Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

    ЦъК

    Международният екип от експерти започна операцията по изправянето на туристическия кораб "Коста Конкордия", който претърпя крушение край бреговете на италианския остров Джилио миналата година. Силна буря отложи началото с близо три часа.

    П.П за сега са го "изправили" с около 1 метър.
    LZ1ZAH

  • #2
    От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

    А целта някой знае ли каква е? Ремонт и продължаване на експлоатацията, или просто махане от конкретното място?
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #3
      От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      А целта някой знае ли каква е? Ремонт и продължаване на експлоатацията, или просто махане от конкретното място?
      Махане и последващо нарязване.
      Hyundai Tucson JM 2.0 CRDI 4WD

      Коментар


      • #4
        От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

        За да не се получи екологична катастрофа. Нещо такова сутринта преди работа чух по CNN
        LZ1ZAH

        Коментар


        • #5
          От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

          CNN пак пишат - 'най-сложната и скъпа операция по спасяване'...
          Явно не са чували за 'Курск'...
          От друга страна - май ще струва 600млн евро - 'усвояването' на средства явно отдавна е планирано, както и конкретните играчи
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #6
            От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

            То още като стана бяха казали, че е полегнал върху риф с редки видове, даже имаше проекти по спасяването на част от обитателите. Затова е важно да се махне без да нанесе допълнителни щети.
            The Flat Earth Society has members all around the globe.

            Коментар


            • #7
              От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

              Вече над 2 метра.
              LZ1ZAH

              Коментар


              • #8
                От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                http://www.independent.co.uk/news/wo...s-8818824.html

                По-надолу в статията има инфографика как точно ще протече операцията за ваденето, с изправянето и после повдигането с баласти от двете страни. Доста интересно. Под кораба има платформа, на която той ще "стъпи", след като се изправи, за да не се хлъзне по наклона. Тя служи и за опора при изправянето.
                Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                Коментар


                • #9
                  От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                  В офнюза пишеше за 500 човека инженери екип . Ние трима в работата не можем да се разберем
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #10
                    От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                    Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                    Коментар


                    • #11
                      От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                      Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                      CNN пак пишат - 'най-сложната и скъпа операция по спасяване'...
                      Явно не са чували за 'Курск'...
                      Изправянето и изобщо преместването на този Конкордия, разбира се е възможно и да не е "най-сложната и скъпа операция по спасяване", но пък тази по Курск съвсем не е в мащабите на подобно определение. Дори единствено елементарни масо-габаритни параметри да вземем: Конкордия е два пъти по-дълъг и пет пъти по-тежък (да не говорим, че Курск беше на части). Следват всевъзможни други обстоятелства, условности и усложнености!
                      Основният проблем за извеждането на Курск, беше обстоятелството, че болшинството "фактори", от които то зависеше, всъщност - не го желаеха...
                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • #12
                        От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                        Защо да не е съпоставимо с ваденето на КУРСК???
                        Какво имаме:
                        1. АПЛ КУРСК - водоизместване ~24000t: Подводница, с усилен корпус с допълнително покритие (за шума), въоръжение, ядрени реактори, трупове, далеч от брега в негостоприемен район, на дълбочина над 100м. Целта - да се отлепи от дъното и извлече на повърхността. Да бъде транспортирана до пристанище за провеждане на разследване (да не коментираме защо бе отрязан първи отсек - причините наистина може да са много, вкл. политически). Нататък - утилизация по специален ред...

                        2. Коста Конкордия : водоизместване ~ 51000т - обемен пасажерски кораб, заседнал на дъното на стотина метра от цивилизовано пристанище, като над половината му е над водата). Съдържание - безопасно (гражданско). Води, масла, гориво - източени (минимален екологичен риск). Целта: - да се завърти и изправи корабът за да легне на равен кил на дъното и предвидената платформа. И да се заварят понтони по двата му борда. От там нататък - той става модифициран плаващ док и издигането му - технически лесно... Само трябва да внимават да не го пречупят - гледам пораженията по корпуса са доста тежки...

                        За цената - предполагам, че обявените за К.Конкордия над 1млрд$ са силно преувеличени и включват пълната утилизация на кораба. Или пък са типично по европейски усвоявани пари от 'наши' хора/фирми... Италианците поне са специалисти в тази сфера...
                        Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                        Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                        Коментар


                        • #13
                          От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                          Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                          ...КУРСК - водоизместване ~24000t...
                          ...Коста Конкордия : водоизместване ~ 51000т...
                          Като говориш за водоизместимост, нали не изпускаш предвид, че Курск е подводница и това е обемът и (маса с пълни баластни танкове), а Конкордия е кораб и водоизместимостта му е малка част от нея (цялата е 115 000 тона).
                          Всички останали обстоятелства, които посочваш - по съществото си са фактори обуславящи усложнения при Конкордия и обратното при Курск. За стойността в пари, нищо не твърдя (в края на краищата, за над 10 години и инфлацията е от значение) говоря за нещата единствено от гледна точка - инженерно-техническо мероприятие.
                          Последно редактирано от davc; 18-09-13, 00:12.
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • #14
                            От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                            Аз от тия работи не разбирам, но понякога е по-лесно да закачиш с въже потънало парче здраво желязо и да го измъкнеш отколкото да се мъчиш да изправиш огромно рохко яйце. Не сравнявайте подводница с пасажерски кораб. Едното е усилено до безобразие, другото си е направо рохко яйце.
                            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                            Коментар


                            • #15
                              От: На живо операцията по изправяне на ”Коста Конкордия”

                              Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                              ...

                              За цената - предполагам, че обявените за К.Конкордия над 1млрд$ са силно преувеличени и включват пълната утилизация на кораба. Или пък са типично по европейски усвоявани пари от 'наши' хора/фирми... Италианците поне са специалисти в тази сфера...
                              800млн$ (не са 1млрд) за кажи го 550 дена работа (година и половина) се връзват към милион и половина долара на ден. Колко мислиш струва на ден операция държаща на вода десетки плавателни съдове, дълги часове тясно специализирана и доволно скъпа работа на почасова ставка на тия ширини ? В Щатите заплатата на подводен заварчик като я усредниш се връзва сто до двеста бона на година, в тая операция тия са били кажи го най-евтината брънка по веригата
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X