Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да си извикаме цивилната пътна помощ да ни извади БТР от пряспата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Явно и в Българската армия по подобие на европеците се разчета на "външно" решение.Обяснявам си го с преминаването от наборна към платена армия.
    -Преди двайсетина години ( котелския Балкан) в района на село Медвен - месността Царевец, военните бяха "изпуснали" БАТ-1 в дълбоко дере. За извличането докарват БАТ-2 ,но зимата беше с много сняг и навявания над 2 метра . Повече от два месеца отсечката с. Медвен-с.Садово беше непроходима за верижна и колесна техника.
    Група" сиирджии" от фирмата гледахме подредените до моста машини .Не посмяха да минат по моста (допустимия товар бил 50т) и пресякоха реката.
    (А в едни други времена ни "забиваха" - техника закъсваше и се грабваха лопати,кирки,брадви,жаги....-няма неискам,немога- копане,подлагане,дърпане с лебедки и техника -ротата се справяше самостоятелно- )
    Последно редактирано от petkov_bb; 25-02-20, 09:31.

    Коментар


    • #17
      ''Аз ако бях там… - туи за мен е детска игра бе!'' - класическата реплика на диванния експерт .
      / а не сте такива /

      Очеизвадното по ''разказа с картинка'':
      - Не знаем какво има в затъналата машина (колко тежи);
      - единия буксир е линейка (гарантирано лека);
      - гумите с които са обути са за смесена употреба (с преимуществено - асфалтова такава);
      - недостатъчно количество вериги;
      - от утъпкан сняг, на твърд път, даже на верижна машина (лека) ще и е трудно (та може и невъзможно) да го дръпне на ход;
      /с закотвяне и лебедки - може, ама наличните нямат/

      И най-важното: провежда се някакво учение, което не е на темата ''как да извадим затънала консерва''. И никой не би се занимавал с това повече от половин час и да си провали РЕАЛНАТА задача!
      /''на война'' пък - съвсем/

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        " Hаличните машини нямат шанс да го направят това...."
        Айде на бас, че с още един човек, но който аз си избера-с наличната техника ще го извадим този БТР...
        Не познаваш немския тертип на работа. Никой с акъла си няма да направи нещо, което не му е изрично писмено вменено да направи. Тенекията на задника трябва да е тройна, понеже след евентуално лайно на вентилатора задължително трябва да се намери някой отговорен Там на края чичкото с фотоапарата търсеше именно повреди по ходовата чст.
        And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

        Коментар


        • alexalex69
          alexalex69 коментира
          Редактиране на коментар
          Потвърждавам !

      • #19
        Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
        ...

        И най-важното: провежда се някакво учение, което не е на темата ''как да извадим затънала консерва''. И никой не би се занимавал с това повече от половин час и да си провали РЕАЛНАТА задача! ...
        В същност, реалната задача Е провалена, защото над 4 часа чакат докато цивилната пътна помощ дойде да ги извади.
        Ами ако руснаците бяха нападнали Норвегия и въпросните машини трябваше в час Х да се намират на място У ?!?

        След всяка рота по една пътна помощ?

        А за немците няма какво да се чудим. През последните години излязоха доста официални данни оттам, че армията им е с доста занижена боеготовност и огромен процент неналична техника .

        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #20
          Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
          ''

          Очеизвадното по ''разказа с картинка'':
          И най-важното: провежда се някакво учение, което не е на темата ''как да извадим затънала консерва''.
          За това че коментираме картинка сте прав. Не всички "условия" са видими,но некомпетентността бие на очи! Неправилен избор на страната за закачване,неправилно разположение на теглещата машина (дърпа на заден ход и в грешната посока),липса на синхрон в действията на водачите,.......... пълна скръб! Отделно можеха да направят опит с помощ, да излезе от "канавката" на заден ход. Джендарски водачи и в армиите.
          А "Пътната помощ", правилно разполага теглещата машина и мястото на закачване-"вижда" се наличието на опит и акъл!
          Последно редактирано от petkov_bb; 25-02-20, 11:25.

          Коментар


          • #21
            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
            ...А "Пътната помощ", правилно разполага теглещата машина и мястото на закачване-"вижда" се наличието на опит и акъл!
            И най- паче се вижда наличието на лебедка. Впрочем риторичен въпрос, колко души от писалите са вадили от канавката затънало тридесеттонно превозно средство на стойност няколко милиона, я да се преброим?
            And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

            Коментар


            • Чавдар (V93)
              Чавдар (V93) коментира
              Редактиране на коментар
              30-тонно -със сигурност повечето не сме вадили. Виж с 2-2.5 т имаме известен опит. Вярно по-малко тегло, ама и няма 8х8 с блокажи и 700 коня мАтор. И без помощни средства от типа на също такива 8х8, ами само с 1 навигатор, 1 лебедка и 1 лопата ...
              А да, и далеч по-малката стойност на возилото сме си я вадили от собствените джобчета, а не от джоба на данъкоплатеца.

