Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

    Такава ни е оправията , колеги. У нас камерите и тайминга на светофарите са настроени в угода на катаджиите , а не с оглед на безопасността на движението.
    Абсурдно е да има вариант с едновременно светене на два цвята в който и да е ред (възходящ или низходящ)!!!!! Това са само допълнителни варианти за интерпретации от страна на "компетентните" органи.
    В държавата , в която живея ( а мога да ви уверя , че простащината по пътищата съвсем не е САМО българска черта) проблемът със светофарите е решен в полза на безопасността.
    Зелено - жълто - червено - зелено. Много е просто
    В момента , в който ти светне зелено , на другите им е светнало червено от поне 5 секунди , а жълто от 10...
    Да , ама в такъв случай какво ще ядат у нас "досадниците" , чиято работа би трябвало да е да допринасят за безопасността , а не да се крият , за да лапат повече...М...а им корумпирана!
    Ама хората с а прави , дето казват: "Не е луд , който яде баницата ...." Докато има кой да ги подкупва и "недосегаеми" - така ще е...
    Тук за 14 години са ме спирали 2 пъти при рутинни проверки (т.е. по сигнал , когато модела и цвета на колата ти отговаря на издирваната).
    За у нас не ми се говори , като първо ме спира . защото му се "сторило" , че съм карал по- бързо , а след това отива да види радара и ме пуска .
    С две думи - намам думи!

    Абе , защо ли пиша , та само се нервирам....
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #17
      До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

      Може ли да се спре нормално спирам не може ли да се спре минавам.За това ми първият акт на светофара на Дружба в Русе едни отрядници тогава но пасле отидох при началника на Кат Русе и му казах че така съм преценил че е по безопасно и затова съм минал и той директно скъса акта пред очите ми ими хвърли талона.
      В София както и да направиш винаги ше си прее.ан-системата е такава.От това не можеш да се спасиш Може би компромисно решение което се опитвам да наложа на себе си да не бързам за никъде-давам път когато мога спрам на пешеходните пътеки където мога спокойно без да бързам.И в интерес на истината вече по ме изнервя балканската простотия отколкото задръстванията .

      Коментар


      • #18
        До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

        Я да видим кой не е учил ЗДП
        Там ясно е написано:
        (7) Светлинните сигнали имат следното значение:
        1. червена светлина - означава „Преминаването е забранено".Водачите на пътни превозни средства не трябва да преминават „стоп-линията" или, ако няма такава, да преминават линията, на която е поставен светофарът. Когато светофарът е поставен в средата на кръстовището, водачите не трябва да навлизат в кръстовището или на пешеходната пътека;
        2. едновременно светещи червена и жълта светлини - означава „Преминаването е забранено". Този сигнал предупреждава водачите, че предстои подаване на сигнал със зелена светлина;
        3. зелена светлина - означава „Преминаването е разрешено".Но когато този сигнал е подаден на кръстовище, той не разрешава на водачите да навлизат в кръстовището, ако след като навлязат, те не ще могат да го напуснат до следващата смяна на сигнала;
        4. жълта светлина - означава „Внимание, спри!". Това не се отнася само за онези от водачите, които в момента на подаването на този сигнал, след като им е било разрешено преминаването, са толкова близо да светофара, че не могат да спрат, без да създадат опасност за движението. При подаване на този сигнал на кръстовище водачите, които навлизат или се намират в кръстовището, са длъжни да го освободят.

        И още нещо:
        Чл. 47 Водач на пътно превозно средство, приближаващо се към кръстовище, трябва да се движи с такава скорост, че при необходимост да може да спре и да пропусне участниците в движението, които имат предимство.

        Значи тези 50км/ч са прекалено висока скорост за движение щом за 15-20м неможеш да спреш. Това че някой те е ударил отзад когато си спрял си е лично негов проблем и проблем на застрахователя

        Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
        Дий Снайдер

        Коментар


        • #19
          До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

          Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
          Започвам тази тема с желанието да получа смислен и работещ съвет по една ситуация, в която за мое огромно съжаление доста често се оказвам.

          Хипотетичната ситуация е следната: софийски булевард, ясно слънчево време, суха настилка, карате с 50 км/ч, наближавате светофар без брояч, но за сметка на това знаете че на него има камери. Светофара свети зелено. В момента в който наближавате на 15-20 метра от светофара, сигнала се сменя на жълт. Вашата реакция ?

          Ще си позволя да дам няколко варианта над които аз мислих, заедно с тяхните плюсове и минуси:

          Вариант 1 - Скачаме на спирачките.

