Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Правило на дясностоящия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

    Средният шофьор има интелекта на домашно куче.

    Ето защо при всякакви опити за възпитание, репресията трябва да е неразривно свързана с нежеланото действие по начин, ясен за кучето.

    Иначе имаме не възпитание, а обикновено насилие.
    Имаш предвид, не възпитавам шофьора на автобуса, а насилвам и ощетявам невинните 5-6 автомобила зад мен? Абе, все си мисля, че ще трепне някоя струна на съвестта в душата на тоя пич.
    От друга страна, кой дава път на автобус, излизащ от спирка с ляв мигач? То-о-о-о... мигачът не дава предимство, я! Да са оправя, деееа и нещастника.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • trav
      trav коментира
      Редактиране на коментар
      Аз почти винаги и не защото са автобуси а така е по правилник, дори присветвам с фаровете за да не си губим времето.
      Но това няма нищо общо с това рейс да запуши десния светофар и да пресече пътя на още две ленти. Това си е за глоба и наказание от фирмата.

      Проблема е че КАТ е абдикирала , никога в София не се е карало толкова зле.

  • #47
    С тромаво превозно средство си си жив зян в столицата...мушкат се пред теб като самоубийци, за да спечелят някоя секунда, все едно са на състезание...
    Какъв КАТ, какви пет лева, като те правят повече нарушения от всички...
    Може ли в столицата, ама на едно от най-централните места - Сточна гара, с гарантирано най-натоварения трафик, включително и на масов градски транспорт, в бус-лентата(която е една от 4 ) и то в района на двойна автобусна спирка, под зоркото наблюдение на камери и на КАТ и на общината, да се паркират съвсем спокойно и безнаказано((и редовно, включително в пикови часове) по над дузина автомобили, между които често има и такива на полицията?! Всичко това за да си пазаруват разни боклуци за бързо хранене от няколкото наредени там магазини(дюнерджийници и подобни). Много често дори паркират косо в бус-лентата, и пак в района на спирката и непосредствено преди нея. Имам някъде и снимки от един колега...
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20230209_225146.jpg Прегледи:0 Размер:501.8 КБ ID:6916536
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20230209_225143.jpg Прегледи:0 Размер:439.7 КБ ID:6916535
    Прикачени файлове
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Тия другите ленти в пиковите часове се пълнят плътно с коли при всяко пускане на светофара на Раковски и Сливница, бус-лентата става неизползваема, а дори и на спирките не може да се спре нормално да се вземат хората(те горките притичват напред назад и между паркираните коли за да си хванат транспорта).
      Връх е, когато между всички колици паркирани неправилно(щото и знаци има) се наредят и полицейски, но не за друго, а за да се наредят и органите на реда за дюнерче или сандвич... Е, щом там си затварят очите и камерите(виждат се на снимките), то къде точно някой да трябва нещо да спазва заради страх от санкции?!

  • #48
    Цецо, абсолютно те разбирам! Тук, Ясен е пределно ясен- трябва си пръчка, ама и да му обясниш на тоя, защо яде пръчката, иначе ще си остане само заяждане.
    Неразбирането е двупосочно. Автобусаджиите карат като коне в пустиня, понеже фърчилките покрай тях не ги ебават за слива. Преди седмица в Раковски ме задмина един с мотор, караше поне със 100 на задна гума, по джапанки, фланелка, познай имаше ли каска... явно, пролетта дойде рано. Да пазя моториста ли? Как да го опазя? Какво да правим?
    За себе си съм го решил. Аз съм от "балъците", за които спомена Митака по- горе. Просто, давам път. Само че, видя ли наглец и съм сигурен, че съм прав- засичам го до боя разстояние. Видял съм го, предвидил съм го, жена ми ми е скочила на врата... Е, вече не ми скача, а се разминаваме с "Тоя, па къде гледа?".
    Вероятно, след няколко години ще съм поредният дядка, шматкащ се по пътя безконтролно... Тия не ги броя. Те са безобидни, надявам се и аз да съм такъв. Може да ти зажуля калника или да паркирам в лехата с магданоз... ама не е някаква трагедия. Големите пакости ги правят едни други. Как да им обясним, че не са безсмъртни? Това е И наша работа, не само на КАТ.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      "Мат'рЯла", Венци... той е навсякъде, и в патрулката, и в автобуса, и на мотоциклета...

