Това е интересна тема. Всякакви техники са добре дошли, след 2 седмитци мисля да ходя до Мальовица и мисля съветите ще ми бъдат от полза.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Спускане по заледен път със завои с 4х4 ???
Свий
X
-
Първоначално публикуван от tutin Преглед на мнениеТова е интересна тема. Всякакви техники са добре дошли, след 2 седмитци мисля да ходя до Мальовица и мисля съветите ще ми бъдат от полза.
Само не се сили щот тя не прави чудеса, но ако караш нормално няма и да разбереш че е хлъзгаво.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Краси team-atvracing Преглед на мнениеОнзи ден за първи път тествах NISSAN PATHFINDERа на повечко сняг --- посока Алеко.
На горе в сравнение с нормалните леки коли положението е №1,пробвах какво ли не стои много стабилно и не занася.Много се изкефих.
Но на долу - мъка не усетих да имам някакво предимство пред леките коли без 4х4.
Коментар
-
Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнениеТочно пък на теб ти трябва само един съвет - карай със съобразена скорост, другото ще го направи електрониката в кола ти
Само не се сили щот тя не прави чудеса, но ако караш нормално няма и да разбереш че е хлъзгаво.
електрониката помага много но все пак и тя си има своите лимити.
Началото на зимата ходих до Чепеларе (първия сняг) и там се чудих защо другите пъплят кат мравки .. беше сняг и лед но не ми се стори хич лошо.. до момента в който когато пристигнах слязох от колата и са прибих кат куче ..
и все пак - карайте внимателно !! Модерната кола не ти дава допълнително право да се правиш или чевстваш кат Господ на шосето
Коментар
-
Аз имах неудоволствието да слизам близо 20км. по стръмен, заснежен и на места заледен път (от карандила до Сливен) тази неделя. Карам от 2-3 месеца сузуки витара, която е и първия ми автомобил въобще. Карах само на 4х4 (бързи) на 1ва скорост без спирачка в завойте. Половината път мина безаварийно по този начин. На повечето завой скоростта надхвърляше 20км./ч, което е доста за тези остри завой. И както се очаква на поредния завой направих оборот и половина, като влязах с 10км./ч. без спирачка! Неможах да ударя мантинелата, нито да вляза в някое дере, за моя радост. От там надолу продължих с включено 4х4 (БАВНИ) и на 1ва-2ра до излизане на чистия асфалт.
Истината е, че трябва да се познава автомобила и да не се надценява!
Коментар
-
РЕ:
По същия път аз със същата скорост, като водеща джипка се чувствах перфектно на бавни 2-3та и понякога 4-та но абсолютно винаги на скорост и през цялото спускане не натиснах спирачка нито веднъж Гумите ми бяха на 1.6 и това със сигурност ми даде още малко предимство, ако беше по заледено нямаше да се замисля да ги сваля до 0.6 - 0.8.Най-добрия реглаж на преден и заден мост
Коментар
-
вие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"
едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...
аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениевие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"
едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...
аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...
само си представи ако си слизал по подобен терен наобратно .. не ще включиш бавни ами ...
има случаи когати си требе ! ако има сняг - 10 - 12 см., не е особено студено .. в момента в който минеш става гладичко кат лед , добави малко наклон (и страничен), завои .. и рецептата за коктейла "Каране на бавни по х-асфалт" е готова.
Коментар
-
re:
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениевие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"
едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...
аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...Най-добрия реглаж на преден и заден мост
Коментар
-
Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнениевие бъзикате ли се нещо? по асфалтов път на бавните скорости???
това ми звучи като "за да не се подхлъзнете на леда и да си счупите нещо, най-добре легнете по корем и се придвижвайте с лакти и колене"
едни добри гуми и разумна дистанция от другите коли, спускане на 4Н 2-ра, евентуално при супер голям наклон, на 1-ва...
аз веднъж така по акъла на жена ми "бавно, бавно" не успях да кача един заледен баир и джипката се свлече назад като котка по ламарина...
Коментар
-
Значи преди време тук Ви тормозих какво да си купя. То не беше ЛР Диско, Гранд или новата Витара. Накрая взех (за жена ми) Сузуки Суифт 4х4. Това не е ДЖИП. Това е Субару Джъсти механика в унгарска опаковка. Нагоре върви като звяр. Няма сняг, лед, мокро, кво да е ... слагаш едни зимни гуми и виското те изтегля ... добре, ама надолу ... Значи надолу ръгам 2-ра (това недоразумение няма бавни) и ако подлизне, газззз и след секунда отнемам ... е тва му е майката! Пробвах с АБС-а и видях насрещните коли в задното стъкло. Пробвах с висока предавка без газ - тука да спомена, че освен това карам Пежо Партнер ХДИ - Ами Пежо-то не занася, Сузукито бяга странично и все в канавката .... Та, мисля си, ако използвате "интелегентното" 4х4 (РАВ, ЦР-В, разни Хюндаи и Кии), това, че е 4х4 не значи сигурност, а повече внимание с високия център на тежестта и "липсата" на адекватна "двигателна" спирачка върху водещия мост. Затова умната и една идея по-ниска скорост. Или като мен - 2-ра или максимум 3-та и "не пипай" средния педал, само газта ... едно време (1986-та) бях реп. шампион 125см/3 картинг, та от там го знам ... пътя го усещаш с г.за си, а го предвиждаш с ума си ....
ПП Търся Витара Къса с удар отгоре (обръщана по таван) да и имплантирам един ХДИ мотор и да и резна покрива...
Коментар
-
За снега при спускане е по добре да намалиш скороста и да караш на 4х2 ,при спускане с 4х4 предния мост има склонност да завърта автомобила. През 1999г. имах страшно преживяване но за щастиесе отървах леко с уплах.Пробвах и с 4х2 и 4х4 с първия вариант е по добре,разбира се ако снега е дълбок нямаш избор.Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
Дий Снайдер
Коментар
-
всъщност не знам на витара и т.н. как са скоростите, но на Галопера на 2-ра бавна повече от 10кмч и е много... на лед сигурно и толкова няма да вдигне на спускане... в един момент гумите започват да се пързалят...
а спирачката /ако се дозира внимателно/ може да се ползва за кратко време, ако 2-ра бърза не задържа колата достатъчно точно преди завоя...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Първоначално публикуван от icarus Преглед на мнение
ПП Търся Витара Къса с удар отгоре (обръщана по таван) да и имплантирам един ХДИ мотор и да и резна покрива...
Относно основна тема може би наистина трябва повече опит в каране при зимни условия . И повече внимание . Аз като човек който се учил да карам заднеприводен автомобил в условия на руска зима при сегашно положение се чувствам доста комфортно особенно на горе при режим 4*4 , а за спускане всеки си приценява сам изходя из личния опит , състояние на колата си и пътна обстановка в момента .Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар