Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да си извикаме цивилната пътна помощ да ни извади БТР от пряспата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
    Вие така и не можете да "вденете" (което е нормално, защото не сте задълбавали във военната сфера), че важното НЕ Е ВАДЕНЕТО (поправката ако е счупен) на бройка техника, а ИЗПЪЛНЕНИЕТО на поставената пред подразделението задача !!!! ...
    ​​​
    Да ти напомня пак, че те задачата си няма как да са изпълнили, след като са висяли като прани гащи 4+ часа да чакат неволята. И това - начело с ротния, чиято машина е закъсала ...

    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • BulAf
      BulAf коментира
      Редактиране на коментар
      Грешка
      Машината е аварирала, закъсала, унищожена от противника …. (без значение) - продължаваш с останалата налична, а не да се вайкаш половин ден над нея.

      /у нас (не навсякъде и не всякога!) понеже ученията, обученията и все, е ''пунта-мара, ''ден да мине - да го откараме от ред''... понякога е тъй.
      И затова се има за нормално, ротата да откопава с лопати някой зил, а не да си гледа работата ''по окопите'' /

  • #32
    Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение

    Прочети горното, сега защо не са се качили по другите машини и не са заебали затъналата машина не зная. Ти ще кажеш. Ама ако са имали възможност щяха да се натоварят, а не да губят ценно време да вадят някакво си хъмви.
    Преценка на ситуацията и силите му се казва.
    /Което е показано и на коментираната ''картинка'' - пробваха на бързо дали ще стане. прецениха, че няма без голяма загуба на време и си тръгнаха по пътя./

    В частния случай, за който говориш са имали късмет, че всичко се е наредило в тяхна полза (дали е минало без мъмрене за неспазване на CОП - историята мълчи).
    Но ако имаше някой загинал, вследствие това че са се мотали с някакво желязо…. - никак не му завиждам на командира на групата…

    Коментар


    • #33
      Е, съчинения какво точно е било около случката, могат да се правят много. Ама е ясно, че пътната помощ им е краен вариант, т.е. учението е свършило.
      Обаче без поне скъсано въже, не им признавам опита за вадене със собствени сили.
      А едва ли са снимали най-лошия си опит... Затъналата машина работи, вижда се на момента при дърпането само с една машина с червен кръст(с абсурдно грешна позиция). Много малко трябва за да се измести при дърпането с две машини - не бяха в добра посока, а имаше място за по-добра, спряха при поднасянето на задната машина, което също беше грешка. Не се координираха за едновременно дърпане, лек удар при дърпане от две толкова тежки машини, или къса въжето или помества поне малко закъсалата машина.
      Точно плоския под, пречи да потънат железа като твърдите мостове при камионните, които буквално трябва да избутат понякога огромни количества пръст пред себе си, за да помръдне возилото. Плоското дъно както и да е легнало върху почвата, винаги е в положение да се плъзне върху нея, а не да я разоре за да мръдне возилото. То това му е и едно от предимствата.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • #34
        Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение

        Преценка на ситуацията и силите му се казва.
        /Което е показано и на коментираната ''картинка'' - пробваха на бързо дали ще стане. прецениха, че няма без голяма загуба на време и си тръгнаха по пътя./

        В частния случай, за който говориш са имали късмет, че всичко се е наредило в тяхна полза (дали е минало без мъмрене за неспазване на CОП - историята мълчи).
        Но ако имаше някой загинал, вследствие това че са се мотали с някакво желязо…. - никак не му завиждам на командира на групата…
        Интересно ми е мнението ти по въпроса защо са се замотали да вадят машината.
        Всеки трети е шести

        Коментар


        • #35
          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          А да, и далеч по-малката стойност на возилото сме си я вадили от собствените джобчета, а не от джоба на данъкоплатеца.
          Представяш ли си розовото бъдеще на офицера, в чието досие е вписана лична отговорност за щети на стойност няколкостотин хиляди евро?

