Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

    В края на Септември потегляме за Мароко аз и Марто Христов с ТЛК80.На 4-ти Октомври имаме среща в Алхесирас, Испания с още пет английски и един холандски екипажи,общо седем ТЛК. Да, Ленд Крузърска забава в пустинята.
    До Алхесирас са си около 3500км, та ще имаме и малко европейско турне(два пъти).Не сме заковали още къде из Европа, но като за начало изглежда : първи ден от София до Венеция.Втори ден от Венеция до Барселона.Трети ден почивка в Барса.Ден четири от Барса до Алхесирас и релакс до следващия ден , когато ни е срещата с другите другарчета.Подготовката за пътуването е в много напреднал стадий както технически(машина, оборудване, екипировка), така и планирането на маршрута.Като е станала дума за подготовка май сега е момента да благодаря на добронамерените и помагащите ни: Юпи –комуникации(от къде ги изрови тези СВ и антена?), Иван Маринов за съветите и подаването на правилни хора за какво ли не в техническата част, на Мето Паунов...за него списъка с помощ е безкраен! На Станко за част от оборудването....до Септември ще има и още, на които да благодарим, сигурен съм!
    Марто Христов е със сериозни амбиции за филмиране на пътешествието.Споделихме идеята с останалите участници и те са във възторг! През последните дни дори получавам мейли, че са си купили ГоПро-та тези, които нямат,хехе, да има матрЕал! За видеото Марто ще разкаже повече, той обича да разказва


    Маршрут за Мароко

    *първи ден-Влизане в Мароко – ферибот от Алхесирас, Испания до Танжер Мед, Мароко
    *ден втори – Танжер-Ел Хадида
    *ден трети – Ел Хадида- Есауира
    *ден четвърти – Разходка в Есауира и подготовка за следващите две седмици пустинно-планински приключения
    *ден пети – на Юг към Форт Бу Жериф през Агадир и през Националния парк „Souss Massa”(офроуд)
    *ден шести – каране през/по плажовете Бланш ( ако прилива на океана позволи) към град Тан-Тан (офроуд)
    *ден седми –караме на Изток през пустинята към Асса (офроуд)
    *ден осми –Асса- Ерг Шегага през дюните и Лак Ирики(офроуд)
    *ден девети и ден десети –Ерг Шегага до Ерг Шебби с нощувка някъде в пустинята( според зависи колко км. сме минали) (офроуд)
    *ден единадесети- почивка около Ерфуд с посещение на пустинните скулптори и може малко заиграффки по дюните
    *** Това са пет последователни дни офроуд, но достатъчно близко до населени места ако се наложи .
    От тук имаме два варианта:
    1) Да влезнем в Западна Сахара и после в Мавритания или...
    2) Да тръгнем на север през Атласките планини (най-общо казано) с останалите екипажи.
    Атласите ще прекосим при всички положения на връщане. Неизвестното за сега е кога е това връщане при сценарий от точка едно??? Западна Сахара и Мавритания са под въпрос само и единствено заради непостоянното миро-военно-опасно-неопасно положение там.Ако продължим на Юг оставаме само аз и Марто с една джипка до края, което е ОК!...с всичките му минуси...и плюсове
    Все пак връщането в мароканската му част ще е около седмица преди да се върнем на стария континент. От Ефрут на запад по високите Атласи пресичайки през Хебел Сархо(Jebel Sarho). Това ще е поне два дена през планината....в близките няколко седмици ще доуточним маршрута окончателно. Е , до колкото едно пътешествие може да бъде „уточнено окончателно „
    Следва....

  • #2
    От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

    "Амбиции" не знам дали е ней-подходящата дума за намерението ми да снимам това пътуване, но все пак един месец ще живея в джипа на Гошко и нямам избор...

