Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По следите на древните цивилизации на територията на днешна Турция.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Шляем се безцелно, попиваме морския бриз, посрещаме и изпращаме фериботи, улавяме повея в платната на яхтите,

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2753.jpg Прегледи:0 Размер:717.5 КБ ID:6891272

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2757.jpg Прегледи:0 Размер:1.31 МБ ID:6891273

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2755.jpg Прегледи:0 Размер:855.1 КБ ID:6891274

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2760.jpg Прегледи:0 Размер:707.8 КБ ID:6891275

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_2843.jpg
Прегледи:228
Размер:783.2 КБ
ID:6891373

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_2771.jpg
Прегледи:226
Размер:807.7 КБ
ID:6891374

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_2848.jpg
Прегледи:231
Размер:729.3 КБ
ID:6891375

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100206.jpg Прегледи:0 Размер:989.6 КБ ID:6891292

    преценяваме улова на самотен рибар с още няколко зяпачи и една котка,

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100221.jpg Прегледи:0 Размер:1.08 МБ ID:6891279


    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100033.jpg Прегледи:0 Размер:919.7 КБ ID:6891276

    радваме се на няколко старци, които скачат в морето и на един чичо, опънал тумбак на припек на скалите,

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100229.jpg Прегледи:0 Размер:1.13 МБ ID:6891277

    махам на двама капитани, строили десет празни бири и две пълни на маса в лодката.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100222.jpg Прегледи:0 Размер:984.3 КБ ID:6891278

    Минаваме покрай пекарна и се изкушавам да опитам една от вкусните, подобни на курабийки сладки, поръсени със сусам.
    Вальо пита момичето колко струва, но то само се усмихва и ни маха да изчезваме. Трогната съм, а сладката наистина се оказва невероятно вкусна.
    Прекосяваме парка, три жени в потури пият чай на тревата, две тинейджърки в къси панталонки са седнали по турски и чатят на телефоните си,

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100242.jpg Прегледи:0 Размер:1.23 МБ ID:6891286

    пейките край двата фонтана също са пълни,

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100239.jpg Прегледи:0 Размер:1.32 МБ ID:6891282

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2862.jpg Прегледи:0 Размер:1.43 МБ ID:6891284

    а Бъгс Бъни се грижи за малчуганите в детския кът.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100006.jpg Прегледи:0 Размер:2.37 МБ ID:6891283

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P9100234.jpg
Прегледи:234
Размер:1.30 МБ
ID:6891372

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9100004.jpg Прегледи:0 Размер:1.39 МБ ID:6891285

    Прибираме се в хотела, за да установим, че Меркурий пак ни е спретнал номер и сме забравили зарядните за батериите на фотоапаратите.
    Да се надяваме, че ще се справим с наличните батерии.
    Последно редактирано от Валери Недялков; 21-09-22, 16:18.
    Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

    Коментар


    • #32
      11 септември.

      Ретроградния Меркурий се е събудил преди нас.
      Предишната вечер са акостирали два рейса с бабички и когато слизаме за закуска всички маси са заети.
      Пред шведската маса се вие турска опашка, а персонала не смогва да презарежда.
      Издебваме една освободена маса и набързо хапваме, два чая и сме готови за път.
      За днес е предвиден е древния град Асос, датиращ от 7-ми век преди новата ера.
      На турски Бехрамкале и гръцко име Алолония.
      Пристигаме и ни посреща статуя на Аристотел, който е живял тук три години, и е основал академия.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2867.jpg Прегледи:0 Размер:1.93 МБ ID:6891294

      Паркираме и хващаме калдъръмените улички нагоре. От двете страни са се сгушили дюкянчета и ни подканят да си купим от тях.
      Понеже липсват указателни табели, няколко пъти продавачите услужливо ни напътстват как да стигнем входа.
      Температурата е около 32° и предвидливо купувам вода, която после се оказва недостатъчна.
      Първия обект е храма на Атина, която се родила от главата на Зевс. Запазена е основата с шест от оригиналните 38 колони и 32 капитела.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110262.jpg Прегледи:0 Размер:1.11 МБ ID:6891295

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110286.jpg Прегледи:0 Размер:1.03 МБ ID:6891305

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2888.jpg Прегледи:0 Размер:905.5 КБ ID:6891296

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2901.jpg Прегледи:0 Размер:788.8 КБ ID:6891297

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2870.jpg Прегледи:0 Размер:960.6 КБ ID:6891298

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2872.jpg Прегледи:0 Размер:968.7 КБ ID:6891299

      От храма се разкрива невероятна гледка към остров Лесбос на югоизток, на изток – планината Ида, а на север е река Тузла.
      Търсим пътека за следващите обекти, но този път няма кой да ни помогне.
      Вальо, нали ми е планински водач, я открива и продължаваме с некропола и Западната порта с високи 14м. кули.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2907.jpg Прегледи:0 Размер:1.27 МБ ID:6891300

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2910.jpg Прегледи:0 Размер:969.5 КБ ID:6891301

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2914.jpg Прегледи:0 Размер:1.02 МБ ID:6891302

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2920.jpg Прегледи:0 Размер:943.7 КБ ID:6891303

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2918.jpg Прегледи:0 Размер:851.8 КБ ID:6891304

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2921.jpg Прегледи:0 Размер:940.5 КБ ID:6891307

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2922.jpg Прегледи:0 Размер:960.8 КБ ID:6891308

      Следват баните,гимназиум, театър за 5000 души,

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2929.jpg Прегледи:0 Размер:1.00 МБ ID:6891309

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110337.jpg Прегледи:0 Размер:1.13 МБ ID:6891322

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2931.jpg Прегледи:0 Размер:964.0 КБ ID:6891310

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2932.jpg Прегледи:0 Размер:854.5 КБ ID:6891311
      Агора,

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2943.jpg Прегледи:0 Размер:1.04 МБ ID:6891312

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2942.jpg Прегледи:0 Размер:1.28 МБ ID:6891313

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2946.jpg Прегледи:0 Размер:972.7 КБ ID:6891314

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2950.jpg Прегледи:0 Размер:1.14 МБ ID:6891315

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110340.jpg Прегледи:0 Размер:1.44 МБ ID:6891323

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110363.jpg Прегледи:0 Размер:1.07 МБ ID:6891324

      Булетерион
      .