          Подвариант 1 - спирачният път на автомобил движещ се със законната в градски условия скорост от 50 км/ч е точно цитираните от мен 15-20 метра - считано от момента в който забележите жълтият сигнал. Разбира се цифрата може да варира, в зависимост от теглото на автомобила, броят пътници в купето, багаж, състоянието на спирачната система, времето за реакция на водача, състоянието на гумите, наличие или липса на ABS и т.н. Та скачайки рязко на спирачките, най вероятно ще спрете 1-2 метра (ако не и повече) СЛЕД стоп линията на кръстовището - което вече ви прави злостен нарушител на ЗДвП и ППЗДвП. Камерата ви снима и ставате участник в продуцираното от КАТ риалити шоу - "Хора стават звезди"

          Подвариант 2 - някак си (как ли ?) успявате да спрете преди стоп линията. Тъкмо се облягате назад с доволна усмивка, и чувате (и усещате) как в багажника ви се набива пътуващият зад вас Москвич/Лада/15 годишна западна гробница, чийто спирачен път очевидно е по дълъг от вашият. Идва патрул на КАТ и ви раздава по един акт и на двамата - на него за неспазване на дистанция (или несъобразена скорост, а може и за двете), на теб - за това че чрез рязкото спиране си създал предпоставки за ПТП.

          Вариант 2 - преценявате че не можете да спрете безопасно, или че няма това как да стане преди да сте навлезли в кръстовището - стъпвате на газта и минавате. Тук вече ви очакват цяла кошница с нарушения:
          - жълтият сигнал на повечето софийски светофари е доста "къс" - около секунда, селунда и половина. Т.е. шансовете да влезете в кръстовището на жълто или вече съвсем на червено са 50:50. И това при положение че от 50 метра погледа ви седи закован само в светофара (без да гледате в пътя), т.е. успявате да реагирате в момента в който светне жълтото. Ако все пак от време на време си гледате и в пътя, ще видите жълтият сигнал СЛЕД като вече е светнал, т.е. разполагате със секунда или по-малко за да успеете да навлезете в кръстовището на жълто. А дори и навлизането на жълто (не е забранителен сигнал все пак) според 90% от катаджиите си е нарушение.
          - стъпвайки на газта вие също така превишавате и скоростта, така че ако към камерата има закачен и радар, или зад кръстовището дебне патрул с радар - получавате 2 в 1

          Тъй като се имам за спокоен и законопослушен шофьор, се опитвам и си мисля че успявам да се движа на практика без нарушения. Първо че така ми е по-спокойно, второ че съм доста зависим професионално от наличието или липсата на валидно СУМПС.

          Единственият ми акт (преди година и половина) е за ситуация като гореописаната (минах на жълто/червено), а съвсем наскоро получих призовка от КАТ за същото нарушение.

          Така че въпросът ми е, базирано на вашият опит, какъв е безопасният и законният изход от една такава ситуация - рязкото спиране или преминаването ?

          П.С. Хубаво е предложенията да са и реалистични Знам че теоретично най-добрият изход би бил да карам с 20 км/ч, тъй като тогава спирачният ми път ще е 3- 5 метра, но на практика това не е изпълнимо.
          А да Ви питам знаете ли колко метра /максимално/ трябва да е спирачния път на описаното ППС движещо се със скорост 50 км/ч.,при суха асфалтова настилка,топло и слънчево време както сте описали ситуацията?
          ТЛК 80 4,2ТД-95г

          Коментар


          • #20
            До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

            И още нещо:
            Чл. 47 Водач на пътно превозно средство, приближаващо се към кръстовище, трябва да се движи с такава скорост, че при необходимост да може да спре и да пропусне участниците в движението, които имат предимство


