Обява

Свий
Няма добавени обяви.

мерцедес 124 300Д комби

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако не се налага подмяната на т.нар."амортисьори", въобще не се замисляй.
    Това, защото са относително скъпи, другото не е финансовосъбарящо.

    Успех!

    Коментар


    • Не изглегда да се налага, поне засега.

      Коментар


      • Ако не са омазани, скачай смело в ремонта.
        Сферите, по спомени, бяха по 160-180 кинта броя.

        След сваляне се мери дълбочината на сферата, но, естествено, не помня стойността. Това е критерия за работоспособност на сферата.
        Вероятно ще намериш нещо из нета, ако не, ще ровя из дълбоките архиви.

        Успех!

        Коментар


        • И така, за момента-възстановени са задните спирачки. Възстановен е нивомата, останаха само сферите да се сменят. Оказа се че и вакуум помпата не работи... все още си виси оригиналния катализатор, вероятно е задръстен, а и ЕГР-а е запецнал отворен.
          Седя и се чеша по ряпата... значи досега нито е вървяла, нито е возила, нито е спирала както трябва, ама аз си и навъртях 20 000 без много да мисля. Да съм такъв дебил, че да не разбера че половината кола не ми работи, е възможно, ама съм я давал и на други да я карат.
          Явно мерцедес така са ги правили навремето тея коли, че верно докато не изпадне някой основен агрегат от нея, тя не спира, ама не просто не спира, ами и не и личи че е за ремонт.

          От до момента извършените ремонти, резултата е огромен. Това вече е друга кола, а човека още не е приключил... междувременно се разбрахме и да я пребоядисат. Предстои да се освежи много и в много направления едновременно.

          От последните минути: катализатора е махнат. Задръстен е до дупка... колата се е отпушила, ама малко.
          Последно редактирано от Frysco; 08-12-20, 15:07.

          Коментар


          • Еделвайс
            Еделвайс коментира
            Редактиране на коментар
            Като знам от твои предишни постове а и от времето на "Лада клуб България", аз съм Павката със синята лада 2103 да се сетиш , каква тотална реставрация, до последнатата гайка си правил на оранжевата лада, такъв мерак, труд и железни нерви си вложил от сърце, сигурен съм че това ще бъде най-добрия техническия поддържан Мерцедес, тази кола наистина ще трябва да я завещаеш на бъдещото ти поколение

          • Esper
            Esper коментира
            Редактиране на коментар
            Даа, вече писах каква огромна разлика се появи и при мен само от 2 сменени сфери.

          • Kirilpm
            Kirilpm коментира
            Редактиране на коментар
            "Седя и се чеша по ряпата... значи досега нито е вървяла ............ както трябва, ама аз си и навъртях 20 000 без много да мисля"
            Може би 40% от сегашният автопарк си бръмчи с зашушени катализатори, дпф филтри и ЕГР-и без въобще собственика да подозира за това.А нивомат на този модел към днешна дата е по-скоро изключение да работи, да не говорим какво предизвикателство е, да намериш някой, който би се хванал да го ремонтира.

            От мен също поздравления за труда и дано да го направиш като оранжевата лада

        • Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
          ...
          Явно мерцедес така са ги правили навремето тея коли, че верно докато не изпадне някой основен агрегат от нея, тя не спира, ама не просто не спира, ами и не и личи че е за ремонт...
          Overengineering - по-кратко е.
          Моята катафалка дори до последо ме изумяваше.
          Последно с фактът колко хиляди направи от момента в който разбрах, че скоростната кутия е суха.
          А колко време е била суха или почти суха преди това не се знае.
          Да, вярно, че последно набих доволно молибден в маслото, което изтекло за 7-8км.
          Поне така ми казаха

          Та цяла зима се возих така до работа, което са поне 2к км.
          Накрая постепенно изгубих 5 и 2-ра но това не са фатални неща.
          Не е повод за гордост да имаш такова отношение.
          Обаче когато една кола изгние това е естествен край на играта.

          Както би го изпял Джим Морисън:

          ...This is the end, My only friend, the end...

          Враг усраине

          Коментар


          • След премахването на катализатора и изолирането на ЕГР, последва проверка и на ГНП... оказа се че тече отвсякъде откъдето може и е зацепена на закъснение. Отново се удивих че съм си я карал така и пощенски гълъб не съм получил. Беше свалена, ремонтирана, проверена и настроена на стенд, проверени бяха и дюзите и всичко бе сглобено. Все още не съм я карал... но ме увериха че е съвсем друга кола. Продължаваме нататък...

            Коментар


            • td120
              td120 коментира
              Редактиране на коментар
              ГНП може да си е била правилно "зацепена" преди няколко петилетки - замерването на "разтежението" на веригата какво показва?

