Първо и преди всичко бих искал да се извиня на по-заклетите off-road фенове между Вас, за това, че вероятно откриването на тема за такъв автомобил, нямащ нищо общо с идейната тематика на портала, би могло да се сметне за неуместно най-малко и т.н. Мислих доста по този въпрос..
Все пак, решението ми да потърся помощ тук се основава най-вече на факта, че много от Вас имат доста добри познания и опит в различни свери, свързани с автомобилите и джиповете, които вярвам не се конкретизират и не спират само до 4х4 технологиите и практиките извън пътя, а напротив. Но дори и да е така, сигурен съм дори, че понякога най-добрите идеи идват именно от посока, хора и опит, които са най-встрани от конкретната тема..
Тъй като тази тема не отговаря по смисъл на нито едно от заглавията на форумите тук, реших да я поместя в "Разкази, случки, хумор и т.н."..
Та, да си дойда на думата. Става дума за VW 1300 (Костенурка), произведена 08.1971г., двигател 1300 куб.см., тип боксер, с въздушно охлаждане. Не случайно именувах постинга "Съживяване на VW 1300...", а не например възстановяване или реставрация, тъй като в колата има много "живинка" и в момента, а и целите на цялото начинание не са обезателно и непременно - реставриране до 100% заводски оригинал. Определено не. С което не искам да кажа, че ще предприемам и някакви неземни тунинг-и и "racing" изпълнения. Бих казал, че подхождам към процеса с окото на "purist". Тоест, крайния резултат, който целя е автомобил, максимално доближаващ заводския си вид на външност, но леко подобрен "отвътре", така, че да бъде по-пригоден (вкл. и ремонтно-пригоден) за ежедневна употреба.
За тази година, или поне за идните 2-4 месеца приоритета ми е body-то, най-вече ламарините. Както писах и по-горе, двигателя има още живот, така, че засега няма да го отварям, единственото което целя при него е подмяна на карбуратора с по-ефективен, да го кажа най-общо. Скорости, съединител, преден мост са ОК.
Ето и конкретните ми въпроси, за които се надявам на Вашите помощ, съвети и съдействие :
1. Карбуратор
Сегашният (оригиналният) карбуратор е Solex 31 PICT 4, еднокамерен. Като цяло ми създава проблеми, мина през ръцете на много "майстори", но така и не го излекуваха. Няма да навлизам в детайли какво точно, как и защо не работи, ако според Вас е важно, тогава ще кажа.
Решението ми е да го заменя с карбуратор от Лада Самара (не отхвърлям и други варианти, стига да са смислени), поради няколко причини: Самаровия карбуратор е линцензен на Solex (доколкото разбрах), евтин е (около 80лв. - нов), и знам няколко случая в която този set-up работи много добре (VW боксер + въпросния карбуратор). Въпроса е - къде да ми направят фланеца? Чух за работилница в МЕИ-то или някъде там.. Някой знае ли подробности?
Що се касае до ръчния смукач в случая, вярвам, че ще мога да направя някаква система с жило в купето, като на Шкода 120L например..
2. Алтернатор
В момента системата е с динамо, което работи, но на доста места четох, че надграждането с алтернатор е в плюс по няколко причини - разход на гориво??, по-добра работа и т.н. Оригинален алтернатор втора ръка (изправен, със сменени четки, лагерче и т.н.) намира трудно, но не невъзможно и е около 100-120лв. Въпросите са: знаете ли място, където има голямо предлагане на рециклирани алтернатори и мога ли да монтирам алтернатор от друг автомобил (да речем от Голф, Лада и т.н.)
3. Ел. инсталация
Тъй като за да се справя с купето и тенекиите читаво, ще демонтирам всичко от колата, в това число, ще разделя купе от шаси (36 болта). За да остана съвсем голо, от купето ще трябва да се отстрани всичко, вкл. и ел. инсталацията. Можете ли да ми препоръчате човек, фирма, място, които/където ще свършат това добре? Някои от Вас имал ли е опит в подобно начинание? Бих ли могъл да се справя сам, естествено с помощта на приятел, който разбира от тоци?
