам! По въпроса има доста технологични проблеми, но понеже отдавна се занимавам ще си доста напред като започнеш. Темата е сериозна и затова при първа възможност ще отделя повече време и ще напиша специален материал.
        В общи линии, схемата е това :

        Коментар


        • #5
          Ммм ... Тая инсталация е от класа на Ладата - класика. В смисъл със задното предаване. Даже не последните модели.
          Костенурката не е по-широка и не е по-дълга, така че сигурно ще стане. Фабричната всякак ще е по-надеждна, и сигурно не е скъпа, струва си да се погледне. М 412 май е много дълъг и не знам дали за него може да се намери, а в М 2140 вече е от класа на голфа, твърде много жици...

          Коментар


          • #6
            темата си е съвсем на място... ако можех да намеря подходящите хора, и аз бих си направил едно "съживяване" или освежаване на джипката... инсталацията е отврат /особено отзад постоянно губи маса и т.н./ отпред имам течове, тавана скърца... има изгнили места...

            За съжаление майсторите /поне 99% от тях/ работят на парче и са доста безразлични - може да има две дупки на 5см разстояние - едната да закърпят, другата не... Знам едно място, където правят истинска реставрация, обаче цените са безмилостно жестоки...



            мога да ти препоръчам тапицер за седалката и тавана: 0888719906

            алтернатора е напълно заменим, само трябва да се види крепежа...
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от Стефан
              Ммм ... Тая инсталация е от класа на Ладата - класика. В смисъл със задното предаване. Даже не последните модели. Костенурката не е по-широка и не е по-дълга, така че сигурно ще стане. Фабричната всякак ще е по-надеждна, и сигурно не е скъпа, струва си да се погледне. М 412 май е много дълъг и не знам дали за него може да се намери, а в М 2140 вече е от класа на голфа, твърде много жици...
              При всички случаи ли ще се налага купуване на нова инсталация? В смисъл, това, което се демонтира не може ли да се спаси? Сегашната ми инсталация (нямам представа дали е оригиналната), но работи читаво и е вързана "прибрано", като изключим, че някои неща не се включват от първия път, но предполагам, че с почистване и пръскане със съответния шпрей нещата ще се оправят. А "прибрано" може да ви се струва странно, но за мен е важно да виждам ясно една жица откъде идва и накъде отива.. Та въпроса беше - не може ли да се демонтира и монтира в последствие сегашната инсталация?

              Първоначално публикуван от LJ73
              темата си е съвсем на място... ако можех да намеря подходящите хора, и аз бих си направил едно "съживяване" или освежаване на джипката...
              Ами аз едиствените "подходящи", които съм намерил сте вие - хората тука, део ще дадете акъл и насока. А иначе, големият ми дерт е тенекиджията - познавам сигурно 20 човека, които са реставрирали костенурки и НИТО ЕДИН не смее да препоръча тенекиджия (повечето са поне недоволни)... В интерес на истината, или нещата са доста безнадеждни или Костенур-аджиите са неспасяеми маниаци, защото повечето от въпросните 20-тина човека си купиха телоподаващи..

              Първоначално публикуван от LJ73
              мога да ти препоръчам тапицер за седалката и тавана: 0888719906
              Благодаря, ще му звънна. Засега намерих един (в Надежда), който правел седалките за около 90лв. и ми казаха магазин за всякакви тапицерии, мокети и т.н. за автомобили - от кръговото на 4-ти километър -> посока КАТ (Ст. град) - падало се отдясно.

              Първоначално публикуван от LJ73
              ...алтернатора е напълно заменим, само трябва да се види крепежа...
              А, супер, значи мога да сложа и Голф-ов/ Ладов и т.н.? Там е малко тясничко обаче и не знам...

              Коментар


              • #8
                Тази тема ми е любимата .

                Започвам с тенекеджията. Никой не смее да препоръча такъв защото изчукването на костенурка е един малък ад. Тия заоблени форми така трудно се постигат че е направо невъзможно да се претворат. Е не чак невъзможно, но изисква много труд, умение, и псувни .

