Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Циклади 2010

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Циклади 2010

    Прекрасни снимки!

    Коментар


    • #17
      От: Циклади 2010

      Ще наруша малко хронологията на разказа, за да дам актуални новини от днешния ден. Лодката ни взе да се пълни с вода

      Водата се събира сано в отделенията над кила, там където са болтовете, които държат кила за корпуса. Шакев се гмурка одеве (стигнахме до марината на Миконос) и няма никакви видими поражения нито по корпуса, нито по кила. То няма и от къде да има, тъй като не сме се удряли никъде. На едно-две места силиконовото уплътнение между кила и корпуса изглеждало "корозирало". Отвътре уплътненията около някои от болтовете изглеждат изместени на една страна.

      Сега сме запушили отворите между отделенията, да видим кое се пълни с вода, но не знам дали пълненето не става само като сме в движение. Ще изчакаме малко и ще разберем...
      "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
      Gabriel Garcia Mаrquez

      Коментар


      • #18
        От: Циклади 2010

        Първоначално публикуван от niki uaz Преглед на мнение
        Прекрасни снимки!
        Тенкс! Новият ми Никон сам ги прави
        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
        Gabriel Garcia Mаrquez

        Коментар


        • #19
          От: Циклади 2010

          Ето и продължението на разказа за Парос.

          Спряхме на пристанището на Парокия - главния град на острова. Парос е сравнително голям остров, един до друг са с остров Наксос и са горе-долу еднакви по размер. Самата Парокия е от хубавите гръцки островни градове, с тесни и много цветни уички и типични сгради. Доста е туристически, има много магазинчета и заведения, всичките много добре изглеждащи.















          В Парос се намира най-красивата църква на Егейско море. При гърците всичко е най-... Църквата хич не е лоша, даже били три църкви, обединени под един покрив. Това последното не можахме да го разберем съвсем, но може да не сме внимавали. Църквата се намира в красив двор, основната сграда е голяма и с много хубава фасада. От едната й страна има друга, малка църквичка. Може би това са две от трите църкви, които трябваше да забележим.

          Влязохме в голямата църква. Вътре е много просторно и доста бедно украсено. Имаше само няколко икони, но на мене ми хареса. Вътре не ми беше удобно да снимам.







          След църквата се пуснахме на първи оглед на града. Много приятни улички, с много цветя и красиво осветени от промъкващото се слънце фасади и витрини.











          Вечерта отново излязохме, пообиколихме още малко и се насочихме към един хубав италиански ресторант, разположен на красива висока тераса на една от главните търговски улички.







          Хапнахме добре и пихме местно бяло. Белите вина по гръцките острови хич не са лоши, д ви кажа. Жалко, че не им запомням имената, нито пък ги снимам, както обикновено правя. ..

          Вече настроението от пътуването се покачваше. След като тръгнахме по островите си прекарвахме доста добре, с компанията беше все забавно и леките изнервяния от капитана не ни се отразяваха много.













          Лека нощ, деца...
          "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
          Gabriel Garcia Mаrquez

          Коментар


          • #20
            От: Циклади 2010

            Първоначално публикуван от Андрей Боянов Преглед на мнение
            Ще наруша малко хронологията на разказа, за да дам актуални новини от днешния ден. Лодката ни взе да се пълни с вода

            Водата се събира сано в отделенията над кила, там където са болтовете, които държат кила за корпуса. Шакев се гмурка одеве (стигнахме до марината на Миконос) и няма никакви видими поражения нито по корпуса, нито по кила. То няма и от къде да има, тъй като не сме се удряли никъде. На едно-две места силиконовото уплътнение между кила и корпуса изглеждало "корозирало". Отвътре уплътненията около някои от болтовете изглеждат изместени на една страна.

