Обява

Свий
Няма добавени обяви.

В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

    Ден 6. Отново в МАТСУЕ.

    Събуждам се от пронизителния звън на телефона в стаята. Докато разбера какво става се звъни вече за 4-ти път вероятно... Алекс е. Казвам му, че няма да успея да отида с него на закуска и че ще се видим направо в залата. Много трудно станах след като малко след това ми звънна и вградения в леглото будилник. Изплакването на очите със студена вода помогна.

    Обработих снимките от Ден 5 и ги пуснах във форума. Стана 10 часа местно време – от 11:00 имам по предварителна заявка тур с местен доброволец-водач – ще посетим замъка „Матсуе”. В Япония в хотелите ни дават кимона за домашни дрехи. Смених го с дрехи за излизане и реших, че ще имам няколко минути за закуска. Закуската е на 9-ия етаж в съседния корпус на хотела. Докато стигна до там ми останаха 7 минути за хранене. Бързичко хапнах два сандвича със сьомга, малко слати с морски дарове, картофени кюфтета, макарони със сметана във вид на гарнитура, накрая и коктейл от плодове – праскова, круша, папая и ананас. Доволен съм!

    Отворих широка крачка по тротоара към залата за игра на Го. Не си взех чадър от хотела за пръв път откакто сме тук. Защо ли... Точно тръгнах, не бях минал и 100 метра и започна да ръси ситен дъждец... Леко ме освежи, но се опасявах да не завали сериозно и да се окажа неподготвен. Нищо подобно не се случи целия ден! За пръв път откакто дойдохме в Матсуе, времето бе благосклонно – приятна температура, не валеше, а даже на обяд за 2 часа се показа и слънцето! Да не повярва човек. Стигнах точно навреме, за да видя последните минути от загубата на Алекс от Сантяго Еспиноза (Колумбия).





    Противникът е с доста по-висок ранг, така че нищо изненадващо. Да, но пък за сметка на това, съвсем непредвидено, успявам да повлека Алекс с мен към разходката до замъка.

    Оказа се, че групата за посещение на замъка се състои от мен, Алекс и две екскурзоводки на добра воля, т.е. такива, на които не се плаща. То толкова и могат де! Оставаше и да им се плаща. Поне като всички японки бяха безкрайно усмихнати и любезни, а това тушира всички забележки.

    Тръгнахме, а аз започнах да снимам. Сега ми е паднало слънчевото време! Започвам с крепостната стена и защитния ров с вода.



    Стълбите към замъка.



    Храмът Матсуе и множество малки деца около него. Всички са еднакво облечени с униформи.



    На входа на замъка ни дадоха билети, за които бяхме платили предварително. Интересно нещо, което все забравям да спомена – във всички музеи ползваме някаква отстъпка, защото ни взимат по-ниска цена. Поинтересувах се и се оказа – няма да повярвате! Има отстъпка за чужденци от 30%-50%. Ако това беше у нас нямаше да е отстъпка, а надценка. Но ние сме в Япония.

    Влизаме през вратата и на върха на хълма пред нас се окрива красотата на замъка Матсуе.



    Строежът на този замък е започнал през 1607 от господаря Йошинару Хорио, владетел на региона Изумо. Даймио е титлата му, която се дава изключително от шогуна и той е подвалстен само на него. Строежът е приключил през 1611 г. – точно преди 400 години. Поради това и в Матсуе тази година има редица празненства ппо случай годишнината на построяването на замъка и създаването на града.



    Познайте какво правят децата в първия хубав ден от седмица насам!



    По-нататък влизаме в замъка – на входа по стар японски обичай си събуваме обувките и за спокойствие на туриста ги заключваме в безплатни касетки. В Япония никой не би ти откраднал каквото и да било. Просто не е прието.



    На върха на замъка отвън се виждат опашките на две риби, които се е вярвало, че го пазят. Всъщност това е измислено морско същество с глава на тигър и тяло на риба. Оригиналните Шачи-хоко (така се казва това същество) се намират вътре в замъка, както и множество запазени самурайски брони, шлемове и оръжия.



    Замъкът отвън изглежда сякаш е на 5 етажа. Всъщност отвътре етажите са 6. Ето малко снимки от вътрешността. Първо е вторият етаж, после последният, а накрая стълбите, по които се слиза малко трудно, имайки предвид, че сме по чорапи, а дървото е излъскано.







    Малко снаряжение за войниците:



    Гледката от последния етаж – с такава видимост са наблюдавали целия град и територията на замъка.



    А от едната страна се виждат планини, които наричат „Полегналия Буда”. Ако се загледате наистина приличат!



    Разписваме се в книгата за посетители и тръгваме обратно надолу по стръмните стълби.

    Замъкът Матсуе е един от 12-те такива, които са останали до наши дни. Да, в Япония има запазени само 12! Този тук е вторият по ширина, трети с височината си от 30 метра и 6-ия най-стар в страната. През 1875 всичко тук е било разрушено, с изключение на самия замък. Пълна реконструкция му е направена между 1950-1955 г. Тази информация имам от ... невероятно, но факт – брошурата им на английски език, която ни дават с билета. Ето го и чист, без хора:





    А ето така снима възрастна японка-доброволка-водач-слабоанглоговоряща двама красиви гайджини:



    Разделихме се с водачките и тръгнахме на разходка. Алекс има още свободно време от обедната почивка между 5-ия и 6-ия кръг на първенството. Минаваме покрай храма, където бяха децата.