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2953.jpg Прегледи:0 Размер:852.9 КБ ID:6891316

      Дотук слизаме, но изкачването обратно по хълма при тази температура ни изцежда. Пием по сокче и обратно при колата.
      В заведението на паркинга пием по айран, леко кисел, с парченца лед и си купуваме шише зехтин.
      Мечтаем за море и плаж.
      Попътно отбиваме по макадамен път за да снимаме къщата на Хасан паша, намираща се в полето сред нищото.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_143745.jpg Прегледи:0 Размер:1.51 МБ ID:6891327

      Камион е препречил пътя и изчакваме малко маневри, след една кола преди нас.
      Все пак накрая намираме къщата на Хасан паша.
      Алжирецът Хасан паша, служил като капитан и велик везир през втората половина на 18 век, е един от известните държавници на Османската империя.
      Хасан паша, чието имение е построено през 1770 г., използва това място както като място за почивка, така и като център, където работи върху региона.
      Имението е построено точно до село Yerkesiği, едно от първите турски села, създадени в региона. Известно е, че Хасан паша е отседнал в това имение,
      когато е закотвил флота си в залива Бешике, за да изчака благоприятните южни ветрове.
      Днес от имението е останала само кула, която е била наблюдателна.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2966.jpg Прегледи:0 Размер:913.3 КБ ID:6891318

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2965.jpg Прегледи:0 Размер:819.1 КБ ID:6891319

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2963.jpg Прегледи:0 Размер:856.7 КБ ID:6891320

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110371.jpg Прегледи:0 Размер:1.20 МБ ID:6891321

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2960.jpg Прегледи:0 Размер:1.05 МБ ID:6891325

      Вальо е открил някакъв див Попов плаж (Папаз плажъ) след Йеникьой и политаме натам.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_140648.jpg Прегледи:0 Размер:844.6 КБ ID:6891326

      Като наближаваме ни посреща входна арка (подобна на тази от горната снимка), прясно пуснат комплекс с бунгала и служител на паркинга.
      Говори само турски, така че изчакваме да повика подкрепление по уоки токито.
      Това, което ни обясняват, не ни харесва: такса на човек, такса паркинг, съблекални, включени напитка и сандвич.
      Не сме гладни, искаме само час в морето. Така че продължаваме покрай морето.
      Кратка почивка край Орхание за да снимаме оръдията за защита, с изглед към пясъчен плаж в ниското.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2967.jpg Прегледи:0 Размер:811.2 КБ ID:6891333

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2968.jpg Прегледи:0 Размер:1.37 МБ ID:6891334

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110381.jpg Прегледи:0 Размер:1.18 МБ ID:6891335

      Накрая намираме, точно каквото търсим, черен път покрай морето, тук-там спрели коли и някой и друг чадър или рибар.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110385.jpg Прегледи:0 Размер:976.1 КБ ID:6891336

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110386.jpg Прегледи:0 Размер:1.14 МБ ID:6891337

      Намираме си местенце и веднага се пъхваме във водата.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_165315.jpg Прегледи:0 Размер:1.00 МБ ID:6891330

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_165333.jpg Прегледи:0 Размер:1.01 МБ ID:6891331

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_165407.jpg Прегледи:0 Размер:909.0 КБ ID:6891332

      Не пиша потапяме, понеже е плитко и колкото и да навлизаш навътре, водата е до под коленете.
      Полягаме в бистрата топла вода, която е 32° и там си живеем следващия час и половина.
      Един рибар, на десетина метра от нас, навлиза в морето да лови риба.
      Уверено крачи навътре, но водата му е все до коленете. По едно време го загубвам от поглед и питам Вальо къде е, а той отговаря. "А, той замина за Гърция".
      По обратния път правим отбивка за два бастиона с по две оръдия , разположени в борова гора, огромни и внушителни.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_181749.jpg Прегледи:0 Размер:1.05 МБ ID:6891328

      Поставени са от Февзи Чакмак през 1936 г. като част от подготовката за Втората световна война, като са демонтирани от линейния кораб Turgut Reis.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110395.jpg Прегледи:0 Размер:1.44 МБ ID:6891339

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2971.jpg Прегледи:0 Размер:1.04 МБ ID:6891338

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110389.jpg Прегледи:0 Размер:895.8 КБ ID:6891340

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110397.jpg Прегледи:0 Размер:958.5 КБ ID:6891341

      В самия бастион има възможност да се влезе и да се разгледат оръдията детайлно.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110394.jpg Прегледи:0 Размер:748.6 КБ ID:6891342

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2977.jpg Прегледи:0 Размер:775.7 КБ ID:6891343

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P9110399.jpg
Прегледи:217
Размер:1.35 МБ
ID:6891355

      Малко преди Чанаккале се натъкваме на жандармерия.
      Препречили са пътя и отклоняват 6-7 коли преди нас и нас също. Когато виждат чуждия ни номер, обаче, ни махат да продължим.
      Случва ни се няколко пъти, явно не се занимават с чужденците.
      Последно редактирано от Валери Недялков; 21-09-22, 16:04.
      Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

      Коментар


      • #33
        Прибираме се в хотела към 19ч. и се приготвяме за тържествена вечеря, по случай деня на запознанството ни.
        От Tripadvisor намираме бистро Hangover и накрая се наводняваме както си трябва с наливна бира Ефес 700 мл., последвана от 500 мл.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2984.jpg Прегледи:0 Размер:784.5 КБ ID:6891345

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2985.jpg Прегледи:0 Размер:1,006.3 КБ ID:6891346

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_201338.jpg Прегледи:0 Размер:1.19 МБ ID:6891347

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20220911_203621.jpg Прегледи:0 Размер:1.08 МБ ID:6891348

        Гарнитурата е турска пица за мен и пица Карнавал за Вальо, плюс салата Цезар.
        Завършваме деня с вечерна разходка покрай морето и дондурма (сладолед) за десерт.