            • petkov_bb
              petkov_bb коментира
              Редактиране на коментар
              Щом е толкова ценно и чупливо да си го карат само по "килимчета". А знаете ли колко тежи един натоварен прицеп и как се вади, когато затъне в сечището (дето по принцип не му е мястото,но пустата Ганьовщина.....).
              За да се разбере добре е достатъчно да се сметне масата върху каква опорна площ е разпределена във всеки от случаите, за отежняващите обстоятелства (като център на тежеста,конструктивна проходимост,мощност и т.н.) няма да коментираме.

          • #22
            Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение

            В същност, реалната задача Е провалена, защото над 4 часа чакат докато цивилната пътна помощ дойде да ги извади.
            Ами ако руснаците бяха нападнали Норвегия и въпросните машини трябваше в час Х да се намират на място У ?!?

            След всяка рота по една пътна помощ?

            А за немците няма какво да се чудим. През последните години излязоха доста официални данни оттам, че армията им е с доста занижена боеготовност и огромен процент неналична техника .
            Да, закъсалите cа тотална загуба.
            Но другите продължиха с изпълнението на плановете си ! Което е основна точка в тактиката на ВСИЧКИ армии.
            Никой командир (с акъла си) няма да губи време да се занимава с Гюнтер ''закъсалия'' вместо да натиска с останалите му в строя машини (Особено като е направен бърз-безуспешен опит за помощ) и да рискува тотално да не изпълни поставената му заповед.

            Коментар


            • #23
              Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

              За това че коментираме картинка сте прав. Не всички "условия" са видими,но некомпетентността бие на очи! Неправилен избор на страната за закачване,неправилно разположение на теглещата машина (дърпа на заден ход и в грешната посока),липса на синхрон в действията на водачите,.......... пълна скръб! Отделно можеха да направят опит с помощ, да излезе от "канавката" на заден ход. Джендарски водачи и в армиите.
              А "Пътната помощ", правилно разполага теглещата машина и мястото на закачване-"вижда" се наличието на опит и акъл!
              Пътната помощ има ЛЕБЕДКА!!!!
              /останалите - не/

              И интересно с каква помощ би ''излязъл назад'' - джаскане в муцуната ... ?

              Коментар


              • petkov_bb
                petkov_bb коментира
                Редактиране на коментар
                Погледнете на 0.31 секунда от видеото ,място колкото искаш и с УАЗ ще минеш през тези храсти,за камион или бронирана машина да не говорим.
                Отделно при наличие на твърд теглич и Вашето "джасане"е приложимо. Видимо е, че не управлявате тежка техника в екстремни условия и за това така оценявате ситуацията.
                А колко по трудно е да извадите натоварен камион с окопани мостове и че брутната маса доста се доближава до тези машини, няма как да разберете.
                ( Не мислете, че не сме окопавали и верижна техника, с тегло почти 20т. -просто се "хващаме", знаем какво се прави и вадим. )
                Просто в случая от мойта камбанария видях посредствен подход от шапките.

              • BulAf
                BulAf коментира
                Редактиране на коментар
                Ооо даа, вместо една машина минус, всеки уважаващ се командир ще рискува да се лиши от още една в опит "да гони Михаля"....

                Къде в Boxer-a има твърд теглич?

                Видимо е че:
                - нямате понятие от военната сфера (независимо коя държава);
                - нямате понятие от специфичните особености на коментираните машини;
                - правите празен лаф-моабет само и само "Ваш'то лайно да е с два врЪа" (туй поговорка от моя край, не е обида ) дето е назащитима теза

            • #24
              Първоначално публикуван от icos Преглед на мнение

              И най- паче се вижда наличието на лебедка. Впрочем риторичен въпрос, колко души от писалите са вадили от канавката затънало тридесеттонно превозно средство на стойност няколко милиона, я да се преброим?
              Точно (за лебедката) !

              Аз бих попитал и колко са вадили легнала на корем машина с плоско дъно ..?
              /както виждаме от коментарите - океан /

              Коментар


              • alexalex69
                alexalex69 коментира
                Редактиране на коментар
                Няма нужда да те убеждават в нещо което ти не само не можеш и не искаш да разбереш . При първият неуспешен опит ( който видно не беше въобще правилен ) се отказаха ......

              • BulAf
                BulAf коментира
                Редактиране на коментар
                Не можете да ме "убедите" в нещо, от което си нямате (видно) и грам понятие .
                Не са се "отказали"... - отишли са да правят това, което ИМ Е РАБОТАТА 😉

            • #25
              Там където двете машини пробваха вадене, нещо много бързо се отказаха. При същата постановка, обаче закачане за долната кука на затъналата машина, плюс малко помощ от нея(накрая видяхме, че се движи и на самоход), плюс малко координация на действията за дърпане с лек удар, много вероятно нямаше да се стигне до пътната помощ.
              Общо взето не ги е натискала много неволята, затова и толкова са се научили. А ученията са и затова, да се справят с непредвидени ситуации. Че винаги има и по-добри и цивилизовани решения, това е ясно. Но ако трябва да анализираме действията им за справяне без външна помощ, за мен оценката им е далеч от задоволителна.

