Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Software kills!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Software kills!

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Избор има - старите честни колици, които не изписват "Game over", като ги одраскаш или като се смени цветът на осевата линия.
    Избор има, за такива като теб и мен. В магазина избора на практика е никакъв.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Software kills!

      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
      отвори ли дроселът, спирачката нацяло изчезва, така че и тя е софтуерна в някакъв смисъл.
      Точно това си е чисто хардуерен ефект и следва от начина по който работи усилвателят на спирачките. Има го и при Москвич - с тая разлика че който кара Москвич трудно ще го прецака дреболия като неработещ спирачен усилвател. Просто ще натисне мъжката и ще си спре (ако има изобщо спирачки де).

      Софтуер има в ABS, разбира се - хубавото е че все още някои таратайки ги правят без.

      Все едно - аз разбирам подбудите на конструкторите да управляват двигателя напълно софтуерно, лошото е че май е доста рано за такива революционни решения.

      Коментар


      • #18
        От: Software kills!

        Рано не е. Проблема не е технически, а икономически.

        Това с препълването на стека например го има откак има софтуер въобще. Като работиш в кутийка 2 на 2м без връзка с външния свят и ти идва сух лист със задание и срок до вчера - тия неща се случват с една идея по-често.

        ПП: Относно москвича - той и съвсем да е в ред има по-калпави спирачки от практически всички масови автомобили, дето в момента излизат от завода.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Software kills!

          Организационен е проблемът. Просто още ПОЧТИ НИКОЙ няма идеята, че софтуерът също има качество и то може да се контролира.

          Коментар


          • #20
            От: Software kills!

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...
            Това с препълването на стека например го има откак има софтуер въобще. Като работиш в кутийка 2 на 2м без връзка с външния свят и ти идва сух лист със задание и срок до вчера - тия неща се случват с една идея по-често.
            ...
            Работи се на малко бюро, нагъчкани едно до друго, при шум над 70-75 децибела, лично съм мерил.

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Организационен е проблемът. Просто още ПОЧТИ НИКОЙ няма идеята, че софтуерът също има качество и то може да се контролира.
            А какво става като излезе хардуерен проблем? Дори да не изгори нещо - едно смущение по жицата или от въздуха може да накара процесора да спре.
            В лъскавите модели има по 50-тина нода (компютърче в общата мрежа), 2-3 CAN магистрали, някой друг LIN , КBus и вариации на сериен интерфейс, както и оптика в скъпите.
            Чух за някакви изгъзици волана да е чист джойстик, и по оптика да върви до изпълнителен механизъм долу в колелетата. Такова не бих си купил.
            На една конференция се заядох с лектора (един французин) какво ще стане ако на електрическото серво на волана вземе че му избие някой транзистор. Ами - вика с груба сила ще пребориш мотора, който те е насочил към насрещното платно. Може и да не е бил запознат, но това каза.
            Пикантерии не ми се разправят, че не са за приказка. Оляха се с тия електроники за щяло и нещяло. ABS, ESP и управление на инжекторите и датчиците по двигателя - това според мен е разумният минимум, и не трябва да се прекрачва.
            Последно редактирано от Rabin; 31-10-13, 12:05.

            Коментар


            • #21
              От: Software kills!

              Електронните недоразумения идват главно от екологичните изисквания. Ревем за природата, трябва да рискуваме нещо за нея. Като ония, дето загубиха лична свобода в името на колективна сигурност. И те реват сега.

              Коментар


              • #22
                От: Software kills!

                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                Електронните недоразумения идват главно от екологичните изисквания.
                Беше то. Сега нещата са други.

                Прочее, всъщност глобалната картина не е чак толкова зле. Софтуерът, ако и калпаво написан, засега е спасил повече хора, отколкото е убил.

                Коментар


                • #23
                  От: Software kills!

                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                  Електронните недоразумения идват главно от екологичните изисквания. ...
                  Eлектронното управление на мотора не е лошо, не е и опасно. Най-много да спре и толкоз.
                  Опасни са прекаляванията с екстрите, примерно дето дава газ по негово осмотрение, тия волани-джойстици и хиляди други простотии.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Software kills!

                    Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                    Eлектронното управление на мотора не е лошо, не е и опасно. Най-много да спре и толкоз.
                    Опасни са прекаляванията с екстрите, примерно дето дава газ по негово осмотрение, .
                    Ами то е едно и също - аз давам газ през потенциометър, а компът решава колко да пусне. Моторчето на дросела е обикновено правотоково с по-мека характеристика, като на централните заключвания. И какво става като пробие крайният транзистор в компа? Газ до дупка и само една възможност за спиране, защото вакуум има само за едно натискане. След това спирачка ама съвсем йоок

                    Коментар


                    • #25
                      От: Software kills!