  • #49
    Цецо! И приказката за матЯла не върви. Кой го създаде тоз матрЯл бе, оланкоолу? В момента, по пътищата се пребиват Нашите деца. Някъде, назад във времето, нашето поколение не си е свършило работата.
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • cecoa1
      cecoa1 коментира
      Редактиране на коментар
      Оформили сме се с естествен подбор - съвестен, скромен и точен, не е печеливша комбинация, освен да те експлоатират разни с точно противоположните ценности. Съответно или си променяш ценностите, или държавата, или...ядеш дървото цял живот. Е, поколенията ги виждат тия неща, и като не искат последните две, възприемат първото. И когато тия хора надхвърлят някаква критична "маса"(бройка), положението става много кофти, щото връщането назад става почти невъзможно.

  • #50
    Мдаа, за 24 часа за хванати 24 пияни и 8 дрогирани водачи на МПС. Матрял ли бе да го опишеш
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #51
      Не е така, материала е такъв какъвто го обработиш.
      Що ли тоя скапан материал, като мине Калотина и става по примерен от немеца??

      Друг е проблема.
      Преди години Боко да пребори корупцията , спря полицията да спира и пусна камерите. Ефект никакъв,
      Закона за отговорност на държавния служител никога няма да го напишат(преведат)
      Щото така най лесно и тука не визирам КАТ. Прокурора не си """""свършил """"" закъснял да внесе в съда протест...
      Полицая .. Какъв беше ония където сгази жените на черни връх. Полицая не могъл да го настигне...

      Полицая е най добрия приятел, на ... дилара.. не го видял Иди докажи че полицията е видяла как някой продава дрога..
      Направо сме си като в дивия запад, никакви закони или закони само за някой

      Как в другите държави полицията работи.
      Лесно с контрол.
      Минава шефа на Кат на сточна гара. Пълно безобразие- на който им се води района наказание без заплата, следващия път уволнение. Да са видели.
      Сега и да иска нито може нито иска да ги наказва. Всички искат да са приятели.

      Коментар


      • #52
        Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
        Мдаа, за 24 часа за хванати 24 пияни и 8 дрогирани водачи на МПС. Матрял ли бе да го опишеш
        Няма в тази статистика бройката на тези, които се препитават в качество на органи. Нещо ги понатиснаха май журналята да не се втиляват в тия подробности. Щот по едно време се беа отворИли да ги съобщават и излизаше, че комай четири пети са такива...
        Мат'риал ли - мат'риал, ма органен. И оня на Хемус, и оня с Поршето на околовръстното, и всичките джигити "мигрант-транс-риб-мид-скарид" са органни рожби (тия, щот ярки звЕзди, а героите са легион).

        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • #53
          Първоначално публикуван от MM1980 Преглед на мнение
          отговора на въпроса е four way stop signs, както е масово в щатите...
          Де да беше това лечението .... ела тука в Аризона дето голяма част от по дъртите не говорят англииски или както казва мои приятел дето е тука от 20 години - тука е по цивилизован вариянт на Мексико .... та тогава ще те питам дали 4 стпоа оправят положението.
          Сиситемата се измества на принципа - виждаш латино с баркаудеста кола - тои е с педимство ,по ясната прияина че не искаш да оправяш ламарини даже и да не е твоя вината..
          Ако те сгъне някои с баруда ,тои даже може и да не спре и да си избяга , вероятноста да няма застраховка също не е малка .
          То и да има тука застраховката за ламарини за твоита кола си е твоя , даже ония да е виновн макс е 1000 долара

          Или полицията да доиде и да му вземат данните на тоя после не може да го намериш 1 година.....
          та по полека с изводите и генерализирането.


          Коментар


          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            За такива условия - ето кола с предимство:
            https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91...%D0%94%D0%9C-2

          • krassitch
            krassitch коментира
            Редактиране на коментар
            Тоя бронетранспортьор, колко арчи на 100 км?

          • trapper
            trapper коментира
            Редактиране на коментар
            уж само 35 литра на 100, иначе - колкото сипеш

        • #54
          Цецо а ми обясни що колегите ти от 111 и 94 са такива долни педали ? Винаги пускам колегите от спирка защото тоя занаят с автобус съм го работил а до сега няма случай някой поне да намали като съм за ляв завой от Дянабад към гражданска защита . Даже повечето дават газ през легналия полицай ако съм се изнесъл да ме удари евентуално .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            Имаш предвид и от 102, не 111, но то все тая... Тия на 94 са си педали, следователно и тия на 102, нищо, че едните са от Малашевци(Мала Швеция), а другите от Земляне.
            Събраха много народ от кол и въже, ръководството също са педали и не ги разбират нещата... Много пари се наляха в транспорта последните години, но без достатъчно акъл, резултатите са далеч от каквито можеха да бъдат.
            Ако в момента имаше поне в 50% от фирмите търсещи шофьори едни нормални осигуровки на реалните заплати, в градския хептен нямаше да има кой да работи. Или ще трябва да дават двойни на сегашните заплати. Съответно в градския е пълно с пенсионери и разни пред пенсия. Плюс такива, на които не им се бачка много, и са там за голямата отпуска, и да взимат редовно болнични.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Нормално е да няма кой да кара тая селска прогимназия пълна с хора при положение че на един 4 мостови самосвал в строителна фирма взимаш повече и не носиш никаква отговорност за товара защото най скъпото и ценното е чакъл или пясък . Не се съобразяваш нито как ще потеглиш нито как ще спреш . Категорията е все една втора щото никой 4 мостовак не е под 12 тона празен . Що годе нормална политика за развитието на градския транспорт в София няма от поне 30 години . Навремето даваха жителство и жилище и пак нямаше много мераклии .
            Последно редактирано от sek.1; 25-03-23, 20:46.