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3000.jpg Прегледи:0 Размер:846.7 КБ ID:6891349

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2992.jpg Прегледи:0 Размер:800.3 КБ ID:6891350

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110405.jpg Прегледи:0 Размер:798.9 КБ ID:6891351

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110418.jpg Прегледи:0 Размер:739.2 КБ ID:6891352

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_2997.jpg Прегледи:0 Размер:757.2 КБ ID:6891353

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3001.jpg
Прегледи:209
Размер:707.5 КБ
ID:6891370

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3004.jpg Прегледи:0 Размер:452.2 КБ ID:6891357

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3006.jpg Прегледи:0 Размер:531.4 КБ ID:6891358

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3011.jpg Прегледи:0 Размер:642.8 КБ ID:6891359

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3014.jpg Прегледи:0 Размер:779.3 КБ ID:6891360

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110415.jpg Прегледи:0 Размер:905.1 КБ ID:6891362

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110416.jpg Прегледи:0 Размер:889.2 КБ ID:6891363

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110437.jpg Прегледи:0 Размер:914.7 КБ ID:6891364

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3020.jpg Прегледи:0 Размер:928.1 КБ ID:6891367

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3022.jpg Прегледи:0 Размер:1.03 МБ ID:6891368

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3024.jpg Прегледи:0 Размер:983.9 КБ ID:6891369

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3017.jpg Прегледи:0 Размер:1.08 МБ ID:6891366

        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:P9110444.jpg Прегледи:0 Размер:914.3 КБ ID:6891365
        Последно редактирано от Валери Недялков; 21-09-22, 16:14.
        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

        Коментар


        • #34
          12 септември.

          На закуска сме останали една шепа хора в хотела. Времето е облачно и духовито, но днес е ден за прибиране и това няма значение.
          На места е преваляло, а въздуха е измит и свеж. Пресичаме отново моста Чанаккале и стигаме границата.
          Има само няколко коли и се радваме на късмета, но за пореден път не сме включили Меркурий в сметката.
          Граничаря ни информира, че имаме глоба за плащане и трябва да се издължим.
          За късмет имаме останали турски лири и Вальо тръгва да търси гишето.
          Чакам го в колата, разни хора обикалят напред назад с бележки в ръка, а един с червена фланелка се връща за четвърти път да се обяснява.
          Имам мрачно предчувствие за дълго висене. Изненадващо, след половин час Вальо се завръща.
          Разказва някакъв кошмар за дълга опашка, спорове на служители и клиенти на турски и неработещи системи.
          Оказва се, че е платил с карта, иначе кой знае колко щяхме да чакаме.
          След Свиленград спираме, защото колата не отчита горивото.
          Сваля акумулатора и отчитането се оправя,
          но след това колата иска пин за да пуснем музика и половин час листим книжки с упътване и търсим помощ по телефона докато се справим.
          По Тракия, след Пловдив е зверски натоварено, все едно се прибираме в неделя, а не в понеделник.
          Пълно с идиоти, които изпреварват отдясно, не пускат мигач и засичат.
          На входа на София има задръстване и обикаляме за да си спестим чакането.
          Прибираме се навреме, отварям бира и ритуално лепвам поредното магнитче на хладилника.

          И пак ни се пътува!

          И нещо от мен.
          Преди години направихме годишнината в Гърция,на остров Евия.
          Изкарахме страхотно.
          На връщане от флашката звучеше една песен с повтарящ се рефрен... "Забави,забави" ,
          но естествено времето беше изстискано като лимон и не можеше да има никакво забавяне.

          Е,сега се случи същото. Едва слезли от моста на Чанаккале и отново зазвуча..."Забави,забави" ...
          И разбира се отново нямашие време.
          Следващия път може да се намери някой свободен час?
          Прикачени файлове
          Последно редактирано от Валери Недялков; 21-09-22, 17:10.
          Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

          Коментар


          • #35
            Благодаря за споделените пътешествия.
            Перфектни пътеписи и качествени снимки.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #36
              Благодаря и аз. Надявам се тези идеи да са полезни и на други колеги от форума.
              Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

              Коментар


              • #37
                Дойде време за следващия пътепис.
                Този път става въпрос за доста далечни и като епоха и като разстояние места, обхващащи части от древна Месопотамия.
                Пътешествието беше направено съвсем скоро - в края на първата десетдневка на октомври.
                Успяхме да се разминеме с бурите и дъждовете (хванаха ни по пътя) и благополучно акостирахме в подножието на....

                Но, както повелява традицията, давам думата на щатния семеен разказвач - съпругата ми Ина.
                И така:

                На гости на боговете от планината Немрут ( Нимрод ).
                Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                Коментар


                • #38
                  7 октомври, петък.

                  Времето рязко застудя последните дни. Почти месец не сме пътували. Затова са още по-ценни последните слънчеви октомврийски дни.
                  Опитваме се да изцедим още няколко капки нектар от отиващото си лято.
                  Захлопваме лаптопи, насипвам багажа в сака и хващаме пътя за Свиленград.
                  Добре познатата ни хазяйка ни се чуди на акъла: "И аз скоро ходих на пазар в Истанбул, толкова пари похарчих, скоро няма да ходя."
                  Нямаме време да обясняваме как препускаме из цяла Турция, пазаруваме спомени с фотоапаратите и се прибираме само с магнитче за хладилника.
                  Бързаме за кръчмата Хъша и успяваме да заемем последната свободна маса.
                  Радост от храната, радост от виното, с лек привкус за пътешествие и огромна кръгла луна за фон.
                  Прибираме се и след кратко петминутно ровене в чантата, накрая откривам ключа, а мъжете ръсят остроумия за женската чанта и реда в нея.
                  Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                  Коментар


                  • #39
                    8 октомври, събота.

                    На границата е мазало. Пловдив, Плевен, Стара Загора, цяла България отива на пазар.
                    Прахосваме два часа във висене и престрояване, докато накрая вече сме в роуминг. Колоната български коли завиват главно към Одрин.
                    Прекосяването на Истанбул отново е досадно дълго, започва и да вали.