    Децата не бяха само тук. Имаше ги навсякъде. Сега като по заповед са изчезнали. Да, но се е появил един червен такъв самурай. Аз не смея да го снимам, защото не се знае какво ще поиска. А той: „Можете да ме снимате ако желаете!”. Еми как да не желая, щом предлага!



    А за капак мина един минувач, който пък снима гайджините със самурая.



    Обратно по стълбите и поглед към парка около крепостта.





    Ето къде били! А аз се чудех защо изчезнаха. Всъщност децата рисуваха. Вероятно са имали час по рисуване в училище и учителката, възползвайки се от слънчевите лъчи ги е завела в парка на замъка да се упражяват. В момента имаха занимание – обяд по групички. Всички имаха нещо за постилане, ядяха суши от кутия или триъгълни сандвичи. Много ни се радват всички. Какво ли им минава през главата като ни видят?!

    Продължихме и излязохме точно срещу новооткрития исторически музей.



    Тръгваме по улицата покрай канала и се опитваме да се ориентираме с карта и GPS къде се намира храмът Fumon-in.



    Не излязохме точно където си мислех, но това не беше лошо – видяхме още малко от жилищата на японците в Матсуе.







    Най-накрая зад един странен завой на уличката се появи това, което търсехме и ни бяха препоръчали.







    Оказа се затворен, така че останахме с външните си впечатления за него. Време беше да се връщаме към залата. В 13:30 започват вторите партии за деня, а закъсненията се наказват сериозно. При хубаво време изпозлвам да снимам едно кафене и пак зиг-загообразната улица.





    А това кръстовище е боядисано по този начин, защото зеленото за пешеходците светва едновременно за всички посоки. При това положение можеш да пресечеш както си искаш, включително и по диагонал.



    В залата на Алекс му се беше паднал 70-годишният представител на Австралия. За съжаление партията завърши с половин точка разлика в полза на противника, но това разбрах чак вечерта.



    Оставям го да играе и тръгвам в посока към хотела. Тъй като ми е на път ще се кача до стаята и после ще продължа към другата страна на реката. До 16 часа трябва да съм отново в залата за следващия записан тур.

    Крепостната стена, този път без да вали дъжд:



    Японската страст към цветята:



    Наближавайки хотела се сещам, че сега е момента да снимам и храма, който се вижда от прозореца на стаята ми! Името му е Suetsugu.







    Отзад стърчи хотел Matsue New Urban и някой от прозорците на 4-ия етаж е моя. Като стана дума за прозорец – ето храма, погледнат и от там:



    И още през прозореца – мястото към което съм тръгнал е една уличка с храмове точно зад високата сграда в далечината. До там е около 1 км.



    Ето това е улицата:



    Тук би трябвало да има някакви магазини. Да, има, но нямаше нищо в тях, което да ме заинтригува. За сметка на това намерих пак някаква будистка църква и гробища към нея, която се намираше в тихо кварталче – вижда се как в работен ден по обяд спокойно мога да снимам улица с почти нулев трафик.









    Разочарован от магазините тръгнах обратно. Ще показвам малко специфични места и гледки, които ме впечатяват. Всичко това е на път към сградата на префектурата, където се играят мачовете.



    Жици, японски магазин, кабели... Не съм наясно защо, но това е на всеки стълб!







    Стигнах точно навреме, за да се присъединя към групата, която се събираше за мероприятието от 16:00 часа.

    Предплатеният тур е обиколка за разглеждане на града по река Hurikawa. Всъщност то не е точно река, а са верига от изкуствени канали, в началото предназначени да защитават замъка. Около 10 човека се събрахме. И все веселяци!



    Точно тръгнахме и ... викове от брега! Момчето от Кипър решило да се присъедини в последния момент! Айде връщай лодката и пак обратно. Забравих да кажа, че влизайки в лодката всички се събуват. Минаваме инструктаж как се минава под мостовете. Всички лягат на пода, а покривът се прибира надолу. Веселба!

    Лодкаря беше типичен японец, добре пеещ и много държащ на правилата.





    Обикаляйки ни разказват кое какво е, но от шума нито се чуваше нещо, нито пък ми се напрягаше да разбера какво имат предвид.



    Тук залягаме:



    И къщите около канала:







    На последната снимка е историческият музей. Прибираме се към хотела след кратко интервю дали ни е харесало в лодката. Преобличаме се, измиваме се и тръгваме към фоайето за туристическа обиколка на езерото Shinji по залез слънце с включена вечеря.



    Имахме си изпращачи.



    Стовариха ни на брега и се качихме на корабче. Вътре в кабината се влиза само по чорапи! Някои от нас, обаче, се качиха на покрива. Отдясно наляво – Корнел (Румъния), Олег (Русия), Золтан (Унгария) и Алекс.



