Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Лада и нейната сигурност на пътя?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    До: Лада и нейната сигурност на пътя?

    Не съм те разбрал за магистралата. Иначе, да, прав си. Който не може да подържа скорост трябва да избягва магистралата. И аз това имах предвид.

    Колкото до жълтото пак по закон трябва да караш точно така като караш и ти. На мен дори на изпита за шофьорска книжка ми се случи. Карам с 40. На метър - два преди светофара светва жълто. Кръстовището е на малки улички. Аз минавам. Изпитващия полицай ме пита "Защо мина на жълто?", аз отговарям "Защото предвид скороста, с която се движех щях да спра, така че да блокирам движението.". Той каза "Този отговор го приемам.". Завъртя ме още няколко пресечки и ми каза, че съм взел изпита.

    Колкото до катаджиите всеизвестен факт е, че често спират коли, които не са в нарушение, мрънкат увъртат се и, ако не мине номера да се стреснеш и дадеш някой лев те пускат по живо по здраво с малко мръмрене. Ако имаше основание бъди сигурн, че е щял да ти напише акт. Обаче именно по закон ти си бил прав.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #77
      До: Лада и нейната сигурност на пътя?

      Та за Ладата ,ако се окаже в тази ситуация ,дали изобщо ще спре и по средата на кръстовището?Направо си мисля ,че няма да пипне спирачката този дето кара ,защото то е едно носене в дясно ,в ляво ....и после съборена някоя полицейска караулка ,разбираш ли.
      B+

      Коментар


      • #78
        До: Лада и нейната сигурност на пътя?

        Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
        Ако имаше основание бъди сигурн, че е щял да ти напише акт.
        Конструктивна критика: Може да ти напише акт и без основание - твой проблем е дали ще си търсиш правата. Това е малко извън темата. Иначе има и примери.

        Коментар


        • #79
          До: Лада и нейната сигурност на пътя?

          преди два месеца и полвина ми се случи ПТП между моята Лада 2107, 1989 година производство и Сузуки Витара не много нов модел

          Ситуацията беше такава че аз се движех направо на зелен светофар а сузукито направи ляв завой с голяма скорост пред мен без да пропусне дижещите се направо и ми се изпречи на пътия
          видях го сигурно 0.5 сек преди удара и в резултат го ударих странично някъде към задната врата

          GPS-a беше в мен и записваше тракче
          на другия ден видях че 30 метра (през толкова прави точка)преди удара скороста ми е била 45км/ч а аз ускорявах и предполагам че съм го ударил с около 50км/ч



          фотоапарата беше в мен и като излязох от колата тя изглеждаше по този начин







          в колата бяхме 3ма човека аз и този до мен бяхме с колани
          и на тримата нищо ни няма
          всички врати без предна дясна се отварят и затварят без проблеми а предна дясна с малко зор може да се отваря и затваря

          волана не е помръднал от нормалното си положение и като се върти гумите си завиват
          педалите също не са мръднали
          двигателя е изместен леко в дясно но подаването на газ работи, спирачките работят, съединителя работи
          бутахме я колата на 100 метра в една уличка за да не седи на пътия
          практически колата си се движи, завива и спира

          преди две седмици разчистих всички счупени части отпред, махнах радиатора защо опираще в шайбата на коляновия вал... завъртях малко на стартер и колата запали.. минах 5-6 метра на собствен ход и я загасих щото нямаше вода в ризите но колата може да се движи на собствен ход

          ето още снимки направени на другия ден
















          като за контрукция от 60те години мисля че не е чак толкова зле

          иначе щетите са поправими
          сега колата е при тенекиджия които я връща към живот

          Коментар


          • #80
            До: Лада и нейната сигурност на пътя?

            също искам да отбележа че наистина много от ладови части са доста зле като качесто и изработка
            примерно руска спирачна помпа 12лв, спирачни цилиндарчета 5лв водна помпа 18лв... е как да не се разваля непрекъснато

            но има и качествени не руски части за лада
            примерно Delphi Lockhead правят такива
            спирачна помпа 45лв, водна помпа 60лв и тн
            цената е по висока около три пъти колкото руските части но качеството е много по добро и са много по надеждни въобще разликата е от земято до небето
            аз компромиси с качеството на частите гледам да не правя и мога да ви кажа че спирачките са като на нормална кола.. при нормално натискане на педала си коват равномерно и 4те колела без да се замислят и не влачи на никоя страна и джаните не греят

            Коментар


            • #81
              До: Лада и нейната сигурност на пътя?

