Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Software kills!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Software kills!

    Надеждността на конкретните автомобили е свързана не с вида горивна и запалителна система, а по-скоро със страната на произход. Дроселът на Витарката ти се задвижва по верния начин. Има TPS, който дори да изключиш от куплунга, няма да останеш на пътя.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #47
      От: Software kills!

      Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
      страната на произход
      В статията най-горе става дума за автомобили, произведени и проектирани в Япония. Конкретно софтуерът също е писан от японци.

      Коментар


      • #48
        От: Software kills!

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        В статията най-горе става дума за автомобили, произведени и проектирани в Япония. Конкретно софтуерът също е писан от японци.
        Ако при някои, дефектите са изключение, то при други са основополагаща закономерност. ЛИЧЕН ПЕЧАЛЕН ОПИТ.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • #49
          От: Software kills!

          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
          ...На една конференция се заядох с лектора (един французин) какво ще стане ако на електрическото серво на волана вземе че му избие някой транзистор. Ами - вика с груба сила ще пребориш мотора, който те е насочил към насрещното платно. Може и да не е бил запознат, но това каза.
          Това с избиването на транзисторите може да се случи в някоя друга пиеска. Отдавна почти не са останали таквиз неща в автомобилните електрики. Масово се използват специализирани ключове, със защити от какво ли не и с диагностика. През диагностиката може да се разбере дали е жив, дали не му е топло, дали в изхода има късо, дълго или нормален товар. Освен това са "automotive". Който се е занимавал, знае, че тоя вид елементна база е малко по-различна, на по-други цени, с по-сериозни изисквания към нея.

          Ако все пак, някой такъв вземе да се изпече... Въпреки защитите от какво ли не, понякога им се случва да се озовават в силициевия рай.
          Та, мога да кажа какво ще се случи в една конкретна рейка от някакво французко мепесе (само на една съм гледал "под капака"). Ще се случи едно голямо нищо. Започваме от самодиагностиката. В момента в който се прецени, че не функционира правилно, механично се прекъсва работата на електродвигателя. С реле. Двигателят е постояннотоков, безчетков, 3 фази. Релето прекъсва звездата между трите намотки. На практика остават висящи. По тоя начин, хем двигателят не се явява като спирачка при управление без серво, хем не може да бъде завъртян от "полудяла електроника". Освен това, тъй като двигателят е трифазен, дори и да пробие драйвер, той не може да започне да се върти. Роторът ще стигне до някаква позиция, след което за да продължи въртеливото движение, някой трябва да превключи напрежението през намотките. Което по обясними причини няма как да стане.
          Та, спи спокойно.

          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
          ...Моторчето на дросела е обикновено правотоково с по-мека характеристика, като на централните заключвания. И какво става като пробие крайният транзистор в компа?...
          Има много възможности - подкачваща горивна помпа OFF, инжектори OFF, подаване на искра OFF. Ако и това не помогне, явно ситуацията е катастрофална в прав и в преносен смисъл...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #50
            От: Software kills!

            Колите от 90-те също имат ECU и куп още електроника, но е общо взето безпроблемна и всеки възел е автономен. При новите коли, нещата не стоят баш така. В момента имам нещо общо с Трибека Б9 и по-специално Error55. Това е грешка в сензор за скорост, в следствие на което изчезна АБС, тракшън контрол и SRS. Оправи се след смяна на.... предна дясна ламбда сонда... Не се сещам каква е връзката, но такъв беше съветът на един амерички сервиз.. Самата сонда е ОК. Колата е на 32 000 от нова.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #51
              От: Software kills!

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Това с избиването на транзисторите може да се случи в някоя друга пиеска. Отдавна почти не са останали таквиз неща в автомобилните електрики. Масово се използват специализирани ключове, със защити от какво ли не и с диагностика. През диагностиката може да се разбере дали е жив, дали не му е топло, дали в изхода има късо, дълго или нормален товар. Освен това са "automotive". Който се е занимавал, знае, че тоя вид елементна база е малко по-различна, на по-други цени, с по-сериозни изисквания към нея.

              Ако все пак, някой такъв вземе да се изпече... Въпреки защитите от какво ли не, понякога им се случва да се озовават в силициевия рай. ...
              Ами занимавал съм се, една отварачка за багажник се подпали, а транзисторите са най-обикновени MOS, 4 броя мост за реверсиране и един за вдигане на напрежение да може да се управляват през гейта. Дори познавам човека, дето го бяха натоварили да намери най-евтиния с подходящите параметри. Наистина се водят automotive, ама пак си мрат като мухи като ги презориш.
              Сега, с критични неща като ABS, ESP и серво не съм имал допир и не мога да кажа нещо конкретно. Обаче съм виждал едни не толкова критични устройства как увисват до вадене на захранване при подаване на кофти команда по диагностика. Уж watchdog има, ама понякога и той не сработва.
              Това, което съм виждал ми е достатъчно, виждал съм изумителни простотии.

              Коментар


              • #52
                От: Software kills!

                Малка корекция към предишният ми пост. Ама който пише по малките часове, така е...

                На практика управлението на двигателя е наопаки - при даване на контакт електродвигателя на сервото механично е изключен от електрониката със споменатото по-горе реле.. Включва го, ако смаодиагностиката прецени че всичко е наред.
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • #53
                  От: Software kills!

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  ..просто някой конструктор не сложил датчик на вакуума на сервото...
                  Защото не караш ТЛК 60 1982г - там има сензор на вакуума с баси лампата..
                  "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                  Коментар


                  • #54
                    От: Software kills!

                    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                    Защото не караш ТЛК 60 1982г - там има сензор на вакуума с баси лампата..
                    Има щото вероятно е склонна към течове ))
                    А и койотата така и така няма спирачки, та със серво и без се 200
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #55
                      От: Software kills!

                      Ми не съм останал с такова вчепетление за спирачките.. Спира си хайванът
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #56
                        От: Software kills!

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Защото не караш ТЛК 60 1982г - там има сензор на вакуума с баси лампата..
                        И на много други от тези години има такива лампи. Може би защото сервото е било все още нещо ново тогава и не са му имали много доверие.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Software kills!

                          По-скоро да ти покаже че ресийвъра е празен - т.е. пълен Сервото си е същото като на сегашните коли.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #58
                            От: Software kills!

                            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                            И на много други от тези години има такива лампи. Може би защото сервото е било все още нещо ново тогава и не са му имали много доверие.
                            Тераното си има датчик чак до 2006-та. Заедно с нивомера на спирачната течност са на една лампа. Малко ми е странно съвременен автомобил да няма такъв датчик, при положение че има за какво ли не друго.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #59
                              От: Software kills!

                              Същото, ама по спомен, без вакуум спираше по-добре, отколкото сегашните, които просто нямат спирачки ако не работи усилвателят.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Software kills!

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                Малко ми е странно съвременен автомобил да няма такъв датчик, при положение че има за какво ли не друго.
                                Факт е!
                                Но пък има сензори за натоварването, за да коригира късите автоматично

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X