Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

    Операцията при АПЛ Курск беше много по сложна и рискова с много неизвестни . Никой не знаеше точно какво е състоянието на двата атомни реактора и останалото въоръжение след взривовете докато при този луксозен чайник неизвестни няма .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      Като говориш за водоизместимост, нали не изпускаш предвид, че Курск е подводница и това е обемът и (маса с пълни баластни танкове), а Конкордия е кораб и водоизместимостта му е малка част от нея (цялата е 115 000 тона).
      Всички останали обстоятелства, които посочваш - по съществото си са фактори обуславящи усложнения при Конкордия и обратното при Курск. За стойността в пари, нищо не твърдя (в края на краищата, за над 10 години и инфлацията е от значение) говоря за нещата единствено от гледна точка - инженерно-техническо мероприятие.
      Имам предвид точно водоизместване (закона на Архимед...)- че Курс тежи (чисто тегло - ако я вдигнеш с кран и я изкараш от водата) с пълни баластни танкове около 24х.т. Конкордия като чисто тегло 'на ДжИлязото с баластни танкове и т.н.' - 54х.т. (GT 115х.т. - gross tonnage отразява габаритите/обема на кораба, а не маса)

      @NIKSD - знаш, че при такива размери няма 'парче здраво желязо' - и подводницата се гъне и чупи ако усилията към нея не са като към рохко яйце.. А ако вече е деформирана - не знаеш къде какво е скъсало... Затова и най-голямото притеснение на руснаците бе да не се пречупи при ваденето. И затова имаха на баржата големи хидравлични успокоители, които да работят като амортисьори за компенсация на вълните (и въпреки тях - чакаха много хубаво време)...


      Goblin, Норвежците и холандците също не са доста евтина работна ръка...Тук в БГ дневната машиносмяна на водолаз (техническо гмуркане на около 10м, вкл.видеозаснемане и т.н.) поне предходната зима бе около 500-900евро без ДДС (заплатата - не знам)... Става въпрос за сериозна работа...

      А при Курск освен всичко друго имаше и преоборудване на кораб за уникалната операция.
      Плановете за Конкордия може да са година и половина, но това не значи, че операцията е толкова време (това за дневната ставка на корабите)...
      А и съвсем не са ангажирани толкова кораби доколкото виждам (лодките не ги смятам)...
      Големия 'параход' (имам предвид крана), който виждам на видеото едва ли струва повече от 20-30х.евро/ден... И едва ли е нает за повече от 100 дни...
      Буксирите (навярно ще бъдат 4-6) - сигурно и те ще са някъде там, но пък те ще бъдат използвани навярно само 3-4 дни.. Пилоти и т.н.... - дреболии на общия фон.
      Та пак нещо фалшиво ми се види - 'моряците' и същинските изпълнители ще хванат мизерна част от общата сума.
      (то че е вкарано в бюрократичната машина и сигурно е подплатено здраво с документи - това е ясно )
      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

      Коментар


      • #18
        От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

        Не споря, всичко се чупи като го напънеш по неправилен начин. Все си мисля обяаче, че корпус на ядрена подводница е проектиран да издържа доста повече издевателства от тая голяма бяла консерва. Както и да е де, и двете операции за доказателство за човешкия инжинерен гений.
        За парите- едните цицат от застрахователни компании, другите от Руското правителство. Аз поне, като имам работа с правителствени "органи", много внимавам кои копчета натискам по елката...

        Няколко пъти ни се е налагало да теглим други лодки. Най дългия ни буксир беше няколко дни и нощи. По средата на нищото, друса една вълна а ние се чудим къде да закачим буксира. Повечето плавателни съдове не са мислени въобще за такива изпълнения.

        Бог да прости загиналите!
        И италианския капитан- до живот. Компанията му, съдебни дела до банкрут. Мамка им!
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #19
          От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

          Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
          .... За парите- едните цицат от застрахователни компании, другите от Руското правителство...
          Така си е - явно са знаели колко може да даде застрахователя и са удряли със секирата

          За влаченето - наистина е сериозна работа...
          На времето бяхме организирали влачене на 3 кораба (най-големия бе около 50000GRT) - сериозна работа си е...
          Ползвахме също холандска фирма - идва си с 'мустаците', и цялото оборудване. Проект (включително силови разчети), схема на влекалната система (размери на мустаци, основно и аварийно влекално въже, дължини на буксирното въже при различно време, точен план за прехода, прогноза, аварийни пристанища и т.н.
          Отделен независим сървей след закрепване на влекалата... Специални разрешения за маневриране в пристанищата и т.н...

          Но цените мааалко се различават - при нас нещата бяха 'стандартни' - корабен корпус без ход, машина, заварени капаци на хамбарите и кингстоните (главна машина - вътре в трюмовете ), без екипаж и т.н.
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #20
            От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
            Имам предвид...
            Тоест, собственото тегло/маса на подводницата е дори по-малко от въпросните 24 000т, същото на Конкордия от своя страна е 114 000т, значи споменатите пет пъти (но вече става досадно). Точно за ядрените реактори - никой не се е притеснявал, те са така защитени, че са последното нещо, което може да създаде проблем (ако разбира се аварията сама по себеси не представлява именно тяхно разпадане по някакъв начин). Човечеството има неприятната възможност да наблюдава поведение на аварирали и находящи се на дъното на световния океан такива, вече половин век. Това, че корабът е наполовина над водата (за разлика от 100-те метра на Курск); това че е едва ли не на ларгото на населено място (отново за разлика от Курск); това че корпусът му е несравнимо по-неустойчив като конструкция; наличието на всевъзможни "работни течности" (и операциите по утилизацията им); нуждата от много по-мощни, товароподемни, едрогабаритни и пр. съоръжения (и в много по-голяма степен в състояние да гарантират безаварийност); и т. н. и т. н. са все фактори обуславящи по-голяма сложност (и съответно цена) на настоящата операция, в сравнение с онази отпреди 12 години.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • #21
              От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

              Колега, davc, не знам как тълкуваш думите ми...
              При условие, че подводницата водоизмества 24х.т и е с неутрална плаваемост, то това означава, че в дадения момент тя ТЕЖИ точно толкова - масата и е 24х.тона...
              При условие, че корабът водоизмества 54х.т, то това също означава, че той ТЕЖИ точно толкова...
              При корабите указания 114х.т. бруто тонаж съвсем не означава, че кораба тежи толкова... Кораб с бруто тонаж 5х.тона може спокойно да тежи 800тона...
              Защото бруто тонажа отразява вътрешни обеми, а не някакво реално тегло.. Реалното тегло се отразява от водоизместването (неслучайно споменах закона на Архимед )
              Относно съоръженията - има огромна разлика дали ще вдигнеш едно тяло за кабел (с кран), или ще изхвърлиш водата и тялото само ще изплува....
              Неслучайно споменах плаващ док - устройство, което се използва ежедневно и безпроблемно из целия свят за повдигане на кораби над водата за ремонт...
              Представлява точно такива кесони, които поемат вода, кораба минава над тях, след което се изпразва водата от кесоните и те изплават заедно с кораба...
              Само дето в случая с Конкордия кесоните се заваряват директно към корпуса...
              А за ядрените реактори по дъното - да, има ги... И са подложени на непрекъснат или периодичен мониторинг... Защото рано или късно - желязото и бетона ще поддадат... Да, допълнително ги заливат с битум, бетон и т.н. и т.н.... И харчат такива луди пари не от добро или защото няма проблем с тях...
              Но това е друг въпрос...
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X