Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спускане по заледен път със завои с 4х4 ???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Това е интересна тема. Всякакви техники са добре дошли, след 2 седмитци мисля да ходя до Мальовица и мисля съветите ще ми бъдат от полза.
    VW Touareg V10, 5000cc

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от tutin Преглед на мнение
      Това е интересна тема. Всякакви техники са добре дошли, след 2 седмитци мисля да ходя до Мальовица и мисля съветите ще ми бъдат от полза.
      Точно пък на теб ти трябва само един съвет - карай със съобразена скорост, другото ще го направи електрониката в кола ти
      Само не се сили щот тя не прави чудеса, но ако караш нормално няма и да разбереш че е хлъзгаво.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #18
        Първоначално публикуван от Краси team-atvracing Преглед на мнение
        Онзи ден за първи път тествах NISSAN PATHFINDERа на повечко сняг --- посока Алеко.
        На горе в сравнение с нормалните леки коли положението е №1,пробвах какво ли не стои много стабилно и не занася.Много се изкефих.
        Но на долу - мъка не усетих да имам някакво предимство пред леките коли без 4х4.
        За спускане с Патфайндера по заледено ти трябват хубави гуми и 3-4 скорост на 4Н. Ако си на Ауто се чувстваш малко нестабилен - все пак колата е 2,5 тона - но при проблем се включва и тракшъна, само че имаш чувството, че губиш управлението. Става въпрос за скорост 50-60 км заледено и завои.

        Коментар


        • #19
          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
          Точно пък на теб ти трябва само един съвет - карай със съобразена скорост, другото ще го направи електрониката в кола ти
          Само не се сили щот тя не прави чудеса, но ако караш нормално няма и да разбереш че е хлъзгаво.
          много вярно !!!

          електрониката помага много но все пак и тя си има своите лимити.
          Началото на зимата ходих до Чепеларе (първия сняг) и там се чудих защо другите пъплят кат мравки .. беше сняг и лед но не ми се стори хич лошо.. до момента в който когато пристигнах слязох от колата и са прибих кат куче ..
          и все пак - карайте внимателно !! Модерната кола не ти дава допълнително право да се правиш или чевстваш кат Господ на шосето

          Коментар


          • #20
            Аз имах неудоволствието да слизам близо 20км. по стръмен, заснежен и на места заледен път (от карандила до Сливен) тази неделя. Карам от 2-3 месеца сузуки витара, която е и първия ми автомобил въобще. Карах само на 4х4 (бързи) на 1ва скорост без спирачка в завойте. Половината път мина безаварийно по този начин. На повечето завой скоростта надхвърляше 20км./ч, което е доста за тези остри завой. И както се очаква на поредния завой направих оборот и половина, като влязах с 10км./ч. без спирачка! Неможах да ударя мантинелата, нито да вляза в някое дере, за моя радост. От там надолу продължих с включено 4х4 (БАВНИ) и на 1ва-2ра до излизане на чистия асфалт.
            Истината е, че трябва да се познава автомобила и да не се надценява!

            Коментар


            • #21
              РЕ:

              По същия път аз със същата скорост, като водеща джипка се чувствах перфектно на бавни 2-3та и понякога 4-та но абсолютно винаги на скорост и през цялото спускане не натиснах спирачка нито веднъж Гумите ми бяха на 1.6 и това със сигурност ми даде още малко предимство, ако беше по заледено нямаше да се замисля да ги сваля до 0.6 - 0.8.
              Най-добрия реглаж на преден и заден мост

              Коментар


              • #22
                вие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
                това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"

                едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...

                аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...
                помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                Коментар


                • #23
                  Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                  вие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
                  това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"

                  едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...

                  аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...
                  е те точно !!
                  само си представи ако си слизал по подобен терен наобратно .. не ще включиш бавни ами ...
                  има случаи когати си требе ! ако има сняг - 10 - 12 см., не е особено студено .. в момента в който минеш става гладичко кат лед , добави малко наклон (и страничен), завои .. и рецептата за коктейла "Каране на бавни по х-асфалт" е готова.