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA080006.jpg Прегледи:0 Размер:687.1 КБ ID:6894870

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA080022.jpg Прегледи:0 Размер:1.29 МБ ID:6894871

                    Днешния и утрешния ден така или иначе ще си изпътуваме живота, така че времето няма значение засега.
                    Спираме да дозаредим а аз се мъча да си преведа надписа Пишманиье на отсрешното магазинче. В края на пътуването дори успяхме да го опитаме.
                    На турските бензиностанции, шофьора плаща на бинзинджията, което е бързо и ОК за шофьора, но не и за спътниците му.
                    В случая ми подрязват крилете и не мога да позяпам и да похарча малко пари.
                    Прави ми впечатление, че в тоалетните има канче, което се пълни непрекъснато с вода и споделям с Вальо и Тони.
                    Те ме осведомяват, че се казва ибрик и служи за…., ще прочетете в интернет.
                    Към 17ч достигаме Анкара и спираме на паркинга на Bugday hotel.
                    На стената на паркинга има ценоразпис и гадаем гласно колко трябва да платим. Доближава ни униформен чичо и казва на чист български: "Това не е за вас".
                    Оставаме с отворени уста, а той се подсмихва. Поздравяваме го със "Здравейте!", а той отвръща "Здрасти!".
                    Настаняваме се и тръгваме да търсим ресторант. Питаме човека на рецепцията за ресторант с бира, а той ни гледа безпомощно.
                    Съкращаваме бирата от менюто и той ни упътва за близки заведения. Минаваме покрай магазинче за алкохол и си го заплюваме за на връщане.

                    Наблизо харесваме ресторант "Халил Ибрахим софрасъ".
                    Има маси на тревата, но след дъжда е хладно и влизаме вътре.
                    Човека носи менюта и се опитва да обясни на турски, но нашата група от трима полиглоти не разбира нито дума.
                    Той пък не знае английски, така че ни посочва някакво нещо за трима, с включен айран, разядки и салати.
                    Мъчим салатите, които напомнят италианските, (много треви, маруля, магданоз и джоджен) и гадаем дали сме поръчали и друго за ядене.
                    Накрая пристига огромно плато, диаметър колкото тоалетната масичка в хотела, отрупано с десетина вида месо, печени зеленчуци, пилаф и питка със сусам.
                    Следва половин час възклицания и блаженно дъвчене. Човека се радва, че ни харесва храната и се снима с нас за спомен.

                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3028.jpg Прегледи:0 Размер:1,013.7 КБ ID:6894872

                    Разделяме се, като той сърдечно се ръкува с всеки и ни кани с жест да го посетим пак.
                    Пресъхнали след изобилната и вкусна храна, нападаме магазинчето с бира и понесли скъпоценното черно пликче, се прибираме в хотела.
                    Последно редактирано от Валери Недялков; 18-10-22, 20:25.
                    Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                    Коментар


                    • #40
                      9 октомври, неделя.

                      След като вчера карахме 700км, днес планираме да подобрим рекорда с 800.
                      Докато закусваме в хотела, коментираме панорамния изглед на Анкара.
                      Небостъргач с хеликоптер отгоре, блокче с разкошна градина на покрива, и друго с микробуси отгоре му.
                      Тони оценява одобаващо халвичките, а аз сладките, тип масленки, които се топят в устата.
                      За десерт правя по капучино, но Вальо нещо се мръщи.
                      Оказва се, че пликчетата до кафе машината са били сол, а захарта е била в пакетираните кубчета.
                      Не, че не се скъсаха да ме майтапят следващите дни!

                      Днес прехода е от Анкара до село Карадут(в превод черница), сгушено в подножието на планината Немрут.
                      Времето е променливо, но има изгледи за подобряване.
                      Минаваме през Кайзери, доста голям град, който продължава да се разраства с комплекси еднотипни блокчета, струпани в нищото.
                      Край пътя се нижат ниви с безкрайни редици от жълти пипони. Обзалагаме се дали са пъпеши или тикви, но няма победител, поради липса на време за проверка.
                      Следват голи обезлесени високи планини и картофени ниви в ниското с пълни чували чакащи извозване.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA090041.jpg
Прегледи:141
Размер:555.7 КБ
ID:6894875

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA090079.jpg
Прегледи:130
Размер:734.8 КБ
ID:6894876

                      Още по-на юг, пейзажа се променя със залесени планини, и продавачи на ягоди, ябълки и мед край пътя.
                      След поредица от нови, модерни тунели, наближаваме Кахраманмараш. На всяка крачка тук има реклами на дондурма (сладолед).
                      Все пак това е Сладоледения град. На двеста километра от заветната цел се появяват закуми и маслинови горички, а градусите скачат от 14 на 24.
                      Край пътя има ниви с памук и го берат с машини, а после го дообират ръчно.
                      В Pazarcik, (синоним на нашия Пазарджик) надписи на червеното на светофарите "Остани у дома!", напомнят за отминалата пандемия.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA090095.jpg
Прегледи:126
Размер:702.1 КБ
ID:6894877

                      Масово турските шофьори пресичат на червено, но ние сме примерни, след глобата от предишния път.
                      Минаваме през Адъяман, Кахта и отбиваме по павиран планински път към село Карадут.
                      Нощта е мастиленосиня с огромна розовеникава луна.

                      Както се пее в една песен: "Пристигаме със наш'то НЛО..."
                      Спираме пред пансиона и Дедо, както се представя, се ръкува с всеки от нас.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA090103.jpg
Прегледи:139
Размер:775.1 КБ
ID:6894878

                      Пълнолуние е.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA091781.jpg
Прегледи:123
Размер:19.1 КБ
ID:6894879

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA090106.jpg
Прегледи:133
Размер:722.7 КБ
ID:6894881

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3031.jpg
Прегледи:132
Размер:157.7 КБ
ID:6894880

                      Показва ни стаите, много чисти и удобни. Пансиона е всъщност преустроена двуетажна къща, като отпред има осветени беседки.
                      Питаме за вечеря, и отговора е: "Ще има, много вкусна!".
                      Наистина е така: салата домати и краставици, кебап с ориз за гарнитура и айран.
                      Както сме карали цял ден на соленки, за нула време омитаме чиниите.
                      Няколко котки се мотаят около нас и накрая Тони се смилява да им подхвърли някой и друг залък, с който обира соса.
                      В залата има още една двойка, която си тръгва, а пристига друга. Навън е доста ветровито, дано утре времето е с нас.
                      Последно редактирано от Валери Недялков; 18-10-22, 16:57.
                      Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                      Коментар


                      • #41
                        10 октомври, понеделник.

