Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пътници към оня свят.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Пътници към оня свят.

    +1. Много точно казано . Да не говорим че за една шепа лайсни ( не хромирани ) се дават пари да към 6000 евро..
    Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
    New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

    Коментар


    • #17
      От: Пътници към оня свят.

      Първоначално публикуван от m_g Преглед на мнение
      Опасни сте! Пред клавиатурата всичко е лесно. По телевизията - също. Там едни юнаци за 5 дена правят кола. Със 100к в зелено и перфектно оборудван сервиз + екип професионални реставратори................................
      Момчиле, много добре казано. Аз затова не харесвам, ненавиждам и мразя "реставрацията" когато се взима един автомобил, особенно някой на преклонна възраст и се почва - това не е добре, онова не е добре. Сменяш всичко което е проблемно започваш да караш, резултата ти харесва. Това обаче е далеч от чудесно реставриран автомобил.

      Автомобила излиза от завода - всичко му е ново, буквално свети! Купува го някой и започва да го кара, с годините обаче автомобила започва да се износва. Нека вземем за пример Москвич 408. На 20 000км. примерно му протича водната помпа - проблема се оправя, колата продължава да се кара. 30 000км. прегарят клапани - сменят се. Колата продължава да се движи. Колата наближава 50 000км. Селеновите втулки, шаранирите, накрайниците, започват да се предават. Ремонт на предното окачване. Автомобила не е гаражен, стой пред блока. Едно боядисване за някава много малка сума. Омазани с боя хормове, лайсни, гуми... След някоя година хрома се превръща в произведение на изкуството от сребърен феролит и корозия. Идват 1990-те. Колата се кара се по - често и по - често. Ако има късмета да не замине за отпадъци, успява да доживее до наши дни. Тогава някой "реставратор" я взима за някаква народна сума и се започва. Това и това е проблемно или го няма (ако нещото е ползвано за части) ново се купува, или ще търсим от моргата. Когато колата добие що - годе приличен вид - една евтина боя, малко отлежал хром от близкия магазин за руски авточасти. И вече имаме... успешна реставрация?! Колата е навъртяла 180 000км. примерно. Многократно е прегряван, каран с кофти масла, или с липсата на такива. Счупнените сегменти са повече от здравите - харчи масло като лудо. Нищо, не можем да сме перфектни. От време на време "реставратора" се сеща да отвори капака и да огледа артефактите от времената когато колата е била нова. Омаслен двигател, части събирани от 20 автомобила - нищо нали е "Москвич". Кара си се така, в един момент нещо се случва. Понеже автомобила е тотално износен, колкото и да се оправят дребните и "належащи" неща идва момемнта, когато я ще вземе да пуши като парен локомотив, я ще вземе да си изхвърли маслото някъде... Тогава се почва, въртене и суетене около "класиката" как е възможно да стане това "Ама той е Москвич, а и толкова стар има ли смисъл да се прави"... Тогава автомобила се зарязва някъде и свършва като споменатия по - горе Опел. Много жалко, че автомобили, които са били част от нечии живот си отиват по този начин. Това е причината да не си купя и нещо много запазено, дето иска да се пипне "тук-там" и е "като ново". Запазените автомобили са за тези дето нямат възмонжност да се впуснат в подобно приключение. Това е и причината да започна възстановяването на моята Рила - част от живота на някой. Струва ми се някак си тъжно и много жалко, този автомобил, който е обиколил целия соц. лагер неколкократно, с километраж наближаващ трето превъртане, да свърши в пункта за вторични... Лошо, много лошо е, че хората не оценят такива неща. За някой автомобила е транспортно средство осигоряващо транспорт от точка А до точка Б, за други обаче той е верен приятел, затова все още се срещат собственници на такива машини, които не ги продават. И винаги някой се намира с репликата "Като не го дава, така и ще си иде да вторични" И като и го даде какво ще правиш? Описано по - горе в този пост? Наистина жалко, че не са много хората които се взимат насериозно с този тип автомобили.