    Гладен съм, а в кабината сервираха вечерята. Слязох бързо да хапна. Оказа се, че сме с един човек повече – в последния момент се е качил на борда. Някои трябваше да си поделят една порция..



    Минаваме покрай един от символите на езерото Шинджи – островчето.



    От тук нататък си играя да снимам залез от ръка. Предимствата на новия ми фотоапарат са точно в такива екстремни ситуации. Не мога, а и няма смисъл да ползвам статив, докато съм на корабче, което се движи.











    Докато бяхме на покрива с Олег го питах как са цените в Япония, сравнявайки ги с Москва. Бях изненадан, признавам! В Москва храната е на същите цени като тук, а другите неща тук са по-евтини... Хм.

    Обиколката приключи, а ние се качихме на автобусчето и се прибрахме в хотела. Беше рано, а времето по изключение хубаво. Накарах Алекс и Золтан да се разходим към замъка през нощта.



    Не е много осветен, а и няма откъде да заема позиция да го снимам, но горе долу става ясно от следващата снимка.

    Поразходихме се вечерта по улиците и към 22 часа се прибрахме. Този ден отново беше пълен с впечатления. Остава ми само следващия 1юни в Матсуе, а след това летим към Нарита, преспиваме и се прибираме към България.

    Тъй като завършвам тази част на другата сутрин, установявам със съжаление, че отново е започнало да вали – при това неприятно. Ще мисля какво да правя през последния ден в Матсуе – не ми се пропилява.

    Следва...
    Последно редактирано от Stas; 12-04-14, 12:26.
    ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
    СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

    Коментар


    • #47
      От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

      В Германия се чудех на десетките видове тухли. За ъгли, за арки, за разни ниши.
      В Япония - керемидените покриви. И тук голямо разнообразие от керемиди. Инженерите но Брамак има какво да научат от японците.
      Стас, не виждам мобилни телефони.Как са там цените, роумингът, връзките с България.

      И, моля ти се- направи някоя правописна грешка, че да си заслужа хляба...:-))

      П.П. Вярно ли е ,че японците живеят на тясно в малки стаички. От снимките изглежда съвсем не е така.Не се виждат и, паркирани по улиците, коли.
      Има ли в Япония европейски коли? А грамадните японски джипове са май, само за Европа и Америка.

      За рибите и водораслите - ясно. А как е там със зеленчуците? Има ли, както в Щатите"дървени" домати и краставици от Мексико и само много скъпи истински еко?
      Видя ли българско кисело мляко?? Сирене, кашкавал...
      Последно редактирано от Симеон; 01-06-11, 08:21. Причина: ##

      Коментар


      • #48
        От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

        Днес снимките са изключително детайлни и пълни с атмосфера.
        Започвам да разбирам японския дух. Всяка работа се върши с достойнство, независимо къде е в социалната стълбица.
        Мястото на човека е там и това не се коментира, дори не го изпълва с напрежение.
        Отношението на обществото към човек се определя от това как си върши работата, а не от това на какъв пост е.
        В този смисъл един пеещ водач на лодки, може да е много повече от един собственик на АЕЦ.
        Това разбрах от снимките. Дано съм прав.
        Благодаря !
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #49
          От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

          Много приятен разказ, следя го с нетърпение и много благодаря на автора за старанието и отделеното време.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #50
            От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

            Оф, правописни грешки вероятно има, но нямам време да го чета сега. Като се върна ще го мина на редакция и корекция. И без това спя по 4 часа. Даже за седмия ден е възможно да се забавя малко с пускането, че утре отлитаме за Нарита, Токио и сега ще трябва да си стегна багажа. Не знам дали ще успея с писането, а като за последен ден обиколих две прекрасни места, с които ще ви запозная в детайли.

            Докато пътувах във влака си мислех доста неща. Изумителни са тези хора. Ще пиша и за разсмислите ми на тема какви са и защо са точно такива. Не че мога да го обясня, но ще пробвам. Разбрах защо са измислили и часовниците с атомно сверяване - заради Япония е!

            Сега на въпросите:

            - наистина керемидените покриви са много интересни - имат някаква интересна конструктивна извивка на билото, не е право.

            - с мобилни телефони и пълно. Цените на разговорите - аз съм на Виваком и входящото ми е 0,86 лв., но ако избирам е 398 йени - около 6,80 лв. А те си приказват като побъркани - явно не им е скъпо или поне ако е цените са като при нас при техните заплати им е без пари.

            - вярно било, че живеят на тясно, но ... в Токио. Тук, в провинцията не видях такова нещо. А къщите са прекрасни - всеки се състезава със съседа кой да си направи по-красива градинка.

            - Колите се паркират в гаражи - обикновено на партера на къщите. Много рядко ще срещнеш затворен гараж - никой не ги затваря. Те май и жилищата не си заключват. Въобще не никой не му хрума даже идеята да краде. Вероятно, ако някъде има ключ, то е заради чужденците.

