Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стари автомобили на служба
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
От: Стари автомобили на служба
Сердика сурово мляко . Цистерните бяха еднакви на старата Мадара и на новата Европа . Повечето бяха свалени от вече бракувани мадари и качени на новите европи . Същата беше и историята с ремаркетата и полуремаркетата . Изолирана цистерна за хранителни течности и тогава и сега е скъпа . Възможно е на самосвалите да им дават по нисък тонаж защото се движат в голямата си част по черни и насипни пътища а бордовите и нашите си бяха шосейни камиони .Това е мадарата на колега от форума . Не си знае ни годините ни километрите ама още влачиПървоначално публикуван от davc Преглед на мнениеКакви са тези ваши цистерни, ти да не говориш за Лиаз (дето Шкода Европа им казваха), или цистерни за горива и това са кубици?
https://www.youtube.com/watch?v=eW804vJHcDc
Последно редактирано от sek.1; 21-04-18, 18:25.Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .
Коментар
-
От: Стари автомобили на служба
регистрация или пререгистрация на ретро автомобил
Има нещо по въпроса в закона за движение по пътищата, в сила от февр. 2018.
1) в чл.140 ал 7. Исторически превозни средства се регистрират при условия и по ред, определени с наредбата по ал. 2. При регистриране на историческо превозно средство се представят документ за собственост и идентификационна карта, издадена от Международната федерация за старинни автомобили или от друга упълномощена от нея организация на територията на държава - членка на Европейския съюз.
2) в чл. 143 ал . 14 - По искане на собственика регистрираното пътно превозно средство може да бъде пререгистрирано като историческо превозно средство при условията и по реда за регистриране на такива превозни средства, определени с наредбата по чл. 140, ал. 2. В този случай предоставените при първоначалната регистрация оригинални документи за регистрация на пътното превозното средство може да бъдат върнати на собственика.
Относно въпросната наредба - № І-45 на МВР; последни изменения от 2014 г.
Коментар
-
От: Стари автомобили на служба
Докато сме още в Чехия
Има един модел на Прага, 4х2. С кабина от Шкода и малко промени в маската /и страниците/ са били доста популярни в Съветския Съюз, например, както и всичко товарно чешко де.

Прагите и Шкодите /или там ЛиАЗ/ основно като влекачи на хладилни полуремаркета. Мисля, че Орличан им беше марката... Тях ги имаше доста и по нашенско. В Родопа Левски, например, две такива работеха до средата на 90-те на миналия век, а може и до края да е било. Влачени от ДАПаджийски влекачи Европа, ходеха и международно, тва Албания, Македония...
Коментар
-
От: Стари автомобили на служба
Абе май не е само надписа. Виж джантите на Прагата и на Шкодата на Делчо Любомиров, например.
Тая Прага е правена през 60-те и началото на 70-те в завод Авия
, кабината е ясна и въздухар двигател Татра 110 коня, мисля. Къса база на Прага S5Т, еспетка. Симпатична машина, по принцип.
Коментар
-
От: Стари автомобили на служба
През годините какви ли не реорганизации и прехвърляния са правили, но да, при социализма всичко е било държавна политика и донякъде в рамките на СИВ, все пак. А през целия ХХ век Шкода освен търговска марка е един от най-големите европейски промишлени конгломерати с десетки и сигурно стотици заводи основно в Чехословакия, но и по Индия, Китай и т.н. за производство на какво ли не /старият първи реактор на Белене е Шкода Пилзен и сега прави ток в четвърти блок на Калининската централа/ и на Суецкия канал има шлюзове Шкода и т.н.
Та 50-те години чехите създават ЛиАЗ /Либерецки автомобилни заводи/ и там прехвърлят производството на Шкода на тов.автомобили, в Млада Болеслав остават леките. За ЛиАЗ почти никой извън Чехия нищо не е чувал и дъълги години оттам излизат камиони Шкода
. Почти по същия начин фирмата Кароса във Високе Мито която използва шасита Прага, Татра и Шкода, разбира се, произвежда автобусите Шкода /дето и ние сме правили нещо подобно/ и за техния си пазар - Кароса.
П.п. ЛиАЗ - Мадара не съм карал, но от практиката в ДАП-а си спомням че на скоростните кутии пишеше Praga, но може и да греша, минаха години
Коментар
-
От: Стари автомобили на служба
Възможно е, даже вероятно в сервизните ръководства може да се провери точно.
Чувал съм, че на първите Икаруси с автоматични скорости у нас, кутията е била с марка Прага.Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."
Коментар
-
От: Стари автомобили на служба
Категорично - ДА!Първоначално публикуван от gabocvet Преглед на мнениеПо спомени имаше Мадарки и Икаруси с мостове RABA.
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 5 потребители онлайн. 0 потребители и 5 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар