Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Една случка със ПТП

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Една случка със ПТП

    Не виждам някъде да има отбивка или знак за такава!Сам отговаряш за това,къде си си го вкарал - нали така...

    Коментар


    • #17
      От: Една случка със ПТП

      Преди години се двама полицаи(не пътни) написаха акт на един приятел, че бил спрял "на растояние, по-малко от 3м от маркировка, забранена за пресичане". Като свидетел на събитието помолих да ми покажат откъде, докъде мерят и коя е въпросната маркировка(нямаше такава, но според тях - се знаело, че я има). Няма да преразказвам цялата случка. В крайна сметка, най-вече аз станах причина да анулират акта, но се наслушах на тъпи обяснения, от страна на иначе сериозни полицейски началници. Тогава ми стана ясно, че тази институция не беше наясно със задълженията си по превенция. Както и съм наясно, че ако беше по сегашните законови уредби, щеше да бъде издадено необжалваемо НП. Гарантирам, че всеки що-годе читав адвокат ще успее да докаже, че пътят от визираната в настоящата тема случка, не е поддържан като място за безопасно движение. И поне в този случай няма да е виновна "корумпираната" съдебна система. Има едно крещящо противоречие във всички държавни структури и то е, че "бял", "европейски", "нормален" са думи, цитирани изключително, когато им изнася. Иначе стават почти мръсни думи.

      kuzdov, това че ПТП-то е извън пътя сериозно ли го казваш? Полицията занимава ли се с ПТП-та в нивите, на 50 м от пътното платно(нарочно не казвам "пътя")? И как се прави разследване при по-тежките ПТП - само крайното състояние ли се взема или се мери пряка видимост, спирачен път и т.н? А на третата снимка, се вижда, че високата растителност маскира канавката, дерето или каквото вече е там. На другите растителността е отъпкана, вероятно от помагащите при ваденето и може да се види реалното състояние. А как е било през нощта преди това?
      Последно редактирано от Еmil; 03-07-11, 16:20.

      Коментар


      • #18
        От: Една случка със ПТП

        Първоначално публикуван от сиско Преглед на мнение
        Не виждам някъде да има отбивка или знак за такава!Сам отговаряш за това,къде си си го вкарал - нали така...
        А знаеш ли че това място където е пропаднал се води водосток и непсредствено от двете страни трябва да има обозначителна маркировка представляваща циментов кол боядисан със светлоотразителна бяла боя със червени ивици,ако тази маркировка беше поставена нямаше да има никакъв проблем.Сега да обясня защо не е поставена вариант 1,защото собственика на пътя не я е сложил и си е казал защо да я слагам като ще я откраднат и ще трябва да занимавам и без това заетата от бездействие полиция която ще пише протокол срещу неизвестен извършител.Вариант 2 вече е открадната и не е възстановена,която по принцип винаги трябва да съществува не зависимо колко пъти е крадена.Вариант 3 циментовите колове вместо по предназначение да отидат на лозето на собственика на пътя или негов близък човек.Сега следва най интересното аз също пропаднах във 50см дълбок водосток който също не беше обозначен,но както казват хората с твоите камъни по твоята глава,работех във пътно поддържане и със служебният камион ГАЗ карам колегите да изкастряме клони,да не преча на пътното платно отбих в дясно,първо пропадна предното колело,усетих го но камиона излезна и моя грешка е че продължих,тогава пропаднаха задните колела,какво ли не правих няма излизане просто си боксуваха и до там,мобилни телефони тогава нямаше да търся помощ,спрях един Зил и човека ми помогна дръпна ме съвсем леко и излезнах,без тази помощ нямаше да успея.

        Коментар


        • #19
          От: Една случка със ПТП

          Много истини могат да се изпишат за подобна случка,но - прочети пак второто ми изречение!То и на Аспарухов мост никъде няма табела не скачай,ама си скачат - кой с бънджи,кой без...не мисля,че табелата ще промени нещо.

          Коментар


          • #20
            От: Една случка със ПТП

            В този дух, предлагам да се махнат всички непрекъснати осеви линии, знаци за забранено изпреварване, забранено спиране, ограничаване на скорост и т.н. То нали и тях постоянно ги нарушават, за какво пък да ги има?! Само харчене на пари за глупости...

            Коментар


            • #21
              От: Една случка със ПТП

              Обратен е смисъла - не това което визираш!

              Коментар


              • #22
                От: Една случка със ПТП

                Първоначално публикуван от сиско Преглед на мнение
                не мисля,че табелата ще промени нещо.
                Правилно поставената табела и маркировка защитава собственика на дадено съоражение от излишни съдебни недоразомения и парични обезщетения при различните инциденти.Сигурен съм че във момента на мястото на инцидента този водосток е или затрупан или обозначен.
                Последно редактирано от hristo jivota; 03-07-11, 19:04.

                Коментар


                • #23
                  От: Една случка със ПТП

                  Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                  Собственика на пътя бил крив.... Ами аз доколкото виждам ПТП-то е извън пътя.Освен това аз дори и на снимката виждам, че канавката е доста дълбока и не е най-подходящото място да се набутам с 20 тонен камион....
                  Пази боже от такива глобални умозаключения,аз съм сигурен че полицаят който е бил на място е писал в рапорта същото,какво ви пречи бе хора да бъдете честни и на почит а не постоянно да ви мразят,сега по темата,птп-то не е извън пътя,той се състои от пътно платно,банкет,канавка,не съм много сигурен в точните метри но 8 или 10 метра успоредно на пътното платно са собственост на пътя.Това не е канавка а водосток който не е обозначен като такъв,по какъв начин може да се разбере че го има като е обрасъл с трева която по закон трябва да е изкосена за да може да се вижда че има препятствие.Жалката картинка при такъв случай и ако имаше и фатален край вината щеше да понесе невинният шофьор,а не както трябва да бъде собственика на пътя.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Една случка със ПТП

                    Първоначално публикуван от godech Преглед на мнение
                    ,и нарочно пиша българия с малка буква защото не я зачитам за родина.
                    В началото на разказа изпитвах съчувствие(бил съм в подобна ситуация), но след тази глупост дето си я написал-само омерзение...
                    Ами заминавай да си търсиш родината, щом не е тук.

