Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Циклади 2010

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Циклади 2010

    След като първото ни пътешествие с яхта много ни хареса (http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=94047), тази година пак си организирахме такова.

    Яхта - Bavaria 46 Criuser, капитан Семерджиев (има си и име, но не го използваме), екипаж - аз, Катя, Елмира, Иван, Митко Шакев и Милена.

    Яхтата тръгна от Созопол, за да ни вземе от Лаврио на 28.08 и да отпрашим по Цикладите за 2 седмици. Малко се промениха нещата - Намерихме яхтата на Каристос с лека повреда в охладителната система на двигателя и големи административни трудности Както каза човека от бреговата охрана - "Small problem, big drama".

    Както и да е, всичко се оправи и вече сме на средата на пътуването - подготвяме се да отплаваме от о. Тира (Санторини). Тук е прекрасно, а аз подготвям снимките и разказите.
    "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
    Gabriel Garcia Mаrquez

  • #2
    От: Циклади 2010

    Ще следя снимките и темата с интерес!

    Коментар


    • #3
      От: Циклади 2010

      Импелара на водната помпа се сменя на 500 часа или преди сериозно пьтуване,ако капе помпата се сменя задьлжително,че може да ви напьлни мотора с вода.Не споменаваш какво и е та точна идея нямам как да дадем ако имате нужда от идеи.

      А иначе и аз сьм на опашка и чакам снимки с нетьрпение.Пробвайте малко тежьк риболов,нещо льскаво на повьрхноста на водата,скорост 5-6-7 вьзла и дистанция 15-30 метра зад лодката.И снимки.


      УСПЕХ и да не изгорите много.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #4
        От: Циклади 2010

        Ден първи - качване на борда
        ====================

        Организацията беше следната. Яхтата, заедно с капитана, помощник капитана и Шакев тръгна от Созопол още понеделник с идея да ни чака на Лаврио събота сутринта. Няма да влизам в подробности, само ще кажа, че поради споменатия вече технически проблем настигнахме яхтата на Каристос, помощник капитана вече беше напуснал, защото много се уплашил и Шакев беше междувременно назначен за помощник капитан.

        Каристос се намира в южната част на остров Евиа. Той тоя остров Евия си е като свързан с брега - дели го един голям мост. Самия Евиа също е доста голям и пътя през него до Каристо е чудесен.

        Ето малко снимки от тази част.

        Катя с подходящ притововетрен гел за коса:


        Милена:


        Мостът между Евиа и контитента:


        Местна бабка:


        Установки за развъждане на риби може би...


        Изглед от изключително живописния път високо над морето:


        Колеги...


        И много вятърни мелници (ветрогенератори, де...). Много повече са от тези на снимката.


        Така, след 11-12 часа път от София стигнахме в Каристо. Само пътят по остров Евиа беше около 2 часа, като само половината от въпросният път е засегнат от еврофондовете - другата половина си е само много завоест планински път с голямо дере от едната страна.

        Сградата на пристанищните власти, които ни държаха в Каристо няколко дни:


        И основните герои:















        Последно редактирано от Андрей Боянов; 06-09-10, 18:16. Причина: Правописни грешки
        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
        Gabriel Garcia Mаrquez

        Коментар


        • #5
          От: Циклади 2010

          Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
          Импелара на водната помпа се сменя на 500 часа или преди сериозно пьтуване,ако капе помпата се сменя задьлжително,че може да ви напьлни мотора с вода.Не споменаваш какво и е та точна идея нямам как да дадем ако имате нужда от идеи.

          А иначе и аз сьм на опашка и чакам снимки с нетьрпение.Пробвайте малко тежьк риболов,нещо льскаво на повьрхноста на водата,скорост 5-6-7 вьзла и дистанция 15-30 метра зад лодката.И снимки.


          УСПЕХ и да не изгорите много.

          Тенкс! Импелера си беше ОК (въпреки, че го сменихме и него). Ако има интерес мога да разкажа по подробно за проблема. Така или иначе той вече е далеч зад нас.