      П.С. С написаното от мен в този пост, нямам за цел обидя никой. Просто като всички други си изказвам мнението...

      Поздрави!
      Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

      Коментар


      • #18
        От: Пътници към оня свят.

        кеф цена няма...и да съжеляваш за избора и кинтите който си набутал-все тая..приключението е огромно и болезнено,и аз ще моля хората който найстина не са се сблъскали с него да не чешат клавиатурите с глупости(не искам да обидя никого),а да си гледат дискавъри,и да си мислят че всичко става за 20 дена....и за 2-3-4 хиляди лева.между другото---по повечето ретро паради е пълно с претупани ретро возила--склуптори от кит...така че..истинската реставрация-особено на стари ама найстина стари возила не е по джоба на 90 процента от хората в бг и въобще тук...

        Коментар


        • #19
          От: Пътници към оня свят.

          Първоначално публикуван от esteo Преглед на мнение
          кеф цена няма...и да съжеляваш за избора и кинтите който си набутал-все тая..приключението е огромно и болезнено,и аз ще моля хората който найстина не са се сблъскали с него да не чешат клавиатурите с глупости(не искам да обидя никого),а да си гледат дискавъри,и да си мислят че всичко става за 20 дена....и за 2-3-4 хиляди лева.между другото---по повечето ретро паради е пълно с претупани ретро возила--склуптори от кит...така че..истинската реставрация-особено на стари ама найстина стари возила не е по джоба на 90 процента от хората в бг и въобще тук...
          Кеф цена няма - да, така е. Решил съм ако ще правя реставрация, то тя да е професионалнио извършена - затова избрах и Москвич. Масов, просто, евтин... А ся бюджета мисля, че 4 500лв. - 5 000лв. ще са предостатъчни от момента който подписах договора - до момента на първото каране. Според мен е по - правилно да се прави качественно за сметка ма времето. Да се събират пари и да се влагат по - малко. От колкото да се претупа на вежднъж.
          Рила 1400/Москвич 408 - 1969г. завод "Балкан" гр. Ловеч! :D

          Коментар


          • #20
            От: Пътници към оня свят.

            Не надигате кокалите на горкия Опел . Оставте го да си отиде спокоен на оня свят.Бат Здравко е посал 5000 лв за реставрация И то не от почти (0) като този опел. Имах такъв . купих го за 500 лв 2003г. закърпен и пребоядисан . Продадох го преди месец за 600 лв. Оня го продал за 1000 , той за 1800 лв. Последния вкара още 2000 лв за реставрация тапицерия , бои и т.н.
            За този горкия и 10 000 лв ще са му малко да стане красавеца който е бил . Лека му преса.

            Коментар


            • #21
              От: Пътници към оня свят.

              Колеги,имам тема във форума за червеното балканче. Като покупка на мотора излезе на 70 лева. До сега цената възлиза на малко над 900 лева при все ,че няма хром и има забележки. Така че спокойно колеги занм за какви пари говорим в една реставрация и мога да преценя ,че щом 5 тенекии ми изязаха на такава сума ,то една кола ще излезе в пъти повече. Здравко - подкрепям те както и всички останали и аз съм напълно против кита и другите непрофесионални изпълнения. Нищо лично към никой,просто знам (тоест не знам ,но си имам понятие) колко труд и средства хвърляте момчета. Но успях да вкуся насладата след първото запалване и разходка с моторчето ,как всички цъкаха с половин уста и се чуваше "Брей брей - ко беше ко го направи малкия, все едно от музей излязло" . Прави сте ,че кеф цена няма ,но до едно време ,докато не излязат други неща в живота на реставратора,които да изместят автомобила на последно място - семейство ,деца и т.н. затова и възрастта трябва да е подходяща . Оспамих здраво , прощавайте
              Поздрави !
              Последно редактирано от belov15; 03-08-10, 16:01. Причина: правописна грешка

              Коментар


              • #22
                От: Пътници към оня свят.