              само да допълна и нещо за паленето и смукача

              аз съм с нормално не електронно запалване и мотор 2103 - 1500cc на 95,000 км
              запалителната система е
              свещи NGK
              кабели BOSCH
              дитрибуторна капачка BOSCH
              палец BOSCH
              чукче и наковалния BOSCH
              кондензатор BOSCH
              бобина BOSCH

              няма никакви проблеми колата да пали без смукач от 1/4 оборот
              само през зимата като почнат да падат температурите тогава си иска смукач иначе през останолото време пали и без

              Коментар


              • #82
                До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                Абе това за Ладата BOSH сигурно звучи гордо, ама иначе си е ширпотреб и профанация марката. Навремето в Турбинатора имаше един единствен BOSH на пресостата на уестгейта и разбира се той се скапваше. Като го изхвърлих и сложих правилен и се оправиха нещата. Не искам да те оборвам или апострофирам, но определено има и по-сериозни неща които можеш да вложиш в една кола, ако ще и стара Лада.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #83
                  До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                  ами работата е там че за лада няма голям изобр от големи фирми които да правят части и да могат да се намерят в БГ
                  в случея за запалителната система според моето малко проучване преди вариантите бяха - с руски части, Champion или BOSCH
                  нямам наблюдения над качеството на останалата продукция на BOSCH но за лада мисля че това е най-доброто което може да се намери и е много по добро от това което може да се купи в магазините за руски авточасти и от оригиналните неща с които идва колата

                  Коментар


                  • #84
                    До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                    Абсолютно съм съгласен. Е, може да се понамери още това-онова, но дали си струва труда и парите.
                    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                    Коментар


                    • #85
                      До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                      Първоначално публикуван от kraz Преглед на мнение
                      преди два месеца и полвина ми се случи ПТП между моята Лада 2107, 1989 година производство и Сузуки Витара не много нов модел...
                      Първо да изкажа задоволство, че всички сте се спасили без наранявания. Това разбира се е най-важното.

                      От там нататък обаче не съм съгласен. Причината е, че по описанието на ПТП-то:

                      1) Ударът не е бил с над 50 км/ч (дори бих си позволил да предположа по-малко)
                      2) Ударил си в задна дясна врата автомобил, които е пресичал перпендикулярно на теб. Това би следвало съществено да намали ефекта от удара и в никакъв случай, удар със същата скорост в насрещно движещ се автомобил, нямаше да е със същите последствия. Всъщност последствията щяха да са по-тежки дори ако само го беше ударил в предната част.
                      3) Поради горните две двигателят не е имал възможността да тръгне по-сериозно към купето, което със сигурност щеше да доведе до голяма част от нещата, които описваш че не са се случили (педали, волан и т.н.).

                      Още веднъж - радвам се, че сте се разминали със сериозните наранявания.

                      Коментар


                      • #86
                        До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                        Здравейте!

                        Прочетох внимателно написаното по тази тема, защото колата, която най-дълго съм имал и карал беше "Лада 2105". (Тя ми харесва доста повече от "2107", каквато също съм карал доста.)

                        Мисля, че някои колеги са прекалено строги към "Лада"-та. За времето си тя беше най-доброто достъпно у нас. Продаваше се и в Западна Европа, наистина с помощта на свръхнародната за тамошните условия цена. (Вероятно също така е била правена по-добре, ако е за износ на Запад.) Преди 20 години самият аз съм виждал "Лади" по пътищата във Франция и доста по- на често в Люксембург - което много ме изненада, защото тази малка страна винаги е била известна с високия си стандарт.

                        Пак преди 20-ина година съм карал временно, повече или по-малко, 5-6 западни коли, предимно френски, включително модерното тогава "Пежо 305". Единтвеният автомобил, в който съм почувствал наистина коренна разлика с руското возило (и то във всяко отношение) беше един "Форд Фиеста". Така че сега "Лада"-та по пътищата е анахронизъм, но тогава целият "пейзаж" беше по-различен.