          С риболова Иван опитва за сега с доста съмнителен успех Сигурен ли си, че трябва да е близо до повърхността лъскавото?
          "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
          Gabriel Garcia Mаrquez

          Коментар


          • #6
            От: Циклади 2010

            Форума на Фишинг Мания,там ника ми е PENN,но за сьжаление не влизам често вече,нямам много време.Има една тема ШМЕКЕРИИ ПРИ ВЛАЧЕНЕ в която бях обяснил някои фифели в океанския риболов с яхта.Не само сьм гигурен,но мога месец по месец да ти кажа кое кьде и как кьлве,на какво се лови,на каква дистанция,на какви цветове и какви размери предпочита...............но просто прегледай Фишинг Манията,там вече го има писано и няма да ми се наложи да се повтарям.

            С това се занимаваме,не сьм много добьр,но риба ако има може и да я хвана.Питай ако имаш питанки,че след 20 часа трьгвам за Портланд на 1100 мили преход да докарам една лодка,няма да ловим риба,но снимки се надявам да има.


            http://forum.fishing-mania.com/viewtopic.php?t=8825

            Темата горе,подфорума долу.

            http://forum.fishing-mania.com/viewforum.php?f=14
            Последно редактирано от BENZBOSS; 06-09-10, 19:37.
            TOYOTA SEQUOIA ‘11
            W140 S420 '99

            Коментар


            • #7
              От: Циклади 2010

              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
              Форума на Фишинг Мания,там ника ми е PENN,но за сьжаление не влизам често вече,нямам много време.Има една тема ШМЕКЕРИИ ПРИ ВЛАЧЕНЕ в която бях обяснил някои фифели в океанския риболов с яхта.Не само сьм гигурен,но мога месец по месец да ти кажа кое кьде и как кьлве,на какво се лови,на каква дистанция,на какви цветове и какви размери предпочита...............но просто прегледай Фишинг Манията,там вече го има писано и няма да ми се наложи да се повтарям.

              С това се занимаваме,не сьм много добьр,но риба ако има може и да я хвана.Питай ако имаш питанки,че след 20 часа трьгвам за Портланд на 1100 мили преход да докарам една лодка,няма да ловим риба,но снимки се надявам да има.


              http://forum.fishing-mania.com/viewtopic.php?t=8825

              Темата горе,подфорума долу.

              http://forum.fishing-mania.com/viewforum.php?f=14
              Много мерси! Сега чета, като тръгнем след обяд ще опитам да приложим наученото и ще докладвам.
              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
              Gabriel Garcia Mаrquez

              Коментар


              • #8
                От: Циклади 2010

                Ден втори и трети - висене
                ==================

                От събота до вторник няма кой знае какво за разказване, защото висяхме в Каристо, чакайки да ни издадат разрешение за плаване, което се оказа много сложно. Съмнявам се така да е всеки път, когато някой има повреда (особено ако е лека, като нашата). Може би при нас основна роля изигра това, че като са закъсанли без охлаждане, капитана и особено изплашения му помощник са настояли да извикат помощ (на 112!) и бреговата охрана ги е теглила с някаква рибарска лодка до брега. Това, предполагам, е задействало стриктното спазване на всички закони и процедури с определен отенък на престараване от страна на "harbor master"-a. Тоя харбор мастер почна да ни звучи като герой от следваща серия на Междузвездни войни, нещо като заместник на Дарт Вейдър например.

                Както и да е , Каристо не е много забележително селце. Има много оживена вечер крайбрежна улица, по която трамбоват и няколко файтона. Освен крайбрежната, има и една-две други улици, съвсем наблизо, по които има някакво движение. На едната от тях, перпендикулярна на крайбрежната, към 7 вечерта почват да подреждат масите на няколко ресторанта по тротоара. Става много приятна атмосфера, пък и нещата, които ядохме, не бяха лоши.

                Установихме, че в Каристо охтопод абсолютно не могат да приготвят (за разлика от много други, доста по непретенциозни места, като пристанищната кръчма в Александруполис например). За сметка на това ядохме най-интересно приготвената и доста вкусна тарама! Много разбита, с нещо още в нея (лук и лимон да речем) и много течна. С лек и много приятен вкус!

                Недалеч от тази улица, успоредно на нея, е разположена и една съвсем тясна уличка, която изпълнява същата функция вечер. Там атмосферата е още по интересна, поради това, че уличката е много тясна. На Елмира й няпомняла Париж. Много интересно защо точно Париж, в който първото забележително нещо са много широките уллици... Оказа се, че имало и там една толкова тясна уличка, кояято всъщност осъществява връзката между Каристо и Париж.

