До: Смолян - каньона на водопадите
нещо май се събуди интереса за тази пътека
ще го подкарам накратко, че незнам точно какво те интересува от всичко това. ние бяхме планински водачи /и все още сме
/ които тъкмо завършвахме курса, а аз паралелно с това завършвах туризъм. изчетох доста за изграждането на екопътеки и еко маршрути - има разлика между двете. решихме да участваме в този проект на РИОСВ - Смолян, който беше в изпълнение на строителна фирма. но нейната бейност беше само документална и финансова. за целия проект бяха отпуснати 50 000лв. от които ние изразходвахме само пари за консумативи на резачките и пирони. накрая от няма и как ни дадоха по 200лв. на човек, което е някак си смешно за целият ни труд положен за около месец /много от нас си бяха взели отпуски за да се направи това нещо/ и за това доброволци е в кавички
за коментара по-горе за таксите.....не сме го измислили ние а хората които са изготвяли проекта и които стопанисват част от пътеката която е резерват и там се иска специално разрешение за промяна и поддръжка на терена. всмисъл ръцете ни са вързани...
прочетох темата за лакиране на дървото....това не се допуска за екопътеки, ако искаш изискванията ще ти ги пратя, а и не е практично поради това че мостовете простоянно се мокрят и от лака хлъзга, което не е отговаря за сигурността й.
при поддръжка на една пътека се правят няколко основни неща. преглед на мостовете за повреда или изнасяне от водата както и прилежащите и парапети; ерозирали пътеки от свлачище и дъжд, като съответно се окопават и усилват, но само с природни материали /клони, камъни/; преглед на кошчетата за боклук, тоалетни ако има такива, приковаване и укрепване на стълбички и панорамни площадки. основното изискване за екопътеките е тя да бъде изградена и в последствие поддържана само от природни материали. допуска се изпозлване на пирони и в краен случай циментиране на места които застрашават сигурността на туриста, но това трябва да бъде много добре прикрито.....уж щеше да е накратко
ако има още нещо...пиши
Първоначално публикуван от Nik Nikolov
Преглед на мнение

ще го подкарам накратко, че незнам точно какво те интересува от всичко това. ние бяхме планински водачи /и все още сме
за коментара по-горе за таксите.....не сме го измислили ние а хората които са изготвяли проекта и които стопанисват част от пътеката която е резерват и там се иска специално разрешение за промяна и поддръжка на терена. всмисъл ръцете ни са вързани...прочетох темата за лакиране на дървото....това не се допуска за екопътеки, ако искаш изискванията ще ти ги пратя, а и не е практично поради това че мостовете простоянно се мокрят и от лака хлъзга, което не е отговаря за сигурността й.
при поддръжка на една пътека се правят няколко основни неща. преглед на мостовете за повреда или изнасяне от водата както и прилежащите и парапети; ерозирали пътеки от свлачище и дъжд, като съответно се окопават и усилват, но само с природни материали /клони, камъни/; преглед на кошчетата за боклук, тоалетни ако има такива, приковаване и укрепване на стълбички и панорамни площадки. основното изискване за екопътеките е тя да бъде изградена и в последствие поддържана само от природни материали. допуска се изпозлване на пирони и в краен случай циментиране на места които застрашават сигурността на туриста, но това трябва да бъде много добре прикрито.....уж щеше да е накратко

))

Коментар