            - европейски коли - има! Видяхме досега 2 или 3 BMW. Други не се сещам. За сметка на това има толкова много модели на Нисан, Хонда, Тойота и т.н., които никога не съм подозирал, че съществуват, че направо съм смаян. Сигурно са над 30 модела! Мислех да започна да ги снимам, но за това ще се пробвам утре. Единствените модели на Нисан, които има и в Европа са Juke, Murano, Micra. Другите са напълно различни.

            - големи джипове не видях. Въобще. Между другото подозирам, че всички коли са им много икономични. Екологията им е приоритет. Големият разход на гориво вероятно ще откаже всеки японец да си купува голям джип. Скъпо е всичко, а пък те - пестеливи. Бях писал, че бензина е около 150 йени за литър. (Предполагам, че е литър, зашото надписите са на японски.)

            - зеленчуци има всякакви. Защо мексиканските да са дървени? Не разбирам. Истински еко - убеден съм, че са. Тук всичко, което се яде е здравословно. Без майтап. Поянкога досадно здравословно. Затова и не можеш да срещнеш дебели хора по улиците.

            - киселото мляко - поне един човек на ден като му кажа, че съм от БЪлгария и се сеща за български йогурт. Тогава питам за Котоошу и се сещат на второ място и за него. Даже съм писал май, че някои се учудват, че е българин. Интересно какъв ли си мислят, че е!? Сирене имат прясно. Зряло май нямаше. Кашкавали има някакви видове. Абе хората си имат.

            - Ник, точно така, правилно си усетил. Всеки си върши неговата работа и всеки с достойнство. Една чистачка днес ме поздрави с поклон когато минавах покрай къщата, която чистеше. Аз също се ппоклоних с едно "коничиуа". Така е прието. Как да не й отвърна! Винаги като се разделяш - "аригато", "домо аригато" и .... благодаря за сътрудничеството. И още нещо - всичко което правят го правят с усмивка! Ей това е ключето!

            Днес времето направо ни се подигра. Не че беше лошо, напротив! Ще разказвам...
            ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
            СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

            Коментар


            • #51
              От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

              Има ли полиция с присъствие по улиците? А регулировчици - или пътна полиция? С коли или мотори?
              Има ли чешмичка на улицата?
              А тоалетни?

              Коментар


              • #52
                От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                Най-посещаваната тема от мен, откакто е създадена
                Благодаря за снимките, благодаря за разказа.

                Мечтата ми е някога да отида в Япония, ейтака на екскурзия, дори и за седмица да е (то какво ли ще видиш за 1 седмица, но все пак).
                Японците за мене са най-великата нация във всяко едно отношение (като започнеш коли, мотори, електроника, абе всичко ...), всичко си произвеждат, и изнасят даже навън, а доколкото знам като суровини всичко внасят.
                Карам японска кола (Тойота, преди това карах един старичък Нисан)
                Досега само през 2002 г. бях за 6 месеца в Германия, другаде не съм излизал, и Япония много ми прилича на Германия, само че няколко нива отгоре.
                И в Германия като се разхождаш уикенда в покрайнините на града или през някоя горичка и особено вързарстните немци и немки те поздравята с едно "гунтаг" (превод: Гутен Таг , зависи от диалекта), и там ходя цял месец навън с черни кожени обувки без да се налага всеки ден да ги бърша от прах .., и т.н. и т.н.
                Бе то и доста българи ти се усмихват насреща, обаче на ум ти ги редят едни ...

                Благодарение на твоя разказ разбрах колко много сме жалки ние българите (просто не мислех, че чаааак толкова много)
                Бе в Япония няма ли тарикати като тука - да се пререждат в магазина, да минават на червено, да се бутат и блъскат само и само те да са отпред, и т.н. в тоя ред на мисли

                Лек път ви пожелавам, продължавай с разказа, когато можеш
                Hristo Draganov
                http://htftp.domainbg.com/HD/

                И аз искам България чиста ! ! !

                Коментар


                • #53
                  От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                  Първоначално публикуван от HD Преглед на мнение
                  ...
                  Бе в Япония няма ли тарикати като тука - да се пререждат в магазина, да минават на червено, да се бутат и блъскат само и само те да са отпред, и т.н. в тоя ред на мисли

                  ...
                  Това, май е запазена марка само за Ориента

                  Коментар


                  • #54
                    От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                    Първоначално публикуван от Stas Преглед на мнение
                    ...всички коли са им много икономични...
                    Обърни внимание на дребните колички. Тия съвсем мъничките. Май са с жълти номера.

                    Представляват специална категория, така наречените Кейджидоша, или Kei Car.
                    Ограничени са до максимална дължина 3.40м, и макс. ширина 1.48м. Двигателите им са ограничени до 660см3 и 64к.с.

                    Това е категорията автомобили при която японецът може да спести (малко) данъци. До колкото знам в Япония ако искаш да притежаваш автомобил, трябва първо да докажеш че имаш къде да го паркираш (гаражно място - собствено или под наем). Иначе няма да ти го регистрират въобще.

                    В повечето "губерни" (основно - извън големите градове) Кей колите избягват това ограничение. Успоредно са в много по-евтина данъчна категория в сравнение с "обикновените" автомобили (с бели номера).