                Това ми напомня как си седяхме преди няколко години на марината в Балчик с приятелите, с които направихме след това първото ни пътешествие с яхта. Тогава Косьо коментира: "Ъъъм, много ми харесва тая марина! Напомня ми малко на Монако!". Лъчо, морския капитан, вика: "Ама много малко!".

                И понеже повисяхме доста в това Каристо, ето поне още няколко снимки от там.

                Френска яхтсменка - с мъжа си прекараха поне толкова време на Каристо, колкото и ние. Без някой да ги държи там.



                Други гледки:





                Катя вечерта в ресторанта. Типично (за съжаление) представителче на местните деца зад нея.









                Последно редактирано от Андрей Боянов; 07-09-10, 08:10. Причина: Повтаря ми снимките
                "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                Gabriel Garcia Mаrquez

                Коментар


                • #9
                  От: Циклади 2010

                  Я кажи защо загря моторетката.
                  И НЕ се вози повече при помощника. Щом за едно загряване толкова гюрултия...
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #10
                    От: Циклади 2010

                    Здравей, Андро!
                    Помниш, че преди тръгване, дискутирахме някои неща! Ако имаш някакви въпроси, аз все още съм на линия, така че не се притеснявай да питаш, ще помагаме колкото можем отдалече.
                    P.S. наистина съжалявам за напразно пропилените дни, но...

                    Коментар


                    • #11
                      От: Циклади 2010

                      Първоначално публикуван от gnick Преглед на мнение
                      Здравей, Андро!
                      Помниш, че преди тръгване, дискутирахме някои неща! Ако имаш някакви въпроси, аз все още съм на линия, така че не се притеснявай да питаш, ще помагаме колкото можем отдалече.
                      P.S. наистина съжалявам за напразно пропилените дни, но...


                      То да бяха само пропилените дни, нямаше да е кой знае каква грижа Истината е, че тръгнахме с помощник капитан паникьор (то добре, че се е разкарал поне, де) и капитан, на който все му пречи вятъра

                      Иначе нямаме технически проблеми вече, времето и морето са чудесни, вятърът повечето време е 4 бофорта - приказка. Но ние караме на двигател и пъшкаме през цялото време какъв ураганен вяртър и какви огромни вълни имаме

                      Както и да е, да не се впускам в темата сега, ще разправям, като се върна. Изводът за сега е, че до следващото пътуване с яхта трябва да съм се научил да карам лодката.
                      Последно редактирано от Андрей Боянов; 08-09-10, 07:50. Причина: правопис, правопис...
                      "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                      Gabriel Garcia Mаrquez

                      Коментар


                      • #12
                        От: Циклади 2010

                        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                        Я кажи защо загря моторетката.
                        И НЕ се вози повече при помощника. Щом за едно загряване толкова гюрултия...
                        Ами ние като стигнахме на яхтата, вече ги бяха изтеглили на брега и едни местни мочета ремонтираха. Импелера си е бил ОК. Имало е спукана тръбичка на антифриза, която, доколкото разбрах, още в морето са я скъсили, за да премахнат спукването. Гърците са я сменили май изцяло тази тръбичка.

                        Освен това е имало и спуката тръба за водата, която охлажда антифриза. Едната от хипотезите е, че това спукване е резултат от спукването на първата тръбичка. Нямам представа.

                        Както и да е, смяната на двете тръби не оправи проблема (ние междувременно вече бяхме на яхтата). Накрая гърците свалиха корпуса на импелера и го шлайфаха. Идеята е, че от загряването на двигателя (което се е случило заради някоя от тръбичките), тоя корпус се е деформирал леко. След шлайфането всичко се оправи, поне технически.

                        Оттук натам следваха 3 дни административни разправии.
                        Последно редактирано от Андрей Боянов; 08-09-10, 07:52. Причина: правопис, правопис...
                        "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                        Gabriel Garcia Mаrquez

                        Коментар


                        • #13
                          От: Циклади 2010

                          Ден трети и четвърти - вече сме моряци
                          ===========================

                          Вторник сутринта най-накрая взехме заветните документи от пристанищните власти.