                        Събуждаме се към 6, преди алармата. Вятъра е стихнал и слънцето оцветява в оранжево скалите отсреща.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101785.jpg Прегледи:0 Размер:1.11 МБ ID:6894885

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101787.jpg Прегледи:0 Размер:1.50 МБ ID:6894887

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101789.jpg Прегледи:0 Размер:911.1 КБ ID:6894888

                        Съквартирантите ни, според Вальо, са издимяли още към 5ч. да срещат слънцето на върха.
                        Така че закусваме сами с четирите котки, докато премръзналите туристи започват да се завръщат.
                        Духат в шепи да се стоплят, а някои носят и одеала.
                        Екипираме се с дълги панталони и якета с качулки и също потегляме за върха, което се оказва добра стратегия.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100107.jpg Прегледи:0 Размер:1.05 МБ ID:6894889

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100111.jpg Прегледи:0 Размер:595.1 КБ ID:6894890

                        Немрут се намира в югоизточна част на страната и е планина висока 2134м.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100112.jpg Прегледи:0 Размер:1.25 МБ ID:6894891

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3035.jpg Прегледи:0 Размер:1.00 МБ ID:6894892

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3040.jpg Прегледи:0 Размер:848.8 КБ ID:6894893

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3036.jpg Прегледи:0 Размер:704.0 КБ ID:6894894

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3037.jpg Прегледи:0 Размер:1.23 МБ ID:6894895


                        На този кадър ясно личи друга изкуствена могила ( зад хотела), но за нея не намираме никаква информация.


                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3044.jpg Прегледи:0 Размер:1.13 МБ ID:6894896

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3045.jpg Прегледи:0 Размер:1.02 МБ ID:6894906


                        На върха е открита гробница, датираща от I век пр. Хр., на царят на Комагена Антиох I.

                        Погребалната могила от ситни камъни е 50 м. висока и 150 м в диаметър.
                        На източната тераса ни посрещат пет колосални статуи на седнали на тронове богове, високи 9 метра.
                        Те изобразяват Антиох, Фортуна, Зевс, Аполон, Херкулес, а в двата края са арменски божества,
                        пазители на гробницата, въплътени в главите на орел и лъв
                        .
                        Всяка от фигурите е била изваяна от 5-тонен каменен блок.
                        Главите на статуите са били отстранени от телата и пръснати по платото.
                        Това че е искал да бъде увековечен сред боговете е следствие на огромната суетност на Антиох I.
                        Той се явява потомък на Александър Македонски, но е бил по-скоро търговец и дипломат.
                        В култов надпис Антиох декларира, че е построил светилището за идните поколения като благодарност към боговете и предшествениците си.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3046.jpg Прегледи:0 Размер:1,004.7 КБ ID:6894900

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3047.jpg Прегледи:0 Размер:1.33 МБ ID:6894901

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3053.jpg Прегледи:0 Размер:857.5 КБ ID:6894904

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3055.jpg Прегледи:0 Размер:844.6 КБ ID:6894902

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3056.jpg Прегледи:0 Размер:889.8 КБ ID:6894903

                        На западната тераса има подобна композиция, но не толкова колосална.
                        Точно по време на нашето посещение научаваме, че Турция ще се пробва да реставрира статуите и главите с мащабен петгодишен проект.
                        Така че може би ще сме едни от последните, имали досег с оригиналите, тъй като от ноември върха става труднодостъпен.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3058.jpg Прегледи:0 Размер:755.1 КБ ID:6894905

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3059.jpg Прегледи:0 Размер:1,005.3 КБ ID:6894907

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3061.jpg Прегледи:0 Размер:1.09 МБ ID:6894908

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3063.jpg Прегледи:0 Размер:2.19 МБ ID:6894909
                        Антиох.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3064.jpg Прегледи:0 Размер:1.02 МБ ID:6894910

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3062.jpg Прегледи:0 Размер:1.07 МБ ID:6894911

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3065.jpg Прегледи:0 Размер:979.0 КБ ID:6894912

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101831.jpg Прегледи:0 Размер:1.31 МБ ID:6894925

                        Следващ обект е Арсемия.
                        Древен град от първи век преди Христа.
                        Основан от Арсамес и използван като лятна резиденция.
                        Спираме и един дружелюбен чичо идва да се ръкува с нас и ни предлага кафе и чай.
                        Отклоняваме поканата и го питаме за билети. Обяснява ни че е безплатно и какво трябва да видим.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3100.jpg Прегледи:0 Размер:1.18 МБ ID:6894915

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3101.jpg Прегледи:0 Размер:1.27 МБ ID:6894916

                        По пътеката откриваме барелефи на Аполон, бог Митра, цар Митридат, Антиох I .
                        Най запазен е барелефа на ръкостискане между Митридат и Херкулес.
                        Царя е в официални одежди, а бога е гол.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3081.jpg Прегледи:0 Размер:1.29 МБ ID:6894917

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3082.jpg Прегледи:0 Размер:1.37 МБ ID:6894918

                        До барелефа има скала с много издълбани надписи и тунел с много стъпала слизащ навътре в ската на 158м, може би ползван за религиозни цели.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101860.jpg Прегледи:0 Размер:1.17 МБ ID:6894919

                        Тук се намира и гроба на цар Митридат, баща на Антиох.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3068.jpg Прегледи:0 Размер:1.18 МБ ID:6894920

                        Минаваме през свод издълбан в скалата и слизаме по 17 стъпала до четвъртитата камера.

