Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спускане по заледен път със завои с 4х4 ???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Спускане по заледен път със завои с 4х4 ???

    Онзи ден за първи път тествах NISSAN PATHFINDERа на повечко сняг --- посока Алеко.
    На горе в сравнение с нормалните леки коли положението е №1,пробвах какво ли не стои много стабилно и не занася.Много се изкефих.

    Но на долу - мъка не усетих да имам някакво предимство пред леките коли без 4х4.

    На горе карах на пълна газ и с 80 - 100км
    На долу пусках на 2ра 3та предавка с 40-50км и не усещах същата стабилност като в обратната посока.
    При спускането няколко пъти усетих да се включва някаква система против приплъзване но не успях да и се доверя.

    Има ли някаква тактика при спускане по подобен заледен път,или трябва да си по-луд и да даваш газ и на долу за да си по стабилен?

  • #2
    За специална система на спускане аз поне не знам.
    Но сам пробвал Уаза хиляди пъти и разликата е огоромна.Пробвай само 4х2 да видиш за какво става вапрос голямо въртене на геврека става.Колата с задвижване 4х4 е много по стъбилна и при спускане и при изкачване.

    Коментар


    • #3
      Re: Спускане по заледен път със завои с 4х4 ???

      Първоначално публикуван от Краси team-atvracing
      Онзи ден за първи път тествах NISSAN PATHFINDERа на повечко сняг --- посока Алеко.
      На горе в сравнение с нормалните леки коли положението е №1,пробвах какво ли не стои много стабилно и не занася.Много се изкефих.

      Но на долу - мъка не усетих да имам някакво предимство пред леките коли без 4х4.

      На горе карах на пълна газ и с 80 - 100км
      На долу пусках на 2ра 3та предавка с 40-50км и не усещах същата стабилност като в обратната посока.
      При спускането няколко пъти усетих да се включва някаква система против приплъзване но не успях да и се доверя.

      Има ли някаква тактика при спускане по подобен заледен път,или трябва да си по-луд и да даваш газ и на долу за да си по стабилен?
      Има нещо вярно в това, на горе си карал с газ, а надолу си спирал. Ако двигателните колела са под тяга поведението е разлимно. ОБАЧЕ това трябва да се прави от човек който е наясно с поведението на автомобила който кара в екстремни режими. Така че прочети тук:http://forum1.offroad-bulgaria.com/viewtopic.php?t=7983
      После се поупражнявай някъде на широко и без коли. Не е нужно да се упражняваш дълго, година-две са достатъчни. После смело може да караш с газ и надолу
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        работата е много проста, на сняг движенията тряабва да са плавни, подадеш ли рязко газ или спирачка всичко се обърква. приципно спускането винаги е по - трудно от изкачването, защото колата много по - лесно се контролира с газ отколкото с спирачка.

        това е и проблема на всички 4х4 много добре вървят на хлъзгаво, но когато дойде време за спиране са същите като другите коли.

        зада спускаш бързо по хлъзгави пътища трябва да се довериш на системите които има колата ти, да ги познаваш добре и да ги използваш. ако се научиш да правиш това надолу ще си доста по бърз от някой супер специалист с кола без системи
        drive alive

        Коментар


        • #5
          с 4х4 имаш предимство пред кола без. но предимството ти е мн малко на лед или почти никакво. колкото повече сцепление има толкова повече (в пъти) се увеличава файдата от 4х4-то и обратното колкото коефициента на триене на колелетата спада толкова по-малък е ефекта (пак в пъти). на лед спирачката не ти трябва ако си с ръчни скорости. спускаш винаги на 2 предавки надолу от това как качваш никога не исключваш от скорост (по инерция) и спираш (ако ще спираш) леко, винаги на скорост, и само в правия участък преди завоя. втората половина от завоя с лека газ (ако искаш емоции).

          общи правила за оптимално каране на лед. ако пропускам да ме поправят.
          "..there is no substitute for cubic inches.."