        • #55
          БРДМ не е бронетранспортьор, а леко брониран автомобил. Обаче пък какъв бисер прочетох в представената връзка към Уикипедия: "Едно от предимствата на БРДМ-2 пред съвременните патрулни машини (като М1117) е наличието на бронирани капаци за защита на стъклата." - р'з'ираш ли.
          С тия капаци машината фактически се обездвижва, защото водачът става кьорав като къртица. На нормалните машини просто са бронирани и стъклата - на ниво, колкото и цялата машина.
          Гори колкото здраво натоварена Газка с форсиран двигател.
          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Дословно преведено БРДМ е бронирана дозорно - разузнавателна машина . Концепцията по която е произведена е от шейсетте години на миналия век така че е напълно нормално да не отговаря напълно на съвременните критерии и разбирания за ролята на леките бронирани машини в съвременната обстановка .

          • davc
            davc коментира
            Редактиране на коментар
            "Дословно преведено БРДМ е бронирана дозорно - разузнавателна машина." Ама и ти едни преводи праскаш - същий русофил (такивата като правило не знаят руски език).

            А за останалото си прав, ама според бисера в Уикипедията, това не било непълно отговаряне на съвременни, или каквито и да било условия, ми предимство!

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91...%D0%94%D0%9C-2 Ето ти оригинала . Тук нищо не пишат за предимства и недостатъци . Факта че все още е на въоръжение в над 40 страни по цял свят е достатъчно показателен .

        • #56
          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Натиснете снимката за да я уголемите Име:20230209_225143.jpg Прегледи:0 Размер:439.7 КБ ID:6916535

          .....(и редовно, включително в пикови часове) по над дузина автомобили, между които често има и такива на полицията?! Всичко това за да си пазаруват разни боклуци за бързо хранене.....
          От горното става ясно, че интереса на немалка група от участниците в движението "редовно, включително в пикови часове" е свързан приоритетно с това да спрат бързо, лесно и удобно за да си купят нещо за ядене... Което, очевидно създава конфликт с друга, със сигурност по-голяма група участници в движението, за които приоритет е да стигнат бързо, лесно и удобно там, за където са тръгнали.

          Решенията могат да бъдат различни, и без да влизам в детайли за конкретното място (никога не съм спирал за дюнер там, даже не знам стават ли дюнерите) мисля, че е доста важен принципа и нагласата с която се търси решение.

          option A: Знаци, камери и бой през пръстите - в някои случаи това решение няма разумни алтернативи, но си има и недостатъци - най-общо казано първата, немалка група участници в движението "редовно, включително в пикови часове" ще остава гладна... Което води до желание да се нарушават правилата (в пирамидата на Маслоу глада е много водещ фактор, а на човек като му падне кръвната захар може да бъде дори агресивен), полицаите и те са хора и те дюнер ядат, дюнерджиите изобщо няма да се учудя да имат капацитета да влияят на "наблюдателността" на камерите точно в този участък... и изобщо решението може да бъде безобразно компрометирано не от ефективността на държавния апарат, а от нагласата на обществото към проблема. И накрая да имаме комбинация от глобени шофьори, гладни шофьори, сити корумпирани полицаи, корумпиращи шофьори и дюнерджии и за капак на всичко това, пълна с паркирани автомобили "редовно, включително в пикови часове" бус лента...

          option B: Като видим какви са интересите на различните групи участници в движението първо и приоритетно се опитваме да търсим различно, по-добро решение, което отчита интересите и на гладните и на пътуващите... с реорганизация на лентите и оставяне на място за спиране пред дюнерджийницата или по друг, разумен начин... Като с ливадата в парка, която всички пресичат на едно и също място - можем да я преградим, точно там, където всички минават или да направим пътека, точно там, където всички минават?

          option B може да не е разумно постижима, това е въпрос на детайли, но мисля, че е от първостепенно значение за добрия живот първосигнално да се търси тя, това да е първата ни мисъл, като видим горната снимка, и когато такова решение не е постижимо или не е достатъчно, чак тогава, втората ни мисъл да е търсене на решение по option A....
          Последно редактирано от icerunner; 25-03-23, 13:00.
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Лесно е . По записите от камерите на всички паркирали по един хубав акт примерно 300 лева . За второ нарушение 500 и така в геометрична прогресия нагоре .