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3071.jpg Прегледи:0 Размер:2.57 МБ ID:6894921

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101850.jpg Прегледи:0 Размер:1.25 МБ ID:6894922

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101852.jpg Прегледи:0 Размер:1.21 МБ ID:6894923

                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101853.jpg Прегледи:0 Размер:1.19 МБ ID:6894924

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3098.jpg
Прегледи:132
Размер:1.16 МБ
ID:6894932

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3099.jpg
Прегледи:128
Размер:1.09 МБ
ID:6894933
                        Последно редактирано от Валери Недялков; 18-10-22, 18:29.
                        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                        Коментар


                        • #42
                          Горе на хълма има останки от палата: стълбища и каменни блокове с инкрустации, капители.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100208.jpg Прегледи:0 Размер:1.35 МБ ID:6894928

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100219.jpg Прегледи:0 Размер:1.36 МБ ID:6894929

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100223.jpg Прегледи:0 Размер:1.49 МБ ID:6894930

                          Отваря се прекрасна панорама към Йени кале, но самата крепост в момента е затворена за посещение.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3089.jpg Прегледи:0 Размер:1.16 МБ ID:6894931

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3090.jpg Прегледи:0 Размер:1.35 МБ ID:6894936

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3093.jpg Прегледи:0 Размер:1.21 МБ ID:6894937

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3094.jpg Прегледи:0 Размер:1.16 МБ ID:6894938

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3096.jpg Прегледи:0 Размер:1.24 МБ ID:6894939

                          Температурата се покачва до 28°, така че все пак спираме при чичото за да пием "истинско кюрдско кафе", което има малко особен вкус, чай и айран.
                          Доколкото разбирам кафето се прави от стрита кора на някакво дърво.
                          Човека пита Тони какво работи, и с усмивка казва че той пък работи кмет.
                          Не успява да ни продаде нищо от изложените буркани и бурканчета, здрависваме се за довиждане и ни пожелава лек път и да се видим догодина пак.
                          Със сигурност няма да се случи, защото кюрдското кафе не се отрази добре на стомаха на Вальо.

                          Последни снимки на крепостта.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100231.jpg Прегледи:0 Размер:1.06 МБ ID:6894940

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101877.jpg Прегледи:0 Размер:1.18 МБ ID:6894941

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA101878.jpg Прегледи:0 Размер:796.8 КБ ID:6894942

                          Спираме на римския мост на император Септимий Север и пет дръгливи кучета изпълзяват от сенките за да ни последват.
                          Моста е разположен в живописен каньон.
                          Дълъг 120м, широк 7м, с 2 плочи с надписи вградени в перилата и колони с капители в двата края.
                          Били са четири: на императора, жена му и двамата им сина.Но единия син починал и императора наредил да махнат колоната.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100238.jpg Прегледи:0 Размер:864.6 КБ ID:6894951

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3104.jpg Прегледи:0 Размер:1.11 МБ ID:6894944

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3105.jpg Прегледи:0 Размер:1.47 МБ ID:6894945

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3106.jpg Прегледи:0 Размер:985.3 КБ ID:6894974

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100262.jpg Прегледи:0 Размер:1.86 МБ ID:6894950

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100258.jpg Прегледи:0 Размер:1.26 МБ ID:6894973

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3113.jpg Прегледи:0 Размер:1.09 МБ ID:6894949

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3115.jpg Прегледи:0 Размер:955.9 КБ ID:6894947



                          Следва Каракуш тумулут(черна птица): могила висока 21м, оградена с колони.
                          Това е мястото, където са били погребвани жените от царската династия.
                          Запазена е колона 9м висока, с орел отгоре, друга с лъв и трета с релеф на Митридат II и неговата сестра, които се сбогуват.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3120.jpg Прегледи:0 Размер:876.1 КБ ID:6894954

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3122.jpg Прегледи:0 Размер:902.4 КБ ID:6894955

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3123.jpg Прегледи:0 Размер:728.4 КБ ID:6894956

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3125.jpg Прегледи:0 Размер:974.8 КБ ID:6894957

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3131.jpg Прегледи:0 Размер:1.18 МБ ID:6894958

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3133.jpg Прегледи:0 Размер:852.3 КБ ID:6894959

                          Край входа на обекта ни заинтригуват дървени скулптури, които се оказват творение на българин.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3117.jpg Прегледи:0 Размер:1,015.5 КБ ID:6894962

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA100282.jpg Прегледи:0 Размер:1.03 МБ ID:6894963

                          Връщаме се през Адъяман, по посока Гьобекли тепе. Срещаме непрекъснато камиони пренатоварени с чували с памук,
                          а надписите на текстилни фабрики се редуват един след друг.
                          Гьобекли тепе (Коремест хълм) е най-древният мегалитен археологически обект в света.
                          Възрастта му е поне 12 000 години и е известен като турския Стоунхендж.
                          Комплексът има кръгла форма, включваща по-малки окръжности (темноси) с Т-образни стели(каменни плочи), с релефи на различни животни.
                          Разкрити са четири такива кръгли конструкции.
                          Геофизичните проучвания показват, че съществуват още 16 такива, включващи до осем стълба всяка, което общо се изчислява на близо 200 стълба.
                          Според немският археолог Клаус Шмид, Гьобекли тепе е било древно култово съоръжение.
                          След края на VIII хил. пр.н.е. съоръжението е било засипано и изоставено.
                          Едва след като през 1994 г. местен овчар разкопава една от колоните и открива релеф на странно животно, започват разкопки.
                          Т-образните монолитни стълбове (стели) са издигнати през неолита и равномерно вградени в дебели вътрешни стени и от тогава не са били местени.
                          Най-големият от тях се намира на северната страна на платото. Той е с дължина 7м, a Т-образната му главина е широка 3 m. Теглото му е около 50 тона.
                          Стелите са изсичани и докарвани от малка кариера, намираща се на около 100м от върха на хълма.
                          В центъра на всеки теменос стоят една срещу друга две по-високи стели.
                          Дали върху кръглите помещения са били изграждани покриви, не е сигурно.
                          Интериорът им включва каменни пейки, предназначени за сядане.
                          Сред релефите по стелите се срещат лъвове, бикове, глигани, лисици, газели и магарета, змии и други влечуги;
                          членестоноги, като насекоми и паякообразни и птици – особено лешояди.
                          Разкрити са едва 5% от артефактите и археологическите разкопки продължават.