                    Там където си хората си имат гаражи, и предполагам "обикновените" автомобили не са рядкост.

                    Интересното при Кей колите е че това че са малки не ги прави опростени. Цените им пак са високи, и идват в безброй екзотични варианти - не е рядкост да ги видиш в 4х4 вариант, с турбо, сложни автоматици и каквито се сетиш екстри. Понеже като двигател всички са ограничени на 64кс и 660см3, производителите се чудят къде да наваксат за да направят техния модел по-привлекателен, и не се скъпят на сложни изпълнения.

                    Успоредно, огледай се какъв е процента автомобили на възраст над 3 години. До колкото знам в Япония на третата година всички автомобили започват да минават преглед през година или през две, като цената на прегледа в големите градове е около 2000$ плюс задължителна поправка на откритите проблеми. Не знам как е в по-малките градове, но имам чувството че повечето автомобили на над 3 години които ще видиш по пътищата ще са модели които си струват усилията.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #55
                      От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                      Благодаря за страхотния пътепис...макар и за кратко и аз пътувах с теб!Жив и здрав да си и още хиляди пътеписи да напишеш,защото явно умееш!
                      Четейки пътеписа обаче малко се натъжих и се сетих за едни думи,които дядо ми е чул от негов приятел докато са били в Швейцария:
                      "30 години да тичаме към тях,а те 30 години да тичат към нас-няма да се срещнем!" .

                      Коментар


                      • #56
                        От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                        Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                        Интересното при Кей колите е че това че са малки не ги прави опростени. Цените им пак са високи, и идват в безброй екзотични варианти - не е рядкост да ги видиш в 4х4 вариант, с турбо, сложни автоматици и каквито се сетиш екстри. Понеже като двигател всички са ограничени на 64кс и 660см3, производителите се чудят къде да наваксат за да направят техния модел по-привлекателен, и не се скъпят на сложни изпълнения.

                        Успоредно, огледай се какъв е процента автомобили на възраст над 3 години. До колкото знам в Япония на третата година всички автомобили започват да минават преглед през година или през две, като цената на прегледа в големите градове е около 2000$ плюс задължителна поправка на откритите проблеми. Не знам как е в по-малките градове, но имам чувството че повечето автомобили на над 3 години които ще видиш по пътищата ще са модели които си струват усилията.
                        О да, кейкарите са втората религия след будизма . А като заговори за употребявани коли - при ГТП само челното стъкло трябва да отговаря на 17 критерия/стандарта, за да мине и нек'ви микронни драскотини... Верно, струва си да си вземещ употребявка от там... стига да е с ляв волан ...

                        По темата: Стас, благодаря за виртуалната разходка, уникално е!!!

                        Коментар


                        • #57
                          От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                          Току що се прибрах. Снимах и колите, но като начало сега ще пусна 7-ия ден, който написах в Япония, а довърших в самолета. След това ще остане 8-ия последен ден, без да броя пътуването насам. През този ден снимах разни дребни подробности, които е възможно да са интересни за доста хора.

                          И така, следва седми ден в Япония.
                          ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                          СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                          Коментар


                          • #58
                            От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                            Ден 7. С влак до ИЗУМО.


                            Днес е 1 юни. Вчера планирах, планирах... Плановете ми се сгромолясаха още като чух в просъница шума от пороен дъжд навън. Вкиснах се. Имах намерение да отида сутринта с влак до музея на изкуствата Adachi с прочути градини в японски стил. След това мислех да се върна и с друг влак да отида до един много популярен храм и до един парк с цветя и птици. Този план се базираше на хубавото време вчера.

                            Станах и отидох на закуска с Алекс. Голямото семейство от играчи бе напълнило ресторантчето на деветия етаж във втория корпус на хотела. Вече всички сме като едно голямо семейство. Хапнахме, поприказвахме си, посмяхме се... След това аз заявих, че няма да ходя към залата и се прибрах в стаята да довърша пътеписа от ден 7.

                            Към 11 часа дъждът като че ли спря. Секунда съзерцание на небето през прозореца и реших! Тръгвам! Въпреки, че изпуснах сутринта да отида до музея с градините, все пак ми остана посещението на Izumi Tаisha Shrine и на връщане планирах спиране за разглеждане на Matsue Vogel Park.

                            Слязох на рецепцията и помолих да ми напишат на едно листче „Искам еднодневна карта за всички влакове на Ichibata на цена 1500 йени”. От там вече с уверена крачка тръгнах към другата гара на града, която е по-близо до нашия хотел и не обслужва Japan Railways (JR), а само Ichibata Rail. По пътя погледнах разписанието, което получих предния ден в бюрото за туристическа информация до залата (в префектурата). Забелязвам, че има влак към Изумо след няколко минути, а следващия е след един час! Хайде, на бегом!

                            Пристигам на гарата една минута преди тръгването на влака. Питам охраната: „Тикет?”, той ме разбра и ме насочи веднага. Там подавам листчето от хотела и човека каза: „Хай!”. Грабвам билета и влизам във влака със съгнала за затваряне на вратите, който е около 5-10 секунди. Влакът тръгна. Аз съм доволен, че спасих цял час чакане с 3 минути тичане.



