Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Секретен обект "А" - СЕВЕРЕН тунел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    И начетен, сериозен човек като тебе, като разгледа тия снимки и види мащаба, може да си помисли че тунелите са разминати щото нали цял Обзор че даже и околностите го знаели!?!
    Ха.Ха.Ха.

    Коментар


    • #32
      https://offroad-bulgaria.com/forum/%...03#post3658203

      Писано е в темата на Кент за обекта, има и документи.
      Dacia Duster 1.5 dci 115Hp 4х4 - Екзотика на колела.

      Коментар


      • #33
        Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
        И начетен, сериозен човек като тебе, като разгледа тия снимки и види мащаба, може да си помисли че тунелите са разминати щото нали цял Обзор че даже и околностите го знаели!?!
        Ха.Ха.Ха.
        Ха-ха-ха, ама съм старѝло и патѝло и помня от соца, че във всички слухове, мълви и (уж) градски легенди "по него време" © имаше не едно зрънце, ами цяла крина зрънца истина. Народната власт щателно укриваше издънките и никога не оповестяваше истинските причини за едно или друго свое действие или бездействие.
        Ето пример:
        Първоначално публикуван от Валери Недялков
        Писано е в темата на Кент за обекта, има и документи.
        Значи през 1959 г. се правят проучвания за довършване на проекта, имаме обяснителни записки към два доклада - технико-икономически и инженерно-геоложки, които дават като цяло положително становище. И в двата за тунела има по две изречения. Сякаш е вече пробит, само трябва да се облицова.
        Защо тогава не е довършено трасето?
        "Има си крушка опашка" и "Нет дыма без огня". © Нещо здраво се премълчава в тази история.
        А оптимистите, твърдящи, че е по-изгодно или удобно да се карат пътници и товари между Варна и Бургас по шосе, май-май не са пътували по участъка. Клиповете на Гагич нема да ги карам да гледат, но барем някой репортаж на БиТиВи да видят: https://embed.btv.bg/lbin/global/emb...lKaAYnSAdeJv-Q
        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

        Коментар


        • #34
          Добре де , и да се разминава - пак може да се коригира посоката , в най лошия случай ще има два тунела Оставам с впечатление че недопробитото е над километър - как са разбрали че се разминава?
          Фиат Купе
          Опел Фронтера В
          Мицубиши Паджеро Пинин

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            "Минен / скален натиск" се нарича отговорът. Не можеш произволно да избереш диаметър на "тръбата", затова (пр. тунелите на т.нар. "АМ Хемус" са по двойки, а не един с две платна). Изчислява се. Когато се налагат отделни "тръби", се смята на какво отстояние една от друга са. При опит да съединиш съседни тунели, цялата планина отгоре ще се изсипе вътре. Затова с появата на tunnel boring машини (поетично наричани "къртици" у нас) тунели вече се копаят само еднопосочно.

          • jordanov sv
            jordanov sv коментира
            Редактиране на коментар
            Може и една срещу друга да работят,
            Сещам се за Ламанша. Любимата ти Франс.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Тунела под Ламанша не е най дългия въпреки че инженерно е бил най труден за копане . Риска от внезапно наводняване съществува до ден днешен . Най дългия тунел . https://www.investor.bg/a/338-drugi/...v-shveytsariya

        • #35
          Първоначално публикуван от novatech Преглед на мнение
          Добре де , и да се разминава - пак може да се коригира посоката , в най лошия случай ще има два тунела Оставам с впечатление че недопробитото е над километър - как са разбрали че се разминава?
          Имаме геодезисти тук във форума не един и два, и са споменавали за 1-2мм точност/разминаване под земята на стотици метри и то никак не само направо и никак само в една хоризонтална равнина, демек не е проблем да се провери с колко се разминават/биха се разминали.
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #36
            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

            Ха-ха-ха, ама съм старѝло и патѝло и помня от соца...
            Ето пример:

            Значи през 1959 г. се правят проучвания за довършване на проекта, имаме обяснителни записки към два доклада - технико-икономически и инженерно-геоложки, които дават като цяло положително становище. И в двата за тунела има по две изречения. Сякаш е вече пробит, само трябва да се облицова.
            Защо тогава не е довършено трасето?
            "Има си крушка опашка" и "Нет дыма без огня". © Нещо здраво се премълчава в тази история.
            А оптимистите, твърдящи, че е по-изгодно или удобно да се карат пътници и товари между Варна и Бургас по шосе, май-май не са пътували по участъка. Клиповете на Гагич нема да ги карам да гледат, но барем някой репортаж на БиТиВи да видят: https://embed.btv.bg/lbin/global/emb...lKaAYnSAdeJv-Q
            И като си толко патило да дадеш пример за масов вътрешен товер Варна-Бургас? Примерно за всеки ден блок-влак 5-600 тона? Щото иначе за чий ти е тая линия - ше возиш пътници?

            Течни горива не знам как доставят, може там да ни светнеш. Макар че има едни малки каботажни танкери по няколкостотин- няколко хиляди тона /даже и бункеровчици/ дето не виждам как един жп превоз може да им е конкуренция... На Варна са разтоварвали танкери още преди ВСВ /чел съм го в една книга/, но може би ще ме убедиш че комунягите през НеРеБея са ликвидирали де що има кейово място за течни товари, че и за горива в Морската ни столица?

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Питай Шарана от Камено или Стария скитник колко вагона-цистерни се таралянкат ежедневно от Лук-и-олиото за Варна през Синдел 😉

          • #37
            Особено интересни неща са споменати в коментарите към линка - https://www.researchgate.net/publica...pean_countries
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #38
              sek.1 коментира
              Днес, 16:38
              Гагич нали из дън душа мразеше нашето лайноморие ?
              Имам наследство в Обзор, писал съм много пъти, дори в тази тема. Гледам да ходя извън сезона и да се разхождаме с жена ми из околностите, както направихме и с търсенето на този тунел. За доста такива разходки съм пускал теми.

              sek.1 коментира
              Днес, 06:27
              Гагич доколкото продукцията на Лукоил е основно някакъв вид флуид то тя се транспортира по най евтиния възможен начин по тръбопровод . Такива има изградени от Бургас до почти всички големи български градове . Там проблема е да си защитиш съоръженията от кражби .
              Кого си мислиш, че заблуждаваш с тия импровизациЙ ?!

              Горивопроводът трябва да бъде регистриран като "данъчен склад" по Закона за акцизите.

              Данъчни складове на „Лукойл Нефтохим Бургас“ АД:
              1. Рафинерията в Бургас – включва производствените инсталации и нефтеното пристанище „Росенец“. Този обект се счита за един данъчен склад. ​
              Данъчни складове на „Лукойл България“ ЕООД:
              1. Продуктопровод от Бургас до София – 400 км тръбопровод, свързан с няколко нефтобази, включително:
                • ПСБ Карнобат
                • ПСБ Ветрен
                • ПСБ Стара Загора
                • ПСБ Пловдив
                • ПСБ Ихтиман
                • ПСБ Илиянци (София)​

                Целият този продуктопровод, заедно с прилежащите нефтобази, се счита за един данъчен склад
              2. Продуктова база в Русе – самостоятелен данъчен склад.​
              3. Продуктова база в с. Аспарухово, община Дългопол – самостоятелен данъчен склад.

              Общо, „Лукойл“ разполага с четири данъчни склада в България:​
              • Рафинерията в Бургас
              • Продуктопроводът от Бургас до София с прилежащите нефтобази
              • Продуктова база в Русе
              • Продуктова база в с. Аспарухово​
              Източник: https://www.minfin.bg/upload/53377/C...t_skladove.pdf
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Никакви проблеми нямаха да регистрират каквото искат в близкото минало доколкото злите езици казваха че Валентин Златев и Бойко Борисов са в пределно близки делови и лични отношения . Даже един директор на митницата се спомина без време като тръгна срещу Лукоил . https://money.bg/finance/tanov-vze-l...do-sofiya.html https://bivol.bg/tanov-in-memoriam.html
                Последно редактирано от sek.1; 28-04-25, 08:36.