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3176.jpg Прегледи:0 Размер:706.8 КБ ID:6894964

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3163.jpg Прегледи:0 Размер:1.11 МБ ID:6894965

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3168.jpg Прегледи:0 Размер:1,011.1 КБ ID:6894966

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3169.jpg Прегледи:0 Размер:1,009.3 КБ ID:6894967

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3156.jpg Прегледи:0 Размер:1,011.5 КБ ID:6894968

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3153.jpg Прегледи:0 Размер:811.6 КБ ID:6894969

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3173.jpg Прегледи:0 Размер:830.9 КБ ID:6894970

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3170.jpg Прегледи:0 Размер:966.5 КБ ID:6894971

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3174.jpg Прегледи:0 Размер:863.8 КБ ID:6894972

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3175.jpg Прегледи:0 Размер:731.0 КБ ID:6894975

                          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3177.jpg Прегледи:0 Размер:918.1 КБ ID:6894976

                          Като последен обект в района съм издействала арабския град Харран с глинени конусовидни къщи, подобни на тези в Арбелобело Италия.
                          Те са на 200 -300г с конусовиден купол от тухлички и кал. Селото е основано от няколко рода, дошли от Сирия.
                          Всеки мъж е имал редица конусовидни къщи, тъй като всяка поредна жена е трябвало да има своя къща.
                          На снимките, които сме гледали, къщичките изглеждат страхотно, има и крепост за гледане, а табелите за Харан са кафяви като за туристическа забележителност.
                          Последно редактирано от Валери Недялков; 18-10-22, 19:28.
                          Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                          Коментар


                          • #43
                            Пейзажа се променя:
                            едноетажни къщи арабски тип, мръсотията настъпва отвсякъде и тълпи малчугани се мотаят край пътя.
                            Пристигаме в центъра на Харан, който върло напомня центъра на Филиповци и продължаваме покрай крепостната стена за да търсим мястото с къщите.
                            Разминаваме се само с мургави субекти и изцяло забулени в черно жени, виждат се само очите им.
                            Крепостната стена тук-там е срутена и в промеждутъците са достроени бордеи и въпросните куполовидни къщи.
                            Налага се да отбием от главния път и навлизаме в гетото.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA100344.jpg
Прегледи:128
Размер:1,002.8 КБ
ID:6894990

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA100346.jpg
Прегледи:128
Размер:1.24 МБ
ID:6894991

                            На нещо като площадче спираме до останки от крепостта, заградени с желязна ограда.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA100343.jpg
Прегледи:117
Размер:748.9 КБ
ID:6894992

                            Цитаделата.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3178.jpg
Прегледи:122
Размер:706.1 КБ
ID:6894993

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3181.jpg
Прегледи:123
Размер:896.5 КБ
ID:6894994

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3186.jpg
Прегледи:121
Размер:969.8 КБ
ID:6894995

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3187.jpg
Прегледи:125
Размер:795.9 КБ
ID:6894996

                            Едно хлапе веднага се лепва за Тони и се опитва да завърже разговор, а като разбира че говорим английски и сме туристи, праща новината по факса.
                            Друго хлапе се опитва да изпроси някоя и друга лира.
                            Докато Вальо и Тони се опитват да щракнат някоя снимка на крепостта през оградата, пристига местния екскурзовод и се лепва за мен.
                            Разказва, че работи като учител, а в свободното време развежда туристите.
                            Може да ни изнесе беседа за крепостта и да ни покаже къщичките наблизо, които са останали от дядо му.
                            Превеждам на мъжете, но те не смеят да оставят колата без надзор, при нарасналия интерес към нашето присъствие.
                            Щракам няколко къщички, подаващи се зад оградите и се извинявам на екскурзовода, че бързаме.
                            На центъра на Харан, спираме да снимаме крепостната порта и аз, нали съм любопитна, решавам да надникна дали няма нещо зад стените.
                            Нещото е Филиповци2, коптори, мръстотия и мургави братя, които ме зяпат.
                            Бързо давам на заден ход и виждам Вальо, които ми маха при колата.
                            Мъмрят ме да не се навирам където не трябва с тия къси панталони, руса и сама.
                            Аз съм достатъчно стресната и без това, така че си мълча виновно.
                            Тони, понеже е пътувал из арабския свят, ме съветва повече да не се отдалечавам сама.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3189.jpg
Прегледи:123
Размер:446.8 КБ
ID:6894997

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3190.jpg
Прегледи:125
Размер:790.2 КБ
ID:6894998

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3191.jpg
Прегледи:119
Размер:751.3 КБ
ID:6894999

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC_3192.jpg
Прегледи:124
Размер:740.6 КБ
ID:6895000

                            По пътя обратно се спуска нощ, но Жандармата не спи, заредила се е и е преградила пътя.
                            Махат ни да спрем. Учудени сме, тъй като досега не са ни проверявали.
                            По-късно стигаме до извода, че в тъмното няма как да видят чуждия номер на колата.
                            Ако сте гледали сериала Ало, Ало, ние бяхме точно като англичаните Карстиърс и Феърфакс: Тони сваля прозореца, усмихва се на полицая и казва "Хелоу!".
                            Полицая нещо изстрелва на турски, а Тони с невинна усмивка: "Инглиш?".
                            Полицая махва с ръка отегчено да потегляме и отсича: "Тамам!" което Гугъл Транслейт ни превежда като ОК.
                            По-късно вече в Адъяман, пак ни спират и вълшебната думичка "хелоу" пак върши работа.
                            Пристигаме в хотел Дедеман и търпеливо изчакваме да регистрират трима души.
                            Момичето на рецепцията ни приветства с кратко слово на турски, а ние се питаме: "Тя какво каза Феърфакс?". "Нямам никаква представа Карстърс" .
                            Тук вълшебната думичка "хелоу" не помага, защото момичето не отбира и дума на английски.
                            Вальо вади резервацията, която е разпечатал предвидливо от букинг и подаваме личните карти.
                            За да стане още по-интересно пристига някаква недоволна двойка, която без да изчака започва да се разправя с рецепционистката и връща картата от стаята.
                            Точно те се изнасят и някаква жена се тропва до нас и започва да излага своя проблем.
                            Звънят телефони, в промеждутъка момичето щрака нещо по клавиатурата на компютъра, а ние търпеливо чакаме.
                            И така, яваш, яваш, след половин час получаваме картите.
                            Тук пак в екшъна се включва Гугъл транслейт.
                            Рецепционистката пише на телефона, превежда го на анийски и ни го показва: "Ресторанта работи до 23ч","Закуска от 6:30 до 10ч" .
                            Благодарим и се качваме с багажа. Вече е късно да излизаме, затова слизаме да хапнем в ресторанта.
                            Храната е супер, но на въпроса "Има ли бира?" отговора е "Алкохол не сервираме".
                            Длъжна бях да попитам. В банкетната зала се вихри сватба с музика на живо и сервитьора носи поднос след поднос, натоварен с чашки чай.
                            Горките сватбари, как ли ще изтрезнеят сутринта с толкова чай?!
                            След вечерята решаваме все пак да проверим магазинчето отсреща.
                            За наша радост се оказва за цигари и алкохол и бирената празнота е запълнена.
                            Последно редактирано от Валери Недялков; 18-10-22, 19:35.
                            Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                            Коментар


                            • #44
                              11 октомври, вторник.