                Първоначално публикуван от belov15 Преглед на мнение
                докато не излязат други неща в живота на реставратора,които да изместят автомобила на последно място
                Е те тука не си прав!
                Няма "неща", които да изместят автомобила от дейността на реставратора!

                Гледам си редактирал заради грешка, но има още доста...
                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                Коментар


                • #23
                  От: Пътници към оня свят.

                  Здравейте и от мен,много е жалко да видиш такава картина-стара машина,служила вярно години на собственика си отива за скраб.А някой дава луди пари за части за реставриране на такава.Приказвах преди време с приятел,живял години в Чехия-ставаше дума за мооциклети Ява.Там ако имаш такъв стар мотоциклет не можеш като тук да го захвърлиш за скраб-хората си имат агенция,която изкупува машината,оправят се документално със собственика и мотора се прибира.Същата работа е с машините и матриците за части-всичко се прибира централно и в момента се произвежда нови такива за колекционери.Това си е национално богатство и хората навън си го ценят,даже май е подсъдно да го захвърлиш за скраб.Къде сме ние...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Пътници към оня свят.

                    Колега ,ако реставраторът чака наследник,наследничка или е решил да се задомява едва ли ще му е до колата чак толкова много . А и редактирах заради грешката "кула" вместо "кола" ,която не знам защо съм направил.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Пътници към оня свят.

                      Тези две коли също бяха в същия пункт.Но за жалост вече не съществуват.Разбрах. че Форда е потрошен нарочно-с чук.Салона му беше много запазен. http://pavlov68.snimka.bg/automobile...41634.21048168 .Другата кола не знам каква марка е-прилича ми на американска http://www.snimka.bg/?album;aid=541635 .

                      Коментар


                      • #26
                        От: Пътници към оня свят.

                        Първоначално публикуван от Aspavelov Преглед на мнение
                        Тези две коли също бяха в същия пункт.Но за жалост вече не съществуват.Разбрах. че Форда е потрошен нарочно-с чук.Другата кола не знам каква марка е-прилича ми на американска
                        Кафявият е бил Форд Таунус 1600 Купе, вероятно от 1972-73 г.
                        А бялата е била Форд Зефир, от началото на 60-те, европейски Форд.
                        Тия дето унищожават такива автомобили, за тях само . . . !!!
                        Let there be Rock!
                        Opel Rekord C Coupe 1971
                        Opel Rekord D Coupe 1975

                        Коментар


                        • #27
                          От: Пътници към оня свят.

                          Аз съм НАПЪЛНО съгласен с m-g. Много, много вярни съвети Ви е дал. А, това, че някой е решил от точно куп гнилоч да прави кола - негова си работа. Това не значи, че трябва точно така да се прави.

                          Аз бях луднал по една френска марка. Намерих и блянувания модел - Peugeot 505 Turbo Injection от 1984-та. Невероятен автомобил. Изключително луксозен, комфортен и сравнително мощен - 170 к.с. Оригинална боя, не кърпено. Колата имаше всички екстри за своето време - от електрически стъкла до говорящ бордови компютър, който ти дава всякакви сведения. От ниво на бензин в резервоара - до температура на каквото се сетиш. И говореше. Оказа се колата с ремонтиран мотор - НЕЩАСТНО. Някой е удрял картера, текло е масло, драли са лагери....не е за разправяне. Сглобили са го точно колкото да кара. Карало е още 10 хиляди. И след това седяло 7 години. Е, смилих се аз. Колата пали, върви като звяр - предразполага към много бързо и динамично шофиране. Возията е на невероятно ниво, а е много стабилна БЕЗ значение размерът гуми. На практика, купето й беше годно, цялото интериорно оборудване почти чисто ново. И всичките глезотийки си работеха. Ама, като се замислих малко.