          • cecoa1
            cecoa1 коментира
            Редактиране на коментар
            От опция А - знаци и камери присъстват, наказания явно, не.
            Това с оставането гладни...няма да стане, опции за спиране и за ядене има достатъчно разнообразни. Пазара не търпи празно, та яденето и търговийката ще се регулират сами, но за движението закона трябва да си се спазва....особено пък на пъпа на София, и когато обективно компромисите не са маловажни.

          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Цецо проблема на България като цяло е точно това . Закони има но те се прилагат не както е в нормалния свят към всички а силно избирателно . Системата на градска мобилност със скобите и репатриращите автомобили е точно такава . Работи на принципа на най малкото съпротивление . А КАТ както е известно е там където може относително лесно да изкараш едни пари а не там където трябва . За добро или за лошо чувам че това в КАТ става все по невъзможно и старите катаджии бягат от там като плъхове от горящ хамбар . Камерите на общината са само за сведение . Записаните от тях нарушения и те само за сведение . Въпрос е на няколко законови промени това да се промени ама явно движението по пътищата не е сред приоритетите на НС .
            Последно редактирано от sek.1; 27-03-23, 07:49.

        • #57
          Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение
          Когато свети зелено никой не минава а всички блокират кръстовището защото следващия свети червено.
          Това е така, защото всичките тези "всички" (както явно и ти), не знаят, или не @бават правилото, че в задръстено кръстовище не се навлиза.

          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • #58
            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение

            Това е така, защото всичките тези "всички" (както явно и ти), не знаят, или не @бават правилото, че в задръстено кръстовище не се навлиза.
            Така е ама на практика няма как да стане и да искаш. Не и когато са токова на близо. Много бих искал да ми покажеш как става това в час пик. Ако спреш на зелено клаксоните ще се чуят чак в люлин и ще те заобикалят през насрещното.
            Що ти се връзвам, като спориш само за защита на Фандъкова

            Търговците правят това което чиновника им разреши, конкуренцията е лоша за тях.

            Само че съм живял и в нормални страни където е практика да са в един общ паркинг
            Нормалните хора, обикновените, биха били щастливи,да излязат от основния булевард, да напазаруват и след това по вътрешните улици , Другите обикновени (не умни и красиви) щеше да им е по лесно да излязат от вкъщи да напазаруват и върнат обратно , без да се бутат на основна пътна артерия.

            Да ти обясня , какво значи да имаш свободата да си избереш и в кой магазин да пазаруваш , забележи Да можеш да влезеш и в двата това не можеш да го разбереш
            В момента за да влезеш в единия магазин трябва да чакаш на три светофара, да отидеш до другия, още три и да се прибереш още три.
            Прекрасно грижа за клиента.


            Може ли да си предоставиш какво ще се случи с бизнес модела (в големи кавички) Ако се възползваш от промоциите в двата магазина или сакън двата търговеца да се конкурират за клиенти с цената на олиото примерно

            Давак, на мен ми е трудно да плащам по 5.99 за олио, или по левче (хубавите са по скъпи) за яйце. Тази година за Великден няма да боядисвам повече от 5 яйца, няма да раздавам на децата в блока и на приятели.
            Ще си боядисам за себе си и за Христос едно червено, няма да купувам агнешко . Този най хубав християнски празник , ще е обикновена вечер. Е ще платя едно евро в църквата за малката свещичка, но какво пък инфлацията засяга и духовното.

            Само забележи ония ден какъв вой по медиите и всички чиновници тичат обикалят пазарите, защото в бг влезли 2.5 милиона евтини украински яйца
            От къде на къде ще финансираме украинците, за сметка на нашите "родни" производители и търговци. Изненадах се как министъра не обяви специална помощ за сектора

            Знаеш ли колко струва едно яйце по Великден в Полша..Можеш ли да си представиш, че там боядисват яйцата и ги слагат в цветната леха.
            Ужас

            Коментар


            • #59
              Първоначално публикуван от trav Преглед на мнение
              ... Ако спреш на зелено клаксоните ще се чуят чак в люлин и ще те заобикалят през насрещното.
              Клаксони постоянно слушам, защото постоянно спирам на жълто - свикнал съм.

              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • #60
                Темата е кръстена "правилото на дясностоящия", а не "излейте си мъката за цените на зарзавата"...
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • icerunner
                  icerunner коментира
                  Редактиране на коментар
                  Съгласен, и аз се изказах твърде далеч от темата...

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X