                            Сега седнах спокойно да огледам разписанията, написани на японски. Бяха ми отбелязали гарите, които ме интересуват. Останалото е график в часове и минути. Започнах да си гледам часовника – влакът спираше на гарите в точните часове. Хм, човек може да си свери часовника по това в колко пристига мотрисата на съответната гара. Сега осъзнавам, че моя японски часовник с атомно сверяване е неоценим помощник при пътуване с влак в Япония. Ако нямаш точно, ама съвсем точно време на ръката си, нямаш шанс да се справиш с влаковете, освен ако не знаеш японски език. Това пък е другата тема – никъде, ама никъде не използват чужд език! Как пък нямат разписание на английски или пък да обявят следващата спирка разбираемо... Недоумявам и карам по интуиция. Само може да се уверите по снимките как изглеждат инфотабелите.

                            На гара Kawato трябва да сменя влака. Гледам разписанието и забелязвам, че разликата между пристигането на моя влак и тръгването на другия към Izumo Taisha е само една минута. Започнах да се притеснявам. Ако изпусна втория влак ще чакам около час на гарата за следващия. Решавам, че ще пак ще се наложи да тичам.

                            Не е оказах прав. Пристигаме на Kawato и на съседния перон пристига другия влак. Слизаме от нашия, пресичаме на указаното място, качваме се в другия и той тръгва. Точно като по атомен часовник! И още нещо – влаковете вървяха по една линия, т.е. нямаше отделни линии за двете посоки. Разминаваха се на гарите, които бяха през 2-7 минути една от друга. Представям си ако някой закъснее каква каша ще настане.

                            Пътуването от Kawato до Izumo Taisha е 9 минути. Слизам на гарата и на информацията казвам с въпросителен тон: „Izumo Taisha Shrine?”. Служителката веднага ми подаде карта и ми посочи на къде да вървя. Храмът не е далеч.





                            Улицата е като на малко провинциално селце илил градче. Времето междувременно стана чудесно, даже започна да пробива и слънцето. Чадърът, който помъкнах от хотела се оказа излишно бреме. Вързах си якето на кръста и закачих бремето на него. Въоръжих се с фотоапарата в едната ръка и GPS-а в другата.

                            Пътьом най-накрая намерих строителна площадка – по-скоро разчистваха терена от някаква стара постройка. Явно всичко се подменя с ново.



                            Няма как да пропусна входа към парка. По специфичната арка можете да познаете, че влизате в района на някой храм.



                            За да стигна до целта се налага да повървя по права алея, заобиколена от двете страни със спокойствие и красива природа. Дишам чист въздух и се наслаждавам на живота.





                            Минавам покрай някаква постройка и ми правят впечатление хартиените фигурки, закачени отпред. Оригами.



                            Веднага след това е основния храм на Изумо.





                            Хм. Според картата модерната постройка отзад трябваше да е основния храм. Започвам да схващам – явно е в процес на реставрация. Покрит е с някаква друга сграда и отдолу работят по възстановяването му. Важното е, че не се виждат никакви грозни скелета, както се процедира навсякъде по света.



                            Заглеждам се в магазина за сувенири. Нищо интересно, а това, което ми харесва е безумно скъпо. Важното е, че всичко е на японски и написаното остава тайна за мен.



                            Хващам вляво и излизам на нещо като малък площад.







                            Този храм прилича на първия, но е доста по-голям. Всичките имат на входа някакъв идентичен елемент от слама. Характерен е за храмовете тук.



                            Хващам по една алея, на която са разположени още няколко подобни постройки, според картата.





                            Специфичното облекло на девойката е вероятно на някаква будистка секта. Мъжете бяха облечени по подобен начин, но с панталони и в друг цвят.

                            Алеята продължава в улица. Улицата е огряна вече напълно от слънцето, а аз започвам да ожаднявам – нещо, което не бях предвидил. Забравям за всичко и се наслаждавам на спокойствието и красотата, които местните жители, вероятно монаси, са създали около себе си.













                            Знакът с тичащо дете на предпоследната снимка срещнах няколко пъти. По улицата все пак минават коли и трябва да внимават. А на последната гледката бе зашеметяваща, ако не броим същите онези жици, които са опасали цяла Япония като че ли.

                            Хващам надясно и тръгвам към гарата по друг път. GPS-а през цялото време ми дава местоположението, така че няма как да се загубя. На тихата и спокойна улица са се появили работници.



                            Няколко човека работят, останалите регулират движението – с бял флаг за „премини”, а червен за „спри”. Такива мерки са взели, като че ли правят ремонт на ул. Раковски в София. То на снимката се вижда, че и светофара не работи – това е голям „риск”! Аз по принцип се старая да пресичам на зелено и на пешеходни пътеки. Много рядко карам по нашенски, но наистина понякога зебрите са сложени така, че трябва много да се обикаля при напълно празна улица. Няма начин!