                        Изобщо не съм безкритичен защитник на въпросната руска машина. Аз бях случил на добър екземпляр, но с изключително досаден дефект в електриката - непоправимо калпаво заварен кабел "маса", който ми е създал куп ядове. Освен това, за да разчитам на добра кола, я бях поснабдил с разни "корекомски" части - акумулатор, свещи, ремък, вътрешни гуми. Частите за няколко вида "Фиат" (ако не греша "124") вършеха работа за "Лада", но бяха достъпни далеч не за всички.

                        От поведението й на пътя, включително по много лоши пътища съм по-скоро доволен. (Заради лошите пътища отдолу се закачаше един примитивен "щит" - за да не пукнеш картер на някой камък.)

                        Но тъй като темата е за сигурността на "Лада"-та на пътя, важно е да се знае, че тя е направо опасна на хлъзгаво. Даже само при дъжд и локви могат да станат големи беди, особено с по-неопитен или разсеян шофьор.

                        Лично аз имах такъв номер - падне ли първият сняг, вадех от мазето един чувал "вкаменен" цимент и слагах тия 50 кила в багажника. Така можех да се движа, що-годе уверено. Естествено, не мисля, че един сериозен производител трябва да оставя на потребителя да се занимава с такива гимнастики.

                        Ми това е. Поздрави!
                        Искам България чиста!

                        Коментар


                        • #87
                          До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                          125. Фиата.
                          Естествено че празна е по-нестабилна. Това важи за всички коли. Предноприводните създават усещане за стабилност заради недостатъчна реакция на волана. Нормалната управляемост е това - недопривод със заден водещ и преден управляващ мост. А виж преден водещ и заден завиващ мост създават вече свръхуправляемост и верно няма каране. Като мотокарите.

                          Коментар


                          • #88
                            До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                            Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                            125. Фиата...
                            Ех, няма начин да не ги защитиш май. Даже и като е очевадно, че не бива да ги произвеждат и продават днес в същия вид като преди 20 год.

                            От тогава всички производители са научили много. Освен дето са го научили са се заели и да го поставят серийно. Само нашите любими братушки не са. Ама не е прост тоя дет яде зелника, а тоз дето му го дава. В нашия случай не са виновни братята, че ги произвеждат, а ние че им позволяваме да ги продават тук.

                            Коментар


                            • #89
                              До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                              Русия има ли гориво - има.
                              Руската поточна линия има ли я - има я.
                              Изплатена ли е отдавна - да.
                              Може ли да се извлече свръхпечалба от това - да.
                              Може ли ладата да работи в далечния север - да. при минус 40.
                              Италиянския концерн ФИАТ може ли да ги контролира - не.
                              Какво ще кажете за подръжката?
                              А за цената.
                              Сигурна ли е на пътя? Да. Водачите на лада са особен вид хора. Те са пекани, разбират от всичко по колата и са главен фактор за активна защита.
                              Водачите на лада не са разглезени .

                              Кой води войната по пътищата? Няма такава лада.
                              Кой е прокопсал от компютри, еарбеци, и други чужди думи глупости.

                              На кого вади очите ладата? На тези които искат да Ти вземат 40 - 60 хиляди лева за нова непотребна след 3 тата година нов автомобил. Произведен от новото поколение компютърни -дизайнери -политици, двуноги - дошли на власт представители на консуматорското общество.

                              Има такава лада - не катастрофирала, на 150 000 км., гаражна, любима, надживяваща те, на повече от 34 години. Семейна кола.

                              Няма такава дума съвременна кола - има дума съвременнен боклук.
                              Няма такава дума опасна кола - има опасен боклук зад волана.
                              Няма такава дума сигурност на пътя - има дума надеждност на пътя.
                              Няма по-ненадеждно нещо от един автомобил произведен след 2000 година.

                              Колко подобрения са направени на жигулата след като са я взели от ФИАТ?

                              Осемстотин подобрения на детайли, възли и агрегати, за да я караш в кал, на асфалт, трета категория пътища и без почти никаква подръжка.