            Сега сме запушили отворите между отделенията, да видим кое се пълни с вода, но не знам дали пълненето не става само като сме в движение. Ще изчакаме малко и ще разберем...
            ‘’Bavaria’’..!! Казвах ли ти аз, че това нещо само прилича на истинска яхта? Сега разбираш защо! Иначе сериозно: ако лодката не е лежала на кила си, когато е била вдигната на брега,/ пролетта гледах една такава в Созопол / напълно е възможно да провисне. Лошото е, че сега и да притягате болтовете, ефекта ще е малък / пак трябва да седне на ш...ия кил/ а и въпроса с подходящия инструмент?!! Ако не е това, вода може да влиза от много други места: охлаждане, валова линия, балер, тоалетни... и пак да се стича там /най-ниското място в корпуса. Това не е чак такава болка. Помпите на автомат и си гледайте кефа. Все пак всеки ден сте на пристанище. Само гледайте да не потънете вързани на кея, че резила ще е голям J

            Коментар


            • #21
              От: Циклади 2010

              жоро, много повдигна духа на компанията, особено с последната забележка!
              много ти благодаря!
              катя съвсем беше клюмнала, но сега изведнъж се оживи.
              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
              Gabriel Garcia Mаrquez

              Коментар


              • #22
                От: Циклади 2010

                Ако потъне ,ще дойда да ви прибера!Поздрави на цялата компания
                Последно редактирано от goshko-loshko; 09-09-10, 20:29.

                Коментар


                • #23
                  От: Циклади 2010

                  Вода влиза, това добре ама каква вода? Солена студена, солена топла, сладка студена, сладка топла? Качеството на "Бавария" лодки няма да коментирам, само ще ти кажа, че преди да започна да се занимавам с болтовете на кила, ще погледна поне 100 други неща. Преди да започваме със догадките, дай подробностти за тази вода. Ако по водата плуват малки черни сажди, ВНИМАВАЙТЕ!!! Идват от пробито някъде по ауспуха. Ще се натровите а може и да не се събуди някой. Другите варианти са по-лесни. Кажи сега за водата.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #24
                    От: Циклади 2010

                    Водата беше студена и солена. Мисля, че нещата си дойдоха на мястото. Ще започна по-отдалече. Още в началото на пътуването се запуши канала на предната баня. Не щеше да изпомпва вода. Капитана се опита да го оправи, май намери коя тръбичка е запушена - тази от сифона до помпата, разглоби я, но не можа да я извади и я заряза вътре. Останахме с една баня. Това, при всичките други проблеми, не ни направи особено впечатление.

                    По-късно, преди 2-3 дни, се запуши и предната баня. Семерджиев пак самоотвержено разглоби и там тръгите, оказа се, че самата помпа е запушена, отвори я и я почисти. При затварянето й обаче не беше направил нещо като хората, та затова демонтирал и помпата на задната баня, за да види как там е направено. И предната баня беше оправена, но задната остана и без помпа, която поне да спира влизащата от морето вода.

                    Сега капитана е запушил тръбичката, не тече вече. Мисля, че спряхме да потъваме. Ще видим като тръгнем дали няма пак да почне от някъде.
                    "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                    Gabriel Garcia Mаrquez

                    Коментар


                    • #25
                      От: Циклади 2010

                      На всички туристи искам да обърна внимание че капитана носи отговорност за живота на пасажерите и какви решения взема си е негова лична работа.С толкова много хора без ни най малка морска култура не е лесно да плаваш на двигател а камоли под ветрила за което изцяло подкрепям действията на капитана.По отношение на техническото състояние и проблеми в лодката бих искал да споделя че е нормално дори на яхти от по-голям клас да се получават проблеми..А по отношение това дали бавария прилича на яхта или е яхта искам да припомня на ,,специалиста,, че от последните няколко десетки регати в бг все така първа излиза бавария защо ли...Проблемат с кила не е безобиден но не е сериозен ако лодката се експлоатира с по-малко ,,стрес,, под ветрила ..

                      Коментар


                      • #26
                        От: Циклади 2010

                        Това, че някаква Бавария излизала пьрва по регати в Бьлгария, не прави лодките от този производител по-добри. Не казвам, че са и много лоши, просто едното няма нищо общо с другото.
                        Ако ще се притеснявам от стреса на кил болтовете докато сьм под платна... слизам с викове "олеле майкооо". Нищо не пречи на капитана да я кара на платна /еле на широкото/, вьпрос на желание е. Вие тая лодка наемате ли я? Защото, ако я наемате, май сделката не е добра /за клиентите имам в предвид/.

                        Искренно се надявам да не задьлбаем в грешната посока с тая тема. Моля не използвайте думичката "специалист" в кавички. До тука капитана е експерт, а Баварията е вьрха. Нека така да си остане.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: Циклади 2010

                          Доста рядко се изказвам грубо и рязко за някого. Не съм достатъчно директен май.. Този път обаче ми идва от вътре. Въпреки това много мислих дали да отговоря на transat650, или да послушам съвета на NIKSD и да оставя нещата така. Все пак и аз не искам темата да деградира, най-малкото имам още много снимки да показвам и за хубави места да разказвам.