                          Тоя мотор е от 60-те, представлява 2200 кубиков Москвич 412. Кован колянов вал, ковани биели, ковани бутала Мале. Нещо много хубаво и здраво. Но.... ремонтиран некадърно, някога. Шийки биелни, основни - шлайфани както си поискат, БЕЗ да се спазват никакви допуски. Лагери от СОЦ. автомобил. Имаше 1 превъртял биелен. Буталата бяха единственото здраво нещо от колата. Сегменти отъняли, като косми. С турбо, което е било турбо, преди 30 години. С окачване, което, обаче е било окачено преди толкова. А и дивата селяндурска езда е успяла да изкорми макферсоните - бяха зверски
                          изгнили, ама така удряни, че долната опора на пружината се откъснала от амортисьора. Но, където имаше тампон - беше все още тампон. Нямаше болт, който да не се е развил. Има и LSD диференциал - ама бил, някога такъв. Остана оборудвано купе, тръгнало да ръждясва около ботушите предните. Отзад над напречната опорна греда на пружините беше прокормено от претоварване. Но, възстановимо. Купето е много солидно, масивно дебело желязо. Ама, било хубаво, някога. Аз, мразя половинчати работи. А, това да стане кола - не мога да намеря колянов вал за него, първо. Разпределителния не беше по-добре. Кобилици, също. Гарнитури, питах в СФА, питах къде ли не, разни частни фирми. Има, но с доставка от чужбина, неясен произход и на цена....., хайде майната й на нея, цената. Ами, цилиндрите - станали на бъчва. Добре, ще се шлайфатн, но бутала ковани идват, колкото цялата кола. Хайде след мотора и съединител, щото стария не удържаше големия въртящ момент. Накрая ми писна.....

                          Изобщо, като автомобил е някогашен висок клас, много мощен двигател, супер динамични характеристики, изобщо - човешки автомобил, правен от бели хора. Но - някога е бил. А, на мен ми трябваше кола, която да си карам и ежедневно. И да имам поне хубава, права база върху която да съграждам. Е, бракувах Турбо Пежото. Свалих цялата ходова част, защото много нейни детайли могат да минат още много. Но купето, удряно, блъскано, товарено.....за скрап. Бе, оглозгах го цялото. И понеже се ядосах - находих на друга находка. Друго Пежо, но модел 504. През 1972-ра година слиза от поточната линия и идва в България - Кореком. Един млад доктор, работил в Либия си го купува, чисто ново. Колата пристига в Пловдив на 190 километра, а ВЕДНАГА бива измазана с як корабен грунд, богато, навсякъде. Минава време, докторът пътува редовно до Либия и се връща. Колата редовно излиза зад граница. За жалост - медикът умира и колата наследява синът му -доктор по зъби. Колата прекарва дълги 15 години в гараж. Вади се за смяна на номера и седи още 10 години в гараж. Преди 2 години, колата е извадена от гаража и приготвена за продажба. В завидно, прелестно състояние, но оставена извън гараж, без заслон, на открито. Така, прекарва 2 години. За всичките 38 години е минала 70 000 км. И сега, вместо да стане пикап, донор или вторична суровина - ще дойде в моите ръце. Където отново ще придобие някогашния си блясък. Но, аз ще направя тема скоро за нея, не тук. Като цяло, ламарина, интериор, ходова част, двигател, хром, спирачна система са много запазени и непокътнати. Та, реших, че това е по-удачния вариянт. Хем колата отново ще види бял свят, хем ще се запази и хем ще имам превозно средство. Все хора говорят, че НЕ става за ежедневен автомобил. А, тя върви много добре, има осезаема сила, развива около 160-170 км/ч., малко харчи, возията е най-впечатляваща. Бе, полудях и я спазарих за *** лева. Ще я покажа, когато дойде у нас.
                          Последно редактирано от Тодор Живков; 17-10-10, 17:21.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Пътници към оня свят.