                    Баси........

                    Има такъв лаф-майката и родината не са ти задължени с нищо, но ти на тях-с всичко...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Една случка със ПТП

                      В тревните площи не се спира за почивка.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Една случка със ПТП

                        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                        В началото на разказа изпитвах съчувствие(бил съм в подобна ситуация), но след тази глупост дето си я написал-само омерзение...
                        Ами заминавай да си търсиш родината, щом не е тук.

                        Баси........

                        Има такъв лаф-майката и родината не са ти задължени с нищо, но ти на тях-с всичко...
                        Хайде и ти малко изпусни парата. Да не превръщаме темата в поредния спор между "пренавити родолюбци" и "разхленчени гастербайтери".
                        Дори Сиско проумя че говори глупости, но се опитва да не му личи като участва формално в коментара с мнение, без в него да има дори капчица съдържание.
                        Истината е една и тя се повтори няколко пъти тук: Пътното тяло далеч не свършва до края на асвалта. На това с тревните площи се смях с глас. То не трябва да си учил транспортно строителство за да се сетиш че това с избуялата трева не е озеленяване, колкото и да прилича на тропическа джунгла. Има подзаконови нормативни актове, които определят правилното експлоатиране на съоръжението наречено път. Водостоците трябва да са сигнализирани и обезопасени. Банкета и канавките не трябва да са обрасли. Точка. Тук това не е на лице, което е предпоставка за злополука.
                        Георги Тонев

                        Коментар


                        • #27
                          От: Една случка със ПТП

                          Първоначално публикуван от сиско Преглед на мнение
                          Обратен е смисъла - не това което визираш!
                          Не съм изтълкувал правилно, както изглежда. Иначе, "тревната площ" е всъщност БАНКЕТ, понеже не е обозначена като друго. Ако шофьорът беше заспал и това беше причина за катастрофата, тук щяха да валят умозаключения как задължително се почива, когато усетиш умора. Това пък ме подсети за друго обвинение към поддържането на пътищата в България, пак от приятел чужденец - няма адекватни места за почивка край пътя. Срам, не срам, но за разлика от другата Европа, когато ти се доходи до едната нужда, се налага да търсиш храст или да преодоляваш чувството на неудобство и да заливаш терена под погледите на преминаващите коли, защото НЯМА химически тоалетни на отбивките. Такива имат дори и не ЕС-ките ни западни съседи. Ние пак кретаме зад всички...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Една случка със ПТП

                            Няма лошо човек за спорта да осъди общината (от снимките изглежда това да е общински път). Не съм сигурен дали за всички категории пътища се полага обозначаване на препятствията извън платното. Даже и за този да се полага, тезата "спестени за лична облага" е малко прибързана. За тези малки пътчета обикновено нищо не е спестено, защото нищо не се и отпуска. Като няма пари да потегне пътя, собственикът може да направи две неща: или да го остави както си е, с идеята че по-добре да го има, макар и да изисква внимателно придвижване, или да го затвори с по един знак от двете страни - защото е опасен. Като го затвори и никой не минава, за 2-3 години природата ще си го вземе и после ще трябва да се прави наново, а не да се ремонтира. Отделно че хората ще трябва да минат от другаде, а може да е далече или да няма откъде.

                            Освен вина на собственика на пътя, да си го кажем направо, тук са се натрупали и малко шофьорски грешки.

                            И да, държавата ни не е много стока, но за родината не се казва лоша дума - даже и когато ти се струва, че за нещо ти е виновна. Тя не може да те отглежда като цвете в саксия - все с някоя неприятност трябва да се справиш и сам.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Една случка със ПТП

                              Първоначално публикуван от skitnik Преглед на мнение
                              Само че, пътят не свършва там, дето свършва асфалта. За справка - ЗАКОН за движението по пътищата.
                              А ако зачетем и Закона за пътищата ...... язък за държавата дето не спазва законите.

                              Но според мен водачът е виновен - че си е платил винетката.
                              Като толкова четем законите да бяхме прочели и, че колата няма работа там...
                              ППЗП
                              Чл. 8. (1) Обхватът на пътя включва земното платно по смисъла на § 1, т. 2 от допълнителните разпоредби на Закона за пътищата и ограничителните ивици от двете му страни по смисъла на чл. 5, ал. 2 и 4 от същия закон.
                              (2) Широчината на земното платно се определя от най-външните линии на пресичане на откосите на насипите (изкопите) или на отводнителните устройства с естествения терен, освен ако в проекта на пътя е предвидено друго решение.
                              (3) По дължината на мостове, виадукти и тунели широчината на земното платно по ал. 2 се определя от линиите на хоризонталната проекция на най-външните ръбове на съоръжението върху терена.
                              (4) Широчината на ограничителните ивици е:
                              1. два метра - при автомагистралите и пътищата I и II клас;

                              2. един метър - при останалите пътища.
                              Някой от всезнайковците, дето все държавата им е крива, ще отговори ли каква маркировка се полага на третокласен път?
                              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                              Неизвестен мъдрец

                              Коментар


                              • #30
                                От: Една случка със ПТП

                                А защо същата тая "държава" иска пари за преминаване по същия тоя път, след като не влага средства за подръжката му ?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X