                  Коментар


                  • #24
                    re:

                    Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                    вие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
                    това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"

                    едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...

                    аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...
                    Изобщо не се бъзикам, по добре бавни и да има да върнеш още 1-2 скорости назад отколкото на 1 да ти идва бърза и да се налага да натискаш спирачка .
                    Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                    Коментар


                    • #25
                      Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                      вие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
                      това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"

                      едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...

                      аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...
                      За изкачване не говорим. За слизането - явно не ти се е налагало да 'пълзиш', дано и не се убедиш като мен (от опит), че бавните са за предпочитане по такъв път.

                      Коментар


                      • #26
                        Значи преди време тук Ви тормозих какво да си купя. То не беше ЛР Диско, Гранд или новата Витара. Накрая взех (за жена ми) Сузуки Суифт 4х4. Това не е ДЖИП. Това е Субару Джъсти механика в унгарска опаковка. Нагоре върви като звяр. Няма сняг, лед, мокро, кво да е ... слагаш едни зимни гуми и виското те изтегля ... добре, ама надолу ... Значи надолу ръгам 2-ра (това недоразумение няма бавни) и ако подлизне, газззз и след секунда отнемам ... е тва му е майката! Пробвах с АБС-а и видях насрещните коли в задното стъкло. Пробвах с висока предавка без газ - тука да спомена, че освен това карам Пежо Партнер ХДИ - Ами Пежо-то не занася, Сузукито бяга странично и все в канавката .... Та, мисля си, ако използвате "интелегентното" 4х4 (РАВ, ЦР-В, разни Хюндаи и Кии), това, че е 4х4 не значи сигурност, а повече внимание с високия център на тежестта и "липсата" на адекватна "двигателна" спирачка върху водещия мост. Затова умната и една идея по-ниска скорост. Или като мен - 2-ра или максимум 3-та и "не пипай" средния педал, само газта ... едно време (1986-та) бях реп. шампион 125см/3 картинг, та от там го знам ... пътя го усещаш с г.за си, а го предвиждаш с ума си ....

                        ПП Търся Витара Къса с удар отгоре (обръщана по таван) да и имплантирам един ХДИ мотор и да и резна покрива...

                        Коментар


                        • #27
                          За снега при спускане е по добре да намалиш скороста и да караш на 4х2 ,при спускане с 4х4 предния мост има склонност да завърта автомобила. През 1999г. имах страшно преживяване но за щастиесе отървах леко с уплах.Пробвах и с 4х2 и 4х4 с първия вариант е по добре,разбира се ако снега е дълбок нямаш избор.
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #28
                            всъщност не знам на витара и т.н. как са скоростите, но на Галопера на 2-ра бавна повече от 10кмч и е много... на лед сигурно и толкова няма да вдигне на спускане... в един момент гумите започват да се пързалят...
                            а спирачката /ако се дозира внимателно/ може да се ползва за кратко време, ако 2-ра бърза не задържа колата достатъчно точно преди завоя...
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #29
                              Първоначално публикуван от icarus Преглед на мнение

                              ПП Търся Витара Къса с удар отгоре (обръщана по таван) да и имплантирам един ХДИ мотор и да и резна покрива...
                              Провери в с.Кърнаре , тук из форума имаше координати на човека Теслата в негова морга имаше къса Витара , май беше обръщана и без двигател . Видях я ноембри месяц . Обаче да знаеш е че кожодер с цените . Успех .
                              Относно основна тема може би наистина трябва повече опит в каране при зимни условия . И повече внимание . Аз като човек който се учил да карам заднеприводен автомобил в условия на руска зима при сегашно положение се чувствам доста комфортно особенно на горе при режим 4*4 , а за спускане всеки си приценява сам изходя из личния опит , състояние на колата си и пътна обстановка в момента .
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар


                              • #30
                                Аз така на един остър завой малко след Хижа Здравец направих грешка че бях на 3-та скорост със 20-30 км и се завъртях много яко сигурно 5 санта са ме деляли от мантинелата. Хубаво че бързо реагирах иначе можеше да изхвърча.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X