                          Ние вече сме в Солун, вчера успешно пристигнахме в добре познатото ни Каристо и на бързо духнахме от яхтата. Всички много изнервени. Две седмици на тръни и с опънати нерви срещу прилична сума пари. Та понеже капитана е и собственик на яхтата, която ни даде под наем заедно със себе си и помощник-капитан паникьор...

                          Реших, че ако съм прав, не е редно да си премълча мнението, защото проблемът е сериозен. Ако не прав, то тогава също трябва да си го кажа, за да ми помогнат компетентните хора от форума, на които благодаря за участието в темата по време на пътуването, да си разбера грешката.

                          Като цяло знам много добре за отговорностите на капитана, но вече имам следните очаквания, които този не удовлетворява по никакъв начин:

                          1. Да създава спокойствие и чувство за сигурност у туристическия си екипаж, вместо да нервничи през цялото време.
                          2. При влизане в пристанище да не пита всеки път екипажа с прединфарктна настоятелност "Какво да правя сега, а?! Какво да правя?".
                          3. Да не минава през котвените вериги на другите лодки и да не устремява управляваната от него лодка с пълна газ към корпуса на чуждите лодки, с което да всява ужас у комшиите и срам сред екипажа си.
                          4. Да има поне представа как да стигне до набелязаното място или поне до някое място, ако случайно GPS приемникът му загуби сигнал или откаже да работи в открито море.
                          5. Да не пълни лодката с вода, а ако му се случи да го направи поради техническа грешка (всеки допуска такива), да може бързо да локализира проблема и да го отстрани.
                          6. Ако все пак лодката му вземе да се пълни с вода по някаква причина по сред морето, да се опита да успокои туристическия си екипаж, вместо да вика "Аз сега какво ще правя".
                          7. Да знае някакъв начин да получава прогнозата за времето, различен от този да звъни на жена си по телефона (въпреки, че този си работеше).
                          8. Ако счита че му е трудно да кара лодката на двигател, да не поема отговорността да вози туристи, тръгнали на ветроходна ваканция.

                          Мога да продължа, но Катя ме пришпорва да тръгваме, щото в Солун пак щяло да има шествие днес, пък ние нямаме нафта в резервоара и може да си останем да спим на някоя бензиностанция.

                          Смятам, че не се прави така, както направи Семерджиев и че такива прояви не бива да се премълчават, защото са опасни. Затова отговорих.
                          "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                          Gabriel Garcia Mаrquez

                          Коментар


                          • #28
                            От: Циклади 2010

                            Много хубави снимки и духовит разказ. Очаквам продължението.

                            П.С Малко черен хумор. По т.6 отговора е: " Ами капитана винаги остава с кораба"
                            I get High by going Down

                            Коментар


                            • #29
                              От: Циклади 2010

                              Първоначално публикуван от transat650 Преглед на мнение
                              На всички туристи искам да обърна внимание че капитана носи отговорност за живота на пасажерите и какви решения взема си е негова лична работа.С толкова много хора без ни най малка морска култура не е лесно да плаваш на двигател а камоли под ветрила за което изцяло подкрепям действията на капитана.По отношение на техническото състояние и проблеми в лодката бих искал да споделя че е нормално дори на яхти от по-голям клас да се получават проблеми..А по отношение това дали бавария прилича на яхта или е яхта искам да припомня на ,,специалиста,, че от последните няколко десетки регати в бг все така първа излиза бавария защо ли...Проблемат с кила не е безобиден но не е сериозен ако лодката се експлоатира с по-малко ,,стрес,, под ветрила ..
                              Само за статистиката: когато си завършил две морски образования, когато 17 години си плавал на кораби, минавайки през всички офицерски длъжности, когато последните 8 години точно с плаване на яхти си вадя хляба, имам претенцийте да съм специалист. Точно към такива като мен и като NIKSD се обръщат хората, когато искат да плават или да им доставят лодките някъде. Ако говорехме за ряпа, краставици и домати, сигурно щях да внимавам какво ми говориш, сега не си ми интересен.
                              P.S. aко с този никнейм искаш да кажеш, че имаш желание да пресичаш Атлантика, обади се да ти кажа как става.Имам вече 4 пресичания с лодки в двете посоки / не са с Bavaria / over and out.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Циклади 2010

                                Като човек, който с това си вади хляба имам няколко коментара по ситуацията. Моля модераторите да разделят тези неща от хубавата тема.