            това се отнася до всички кръстовища

            Коментар


            • #21
              До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

              Абе, каквито и членове да изреждате... наистина си е малко изнервящо да наближаваш светофара и да не знаеш кога ще те сецне.
              1. Мно-о-ого отдавна, преди жълтото имаше мигащо- зелена светлина. Мисля, че беше полезна.
              2. Това с гледането на човечето го практикувам редовно и рядко ме подвежда.
              3. Опитвам се да следя светофарите по целия булевард, с течение на времето става механично. Това допринася и за немалка икономия на гориво, гуми, накладки и прочие. Убеден съм, че колкото нафта оставям на магистралата, поне толкова ми отива и в София.
              4. Не мога да разбера за какво са тия четирилентови, еднопосочни платна, при положение, че на всеки "чакмак- сокак" (понякога през 20 м.) му е даден зелен сигнал със същото времетраене, като на булеварда. Мчи то, по тая пресечка минават не повече от 100 коли на ден.
              5. Имаше някъде тема и за броячите... И са полезни, и не чак толкова.
              6. Най- странен ми е един идиотски експеримент по някои кръстовища в Пловдив. На отсрещните (с които сме едновременно на зелено) зеленото им е с 4-5 секунди по- дълго от моето зелено. Ако съм на ляв завой и в жълтото виждам отдавна чакания шанс да се измъкна сух и невредим... а ония отсреща си вървя-а-ат ли вървят. Аз вече съм пуснал съединителя и си търся правата в неравна борба с някаква очукана ИФА. Оня ме гледа, все едно са ме изтървали от лудницата, аз вече съм подкарал най- пиперливите... Абе- цирк.

              Винаги съм си мислел, че някъде по университетите сигурно има специалност "Устройство и регулиране на движението" или нещо подобно. Ми да се раздадат курсови работи на десетина четвъртокурсника с тема: "Особености на светлинното регулиране на бул. "Европа", "..... на бул. "Тотлебен", ".... на бул. "Васил Левски"... На държавата няма да й струва нищо, а съм убеден, че ще се появят интересни предложения. Ако пък такава специалност няма- е, това обяснява всичко.
              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

              Коментар


              • #22
                До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                Някъде си пазя акт без наказание. Значи вината не е била моя. На регулирано кръстовище, в средната лента, бидейки строго задната кола, Багирата загуби ход когато легна с раздатката върху някво Клио. От тогава имам крайно високо мнение за предните седалки на фирмата Рено. Спасиха хората в бубулечката еднозначно.
                Ако става дума за юридически разговори, тогава също е ясно. Според закона, единствената разрешена спасителна маневра е спирането. Даже с отчитане на форсмажора. Единственото, за което може да пледира адвоката ти при друго твое поведение, е че си действал рефлекторно, за да запазиш живота си. Но ситуацията задължително ще трябва да бъде потвърдена от тройна - петорна експертиза. Тогава няма да имаш ядове, но само в случай че си бил наистина прав, и не си излъгал после. Ако в началото си се бъркал в показанията заради шока, никой няма да ти върже кусур.
                Също така изхвърли завинаги от речника си думата "неочаквано". Ти си водач на МПС, по закон това е техническо средство с повишена опастност, и следователно си длъжен ВИНАГИ да очакваш ВСИЧКО. Всички разбират че това е нереално, но когато си убил човек, законът не се вълнува от твоята умора. Свикни винаги да използваш думата "внезапно". Всеки катаджия, полицай, прокурор, ще възприемат приказките и поведението ти принципиално различно, и еднозначно в твоя полза.

                Коментар


                • #23
                  До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                  Вместо да намесваме университетите защо да не открием наново топлата вода? Камери на кръстовището, едната прави снимки, другата записва филмче. При нарушение снимките директно отиват в чужбина / Германия да речем / и от там ти пристига 1000 евро глоба. При неплащане ти взимат колата до месец. С две камери 100 заека- намаляват кретените до почти нула, безопастността се повишава, немците започват да ни обичат....Идилия.
                  В нашта си корумпирана държава само дълга база Патрол и икона до скоростния лост.

                  Ето ви докторат по безопастност на пътя.
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • #24
                    До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                    Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                    Вместо да намесваме университетите защо да не открием наново топлата вода? Камери на кръстовището, едната прави снимки, другата записва филмче. При нарушение снимките директно отиват в чужбина / Германия да речем / и от там ти пристига 1000 евро глоба. При неплащане ти взимат колата до месец. С две камери 100 заека- намаляват кретените до почти нула, безопастността се повишава, немците започват да ни обичат....Идилия.
                    В нашта си корумпирана държава само дълга база Патрол и икона до скоростния лост.

                    Ето ви докторат по безопастност на пътя.
                    Toчно така,само камери!Ама и броячи,че да не хвърляме боб кога ще светне жълто.А и по-дълго жълто!(в Италия скоро имаше скандал по темата).Да няма наказания за настъпена линия!Зелени вълни,за каращите със съобразена скорост...Ех,размечтах се...