                              Закуската в хотела е богата и разнообразна.
                              Освен стандартните неща има истинско кисело мляко, пъпеш, диня и дори пчелна пита с мед, от която си чупиш.
                              Наблизо се намира последния планиран археологически обект Пирин Перре, който отваря в 8 ч и се отправяме натам.
                              Спираме на паркинга и вадим фоточантите от колата.
                              Отатък оградата на обекта, някакъв младеж бере смокини и ми дава знак да приближа.
                              Подава ми над мрежата две големи сочни смокини и обяснява че билети се продават напред и той ги дава.
                              Стигаме входа, който е отворен и чакаме, но него го няма.
                              Връщам се да го повикам, но той още е зает, този път да бере чушлета зад оградата, и казва да влизаме.
                              Античният град е огромен, все още има много за разкриване и разкопките продължават, в обекта и извън него.
                              Най-впечатляващи са погребалните подземни камери, като в едва дори има стъклен саркофаг с намерен скелет.
                              Има много покрити и открити гробове и погребални ниши, издълбани в скалите.
                              Жителите на Перре са се занимавали с производство на вино, запазени са шарапаните и преса за вино,
                              а от жилищната част археолозите изравят купчини глинени фрагменти, които са били делви за ферментация на виното.
                              Друг поминък на местните е било производство на зехтин, както и каменоделството.
                              В процес на разкриване е каменоломната, където са вадели блоковете, превозвани с коне или крави до мястото за строеж.
                              Сравняваме обекта с нашия Перперикон.
                              И тук, като у нас, има още доста неща за разкриване.

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3200.jpg Прегледи:0 Размер:1.12 МБ ID:6895008

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3201.jpg Прегледи:0 Размер:1.20 МБ ID:6895009

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3203.jpg Прегледи:0 Размер:1.29 МБ ID:6895010

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3206.jpg Прегледи:0 Размер:1,001.2 КБ ID:6895011

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA110396.jpg Прегледи:0 Размер:869.1 КБ ID:6895013

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3214.jpg Прегледи:0 Размер:1,018.9 КБ ID:6895014

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3215.jpg Прегледи:0 Размер:1.24 МБ ID:6895015

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA110432.jpg Прегледи:0 Размер:1.13 МБ ID:6895012

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3216.jpg Прегледи:0 Размер:1.33 МБ ID:6895016

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3213.jpg Прегледи:0 Размер:1.50 МБ ID:6895017

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA112010.jpg Прегледи:0 Размер:2.13 МБ ID:6895018

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA110416.jpg Прегледи:0 Размер:1.25 МБ ID:6895019

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA110417.jpg Прегледи:0 Размер:1.06 МБ ID:6895020

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3234.jpg Прегледи:0 Размер:1,000.3 КБ ID:6895021

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:DSC_3239.jpg Прегледи:0 Размер:1.17 МБ ID:6895022

                              На излизане, след като е прибрал реколтата, младежа ни продава билети и ме учи как е смокиня на турски: incir(инджър).
                              Попътно, от Мигрос маркет купуваме зехтин и странен швепс от лайм и мента.
                              Пак ни спира Жандармерия, но този път все пак ни проверяват личните карти (сигурно за да не ги обвиним в дискриминация), и ни пускат.
                              В Кахраманмараш, родината на сладоледа, спираме да хапнем дондурма.

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA110513.jpg Прегледи:0 Размер:675.1 КБ ID:6895037

                              Към 19ч влизаме в Анкара и можем да се насладим на яко задръстване в пет ленти.
                              Никой не спазва правилата за движение и се престрояват изненадващо и без мигач.
                              Изцедени от скочилия при шофирането адреналин, излизаме за вечеря при познатия ни Халил Ибрахим.
                              Пак питам за кюнефе, но се оказва, че е свършило.
                              Явно още веднъж ще трябва да се идва в Турция за кюнефе!
                              Обратно в хотела, пием по бира преди лягане.


                              12 октомври, сряда.


                              Предишната вечер сме заредили гориво, което леко е поскъпнало, така че след закуска потегляме.
                              На паркинга е нашия чичо и ни поздравява със "Здрасти!".
                              Питам го, откъде знае български и той разказва, че е от Разград, но от 34г. е в Турция.
                              В България останал брат му и той всяка година идвал за да го види.
                              След като споделяме, че идваме за пореден път като туристи, той се хвали че четири пъти е правил обиколки из Турция и има доста неща за разглеждане.
                              Пожелава ни лек път и се разделяме.
                              Времето пак се заоблачава, все още не вали, но затова пък пада мъгла.
                              Край Истанбул е нормалната лудница и отвисяваме половин час в задръстване.

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA120529.jpg Прегледи:0 Размер:602.3 КБ ID:6895036

                              Натиснете снимката за да я уголемите  Име:PA120537.jpg Прегледи:0 Размер:874.6 КБ ID:6895038

                              След Одрин прогрява слънце. Границата откъм турска страна прелитаме за 10 мин и "О, чудо!", този път нямаме нито една глоба.
                              От българска страна обаче е тегаво, пада яко тарашене на багажа и опашката върви бавно.
                              Митничаря ни пита къде сме ходили, казваме туризъм, и скромния сак в багажника с една две торби с връхни дрехи го доказват.
                              За пет дни изминахме 4000 км, пропътувахме цяла Турция от север на юг,
                              насладихме се на националната кухня и изпълнихме цялата предвидена програма.
                              Браво на нашата група!
                              До нови срещи!


                              Това беше. И от мен до нови срещи!
                              Прикачени файлове
                              Последно редактирано от Валери Недялков; 19-10-22, 01:20.
                              Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                              Коментар


                              • #45
                                Файла с точките нещо не излиза в горното мнение.
                                Та го пускам тук отново.
                                Прикачени файлове
                                Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X