                              Карайте си колите както знаете, спирайте на неравностите на пътя вместо да преминете с газ. Плащайте за две накладки колкото за нова жигула. Парите са си Ваши. Но не забравяйте, че голяма част от парите дадени за скъпи модерни боклуци са откраднати от Вашите родители. Направили твърде много за България, за да се подигравате с тях, както с жигулата и ладата.

                              Коментар


                              • #90
                                До: Лада и нейната сигурност на пътя?

                                Първоначално публикуван от Жечко Русчев Преглед на мнение
                                Русия има ли гориво - има....
                                Е ти направо ме утрепа. Признавам, че за този си отговор ще ползвам преувеличения (като в цитираното мнение):

                                1) Русия има гориво. Ти в Русия ли си? Ладата се продава и тук, а ние гориво си внасяме.
                                2) Руската поточна линия има ли я - има я. Изплатена ли е отдавна - да. Може ли да се извлече свръхпечалба от това - НЕ, от къде ще се вземе свръхпечалбата при тези цени на новите лади? Свръхпечалба имат западните компании, които ти пробутват 100 потребни и непотребни екстри, които им струват стотинки, а на теб хиляди.
                                3) Може ли ладата да работи в далечния север - да. при минус 40. В нашата родина рядко стигаме до -20, какво да говорим за -40. А сигурно в Канада хората ползват елени а? И те коли карат, пък не Лади.
                                4) Какво ще кажете за подръжката? А за цената. Това може да се каже като направиш статистика за определен период от време и калкулираш: колко време си я карал и колко си я правил, колко пари си дал за части и колко за майстори. Като теглиш чертата и ще се окаже, че сметката излиза само ако си я майсториш сам. Ама и тогава много не излиза, защото ако си сметнеш времето прекарано в ремонти по надницата, която взимаш нормално и ще стане ...
                                5) Сигурна ли е на пътя? Да. Водачите на лада са особен вид хора. Те са пекани, разбират от всичко по колата и са главен фактор за активна защита. Водачите на лада не са разглезени. Какво сигурно има в ладата? То на нея всичко и е толкова добре проектирано, че я цилиндърче на спирачките ще блокира, я гумата ще изпадне. Като натиснеш спирачка на мокро/заледено и се чудиш кой стълб е твоя (обикновено първия). Водачите на лада са особен вид хора, т.к. нямат време да гледат пътната обстановка, те са заети да се борят с управлението, следят температурата, маслото, заряда и се чудят кое първо ще си отиде. Техните багажници са пълни с инструменти, ремъци (или чорапогащи), масла, туба бензин, работни дрехи и всичко необходимо за основен ремонт в полеви условия. Спосостват за активната безопасност, т.к. веднъж вдигнали над 100 км/ч повече не повтарят. Не са разглезени, да. Като слязат след дълъг път не знаят на кой свят са, жега, друсане, стискане на волана. Не само не са разглезени, те са тренирани и калени.
                                6) Кой води войната по пътищата? Няма такава лада. Няма, те просто се влачат едвам едвам по пътя, изнервяйки останалите участници и създавайки предпоставки за ПТП.
                                7) Кой е прокопсал от компютри, еарбеци, и други чужди думи глупости. Най-пресен пример е Максим Ставийски. Виж му Хамъра и знай, че е излязъл невредим. За ранени в Ауди-то също не се спомена.
                                Има такава лада - не катастрофирала, на 150 000 км., гаражна, любима, надживяваща те, на повече от 34 години. Семейна кола. Има и по-стари. От 50-те, има и от по-рано. Наричат ги ретро и още антики. Рядко се движат по пътищата, имат главно сантиментална стойност.
                                9) Колко подобрения са направени на жигулата след като са я взели от ФИАТ? Осемстотин подобрения на детайли, възли и агрегати, за да я караш в кал, на асфалт, трета категория пътища и без почти никаква подръжка. Питай в този форум за джип дето да е икономичен, проходим, да се управлява като лека кола и да е с евтини части. Всички ще ти кажат: няма такъв. Е и с Ладата е така, ни за пътя, ни за извън.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X