                                По принцип тук клиентите избягват да се качват на лодка с kapitan собственик. Вместо ти да си му началник, се получава ти да си му на гости. Тук половината пари за капитана идват от бакшиш. 12 метрова лодка се кара от един човек /при условие, че не плавате повече от 12-14 часа на ден. Ако се кара повече, клиентите влизат в играта като екипаж. Ако могат. Ако не, не се кара и това е/.

                                Клиента е този, който определя къде се ходи и как се плава, дали се ползва мотор или се кара на платна. Капитана трябва да обясни на клиента на какво е способна тази лодка, какво ще е времето, кога се пристига на мотор, кога на платна, колко гориво се харчи с определена скорост... Развеждаш ги из лодката, показваш им кое къде е и после сядате в кокпита на разговор. Един от клиентите е шефа. ВИНАГИ. Обясняваш на всички, че ти правиш това, което шефа ти каже. Обясняваш и, че при определени обстоятелства, КАПИТАНА И САМО КАПИТАНА казва какво да се прави. Не е ли опасно или противозаконно капитана няма думата- Капитана може да дава съвети, но са само съвети.

                                "Моя съвет е да тръгнем към 8 сутринта утре при лек отлив. Ще е добре да караме на морот докато не излезем на чисто от пристанището. Докато работи мотора ще имаме и топла вода. Перфектното време да си вземем по един душ и да направим закуска. По прогноза вятър ще имаме към 10 сутринта. Ще е добре, ако плаваме под ветрила до към 2 след обед и да хвърлим котва в ... залив. Там ще може да поплyвате докато се сготви обяда. Ако искаме да сме в ... марина утре вечер, на котва ще можем да стоим максимално до 6 часа."
                                - Ааа, на мене 8 ми е рано, тръгваме в 11!
                                - Разбира се, тръгваме когато на вас е удобно, но тръгнем ли в 11, или няма да можем да се гмуркаме в ... залив или утре вечер няма да сме в ... марина.
                                - Добре, в тоя залив можем ли да стоим на котва през ноща?
                                - При тази прогноза, да, но ако прогнозата не е вярна, и вятъра обърне, ще се наложи посреднощ да се вдига котва и да стоим вънка на вълната цяла нощ. Ще са ми нужни 2ма мъже да помагат с котвата посреднощ. Вероятността това да стане е 50%...
                                - Риск руби, риск печели, тръгваме в 11.
                                - Ок шефе, 11 тръгваме.
                                - Капитане, пич си, сега ще мога да се наспя...
                                После ни блъска цяла нощ вънка вълната ама капитана не е виновен. После "бе така е като не слушаме капитана...' Схвана ли идеята?

                                Е, ако заблъска време или се строши нещо ще има-
                                "Моля за вашето внимание, променям плана, връщаме се обратно в марината! Приберете обратно xраната в хладилника и сложете спасителните ризи. Пешо и Иван да застанат до големите лебедки! Тишина на борда, трябва да говоря по радиото!"
                                И хич не ме интересува, че на някои коктейлчето щяло да се стопли. По въпроса с GPS, обурудване, маневриране, прогнози- работата е ясна. Аз си нося собствени независими от лодката навигационни инструменти, VHF радио, EPIRB, Iridium Phone, SPOT. При маневра, ако капитана се нуждае от помощ, клиента става екипаж и изпълнява заповедите на капитана. Никога не се крие от клиента истината за реалната ситуация. Объркаш ли нещо /за водата говоря/ обясняваш кротичко какво се опитваш да направиш и отбора започва да дава съвети /ако искат/. Един пожарникар знае много повече за помпи от кой да е kapitan /проверено/. Строител затапва дупка по добре от kapitan /и това проверено/. Шофьор на линейка се справя с болен по добре от мене /пак е проверено/. Мисълта ми е да не псуваш цветисто докато клиентите ти стреснати гледат 5 кила вода как се лашкат в трюма.

                                Абе, защо не си наемеш лодка другата година и да ме викнеш да я карам? Само дето скъпо взимам.
                                https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X