          And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Е как точно ще се случат тия щети?! Разбирам да е над някоя пропаст, язовир или някъде където е много опасно...ама в случая и едно въже не можаха да скъсат.
            Не че късането е майсторлък, и не е гаранция че са пробвали умно... Ама и Това което правиха е далеч от максимума възможен със собствени сили и акъл, без да се рискуват кой знае какви хиляди евро.

        • #36
          Първоначално публикуван от icos Преглед на мнение

          Представяш ли си розовото бъдеще на офицера, в чието досие е вписана лична отговорност за щети на стойност няколкостотин хиляди евро?
          Между другото, щети биха могли да причинят точно при некадърния начин, по койта се опитваха да извадят машината. При дърпане под подобен ъгъл съм виждал как мостът на джип си остава в калта, отделен отколата ...
          Е, добре, че БТР-ът е по-издържливо добиче, та на ротния му се е разминала отговорността за щети.

          То се искат знания и умения за да се извадиш, без да си нанесеш щети. Въпросните опитаха по начин, който нямаше как да успее. И наистина би могъл да нанесе щети, ако теглещите машини имаха по-добро сцепление.
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #37
            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение

            Интересно ми е мнението ти по въпроса защо са се замотали да вадят машината.
            Колко по-ясно от: ''преценка на ситуацията и силите'' да го напиша...
            Kомандира така е преценил (неспазвайки част от CОП) - така са направили.
            - Дали после са му трили сол на главата за това - не знаем.
            - Дали ако бяха дали жертви вследствие на това му решение щеше да го съди трибунал - знаем, на 98% - ще.
            (говорим за нормални въоръжени сили, нали..)

            Границата между Ордена за храброст (Пурпурното сърце и т.н.) и това да лежиш в панделата (или да те разстрелят) е мноого тънка .

            Коментар


            • Самодържец
              Самодържец коментира
              Редактиране на коментар
              Допускаш ли невъзможност да се съберат четирите боеца от затъналата машина в другите две?

          • #38
            Абе Ленин е прав за това,ч е като има задача за изпълняване-заебаваш закъсалата техника, и продължаваш с каквото е останало.

            Обаче тук коментираме как армията(АРМИЯТА БЕ!), която трябва да е по-по-най от всички в държавата не може да се справи сама, и вика цивилната пътна помощ. Не, че ако го поставят за цел няма да го извадят този БТР, ще изхвръкне като тапа...
            Но от гледна точка на офроудърите-тези са за смях. Голям смях...
            Ако нашите джипове бяха 8х8 ехеее...
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #39
              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              ... армията(АРМИЯТА БЕ!), която трябва да е по-по-най от всички в държавата не може да се справи сама, и вика цивилната пътна помощ...
              Армията вече предпочита и преките си задължения а.к.а. умирГане на бойното поле да прехвърли на цивилни подизпълнители. Прогрес му се вика.

              Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
              ... Въпросните опитаха по начин, който нямаше как да успее. И наистина би могъл да нанесе щети, ако теглещите машини имаха по-добро сцепление.
              Стига де. Ако бяха цопнали така напряко на пътя БТР-а, както застана цугмашината...чий щеше да го дърви без лебедка, да гази в дълбокото? Легнеш ли по корем- кел файда колко колела, ако ще и девет по девет да си.

              П.П. Нагледно:



              Последно редактирано от icos; 25-02-20, 17:02.
              And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

              Коментар


              • petkov_bb
                petkov_bb коментира
                Редактиране на коментар
                За съжаление и този клип показва как при липса на интелект лесно се влиза във Филм .Кадърът на 47-мата секунда отлично показва къде трябва да застане теглещият! На същото ниво е и водача на 75цата и на 2.05 се вижда липсата на синхрон и глупавото буксуване на Тетката.

              • Самодържец
                Самодържец коментира
                Редактиране на коментар
                Факт е че аутсорсинга в отбранителния сектор се развива все повече.