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      Ами то е едно и също - аз давам газ през потенциометър, а компът решава колко да пусне. Моторчето на дросела е обикновено правотоково с по-мека характеристика, като на централните заключвания. И какво става като пробие крайният транзистор в компа? Газ до дупка и само една възможност за спиране, защото вакуум има само за едно натискане. След това спирачка ама съвсем йоок
                      Като пробие става това, дето е предвидено от конструктора и допуснато от маркетинговия отдел. Нормално за отговорни възли има поне двойно осигуряване, или поне обратна връзка за това какво се случва. В нормално конструирано устройство компа или ще засече че транзистора е пробил, или от обратната вързка ще види че клапата тъгва на ебем страна и ще угаси двигателя. Защо всичкото това го няма - някой някъде е решил че може и без него, защото ей така е преценил че щом е дал едни кинти ня някой друг да му направи тоя възел, оня е извадил един куп шарени хартийки по въпроса доказвайки надеждността му, значи това трябва да се сложи и да работи докато тая кола е кола.

                      При все това, въпреки огромного колиество автомобили, направени по тоя начин, неизправностите от такъв характер съвсем не са кой-знае какъв процент. А от инциденти с фатален изход се пазят като дявол от тамян, защото има ли подозрения - конкуренцията ще ги изпапка с парцалките и ще плащат до гроб.

                      По-страшни са не хардуерните проблеми - там си има начини ако нещо не работи да се направи така, че при отказ я на управление я на самия мотор, клапата да се затвори сама. По-голямата беля е когато компа съвсем "съзнателно" даде всиката газ.

                      На мен ми е отказвала хидравлика на волан по време на движение. Просто натежа яко. Това веднъж, като колата беше на около 3 години. Гасене, палене, и всичко наред от тогава. Прочете грешка "загубена комуникация с контролера", еднократна. Понякога се случват и такива неща даже и на по-отговорни места и всичкия софтуер на света не може да помогне по въпроса, колкото и внимателно да е писан.
                      Последно редактирано от sparkybg; 31-10-13, 15:22.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Software kills!

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        ... Защо всичкото това го няма - някой някъде е решил че може и без него, защото ей така е преценил че щом е дал едни кинти ня някой друг да му направи тоя възел, оня е извадил един куп шарени хартийки по въпроса доказвайки надеждността му, значи това трябва да се сложи и да работи докато тая кола е кола.
                        ...
                        Потвърждавам, виждал съм случката на живо, че познавам един хардуерен дизайнер на една известна марка.
                        Има случаи, не един - колата да пали и тръгва на паркинг. Заради електмагнитното смущение на мълния. То хубаво да може да се пали и подгрява сама и да влезеш сутрин на топличко, ама хем душата в рая, хем...
                        p.s. Всъщност като се замисля - изцяло компютърно регулиран инжекцион - няма как входът да не е потенциометър или подобно електронно, TPS дето му викат. Входът за компютъра е някакъв вид ел. сигнал, друго не може да обработва.
                        Последно редактирано от Rabin; 31-10-13, 15:45.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Software kills!

                          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                          p.s. Всъщност като се замисля - изцяло компютърно регулиран инжекцион - няма как входът да не е потенциометър или подобно електронно, TPS дето му викат. Входът за компютъра е някакъв вид ел. сигнал, друго не може да обработва.
                          Ела да ти го покажа на дросел с жило въпросния сензор. Литрова мощност също има, икономия не особено
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #28
                            От: Software kills!

                            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                            Ела да ти го покажа на дросел с жило въпросния сензор. Литрова мощност също има, икономия не особено
                            Как обработва информацията колко газ си дал? Абе да не говориш за карбуратор? Не, мерси!
                            Първите модели инжекция са ги тургали на самолетите, че било проблем двигателят да работи надолу с главата. Изцяло механични. И от такова мерси.
                            Съвременен двигател с компютър е в пъти по-надежден от москвичов с чукчетата и карбуратора, че съм карал и двата вида. То едни износвания по "делкото", чукчето удря кога му дойде, па залепнало, па нагар, па разместило... а с карбуратор какви ядове съм брал...

                            Коментар


                            • #29
                              От: Software kills!

                              Какъв карбуратор те подгони??
                              Дросела се управлява механично, но към него има закачен сензор за позиция.

                              ПП А и за капак инжекция на самолетите са слагали само немците пък и другите са си работели на обратно
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • #30
                                От: Software kills!

                                Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                                ...
                                Дросела се управлява механично, но към него има закачен сензор за позиция.
                                ...
                                Тъй де! Пак има сензор, ама дали е при крака ти или при двигателя е все тая, само при втория случай имаш и допълнително жило в уравнението.
                                п.с. А, дросел, разбрах! Няма моторче за дросел, ама дюзите пак си ги цъка компа, а сложнотията и тримерните диаграми са пак там.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X