    Защо да се снима филм? Ами на първо място - ще посетим изключително красиви и екзотични места, а и до този момент не сме се отказали напълно от идеята да посетим и едно уникално, малко известно и още по- малко посещавано място - "структурата Ришат" в мавританската част на Сахара (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%...88%D0%B0%D1%82). Защото част от спътниците ни имат много голям опит в пътешествията и експедициите и със сигурност има какво интересно да ни разкажат и покажат, И не на последно място - защото очаквам по време на самото пътуване, да се случат един куп интересни, забавни и поучителни събития, които си струва да бъдат заснети и разказани. За заснемането на филма смятам да използвам основно екшън камери, като от "кумова срама" ще взема и нещо по-сериозно със статив, за да има и кадри, които не предизвикват гадене... Смятам ноември месец да го монтирам филма и през декември (по Коледа най-късно) да му спретнем една "премиера" тук и в ефира на телевизия "България 24". Много ни се ще с Гошко, да разполагаме и с дрон (особено ако ще се ходи и до Ришат - някои неща могат да бъдат заснети както трябва, единствено от въздуха...) и "Вариант 1" е да си купим, защото нито аз, нито той имаме опит с подобна техника и ще трябва да се учим да го управляваме (а това носи определени допълнителни рискове за техниката) и снимаме с него. "Вариант 2" е да си наемем (по възможност с обучение и тренировки). Идеята ми е да покажем на себе си и на света, че и ние българите можем (и то сами - без голям снимачен екип който да пътува с нас), без да сме бивши "SEAL", "SAS", "Discovery Channel" и прочее съкращения, и имена. Филма ще ни даде и уникална възможност, да направим ревюта и тестове на един куп техника и оборудване в "бойни условия", като покажем и как трябва и не трябва да се борави и ползва. В момента съм в процес на издирване на сателитен оператор, който има покритие на района който смятаме да обиколим и от когото можем да си купим интернет трафик на "човешки" цени. Идеята е, да имаме още един способ за комуникация, а вие да можете да следите експедицията в реално време, като се ангажирам в края на всеки ден, да пускам по няколко изречения и снимки тук, както и да отговаряме с Гошко на въпросите ви (ако има такива).
    На свой ред искам и аз да благодаря на всички които ни помогнаха и помагат по организацията и подготовката до този момент, както и на тези, които тепърва ще се включат. Това е за сега ...

    Коментар


    • #3
      От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

      Евала , успех момчета
      На нас клиренс ни трябва , не скорост

      Коментар


      • #4
        От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

        Абонат

        Коментар


        • #5
          От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

          Гоше, Марто, аз на ваше място бих си дал поне още един ден за европейската част на отиване. Тойотата е дзвер, ама си е мАхина - трОши си се. Пък ако не се стрОши, има какво да разгледате за тоя ден из испанско.
          П.П. Вижте как се минават граници с лексотан - дали е забранен по другите държави ...
          Така като знам кои ще сте в екипажа, от сега е редно да се запасите (не за друго, ама май нЕма да можете да ги изтраете тея ... англичаните )
          Ако не свършва добре, значи не е свършило!
          0888 315 794
          LZ1UPI
          A1 (Rh+)

          Коментар


          • #6
            От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

            Не мисля, че чак ще ни се налага да се "друсаме". Ако се наложи все пак, ще импровизираме на място... Иначе и аз съм на мнение, че в Европа на отиване ни трябва още един ден. Границата на комфорта и безопасността е 600 км. шофиране на ден. Двама сме и това прави по максимум 1200 км. на ден при средна скорост от 100 км/ч, което за натоварената Тойота ще си е чист юруш, а за нас - памперси и преразход в перо "гориво" на бюджета (най-сериозното).

            Коментар


            • #7
              От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

              И аз съм на мнение малко по-лежерно в европа..първия ден го давате 1000 километра до Венеция, а втория 1200 и нещо до Барса..ще се озорите, тръгнете по-рано, за да не се изнервите още от началото...
              0899 шест5313нула
              За всекиго по нещо

              Коментар


              • #8
                От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                Не мисля, че чак ще ни се налага да се "друсаме". Ако се наложи все пак, ще импровизираме на място... Иначе и аз съм на мнение, че в Европа на отиване ни трябва още един ден. Границата на комфорта и безопасността е 600 км. шофиране на ден. Двама сме и това прави по максимум 1200 км. на ден при средна скорост от 100 км/ч, което за натоварената Тойота ще си е чист юруш, а за нас - памперси и преразход в перо "гориво" на бюджета (най-сериозното).
                Както и да ги смятате тази средна скорост 100 км/ч е доста дори и по магистрали .Смятам за редно и дори от собствен опит препоръчвам да смятате около 80 км/ч . Това е многократно засичано от Кьолн до София . За пресмятане е включено и времето за почивка ,зареждане и физиологични нужди . Предимство е че пътувате двама и ще може да се сменяте ама почивката на дясната седалка не е тази почивка която се получава в покой . Успех !
                По Ясенски : Истинският МОДЕРАТОР (полицай ) винаги може да намери нарушение.