              • Kirilpm
                Kirilpm коментира
                Редактиране на коментар
                Мен най-силно ме впечатли дърпането на 4.50.
                После сигурно е имало тема или поне разговор за усилването на навеса на Т150
                За някой, който е решил да си пробва джипа приемам да е умерен безхаберник - не му се е налагало да се вре редовно в калищата, но двама трактористи, такива безхаберници на едно място....

            • #40

              Самодържец коментира
              Днес, 18:55


              ''Допускаш ли невъзможност да се съберат четирите боеца от затъналата машина в другите две?''


              - Категорично НE! ''Зора'' e достатъчно добър стимулатор!



              Ето го реалния живот!

              Къде виждате възможност за сецане, дърпане, заобикаляне в храстите и всичките умни прийоми използвани за извличане?
              /Примерно - как да дръпнем Камаза с ремаркето на 6:10 min?/

              Коментар


              • #41
                Мне. Ето го реалния живот

                And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

                Коментар


                • #42
                  Интересно, след 30 и кусур години служба в БА не съм чул за случай някой цивилиен да е помагал на армията. Виж, обратното, го има доста често...
                  HONDA CR-V I, 2000г., B20Z1

                  Коментар


                  • #43
                    Клипове могат да се пуснат много, и всякакви.

                    Но армията става за смях когато не може да си извади сама един БТР, смешно влязъл в канавката, или оврага, или каквото е там под снега.
                    Да-струва някакви пари машината, но това пък да не е частна фирма, на която единствената цел е печалбата? В обучението на армията влизат и такива разходи-ако се счупи нещо в процеса на обучение-да се поправи. Иначе като идат на война ще седят безпомощно, и ще се молят да не са си забравили вазелина.

                    А ако БТР от немската армия се чупи от няколко лашкания за да го извадят от нищо и никакво закъсване-ебем ти и БТРа, по-добре да тръгнат с поршетата на война.

                    Ако и хитлеровата армия е била такава-ясно защо са загубили войната.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • icos
                      icos коментира
                      Редактиране на коментар
                      Май си позабравил основния армейски постулат "винаги трябва да има някой виновен"?


                      https://m.fontanka.ru/2019/10/10/081/

                      .По данным издания, Нальчикский гарнизонный суд обязал Никиту Проскурина выплатить за поломку самоходной пушки 2С7 «Пион» 25,4 миллиона рублей. Следствие установило, что в марте 2019 года самоходную установку перевозили в Ингушетии. Водитель, как говорится в материалах дела, плохо закрепил «Пион» на тягаче. Самоходка настолько неудачно свалилась с прицепа на перекрестке с круговым движением при выезде из Магаса, что восстановить ее не удалось...

                  • #44
                    Няма смисъл ….

                    Коментар


                    • #45
                      Първоначално публикуван от dimkaraganchev Преглед на мнение
                      Интересно, след 30 и кусур години служба в БА не съм чул за случай някой цивилиен да е помагал на армията. Виж, обратното, го има доста често...
                      А, не тя армията носи на гръб цивилните. Още от преди 30 и кусур години та до днес. Даже не знам що са и, тя винаги си е била самодостатъчна.

                      Коментар


                      • Kirilpm
                        Kirilpm коментира
                        Редактиране на коментар
                        Като падне сериозен сняг един път не съм видял някой цивилен да дойде с личната си бронетехника и да разчисти сняг коли и камиони от канавките.Иначе военни съм виждал доста пъти

                      • sek.1
                        sek.1 коментира
                        Редактиране на коментар
                        До преди 30 години тежка верижна техника имаше само в армията и още няколко държавни предприятия и организации . Преди десетина години мислехме да купуваме МТ-ЛБ за дежурен влекач на Витиня но установихме че урала се справя перфектно с всичко и няма смисъл . https://www.youtube.com/watch?v=SkmS_Q7DX8k

                      • rusev
                        rusev коментира
                        Редактиране на коментар
                        Aбе тоя Урал от Витиня на пъпа ми излезе. Само не е потекъл от чешмата още.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X