              ПП: Плоското дъно даже е плюс, много по-трудно е, да вадиш камион потънал до мостовете и то не на сняг, а в мека пръст. Това е било част от ежедневието ми няколко години.
              Последно редактирано от cecoa1; 25-02-20, 13:05.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • veskov
                veskov коментира
                Редактиране на коментар
                Общо взето хич не ги е натискала неволята, но тази е малката. Язък че и между тях има читави, но както навсякъде, те първи падат за тоя що клати гората.

            • #26
              Тия са тръгнали да плашат гаргите , но някой е пропуснал да ги светне , че при тези условия /планински релеф и сняг/ бойната техника трябва да е верижна.
              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

              Коментар


              • #27
                Вие така и не можете да "вденете" (което е нормално, защото не сте задълбавали във военната сфера), че важното НЕ Е ВАДЕНЕТО (поправката ако е счупен) на бройка техника, а ИЗПЪЛНЕНИЕТО на поставената пред подразделението задача !!!!
                ​​​​​​
                Закъсал тоя - закъсал..., пробваха на бърз опит дали не могат да го спасят - не стана.
                Ако е в контакт с врага, отстъпление и прочие - тубата с нафта разлята вътре + някоя граната за по-сигурно, екипажа качен по здравите машини и газ!
                Ако е настъпление същото (без нафтата и гранатата).
                Така е на учение (свястно), така е и в реалния живот.

                /Вметка - няма по-трудно за вадене, от легнала на корем машина с плоско дъно!
                (особено пък в кал! Тогава е АД) /
                ​​​

                Коментар


                • #28
                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Там където двете машини пробваха вадене, нещо много бързо се отказаха. При същата постановка, обаче закачане за долната кука на затъналата машина, плюс малко помощ от нея(накрая видяхме, че се движи и на самоход), плюс малко координация на действията за дърпане с лек удар, много вероятно нямаше да се стигне до пътната помощ.
                  Общо взето не ги е натискала много неволята, затова и толкова са се научили...
                  Цецо, ти сега в германията ако затънеш с автобуса ще извикаш пътна помощ или ще се опиташ да го измъкнеш с помощта на друг автобус и дърпане с лек удар? Защото аз дърпах така един тир по един заледен баир, съвсеееем лекинко и внимателно(затвори ни подход към обект и престоят по тоя повод излизаше грубо около десетина- петнайсет хиляди евро на час) и първата дума на благодарност от страна на спедитора беше "ауууу, ми то тегличът на камиона не е предназначен за теглене заедно с анхенгер, пише го в бединунгсанлайтунга, ся то ако има деформации по рамата или нещо вземе да се счупи по камиона през следващата година ше има гросе шайзе и някой ше трябва да плаща. Що не извикахте когото трябва?"
                  Последно редактирано от icos; 25-02-20, 14:13.
                  And if all others accepted the lie, then the lie passed into history and became truth.

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Па да ти кажа, случвало се е, единия път ползваха трактор. Обикновен, от тия големите, които ги ползват и в строителството. Втория път не знам, не останах да видя, ама май пак трактор. Твърдия теглич го докараха от сервиза в гаража, със заместващ автобус. Имаха намерение и да го ползват с единия автобус да дръпнат другия, ама нямаше как, беше доста навътре в нивата.

                • #29
                  Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение

                  И най-важното: провежда се някакво учение, което не е на темата ''как да извадим затънала консерва''. И никой не би се занимавал с това повече от половин час и да си провали РЕАЛНАТА задача!
                  /''на война'' пък - съвсем/
                  Ти сигурно си знаеш ама да ти разкажа един случай.
                  Колона от няколко хъмвита попада под обстрел. От пикап откриват картечен огън по водещата машина. Водача инстинктивно прави маневра и кривва от пътя в ляво, и машината затъва в пясъците. Останалите зад нея заемат формация, завързва се престрелка и добрите успяват да отблъснат атаката за момента. Докато лошите се прегрупират, нашите решават да се върнат обратно към базата, за целта се налага да изтеглят затъналата машина. Е, изтеглят я и се връщат по пътя обратно. Унищожават още два пикапа с лоши, с помощта и на момчетата отгоре. Спасява ги, че са в бронирани машини, които устискват на огъня едва ли не от упор, и това че се изтеглят бързо, със все изтеглянето на затъналата машина.
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • #30
                    Първоначално публикуван от BulAf Преглед на мнение
                    Вие така и не можете да "вденете" (което е нормално, защото не сте задълбавали във военната сфера), че важното НЕ Е ВАДЕНЕТО (поправката ако е счупен) на бройка техника, а ИЗПЪЛНЕНИЕТО на поставената пред подразделението задача !!!!
                    ​​​​​
                    ​​​
                    Прочети горното, сега защо не са се качили по другите машини и не са заебали затъналата машина не зная. Ти ще кажеш. Ама ако са имали възможност щяха да се натоварят, а не да губят ценно време да вадят някакво си хъмви.

                    Всеки трети е шести

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X