4. Тенекиджия
Докато за всички останали въпроси, мога да потърся съвет и помощ и между многото ми приятели и познати, които притежават и са реставрирали Костенурки, то, когато стане дума за тенекиджия, никой от тях не се хвали с такъв. Не търся човек, които да изправя коли добре, или през чиито ръце са минали стотици Аудита и Мерцедеси, а по-скоро такъв, който прави добри заварки и имам търпение, когато работи.. Важно е да отбележа, че колата ще е разглобена в двора ми, така, че човека трябва да има възможност за мобилност. Така или иначе, тенекиджийската работа не е за повече от 2-4 дена макс..
5. Абкант (простете, ако греша в правописа)
Знам, че има на много места, но не знам нито едно от тях. Трябва да си сгъна прагове, които в профил изглеждат точно така:
6. Тапицер
Тъй като намерих две предни седалки от Голф 2 (рекаро тип), смятам да ги сложа тях, а за задна ще използвам оригиналната. Ще се наложи претапициране. Но по-сложното в случая е, че планирам да режа покрива, за да монтирам "фелдах" (ще намеря такъв отрязан от друга Костенурка). Та, освен седалките, ще се правят колонки, таван и т.н. Тоест, след като се изреже тавана и монтира фелдаха (и той смаия се тапицира), отвътре трябва да изглежда горе-долу така :
7. Тахометър
Тахометърът е производство на VDO. Километражът е с 5 позиции, като някои от тях прескачат. Това, естествено не спира колата от движение и не прави проблеми при годишен преглед , но мен ме дразни. Бях видял в някое списание координати на фирма, която ремонтира тахометри на VDO, но не ги запазих. Някой от Вас ако знае...
8. Никелиране
Чувал съм, че е скъпо, но все пак колко и къде го правят? Просто искам да си направя сметка дали някои детайли (броните например) е добре да ги никелирам или да си поръчам нови отвън..
9. Монтиране на "фелдах"
Според някои, рязането на тавана е рисково (опастност от усукване на колата), трябва да се прави с определени инструменти и т.н. Все пак съм виждал много снимки на такива разрези в Internet и знам, че е възможно ако се прави от правилните хора (ако някои от Вас знае такива, нека ме насочи). Става дума за нещо от рода на това :
В процеса на работа ще изникват още доста въпроси, така, че списъкът от такива тук ще се актуализира постоянно. Ако поради едни или други съображения, насочването към хора, фирми и услуги тук в темата във форума е неуместно, можете да ми съдействате и на бележка, мейл или 0887 295652..
И накрая малко снимки на колата, която е обект на цялата работа :
Все пак, решението ми да потърся помощ тук се основава най-вече на факта, че много от Вас имат доста добри познания и опит в различни свери, свързани с автомобилите и джиповете, които вярвам не се конкретизират и не спират само до 4х4 технологиите и практиките извън пътя, а напротив. Но дори и да е така, сигурен съм дори, че понякога най-добрите идеи идват именно от посока, хора и опит, които са най-встрани от конкретната тема..
Тъй като тази тема не отговаря по смисъл на нито едно от заглавията на форумите тук, реших да я поместя в "Разкази, случки, хумор и т.н."..
Та, да си дойда на думата. Става дума за VW 1300 (Костенурка), произведена 08.1971г., двигател 1300 куб.см., тип боксер, с въздушно охлаждане. Не случайно именувах постинга "Съживяване на VW 1300...", а не например възстановяване или реставрация, тъй като в колата има много "живинка" и в момента, а и целите на цялото начинание не са обезателно и непременно - реставриране до 100% заводски оригинал. Определено не. С което не искам да кажа, че ще предприемам и някакви неземни тунинг-и и "racing" изпълнения. Бих казал, че подхождам към процеса с окото на "purist". Тоест, крайния резултат, който целя е автомобил, максимално доближаващ заводския си вид на външност, но леко подобрен "отвътре", така, че да бъде по-пригоден (вкл. и ремонтно-пригоден) за ежедневна употреба.
За тази година, или поне за идните 2-4 месеца приоритета ми е body-то, най-вече ламарините. Както писах и по-горе, двигателя има още живот, така, че засега няма да го отварям, единственото което целя при него е подмяна на карбуратора с по-ефективен, да го кажа най-общо. Скорости, съединител, преден мост са ОК.
Ето и конкретните ми въпроси, за които се надявам на Вашите помощ, съвети и съдействие :
1. Карбуратор
Сегашният (оригиналният) карбуратор е Solex 31 PICT 4, еднокамерен. Като цяло ми създава проблеми, мина през ръцете на много "майстори", но така и не го излекуваха. Няма да навлизам в детайли какво точно, как и защо не работи, ако според Вас е важно, тогава ще кажа.