                            Колега много добре те разбираме, че след като си видял, че по колата има работа и си се отказал. Ама то принципно тук в Ретро раздела всеки прави от нищо нещо и след като е ретро автомобил не знам как си очаквал колата да и е всичко на ред. Нали знаеш, че са я карали и други хора преди теб? Визирам 505-цата. Ретро автомобила не е всекидневен автомобил и това ще го разбереш рано или късно, като платиш няколко пъти на пътна помощ. Ретро автомобила е кола която се кара за да се изкефиш и настръхнеш един път седмично или месечно и така е на всякъде по света. А за 504-ката знам, че е много здрава и хубава кола, но ако и за тази кола очакваш, че няма да има изненади след като е седяла толкова време просто се бъркаш. Една кола може да е на 40 хил. км. и от седене да е развалина, а в други случаи може една кола да е на 300 000 и да е по добре от тази на 40. Успех с 504-ката мен лично ме радва, че ще я спасиш и надявам се съхраниш.
                            :eek:

                            Коментар


                            • #29
                              От: Пътници към оня свят.

                              О, да. Неизменно си прав. Ама, явно, аз гледам нещата от друга камбана. Виж, застоял автомобил от 1979-та също имам. Тоест, намерих такъв и отново го вкарах в пътя. Имах го. Сега го нямам. И да ти кажа честно, много доволен бях. Най-вече поради това, че за 2 години по стечение на обстоятелствата, минах около 60 000 км. Което не е много. Никога, никъде, за нищо не спря. А, определено стилът ми на шофиране не е пенсионерски. Където съм отишъл-все съм се върнал. Тъпа, проста, елементарна машина. Макар, че колата беше Социалистически блян, някогашен и нищо особено. Всяко едно сутрешно сядане зад ЗиЛ-овия волан, беше съчетано с доволна усмивка и задължително сигурно запалване още от третия оборот. Няма лято, няма зима. Такава вярна архаична конструкция, едва ли ще ми се случи повече. Но, сега изпитвам нужда от такава кола. Усещането е.....ммм...като пушач, седял дълго без цигари. И няма как, ще се сдобивам с такова пак. Пък и има нещо странно и загадъчно в 40 годишни коли, които на практика са почти неамортизирани. Пък и покрай развинтената си фантазия, гледам да гледам реално. М, изобщо не очаквам, че кола стояла десетки години веднага ще изскочи на пътя и ще кара до гроб. Аз съм сигурен, поне за някои неща, които първи ще се обадят още преди да съм го подкарал. Снабдил съм се със всякакви комплекти гарнитури, семеринги, уплътнения. Чисто нови спирачни цилиндри (не ме питай от къде и как), маркучи, главни цилиндри, маркучи по охладителна система и най-вече, водна помпа+ радиатор+радиатор за парното. И още 2 броя 505-ци на части, главно ходова част. Която е идентична. 3-4 диференциала, 3 скоростни кутии....., радост. Те, едва ли ще ми потрябват, ама ще бъде добре да са в наличност. И чак, когато се направи цялостна ревизия от ключалката-до последния бушон, тогава ще заседна зад големия, тънък волан. Както едно време с Ладата 1500. Еххх. Би било просташка глупост и наивност, ако някой очаква да смени антифриз/масло и да веднага да подкара без проблеми. По-скоро ще бъде разочарован неочаквано, причинявайки зорлен повреди по колата. Или по някой друг заедно с първото.

                              По отношение на пътната помощ. Ами, влизал съм влизал в ролята на такава, редовно. Ама, вместо за теглича моето древно 4-колесно, други много, много по-нови бяха закачени за него. Но и съм закъсвал. За гориво, палец, кондензатор.

                              Душата на 505-цата й беше излязла през ауспуха отдавна. Замисли се реално. Моделът излиза през 1979-та, въпросното е 1984, а ти си на 160-170 коня. Спрямо всички останали подобни масови около теб.......нали се сещаш, че това е топ-версия на нещо си. Просто няма как, тия коне да доживеят до 2010, без да им се откачат копитата от бой. Особено кола, карана и само карана докато може. Но, явно поради сгодната си конструкция и материали е карала много време така, докато се е стигнало до подобна амортизация. И пак не всичко е тотално износено. Както и да е. Да не спамя повече тази тема, че се поунесохме.
                              Последно редактирано от Тодор Живков; 18-10-10, 11:32.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Пътници към оня свят.

                                Честито, Жоре, за новата придобивка! Хиляди безаварийни километри!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X