          • Нещо те пързалят
            първо, да се сбърка зацепването на тая помпа е трудно.
            Второ, зацепва се на 15* след гмт
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • Ако трябва да сме екзактни - 14°+0.5 след ГМТ, както е уточнил и Търтея.
              Това е за всички OM60х след '90.
              До '90 е 14.5°±0.5, а защо - така и не разбрах.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                EGR не всички имат. И от него има някакви различни настройки за екология. Даже дават малки разлики в мощността. Но не помня, дали беше според годините. Може и това да е...

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Не съм се задълбочавал в търсене на причината за разликите до и след '90-та.
                При всяко положение 14÷14.5° след ГМТ е както трябва.
                Интересното е, че и при -15°, и при +15°, сè си бачка, като имам наблюдения при хора дето според тях не можело да е "след ГМТ", та са си го направили както си знаят.
                Колко адекватно работи е друг въпрос, но явно има автомобили които се движат и така.

            • По интересно е че тия уж трябва да са майстори според описанието ???

              доколкото знам, няма разлика в мощността по години, но нищо не може да ме учуди. Каква разлика може да дойде от един или половин градус знаем всички.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • cecoa1
                cecoa1 коментира
                Редактиране на коментар
                Ето тука в таблицата разлики в мощността. https://de.m.wikipedia.org/wiki/Merc.../OM_602/OM_603
                Аз си го спомних обаче от четено в заводските ръководства за ползване на модели с тия мотори. Точно наличието на EGR май им беше разликата(AGR на немски)

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Променят температурата заради катализатора най вероятно.
                Тия два коня разлика ...

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Едва ли катализатора е причината, защото съм виждал 190D '86 с катализатор, а корекцията е от '90-та, освен че и момента на впръскване е еднакъв за с и без турбина.

            • А, да, сто процента аз съм се объркал, щото нямам много понятие от дизелови двигатели. В интерес на истината не слушах и внимателно, но като ми обясняваше, не ми хрумна, че после ще го споделям тука, та...
              Наложи се да си я изведа от сервиза, че се очерта едно извънредно ходене на село. Като си мина традиционния маршрут от около 500 км, ще ми се изясни, но и отсега виждам че има разлика и във вървежа и в поведението.

              Коментар


              • Дано си ти.
                щото съм се убедил че всички разбират от Мерцедес.
                В общия случай ремонта е скъп, но пък е направено като за лада. Особено при по старите положението е куче влачи рейс.
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • А, виж от лади разбирам... Не е направено така.
                  Последно редактирано от Frysco; 21-12-20, 21:07.

                  Коментар


                  • В памет на един от най-активните участници в тази тема и фен на колата, за която я пиша, реших да пиша по-редовно. Надявам се и на онзи свят да и се радва така...

                    Новото е че ми смениха сферите, а покрай тях и доста неща от задното окачване. Е, останаха и още неща, но влизаме в сезона за активно ползване и следващите действия ще са наесен. Позакрепих и някои разпадащи се облицовки по салона, а освен това най-после се надумах и поръчах Бекер Специал. Тея дни ще дойде и ще го монтирам, след което ще има порция снимки.

                    Коментар


                    • Не съм забравил какво обещах, но съм станал страшна блейка. От последния си пост съм оправил издърпващото моторче на задния капак... по точно скъсаните кабели в снопа. Оказа се и че куката на купето е била хлабава, та след това изчезна дразнещото хлопане на задния капак. Бекера който купих изгоря доста бързо, малко прибързано поръчах още един... а в последствие седнах и смених изгорялото крайно стъпало на първия. Причината да купя втория беше, че не вярвах че проблема е в крайното стъпало на първия. Появи се и проблем с оборотомера и климатика/парното. Както си карам, просто спират да работят, после пък тръгнат. Лятото ми се наложи да попътувам до и от морето без климатик, но понеже съм свалил много килограми напоследък, това не ми беше такава драма, каквато беше докато бях почти 120 кг и имах подобен проблем на Рено Лагуна. Затова и чак като дойде есента почнах активно да се интересувам от какво може да е и естествено се оказа, че е нещо просто и лесно поправимо. Старите мерцедеси имат едно реле "за претоварване", което се явява и преразпределител на напреженията по основните линии. Почистване и презапояване реши проблема, но понеже тази кола обича да ме възнаграждава за усилията, взе че се подобри много и работата на скоростната кутия. Превключва почти неусетно и реагира много по пъргаво отпреди. Освен това се стабилизираха и оборотите на празен ход, а и двигателя като че ли започна да работи по стабилно и уверено. Чудна кола... покрай релето свалих, почистих и смених три електролитни кондензаторчета и на панела с уредите. Освен че се вижда по хубаво, друг забележим ефект нямаше, но електролитни кондензатори е хубаво да се сменят. Способни са на големи бели, според това как са вкарани в схемата. Сега съм помолил човека който ми прави колата да прегледа спирачките, понеже вече има тласъци при спиране, а отзаде скърцат неприятно накладките на ръчната... тя и тя почти не лови.
                      Километрите вече са 367 000. Снимки традицонно нямам, съжалявам.
                      Последно редактирано от Frysco; 14-12-22, 10:26.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X