          Коментар


          • #6
            А бе, какви техники, какви емоции? Ще си караш автомобила с такава скорост, при която се чувстваш сигурен. Ако, при никаква скорост не си сигурен, значи не трябва да го ползваш при подобни условия. Тук, quadra е прав, но не се отчайвай. Двете години, които ти предлага, са малко пресилени, но известна практика е нужна. Сам ще усещаш подобрението на "пилотирането". И най-големите пилоти са започнали така.
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • #7
              Коллега , то само задвижването е 4*4 , а спирането като при всички останали .
              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

              Коментар


              • #8
                Първоначално публикуван от Злой
                Коллега , то само задвижването е 4*4 , а спирането като при всички останали .
                Така е, ако за спиране се използват само спирачният педал(въпреки че и снего се задействат четирите колела)

                При по-екстремно каране или по-точно спускане огромен ефект има използването на двигателя като спирачка, при четири колела сцеплението е двойно повече отколкото при две
                sigpic УАЗ-452

                Коментар


                • #9
                  И не забравяйте че джиповете са 50-150% по тежки от повечето коли, което утежнява спирането още повече!

                  Коментар


                  • #10
                    като спираш, ако ти поднесе... пускаш спирачката и даваш малко газ... понякога помага и натискане на съединителя /при пусната спирачка/...
                    ти нали си с АБС, какво се шашкаш
                    но разбира се, и той не може да помогне ако влезеш в заледен завой със 100кмч при това на стръмно спускане...
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от JC
                      Първоначално публикуван от Злой
                      Коллега , то само задвижването е 4*4 , а спирането като при всички останали .
                      Така е, ако за спиране се използват само спирачният педал(въпреки че и снего се задействат четирите колела)

                      При по-екстремно каране или по-точно спускане огромен ефект има използването на двигателя като спирачка, при четири колела сцеплението е двойно повече отколкото при две
                      За двигателя съм съгласен , а за сцепление не разбрах ? Нали все караме на четири колелета А и до колкото разбрах не говорим за някакви екстремни испълнения , а за нормално шофиране.
                      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                      Коментар


                      • #12
                        Моето наблюдение е следното, натискаш съединител + спирачка - занася много, на 4х2 спирам с двигателя без спирачка - занася малко, на 4х4 спирам с двигателя без спирачка - не занася изобщо.

                        В следствие на което, при стръмно спускане на заледен път използвам 4х4 и двигателя + спирачката съвсем малко, колкото да регулирам оборотите. Понеже се качвам и слизам много редовно по такива пътища от тренирах малко нещата и сега смея да твърдя, че нагоре леките коли определно нямат шанс, а на долу аз с руските АТ гуми и не обсобенно добрите спирачки на УАЗ Патриот без АБС и т.н., се движа поне толкова колкото леките коли с зимни гуми и други екстри.

                        И така в общи линии слизам от Алеко с 4-5 натискания на спирачката и без да обръщам внимание на Голфчетата, с изкл. на случайте, когато трябва да ги вадя от преспите и гората.

                        Коментар


                        • #13
                          спускането на спирачки е неправилно за всички видове задвижване...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            Ако говорим за личен опит , когато пътя Шипково-Рибарица е заледен , то и аз включвам хъбове/ръчни са/ 4H, и втора или първа на АКПП , и бавно и славно без да пипам спирачка си слизам надолу. И вся любов . Изобщо нещо ми мина да се правя на Шумахер , особенно по тези пътища и "коллеги" които карат по принципа - еби го в гъза. Има се пред вид всички останали освен него
                            Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                            Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                            Коментар


                            • #15
                              че ти и нагоре си карал бързичко
                              Аз когато спускам беклемето и то доста често, само на скорост и сменям предавки, спирачки използвам само няколко пъти за цялото спускане
                              А то състезатели колкото си щеш
                              ти си кари по твое му
                              "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X