                За алтернатори търси Тошо на този телефон 0886347977. Не се стряскай че е млад, много е кадърен и честно казано с това се занимава от как се помни.

                За това да отделиш купето от шасито е добра идея защото е кошмарно да се работи вътре, дори със свален интериор, имам предвид "до кокал" дето се вика.

                За човек добре запознат с костенурките мога да те ориентирам към един инструктор по кормуване от В. Пик. Казва се Карло Янев но телефона не знам дали му е същия, за това няма да го давам. Ако решиш да го търсиш най добре е да отидеш до техникума. Той води един ретро клуб в училището където се наеха да реставрират 2 костенурки. Едната от 50-те другата мисла да беше 64-та или там някъде. Тази по старата има нужда от лагери на коляновия вал, които сее оказаха невъзможни за откриване. Не знам на какво дередже са в момента, но за последно видях старата костенурка да се кърпи. Между другото там е доста интересно, за любителите на мотори има една Панония напълно реставрирана от 52-ра ако не ме лъже паметта. Та този човек доста се занимаваше с костенурките така че смятам че може да е от полза.

                И на края да те поздравя за чудесния избор . Костенурката е страхотен автомобил, пък и твоята е с чудесен цвят. Поне на мен много ми допада и ако бях на твое място нямаше да го сменя.
                Ain't no party like an OFFROAD party, cause an OFFROAD party don't stop...

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от KING DINGALING
                  ...Започвам с тенекеджията. Никой не смее да препоръча такъв защото изчукването на костенурка е един малък ад. Тия заоблени форми така трудно се постигат че е направо невъзможно да се претворат...
                  King Dingaling,

                  Аз по-горе писах, ама ти сигурно не си видял.. Определено НЕ става дума за изправяне.. Пък и то на снимките се вижда. Колата НЕ Е ударена и т.н. Просто търся човек, който да прави добри заварки, да има търпение и т.н. Чисто и просто става дума за заварка на прагове и кръпки на още някакви места. Същ така, не се изисква изправяне, кърпене, рязане и кроене на шаси и т.н.

                  Първоначално публикуван от KING DINGALING
                  За алтернатори търси Тошо на този телефон 0886347977. Не се стряскай че е млад, много е кадърен и честно казано с това се занимава от как се помни.
                  Мерси.. Понасъбраха се тук координати на хора и утре ще развъртя телефони, че тия дни се "увъртях в документация" (за тези, които знаят вица за заека) и не ми остана време..

                  Първоначално публикуван от KING DINGALING
                  ...За това да отделиш купето от шасито е добра идея защото е кошмарно да се работи вътре, дори със свален интериор, имам предвид "до кокал" дето се вика...
                  Да, интериора е по-добре да се махне. По-скоро има места, където не може да се обработи добре (перфектно) ако не си ги отделил (купе и шаси)..

                  Първоначално публикуван от KING DINGALING
                  ...И на края да те поздравя за чудесния избор . Костенурката е страхотен автомобил, пък и твоята е с чудесен цвят. Поне на мен много ми допада и ако бях на твое място нямаше да го сменя.
                  Благодаря! Цвета мисля да го запазя (намеря същия или много близък).. Сега, ако мога да реализирам и другия си мечтан избор в някакво обозримо време, а именно D110, Вие ще си говорите с един невероятно щастлив човек (в мое лице)!...

                  Коментар


                  • #10
                    Започна се!!

                    В неделя най-накрая започнах процеса. Планът за следващите 2 седмици е да сваля всичко отвътре и отвън (стъкла, брони, фарове, калници), за да разделя купе от шаси.

                    След като махнах мокети, седалки и т.н. се видя това отдолу. Не съм очаквал да е по-добре, но съм виждал и много по-зле:











                    След като ми свият прага на абкант и намеря правилния тенекеджия , горе-долу трябва да стане така:







                    Тедо, утре или в четвъртък вечер съм при твоя тапицер да говорим да свали тапицерията на тавана и да ми каже цена за седалките..

                    Коментар


                    • #11
                      Темата

                      Яро темата си е за тук 'щото костенурката си е легендарен офф роудър. ами 98% от всички бъгита по плажовете са костенурки.а плаж ако не е офф роуд...
                      между другото вчера видях във ебей пластмасово купе за костенурка с начална цена 45 евро. естествено втора употреба.мисля че цената му няма да прехвърли 100евро. това е в германия.мисля че мито не му се плаща. абе добра инвестиция за костенуркаджия.
                      висете отпуснато

                      Коментар


                      • #12
                        Re: Темата

                        Първоначално публикуван от dhx
                        Яро темата си е за тук 'щото костенурката си е легендарен офф роудър. ами 98% от всички бъгита по плажовете са костенурки.а плаж ако не е офф роуд...
                        между другото вчера видях във ебей пластмасово купе за костенурка с начална цена 45 евро. естествено втора употреба.мисля че цената му няма да прехвърли 100евро. това е в германия.мисля че мито не му се плаща. абе добра инвестиция за костенуркаджия.
                        Да, в интерес на истината kaefer-a е обмислян за офроуд приложения в началото на 30-те на миналия век, но после VW изкарват небезизвестните Кюбелваген-и, които използват почти всичко от Костенура с малки допълнения - редукторни мостове и т.н.

                        Като говорим за Костенури и офроуд, мене и това много ми харесва, ама сигурно гони цената на една добре подготвена Г-класа от нашенските съзтезания..

                        За купето - не ми идва наум с какво да го докарам, пък и моето е здраво. Но калници ще си взема пластмасови (фибростъкло или нещо подобно) - 70-80лв. броя са..

                        P.S. Мерси за линковете за LR!! Каквото и да си говорим тук реалността е друга.. От поне две години насам не са се мярнали повече от 4-5 Дифендъра за продажба..

                        Коментар


                        • #13
                          а ...

                          Килта и Кюбела ,те са за познавачи както е лекия Ровер и Тойотата 40,или Буштаксито и т.н. ама за жалост БГ действителност..........
                          виж колко плажни бъгита имаме. сигурно 10 . а имаме море и плажове и говорим за туризъм, и въобще много говорим. а като си по-различен от другите тук ти лепват че си балък или наркоман...много хора не са забелязали че е 21 век...
                          абе БГ си е фабрика за консерви .
                          пък аз лично нямам много финанси за да ме приемат насериозно...
                          май се отнесох.истината е че колкото да се надуваме сме 100 години след нормалния свят.
                          Яро продължавай в тоя дух и никога не спирай да мечтаеш!
                          висете отпуснато

                          Коментар


                          • #14
                            Re: Въпроси по "Проект - Съживяване на VW 1300 (Костену

                            Здравейте момчета!

                            Бих искал пак да се обърна към Вас с молба за помощ за следното :

                            Първоначално публикуван от Yaro
                            7. Тахометър
                            ...Километражът е с 5 позиции, като някои от тях прескачат...
                            Имате ли представа къде поправят Тахометри (Спидометри)? Моят е производство на VDO и изглежда така :


                            Иначе, ето какво го очаква тенекиджията тези дни :











                            Ето и малко по-нормални снимки..:















                            Коментар


                            • #15
                              Ей, пуста гъзария. Знам че сте ходили на уроци по английски бе, кви "позиции"? Като искаш наукообразно - думата е "разряд". Или знак. Като не знаеш как - кажи просто петцифрен. Десет минути пуших и зяпах тавана додето вдена за кво става дума. Не знам къде ги оправят. Значи на някои колелца са е изкъртил по един зъб. Или са пластмасови, или бронзови. Шибания. Капут. Това Хитлер де ...
                              Дай да го видим, имам събрани някакви ... Току виж го излъжем.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X