                            Стигам до гарата и установявам, че не съм погледнал разписанието навреме. Влакът е тръгнал в 14:01, а часът е 14:04. Ще трябва да се помотая и да изчакам следващия в 14:55. Мотаенето ме води до река Horikawa и бялата арка, наличието на която остава загадка. Обикновено е при влизане в някакво светилище.



                            Преди да се кача на влака, шляейки се по гарата влязох в някакъв старинен вагон. Вътре си миришеше на старо дърво. Седалките от плюш, а детайлите – дървени.



                            Влакът, разбира се, дойде точно на секундата. Потеглихме и стюардесите (има и такива понякога във влаковете) обикаляха, усмихваха се и говориха нещо, но то както се досещате бе на език, който не разбирам. На идване пропуснах, но на връщане снимах характерния пейзаж, който се вижда от прозореца – оризови плантации.



                            Смених отново влака на гарата за свръзка Kawato. Внесох смут у персонала, т.к. слизайки от влака виждам как другия, който тръгва след една минута седи на съседния коловоз. Хуквам да го гоня и точно да прескоча едно заграждение със синджир и пазача и един машинист подскочиха! Трябвало да се чака. Да де, но аз изпускам влака! Не, няма да го изпусна, да бъда спокоен. Дойдоха и махнаха синджира както си е редно. Прави са – можеше да ме отнесе някой влак и тогава?!

                            Сменяйки влака тръгвам към Матсуе, но бях решил да сляза няколко спирки по-рано и да разгледам Matsue Vogel Park. Това е парк – нещо като ботаническа градина и резерват за екзотични птици и растения.

                            Слязох на съответната спирка и отново внесох смут! Влакът спря, вратите се отвориха, аз си слязох доволен и ... Машинистът скочи от мястото си и хукна да ме гони. Не съм му бил показал билета си. Правилно, аз нали съм с такъв за цял ден, но ... трябвало да се покаже. Толкова важно ли беше – явно. Не съм свикнал, но при тях всичко трябва да бъде като по учебник. Един българин в дълбоката яппонска провинция ги изправи на нокти.

                            Входът на Matsue Vogel Park е невзрачен. Даже в първия момент не познах че е той.



                            Билетът за вход е 1500 йени, но с 30% отстъпка срещу чуждестранния ми паспорт плащам 1050 йени. Намирам се в едно хале, отрупано с цветя буквално навсякъде! Упътиха ме да свия вдясно и да тръгна по автоматичната пътека.





                            Най горе се открива гледка към езерото Шинджи (Shinji) и пътя.



                            Продължавам по покрита с навес пътека и стигам до първата зала. Зала с птици и цветя. Пълна!



                            Тък като не знам имената на птиците, а камо ли на растенията, ще дам снимки. Всеки може да открие някой познат за него вид. Аз лично се наслаждавах на цветовете, на гласовете и на играта им. Летяха си из залата сякаш са на свобода. В определени моменти разрешават да ги храниш, но сега не случих на такъв.











                            А тези двете патици-бандити ми кълвяха чадъра докато снимам другите птици.



                            И още някои интересни...





                            Излизам от тази зала и по пътеката виждам следващата.





                            Папагалите са зад стъкло. Нещо, което ми пречи да ги снимам. Колкото може... Има и други видове и обеми.



                            Интересно ми стана като видях риби вътре, но като се замисли човек... защо ли не!





                            А следващите обитатели направо ми взеха ума!





                            Много жизнени животни и крайно симпатични като поведение.

                            Излизам от тази зала и тръгвам отново по покритата пътека, която започва да слиза надолу. По едно време пред мен се беше излегнала една патица. Като ме видя и стана бавно и се заклатушка към близкото езеро като през цялото време нещо ми приказваше. Много симпатична животинка. Видимо притеснена сви вдясно, а аз продължих, така че се отърва.



                            В самото външно езеро има интересни птици. А приятелите на заблудената патица се забавляваха плувайки в строй.





                            По средата има платформа, за да могат да излизат на сухо необезпокоявани. И въпреки това като се доближих станаха и някои от тях се спуснаха в езерото.



                            Като видях черния лебед се сетих за грозното пате. Ето го.



                            Кръгът с обходния маршрут се затваря като се връщам в залата с цветята на входа, само че с в другия й край. За да изляза ще мина през красиво цветно хале.















                            Всички тези цветя ми създават цветно настроение. Красиви са. Поглеждам си часовника и този път не бих искал да изпусна влака и да чакам следващия цял час. Тръгвам към изхода и чак сега забелязвам че има клетки с бухали. Не точно клетки, защото са със стъкла. Правя бързи опити за снимане с едно око върху часовника си.









                            Качеството е като през стъкло.

                            Приключвам с културната си програма за днес. Утре ще пътуваме към летище Ханеда в Токио, а от там ще се качим на автобуси към летище Нарита. Преди да излетим от Изумо ще имаме обяд в някаква винарна и посещение на същия храм, в който бях днес – Izumo Taisha. Като че ли можех днес да не ходя чак там, а да отида в музея Adachi, но няма да съжалявам. Все пак при толкова лошо време, т.е. при само два дни в които имахме слънце, успях да посетя достатъчно много интересни места.