            • #39
              jordanov sv коментира
              Вчера, 19:19
              Може и една срещу друга да работят,
              Сещам се за Ламанша. Любимата ти Франс.
              Едната тръба я правят от двете страни, но поради преживения ужас от вероятността да се разминат, ВТОРАТА тръба я копаят еднопосочно - само от Франция. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:54e89be0-3486-4819-959e-76b5e81ee576.png
Прегледи:589
Размер:1.12 МБ
ID:6997226
              В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

              Коментар


              • #40
                Вече стара новина. Южната част на т.нар. "Секретен обект А" гледа да бъде в крак с модните тенденции:
                Двама мъже твърдят, че са забелязали черната пантера още преди две години, когато е била с по-малки размери. Те са я заснели на 20 август 2023 г. около 9 часа сутринта над бургаското село Кошарица, община Несебър. Двамата мъже споделят, че са търсили изоставения тунел между Дюлино и Кошарица „Секретен Обект „А“ - южен тунел“.
                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                Коментар


                • #41
                  Ние ходихме миналата неделя да търсим северния вход. Нито входа открихме, нито пантерата ( може и преди две седмици да беше, понеже за пантерата още не се беше чуло).

                  Коментар


                  • Bogoljub Gagic
                    Bogoljub Gagic коментира
                    Редактиране на коментар
                    Северния? Че аз такива пътеводни данни съм дал в началото на темата - карта, отправна точка, трак, снимка от режим сателит на "Гугъл-мапс", която чертае път до бариерата?
                    Ама така е - не четете извънредно ценните указания на другаря Гагич

                  • Валери Недялков
                    Валери Недялков коментира
                    Редактиране на коментар
                    Пантерата била преплувала Дунав и хванала за Карпатите. Може и северния вход на тунела да е хванал нанякъде.

                  • ивайло
                    ивайло коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ние до бариерата стигнахме, даже и малко след нея, до оградата. Ама понеже бяхме оставили колите в селото, и вече се бяхме поуморили и отегчили, и не ни се много обикаляше из трънките . Пък и не аз бях основния водач - нали знаеш ако много хора дават акъл какво става.

                • #42
                  Това от сега: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1040690.JPG
Прегледи:312
Размер:810.2 КБ
ID:7004285
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • Bogoljub Gagic
                    Bogoljub Gagic коментира
                    Редактиране на коментар
                    Лесно ли се стига?

                  • chrichri
                    chrichri коментира
                    Редактиране на коментар
                    Лесно се стига: От Влас през Кошарица, Да речем 2-3 км по черно. Става и с лека кола.

                • #43
                  ивайло коментира
                  Днес, 12:40
                  Ние до бариерата стигнахме, даже и малко след нея, до оградата. Ама понеже бяхме оставили колите в селото, и вече се бяхме поуморили и отегчили, и не ни се много обикаляше из трънките . Пък и не аз бях основния водач - нали знаеш ако много хора дават акъл какво става.
                  Каква ограда?

                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                  ....След бариерата пътят става идеален (за черен път, де), вероятно го поддържат от ловното стопанство...
                  Няма трънки. Пътят е равен като алея в парк. Но стига до два-три неизградени моста и трябва да се джапа през реката, ако се следва равният път (който е и трасето на неосъществената ЖП-линия). Затова някой се е погрижил да направи яркосиня маркировка за обиколни пътеки (стават и за джипка), които с леко изкачване и слизане пак водят до тунела.
                  В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                  Коментар


                  • #44
                    Ами... не го намерихме.
                    След бариерата продължихме още малко по пътя и стигнахме до ограда от телена мрежа затваряща и пътя.

                    Коментар


                    • Bogoljub Gagic
                      Bogoljub Gagic коментира
                      Редактиране на коментар
                      Да не са я опнали след като съм писал? Имаше ли вид на нова?

                    • ивайло
                      ивайло коментира
                      Редактиране на коментар
                      По-скоро не.

                  • #45
                    Легендата за разминаването на тунелите е жива

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Secr_ob_A_south.png
Прегледи:105
Размер:258.9 КБ
ID:7011020
                    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X