Решението ми е да го заменя с карбуратор от Лада Самара (не отхвърлям и други варианти, стига да са смислени), поради няколко причини: Самаровия карбуратор е линцензен на Solex (доколкото разбрах), евтин е (около 80лв. - нов), и знам няколко случая в която този set-up работи много добре (VW боксер + въпросния карбуратор). Въпроса е - къде да ми направят фланеца? Чух за работилница в МЕИ-то или някъде там.. Някой знае ли подробности?
Що се касае до ръчния смукач в случая, вярвам, че ще мога да направя някаква система с жило в купето, като на Шкода 120L например..
2. Алтернатор
В момента системата е с динамо, което работи, но на доста места четох, че надграждането с алтернатор е в плюс по няколко причини - разход на гориво??, по-добра работа и т.н. Оригинален алтернатор втора ръка (изправен, със сменени четки, лагерче и т.н.) намира трудно, но не невъзможно и е около 100-120лв. Въпросите са: знаете ли място, където има голямо предлагане на рециклирани алтернатори и мога ли да монтирам алтернатор от друг автомобил (да речем от Голф, Лада и т.н.)
3. Ел. инсталация
Тъй като за да се справя с купето и тенекиите читаво, ще демонтирам всичко от колата, в това число, ще разделя купе от шаси (36 болта). За да остана съвсем голо, от купето ще трябва да се отстрани всичко, вкл. и ел. инсталацията. Можете ли да ми препоръчате човек, фирма, място, които/където ще свършат това добре? Някои от Вас имал ли е опит в подобно начинание? Бих ли могъл да се справя сам, естествено с помощта на приятел, който разбира от тоци?
4. Тенекиджия
Докато за всички останали въпроси, мога да потърся съвет и помощ и между многото ми приятели и познати, които притежават и са реставрирали Костенурки, то, когато стане дума за тенекиджия, никой от тях не се хвали с такъв. Не търся човек, които да изправя коли добре, или през чиито ръце са минали стотици Аудита и Мерцедеси, а по-скоро такъв, който прави добри заварки и имам търпение, когато работи.. Важно е да отбележа, че колата ще е разглобена в двора ми, така, че човека трябва да има възможност за мобилност. Така или иначе, тенекиджийската работа не е за повече от 2-4 дена макс..
5. Абкант (простете, ако греша в правописа)
Знам, че има на много места, но не знам нито едно от тях. Трябва да си сгъна прагове, които в профил изглеждат точно така:
6. Тапицер
Тъй като намерих две предни седалки от Голф 2 (рекаро тип), смятам да ги сложа тях, а за задна ще използвам оригиналната. Ще се наложи претапициране. Но по-сложното в случая е, че планирам да режа покрива, за да монтирам "фелдах" (ще намеря такъв отрязан от друга Костенурка). Та, освен седалките, ще се правят колонки, таван и т.н. Тоест, след като се изреже тавана и монтира фелдаха (и той смаия се тапицира), отвътре трябва да изглежда горе-долу така :
7. Тахометър
Тахометърът е производство на VDO. Километражът е с 5 позиции, като някои от тях прескачат. Това, естествено не спира колата от движение и не прави проблеми при годишен преглед , но мен ме дразни. Бях видял в някое списание координати на фирма, която ремонтира тахометри на VDO, но не ги запазих. Някой от Вас ако знае...
8. Никелиране
Чувал съм, че е скъпо, но все пак колко и къде го правят? Просто искам да си направя сметка дали някои детайли (броните например) е добре да ги никелирам или да си поръчам нови отвън..
9. Монтиране на "фелдах"
Според някои, рязането на тавана е рисково (опастност от усукване на колата), трябва да се прави с определени инструменти и т.н. Все пак съм виждал много снимки на такива разрези в Internet и знам, че е възможно ако се прави от правилните хора (ако някои от Вас знае такива, нека ме насочи). Става дума за нещо от рода на това :
В процеса на работа ще изникват още доста въпроси, така, че списъкът от такива тук ще се актуализира постоянно. Ако поради едни или други съображения, насочването към хора, фирми и услуги тук в темата във форума е неуместно, можете да ми съдействате и на бележка, мейл или 0887 295652..
И накрая малко снимки на колата, която е обект на цялата работа :
Коментар