                            Най-вече се радвам, че бях на места, които нямат нищо туристически моделирано. Това значи, че и вие виждата нещата такива каквито са, не както биха искали японците да изглеждат. То голяма разлика едва ли би имало – нямат нужда да се правят на нещо друго. Те СА нещо различно.

                            Малката гара при парка ме чака. Там няма служители, няма информация на английски, но аз имам точен часовник и разписание. Поглеждам и точно около минута преди часът по разписание влакът се задава в далечината и бариерите на шосето се спускат.



                            Качвам се и леко изморен, но много доволен от това което съм видял и заради това, че се справих с японската система от влакове се отпускам в удобната седалка. В 16:50 часа спираме на гарата в Матсуе и след 5-10 минути вече си бях в стаята.

                            Денят още не беше приключил. От 17:00, т.е. в момента, започваше церемонията по закриването и награждаването на победителите. Реших, че даже закъснял, ще е добре са отида. Изкъпах се, преоблякох се и си сложих летни обувки и дрехи. Времето все още беше прекрасно и въпреки, че на хоризонта имаше облаци, не вярвах че ще има промяна.

                            В 17:45 бях в залата и хванах последните наградени – по принцип награждават първите 10 в класирането. Естествено китайския представител победи. Момче на 18 години по спомен. Нямаше нито една загуба, а игра срещу най-силните на турнира. След него веднага се нареди представителят на Корея, а най-изненадващо трети стана американеца. Ето подреждането: 1. Китай, 2. Корея, 3. САЩ, 4. Франция, 5. Япония, 6. Канада, 7. Германия, 8. Тайпе (Тайван), 9. Румъния, 10. Холандия. Корнел от Румъния се класира 9, заради което беше много разочарован. Холандецът от когото той загуби остана 10-ти. Състезателите на САЩ и Канада са етнически китайци. Азиатците въобще доминират в тази игра.

                            Нека се притесняват, разочароват, радват. Алекс тази година започна от 50-ти по ранг, а на първенството завърши 4 места напред – 46-ти от 57 участници. Важното е, че този път има победа над по-висок ранг от неговия. Няма как да очакваме чудеса в този спорт-игра у нас. Членовете на Българската Го Асоциация са едва 30, а с първи дан имаме само трима души в цялата страна. По-добри няма. В това отношение останалите са светлинни години пред нас. Аз лично бих научил синовете си да играят Го. Тази източна игра, измислена в Китай и придобила сегашния си вид като правила в Япония, възпитава у хората стратегическо мислене, толерантност, вътрешно равновесие... Не знам още какво предимства има, но определено ми харесаха отношенията между играчите, начинът на провеждане на състезанията – всичко е насочено към мира и спокойствието. Няма сърдити от загубите, няма злорадство при победа. Не съм запознат много, но това, което видях ме плени.

                            Накрая имаше церемониална снимка, а след това подаръци за всички участници.



                            Тръгнахме да излизаме от залата и ... о, изненада! Навън – тропически порой! Как само за половин час времето се обърна на 180 градуса! Аз бях по отворени обувки и риза... Супер! Вече си представях как стигам вир-вода до хотела, когато организаторите повикаха автобус и ни транспортираха сухи.

                            Огладняхме. Чакаме да спре да вали. Към 8 вечерта намаля и с чадъри от хотела тръгнахме по една малка улица с ресторанти. Бяхме аз, Алекс, Корнел (Румъния), Золтан (Унгария), Миша (Украйна), Бен (ЮАР), Андруис (Литва). Най-удачно ни се стори италиянски ресторант, където имаше форма за поръчка на спагети с превод на английски. Порция спагети и сок костваха около 1200 йени. Съвсем прилично като за Япония.

                            От там се разходихме по улиците и по едно време румънецът се заприказва с една японка. Следваше: „Хайде да влезем тук!”. Барът се казваше „Италия”. Вътре нямаше никой, освен барманката, японката Норико и нейния приятел, който не приличаше много на мъж. От там се започнаха едни приказки, веселби, учене на японски, обяснения кой от къде е, пробване на различни непознати алкохолни напитки. Аз и Миша се ограничхме с безалкохолни коктейли, което не мина незабелязано. Веселбата беше забележителна, но лично аз бях изморен и с Алекс и Миша се прибрахме към хотела в 22:30, като оставихме другите да зашитават името на играчите на Го. Доколкото разбрах са си тръганли и после са се върнали. Не са се изложили.

                            Това беше за този ден. Преживяването в бара не е документтирано, тъй като не вярвах, че ще ми трябва фотоапарат и го бях оставил в хотела. Ограничавам ви с разказа си.

                            Следва...
                            ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                            СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                            Коментар


                            • #59
                              От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                              Великолепни снимки.
                              Тази вечер Стас и Алекс кацнаха след дълго - почти 18 часово пътуване, очакваме края на репортажа.

                              Коментар


                              • #60
                                От: В ЯПОНИЯ ПО НИКОЕ ВРЕМЕ

                                Понякога не са нужни много думи...
                                Огромно Благодаря!
                                СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X