                Коментар


                • #9
                  От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                  И Гошко, и аз малко или много сме си умешали капите с киното и телевизията. Нещо повече - представители сме на една особена възрастова група, а именно "Star Wars" поколението... Тази година около Коледа ще е премиерата на новия Епизод VII от сагата, а по една случайност в Мароко е снимана една сериозна част от него (както и от първите три епизода). Това ме подсети за още една точка, която задължително трябва да посетим (един вид като поклонение в Ерусалим или Мека..) планетата Татуин - мястото където е израснал един от най-незабравимите филмови герои в историята на киното - Люк Скайуокър. Така, че се очертава това пътуване да стане "междузвездно"....

                  http://uk.phaidon.com/agenda/photogr...aginary-world/
                  Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 07-05-15, 12:48.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                    Първоначално публикуван от alexalex69 Преглед на мнение
                    Както и да ги смятате тази средна скорост 100 км/ч е доста дори и по магистрали .Смятам за редно и дори от собствен опит препоръчвам да смятате около 80 км/ч . Това е многократно засичано от Кьолн до София . За пресмятане е включено и времето за почивка ,зареждане и физиологични нужди . Предимство е че пътувате двама и ще може да се сменяте ама почивката на дясната седалка не е тази почивка която се получава в покой . Успех !
                    Съгласен съм с написаното, но ще използвам повода да се похваля с една екстра - почиващия ще може да спи на почти истинско легло в задната част на джипа, докато партньора му шофира... Безспорно - това си е огромна екстра, която чувствително ще отдалечи момента ни на "скапване" във времето, а и етапите в Мароко не са толкова дълги (съобразени са с пътните и безпътните условия).

                    П.П. За мен лично ще е голяма школа - нямам почти никакъв опит на пясък и ще се наложи да се уча в движение!
                    Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 07-05-15, 13:00.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                      Пътуването в Европа е примерно, а реално си е по една седмица в посока. Аз седмицата я имам ; ) ...
                      Последно редактирано от goshko-loshko; 07-05-15, 13:22.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                        Първоначално публикуван от goshko-loshko Преглед на мнение
                        Пътуването в Европа е примерно, а реално си е по една седмица в посока. Аз седмицата я имам ; ) ...
                        И аз я имам...

                        Седмица е ОК! Вместо да пържим в "дакарско" темпо по 12 часа на ден по магистралите, спокойно можем да се пуснем по крайбрежието (или поне на определени места...). Ще сме в ярък контраст на фона на Монте Карло, Ница, Сен Тропе и....(увлякох се), а после прехода ще е брутален - Африка те поглъща от първата секунда - взех да говоря като режисьор - ще стане работата...

                        Коментар


                        • #13
                          От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                          Това е по-голямата част от маршрута в Мароко.Може да го разгледате с Гугъл ърт.Дава доволно добра представа.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                          • #14
                            От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                            Само да попитам ... Марте, нали знаеш, че Люк Скайуокър е измислен герой??

                            Нали ще си вземете светлинните мечове? Виждам, че силата е с вас, така че дупе да му е яко на "хилядолетния сокол"
                            П.П. ТрЕба да и купя една риза на тая тойота
                            Ако не свършва добре, значи не е свършило!
                            0888 315 794
                            LZ1UPI
                            A1 (Rh+)

                            Коментар


                            • #15
                              От: Мароко 2015,а може и Западна Сахара и Мавритания

                              Аз без меч не тръгвам никъде! Пу за мен цървения!...То и "Мумията" е снимана там ако ще си говорим за филми

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X