                          Оказа се, че въпреки всичко трябва да мимен през Лаврио, защото още от началото нашите обявили, че натам отиват и гърците бяха записали Лаврио като следващо пристанище. За да избегнем следващи административни проблеми тръгнахме натам. На мене лично това не ми пречеше - нали плавахме вече. На платна, хубав вятър на 120 градуса, кеф...







                          В самото Лаврио няма нищо забележително. Шакев и капитана оправиха документите за по-малко от 20 минути и бяхме готови. Решихме все пак да останем да нощуваме в Лаврио (беше взело да се стъмва). За следващия ден прогнозите стигаха до 5 по Бофорт в по източната част на маршрута за деня (Сирос - Миконос). Никой от екипажа не се притесняваше от тази прогноза. Само капитана изглеждаше леко напрегнат.





                          На другата сутрин отпрашихме за Китнос. Отказахме се междувременно от идеята да ходим директно до Сирос или пък до още по-далечния Миконос.

                          Решението не беше хич лошо! Китнос е едно не много голямо островче, а пък пристанището, на което спряхме (Лутра) се оказа малко и чаровно място, без голям наплив от туристи (поне в тоя период).





                          На самата марина си имаше хубаво кафе, в което в 12:00 сервират само закуска - казаха, че е рано за обяд. Даже не разбрах дали следващото, което сервират, не е направо вечеря... Е, ние си бяхме точно за закуска, освен това добрата новина беше, че бирата не беше изтрита от списъка на сутрешните питиета.






                          На два километра от марината пък имаше едно друго плажче. За моя радост на Катя не й хареса водата - имаше доста умрели раци, сигурно ги изхвърлят от някъде. Та не се наложи да се къпем в морето.
                          Но пък имаше чудесна кръчмичка и обстановката наоколо беше приятна.


















                          Така, с приятно настроение, лежерно започвахме плаването. Целия ден, както и вечерта, прекарахме приятно, оплювайки общия враг и правейки планове за следващите дни.









                          Последно редактирано от Андрей Боянов; 08-09-10, 08:37. Причина: грешки
                          "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                          Gabriel Garcia Mаrquez

                          Коментар


                          • #14
                            От: Циклади 2010

                            Щом бръмчите на мотор ..... явно капитана Ви е .... "много добър" .....

                            Кажи му да пусне само предния чаршаф (триъгълния)..... нарочно не използвам специфични термини ...... не моа ме разбра ...
                            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                            Коментар


                            • #15
                              От: Циклади 2010

                              Ден пети - Парос
                              ===========

                              Променихме плана. Решихме да не ходим до Миконос, а да се устремим по най-прекия път към Санторини (Тира). Милена беше само за една седмица с нас, трябваше да си тръгне в неделя, и това висене на Каристо й утрепа половината отпуска. И понеже тя (пък и ние, де) най-много искаше да види Санторини, тръгнахме натам.

                              Новият план беше от Китнос да тръгнем за Парос, да спим там и на другия ден (петък) - към Санторини. Така и направихме. Станахме рано и в 7 бяхме вече на път за Парос. Тоя ден карахме изцяло на платна! "Изцяло" означава, че ги вдигаме, след като хубаво сме се отдлечили от пристанището, взели сме правилния курс и тогава двигаме платната. Геноато го рифоваме задължително, независимо от силата на вятъра, защото още първия ден един шев се поразкъса малко (доста се пляскат на моменти тия платна). Не е фатално разкъсване, около 4-5 сантиметъра под подгъва на платното, но капитана се притеснява да не се доразкъса.

                              Така караме докато приближим на няколко мили следващото пристанище, където ги пускаме и даваме газ.

                              Тоя ден нямаше драми с платната, вятъра беше хубав и и дваше през цялото време от север-североизток (както си е редно за тия места и това време от годината). Ние се движехме на югоизток и щастието беше пълно.

                              Наближихме Парос. Заобиколихме от север скалите Портес, в които 2000 година се е разбил голям ферибот и са загинали 80 човека. Повече от 500 са спасени от рибари и военни, които по това време били на учение в района. Има много теории как и защо се е блъснал тоя ферибот.

                              Иначе скалите са доста красиви.







                              Следва... (юркат ме да тръгваме)
                              "The only regret I will have in dying is if it is not for love."
                              Gabriel Garcia Mаrquez

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X