                    П.П:Минавал съм на откровено червено пред служители на КАТ(със съобразена скорост).Няма проблем,момчетата виждат ситуацията и не правят проблем.Минавал съм на зелено,с последващо жълто(пак поради съобразена скорост)-глаДните сержанти от охранителна ми пишат акт,щото,, не съм пил кафе,а и те не били пили...''
                    Виден столичен ихтиолог

                    Коментар


                    • #25
                      До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                      Извинявайте, но точно хора, които вменяват на "ОРГАНА" само наказателната му функция, са ни докарали до тук. Къде отиде консултацията, организацията и регулирането ? Или кво- сичко си е както трябва, останаха глобите да ни станат европейски?
                      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                        Първо да благодаря на всички за споделеният опит и ценните съвети. Очевидно е че до голяма степен грешката си е в мен и ще трябва да овладея рефлекторното стъпване на газта в такава ситуация. Някак си ми е противоестествено да се подложа на този зад мен (не в сексуалният смисъл ), но явно по-добре така, отколкото после да вадя от девет кладенеца вода пред някой строг, но справедлив катаджия.

                        @Красимир Начев - ами наскоро имах дискусия с шефа ми точно по този въпрос, и се поразрових в интернет. По спомени от техникума спирачният път е функция с много променливи (част от тях съм изброил в началото на темата), като основно те се делят на:

                        - време за реакция на водача - времето необходимо за визуалното възприемане на опасността, неговото осъзнаване и последващото преместване на крака върху педала на спирачката. В зависимост от самият водач, а също така от това дали опасността е очаквана или внезапна, това време варира от 0.4 до 1 секунда, т.е. за това време автомобил движещ се с 50 км/ч ще измине между 6 и 15 метра. И това още преди спирачната система да е била задействана.

                        - собствено спирачен път - включва времето за механичното задействане на всички елементи на спирачната система от педала до накладките, плюс времето за реалното спиране на автомобила. Тук вече променливите са доста голям брой - степен на изправност на спирачната уредба, тегло и товар на автомобила, разпределение на товара между осите, износеност на гумите и пр. и пр. да не се повтарям. Това което успях да изровя в нет-а е че стойността на този спирачен път при летни условия, сух път и добри гуми би трябвало да е в порядъка на 5-10 метра.

                        От тук и стигнах до цитираната от мен стойност за сумарен спирачен път от 15-20 метра. Признавам си че това е малко изсмукана от пръстите величина, но не можах да намеря по-достоверни данни.
                        Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                          Първоначално публикуван от windwarrior Преглед на мнение
                          ... Признавам си че това е малко изсмукана от пръстите величина, но не можах да намеря по-достоверни данни.
                          Качваш някой до тебе, намираш подходящ за експерименти празен участък, набираш до 50 км/ч, а този до тебе избира подходящ ориентир и (неочаквано за тебе) подава команда да спреш. Спираш, слизаш и мериш ...

                          Едно време подобно упражнение влизаше в изпита на полигон.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #28
                            До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                            Според мен, овладей първо рефлекторното стъпване на спирачката. Само то е винаги юридически чисто и почти винаги практически чисто.

                            В рискова ситуация трябва да имаш много добра причина, за да добавиш енергия към движението на машината.

                            п.с. при 50км/ч теоретичното разстояние за спиране е около 10м - това при идеално сцепление (коефициент на триене =1 и никакво забавяне за задействане на спирачната система). Пък ние не живеем в идеален свят.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Според мен, овладей първо рефлекторното стъпване на спирачката. Само то е винаги юридически чисто и почти винаги практически чисто.

                              В рискова ситуация трябва да имаш много добра причина, за да добавиш енергия към движението на машината.
                              Имах предвид да овладея импулса да стъпиш на газта и да преминеш по-бързичко през кръстовището. Т.е. на практика същото което имаш предвид ти, явно не съм се изразил правилно.
                              Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Хипотетична ситуация - вашата реакция ?

                                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                                Качваш някой до тебе, намираш подходящ за експерименти празен участък, набираш до 50 км/ч, а този до тебе избира подходящ ориентир и (неочаквано за тебе) подава команда да спреш. Спираш, слизаш и мериш ...

                                Едно време подобно упражнение влизаше в изпита на полигон.

                                Правил съм го, но с друг автомобил. Фирмата в която работя има изключително стриктна driving policy част от която е и редовни курсове по защитно шофиране. На един от тези курсове го правихме това, резултатите бяха в порядъка на 15 метра за скорост от 80 км/ч. Въпреки всичко не е съвсем същото, защото знаеш че е упражнение и подсъзнателно очакваш комадата "Спри".

                                А полигон и аз съм държал ама нямам спомен да имаше рязко спиране... Паркирания, змейка, квадрат, естакада... ама спиране не помня...
                                Синьо небе над златни жита. Ако някой се чуди - Добруджа е. Южна. Българска.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X